Jump to content

Audi A4 B5 sedan


cubstone
 Share

Recommended Posts

Dobry wieczór,

Chciałem przedstawić relację z próby przywrócenia starej „A Czwórce”, jak to się ładnie mówi- „dawnego blasku”. Czy mi się udało, sam ocenisz.

Nie miałem w zamyśle wrzucać tego do PSB, ale po przejrzeniu zdjęć wyszło tego trochę za dużo jak na „Co dzisiaj zrobiłeś…”. Z góry zaznaczam, że z tego powodu w relacji nie będzie chwytliwych ujęć typu „odsysanie brudu odkurzaczem”, czy „penetracja pędzlem”.

 

Na początek kilka słów o aucie. Jest to Audi A4 z 1997r., z benzynowym silnikiem 1.6. Oczywiście Niemiec płakał jak sprzedawał, ale w tym przypadku z radości, że udało mu się opchnąć furę w tak agonalnym stanie.

Samochód jednolicie skomponowany kolorystycznie- zarówno lakier jak i wnętrze koloru granatowego. Fajna odskocznia od nudnej czerni, ale w konkursie na najładniejsze wnętrze nie oddałbym na niego głosu.

 

WNĘTRZE

 

Pedant na pewno tym autem nie jeździł, ale też nie było w stanie tragicznym. Trochę kociego moczu, wszechobecny kurz i plastiki miejscami tracące farbę podczas czyszczenia.

 

Środki jakich użyłem to głównie:

- APC Bilt Hamber Surfex HD,

- Tenzi Mono Truck,

- Tersus MC990,

- Tersus PR101,

- Tersus EX850,

- Poorboy’s Natural Look,

- Chemical Guys Stripper Scent

 

Bez zbędnego opisywania każdej czynności zapraszam do obejrzenia zdjęć:

 

f7om.jpg

 

8sy4.jpg

 

rg38.jpg

 

u6vr.jpg

 

pksp.jpg

 

e4wh.jpg

 

ikrj.jpg

 

ai6c.jpg

 

j5lj.jpg

 

am1x.jpg

 

3pr3.jpg

 

jatk.jpg

 

d15o.jpg

 

ypnw.jpg

 

omm.JPG

 

uo0c.jpg

 

1fwi.jpg

 

wvd8.jpg

 

cvyh.jpg

 

uqai.JPG

 

d55o.jpg

 

l8r1.jpg

 

h3d5.jpg

 

f3wd.JPG

 

81xx.jpg

 

zf8s.jpg

 

85oo.jpg

 

9c0p.jpg

 

3vzr.jpg

 

xqz2.jpg

 

58lh.jpg

 

6csp.jpg

 

5g0m.jpg

 

eb8p.jpg

 

zoip.jpg

 

z7v4.jpg

 

Niestety w tym momencie skończyła mi się wena na robienie zdjęć i następne jakie wykonałem to już typowo do sprzedaży. Bez detali :/.

 

ckd.JPG

 

1lq3.jpg

 

9cqy.jpg

 

tan0.jpg

 

3e3y.jpg

 

g0z.JPG

 

Jeszcze dziś, ponad tydzień po czyszczeniu wnętrza cyknąłem kilka wyrywkowych fotek:

 

pi5i.jpg

 

unz6.jpg

 

fj5j.jpg

 

cjb3.jpg

 

2s34.jpg

 

6vmo.jpg

 

l4ja.jpg

 

SILNIK

 

Krótko i na temat- przed i po.

Środki użyte to Tenzi Mono Truck i CarPro Perl.

 

2bt.JPG

 

86e8.jpg

 

q8k3.jpg

 

pa4j.jpg

 

32lb.jpg

 

4atw.jpg

 

MYCIE, DEKONTAMINACJA I KOREKTA LAKIERU

 

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla jednych stan lakieru tego Audi pewnie będzie nie do przyjęcia, istnie masakryczny, a dla starszych stażem nie tak źle, skoro obyło się bez papierów :mrgreen: .

Generalnie spodziewałem się twardości skały, ale coś mnie podkusiło i na początek spróbowałem kombinacji biały Flexi + Koch Chemie Power Cut. Poszło zadziwiająco szybko i przyjemnie, więc ostatecznie przy tym zostałem. Lakier na 80% auta oryginalnym o dziwo dość miękki, ale nie poddawał się tak szybko jak np. Japońce. Praca z futrem nie była możliwa ze względu na ekstremalnie szybkie wypracowanie pasty, pylenie i spustoszenie jakie po sobie zostawiało.

Samochód posiadał sporo głębszych rysek, ale znakomitą większość udało się usunąć, a pozostałe mocno spłycić.

Praca z Menzerną 2500 jak i 4000 bez większych problemów, choć miękki lakier dawał o sobie znać przy każdej próbie mocniejszego bądź szybszego przetarcia mikrofibrą. Na trzech ponownie malowanych elementach pracowało się zgoła inaczej. Było twardo, było bezproblemowo.

Aczkolwiek niemiecki lakiernik chyba nie był pewien co to za lakier i na wszelki wypadek dodał minimalny procent ziarna do tego akrylu i trochę się zdziwiłem jak podczas wykańczania SF4000 zaczęło tego trochę wychodzić :P.

 

Na koniec cleaner przyprawił mnie o ból głowy, ale tę sprawę poruszałem już w innym temacie, więc może po prostu przejdę do zdjęć z korekty.

 

Aha, jeszcze opis arsenału:

- MAC Prickbort,

- CarPro IronX,

- Meguiars Microfiber Wash Mitt,

- Presta Sudzz Car Wash,

- Duragloss 901,

- CarPro Wool Wash Mitt,

- Glinka ValetPro Claybar,

- APC BH Surfex HD,

- piana Autobrite Magifloam,

- Tenzi Mono Truck,

- ValetPro BlueGel,

- ValetPro Dragon’s Breath,

- KochChemie Power Cut,

- Menzerna PF2500,

- Menzerna SF4000,

- IPA,

- taśma 3M,

- Polishangel Esclate Lotion,

- Poorboy’s Natty’s Red.

+ masa mikrofibr, ręczników, pędzli, itp.

 

zulq.jpg

 

fd6.JPG

 

rcus.jpg

 

57nr.jpg

 

sq15.jpg

 

ll9.JPG

 

 

To zdjęcie zrobiłem chyba dlatego, żeby pokazać że tego typu zdjęcia nie mają sensu, ponieważ nawet na zmasakrowanym lakierze coś tam się odbija:

 

nfvt.jpg

 

nxh.JPG

 

93ez.jpg

 

 

Tutaj już po umyciu, przed glinkowaniem:

 

ixpk.jpg

 

epeg.jpg

 

6f76.jpg

 

apwa.jpg

 

8ntf.jpg

 

 

W tym momencie przenosimy się już do garażu, gdzie rozpoczyna się 3-etapowy proces korekty lakieru. Pierwsze nieśmiałe „pięćdziesiątki” i zachwyty nad pięknem akrylu.

 

zuaz.jpg

 

vpfv.jpg

 

nnro.jpg

 

Aha, zdecydowana większość 50/50 ukazuje efekty po samym cięciu Power Cut-em, stąd różnorakie hologramy.

 

3o58.jpg

 

w77u.jpg

 

1hwc.jpg

 

zeij.JPG

 

9ayj.jpg

 

3ov9.jpg

 

r6sk.jpg

 

ynlw.jpg

 

m98e.jpg

 

c1ev.jpg

 

gw57.jpg

 

s7ez.jpg

 

uhlq.jpg

 

sfhk.jpg

 

crw2.jpg

 

jb91.jpg

 

pr8h.jpg

 

1pta.jpg

 

Dla relaksu pobawiłem się w Typowego Polskiego Lakiernika:

 

ztlm.jpg

 

3h6a.jpg

 

kre8.jpg

 

x68j.jpg

 

irq0.jpg

 

iqs6.jpg

 

e1k4.jpg

 

xw9c.jpg

 

o0jb.jpg

 

k40s.jpg

 

34ox.jpg

 

6u7r.jpg

 

hyud.jpg

 

Odświeżenie lamp. Tutaj bez specjalnego parcia na usunięcie każdej ryski. 2-3 przejazdy i dziękuję.

 

iqzr.jpg

 

mjoi.jpg

 

Tutaj paskudne przytarcie na zderzaku, które udało się trochę spłycić i już tak nie rzuca się w oczy:

 

rlc9.jpg

 

1w62.jpg

 

ues.JPG

 

2gyd.jpg

 

w72.JPG

 

ml47.jpg

 

ie2y.jpg

 

7cra.jpg

 

qa7f.jpg

 

82w9.jpg

 

phf1.jpg

 

8sv0.jpg

 

cqtc.jpg

 

bxqs.jpg

4w6f.jpg

 

duf2.jpg

 

7kpl.jpg

 

nu96.jpg

 

eko9.jpg

 

2mm.JPG

 

3pmh.jpg

 

fitt.jpg

 

b7wg.jpg

 

5u3l.jpg

 

z6bo.jpg

 

h1xp.jpg

 

an7u.jpg

 

uixx.jpg

 

1z3p.jpg

 

plx9.jpg

 

epnu.jpg

 

bjag.jpg

 

cx18.jpg

 

tjr9.jpg

 

udm6.jpg

 

36xo.jpg

 

tgg.JPG

 

qelv.jpg

 

ep1h.jpg

 

lian.jpg

 

21m6.jpg

 

8hs.JPG

 

Dziwne holografowanie po cleanerze:

 

l6vh.jpg

 

jxwk.jpg

 

Uff, przeglądam folder i wydaje mi się, że to by było na tyle zdjęć podczas pracy. Teraz czas na fotki efektu końcowego po woskowaniu, wszelkich dressingach oraz na nowych kołach ;)

 

m38l.jpg

 

65eg.jpg

 

9cmt.jpg

 

fji6.jpg

 

98x0.jpg

 

gjzh.jpg

 

wl9x.jpg

 

usbr.jpg

 

higp.jpg

 

bkrk.jpg

 

qj02.jpg

 

titf.jpg

 

hhyj.jpg

 

6l33.jpg

 

0fyi.jpg

 

epln.jpg

 

ky1p.jpg

 

Mimo wszystko chyba trochę lepsze odbicie niż na początkowych zdjęciach przed myciem :P

 

xinv.jpg

 

bklb.jpg

 

up6w.jpg

 

ou04.jpg

 

ulic.jpg

 

pehw.jpg

 

nszg.jpg

 

9k39.jpg

 

lyku.jpg

 

d7mt.jpg

 

7raa.jpg

 

mxcw.jpg

 

rqes.jpg

 

q8z3.jpg

 

pdwy.jpg

 

pykz.jpg

 

wj21.jpg

 

d45p.jpg

 

Na zakończenie chciałem zrobić małe porównanie przed/po całego auta i tym miłym akcentem zakończyć tę trochę przydługawą relację ;)

ixpk.jpg

 

inw8.jpg

 

93ez.jpg

 

pehw.jpg

 

Dzięki za wytrwałość i do następnego!

 

Pozdrawiam,

Kuba

Link to comment
Share on other sites

zegarek, Przekonany byłem, że to akryl ale widocznie jest tak jak pisze SzaKal. Swoją drogą jakie są między nimi różnice w wyglądzie?

 

g.pajak, Chyba przespałeś, bo relacja już była :P

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... 97&start=0

 

Dzięki za komentarze. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nieźle ogarnięte , dobra robota :good:

 

a to nie jest korekta 2 etapowa ? Zawsze myslalem ze jesli 3 etapy to sa grane jeszcze papiery wodne

 

3 etapy: cutting, polish, finish. Przyjęte w nomenklaturze od zawsze ;)

Link to comment
Share on other sites

Super efekt, aż za ładnie, kupujący będą węszyć ;)

sporo 50/50 w połowie elementu, nic nie mówię, ale sam już się oduczyłem tej formy lansu ;) jeśli już to między 2 elementami. Łatwo o zrobienie "schodka" którego potem do końca nie wyprowadzimy i w specyficznym oświetleniu będzie siara :-]

Link to comment
Share on other sites

sporo 50/50 w połowie elementu, nic nie mówię, ale sam już się oduczyłem tej formy lansu jeśli już to między 2 elementami. Łatwo o zrobienie "schodka" którego potem do końca nie wyprowadzimy i w specyficznym oświetleniu będzie siara

 

 

Praktycznie wszystkie studia do relacji robią takie 50/50 i jeszcze na forum nikt nie pisał aby po takiej pięćdziesiątce było widać różnice , chyba że tą drugą połowę zrobisz mniej starannie to faktycznie siara może być , albo masz wzrok niczym sokół , bo raczej różnicy mikrona lub kilku zwykły człowiek nie jest w stanie zauważyć ;)

Link to comment
Share on other sites

Maciej WTN, Umknął mi Twój post. Prespray w standardowym stężeniu 1:10, zazwyczaj dwa podejścia wystarczyły. Łączny czas pracy ciężko mi określić, ponieważ nad wnętrzem pracowałem trochę z doskoku w różnych porach dnia. Natomiast sama korekta od momentu mycia wstępnego do nałożenia dressingu na ostatni element to mniej więcej 50-60h. Ciężko mi określić dokładnie, bo jakoś nie kontrolowałem czasu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.