Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witajcie!

 

Dla wielu z Was problem może okazać się bardzo trywialny, ale od dłuższego czasu zacząłem mieć kłopot ze spolerowaniem wosków - mażą się, zostaje tłusty nalot.

 

Problem dotyczy zarówno wosków naturalnych jak i sealantów.

Wszystko wykonuję poprawnie.. 3 etapowa korekta, odtłuszczanie, mycie (tafla na lakierze, co sygnalizuje że pasty na lakierze nie ma), IPA 1:1 - dwa razy, całe auto.. Następnie dedykowany cleaner + wosk... Wczoraj w przypadku Duraglossa #111 odczekałem prawie godzinę w temp. 25 stopni i spolerowałem... mazał się strasznie.. dziś wystawiłem samochód na słońce i spolerowałem ponownie - dalej się maże, co skutkuje hologramami od wosku pod światło i mega lepkością na brud..

 

Będę wdzięczny za pomocne odpowiedzi, jak sobie z tym poradzić.

 

Pozdrawiam,

Maciek

  • Administrator
Posted

Jaka fibra ? Jakich dokładnie wosków to jeszcze dotyczy ?

Posted

Jeżeli chodzi o fibry to używałem już w zasadzie wszystkich, jakie posiadam.. Są wśród nich:

MONSTER SHINE GREEN GOBLIN, żółty Eurow, crystal detail 40x40, dodo juice czerwona, CG Ultra plush, WWL Daimos 40x40.. Reszty nazw nie pamiętam, ale jest kilka nie budżetowych szmatek...

 

Jeśli chodzi o woski to kładłem:

Duragloss #111 na dedykowanym cleanerze, oraz na AF Tripple - w obu przypadkach ten sam problem

Meguiars NXT Tech Wax 2.0 na AF Tripple, oraz na PB Black Hole - tutaj rownież problem

Raceglaze 55 na cleanerze Lusso - wszystko okej

Dodo juice purple haze na cleanerze Lusso - problem ze spolerowaniem.

Zymol Carbon na HDC - nie wiem czy wszystko ok, bo kładłem w cieniu, a samochód odjechał nim wosk się wypocił..

 

Mogę coś z tym zrobić na teraz, żeby oddać auto bez tych hologramów i mazów? Nie wiem, dodatkowe mycie? Może QD? niestety z QD mam tylko Reload oraz ValetPRO Citrus Bling.. ten pierwszy nie ma sensu, a ten drugi robi tylko dodatkowe mazy i bałagan..

Posted

A spróbuj jeden element umyć mocnym APC albo ludwikiem, wytrzyj do sucha, 10 min -> potem DG #601 -> za 10 minut #111 -> i po 10 minutach zetrzyj... Nic więcej.

 

Jedną z przyczyn może być --->>>

odtłuszczanie
IPA 1:1

:dontknow:

PS> z ciekawości jakimi pastami korekta?

 

PS2> a tak samo jest na aucie, które nie miało korekty przed nałożeniem?

Posted

A spróbuj jeden element umyć mocnym APC albo ludwikiem, wytrzyj do sucha, 10 min -> potem DG #601 -> za 10 minut #111 -> i po 10 minutach zetrzyj... Nic więcej.

Tak zrobiłem przed IPĄ - poleciała z pianownicy kombinacja APC, ludwika, aktywnej piany.. Na lakierze była tafla wody, więc chyba zadziałało.

 

IPA dałem zapobiegawczo, gdybym nie usunął wszystkich pozostałości po pastach. :dontknow:

 

Pasty Menzerny tym razem, natomiast wcześniej zdarzało się np. Jednoetapowo Megsem UC, albo S17+...

 

Kurcze na swoim mam kwarc, więc za każdym razem woskowałem samochody po korekcie... nie zdarzyło mi się ostatnio woskować bez niej... Zwłaszcza że pozostałe auta mają miękkie lakiery i co miesiąc dwa, trzeba polecieć jakimś finishem, żeby usunąć hologramy po wycieraniu do sucha.

 

Spróbowałem jeden element odtłuścić IPĄ bez wody, później nałożyłem od razu #111 bez cleanera - tez się maże..

 

Niestety na Twój test już dzisiaj nie mam czasu, a jutro samochód wyjedzie... Jest jakiś sposób żeby usunąć nadmiar wosku bez zmywania go?

Posted

Ja używam #111 w sposób jaki Ci wyżej opisałem i nigdy się nie mazał, czy to w zimę czy w lato :dontknow:

A próbowałeś nowym aplikatorem i zupełnie nową fibrą? Może z prania "coś" zostaje w szmatach? Czym pierzesz?

Posted
A próbowałeś nowym aplikatorem i zupełnie nową fibrą? Może z prania "coś" zostaje w szmatach? Czym pierzesz?

 

Próbowałem nówkami sztukami.. aplikatory tylko używane, bo nowych nie mam niestety.. Piorę ręcznie wszystko w białym jeleniu bądź w płatkach mydlanych tego samego producenta..

 

Kurcze zmoczyłem samochód i krople są... marne... :dontknow:

Spróbuję umyć go samą aktywną pianą + rękawicą (bo jest idealnie czysty) i wytrzeć do sucha wspomagając się Reload-em.. może mazy znikną..?

 

Trochę to wszystko irytuje.. mega dokładna korekta japońskiego lakieru.. udało się wykończyć bez hologramów, nawet po IPA czy zmywaczu do sylikonu... a przy wosku, który powinien być już formalnością są takie problemy...

 

Pastę finishową docierało się bajecznie prosto i holsów nie było..

Posted
Capaz, kładziesz woski w garażu czy na zewnątrz, rano, w południe, czy wieczorem?

W garażu, w nocy. Natomiast dzisiaj samochód stał na słońcu i również nie dało się usunąć pozostałości po wosku. :dontknow:

Posted

Capaz, a ha, ciekawy przypadek. Na początek kup sobie jakiś QD przeznaczony pod sealanty. Kiedyś miałem podobny problem i użyłem DG 921 po spolerowaniu wosku- wszystkie hologramy zniknęły. Po za tym takie kombinacje jak:

 

Duragloss #111 (...) na AF Tripple

Meguiars NXT Tech Wax 2.0 na AF Tripple, oraz na PB Black Hole

 

są niepoprawne- nie powinno się kłaść sealant-ów na glazy/politury. Staraj się także używać czystych aplikatorów i nie stosuj tego samego aplikatora do różnych wosków. Być może nakładasz LSP przy dużej wilgotności, choć jeśli robisz to w garażu... Żeby to sprawdzić załatw sobie higrometr- nie jest to jakiś wielki koszt, a może się przydać.

Posted

są niepoprawne- nie powinno się kłaść Sealant-ów na glazy/politury.

hmm.. na forum pełno wpisów, że AF Tripple to świetna baza pod sealant.. :dontknow:

 

Reload usunął hologramy... nie wiem czy nie wraz z woskiem, bo kropelkuje tak samo, jak C1 odświeżona Reloadem...

Posted
hmm.. na forum pełno wpisów, że AF Tripple to świetna baza pod Sealant..

 

Na forum są różne wpisy... :D

 

Reload usunął hologramy... nie wiem czy nie wraz z woskiem, bo kropelkuje tak samo, jak C1 odświeżona Reloadem...

 

Reload nie usunął wosku- nie ma co się tym przejmować ;).

Posted

Ostatnio miałem i chyba dalej mam podobny problem, użycie minimalnej ilości QD (AF Finale) wraz z fibrą załatwia sprawę.

 

Mam problem z dotarciem np. A15, S17, kilku AIO i w sumie tutaj nie widzę problemu przy użyciu QD ale niestety działo się tak również przy aplikacji np. 4nano Aqua czy Gyeon Cure na dedykowane powłoki, w tym przypadku użyłem małej ilości QD dopiero po dłuższym odstępie czasu.

 

Powierzchnie niby odtłuszczona :dontknow:

Posted
Być może nakładasz LSP przy dużej wilgotności, choć jeśli robisz to w garażu... Żeby to sprawdzić załatw sobie higrometr- nie jest to jakiś wielki koszt, a może się przydać.

Też mi się zdarzało że wosk nie chciał się spolerować, przyczyną zawsze była woda lub wilgotność. Zastosuj się do rady tukolarz'a, dobrze prawi :) Może po kilku godzinach w garażu robi się duszno a zarazem wilgotno właśnie?

Sprawdzaj aplikator przy nakładaniu wosku czy nie robi się wilgotny - jeśli tak, to weź następny, podobnie z mikrofibrą przy polerowaniu.

Posted
Sprawdzaj aplikator przy nakładaniu wosku czy nie robi się wilgotny - jeśli tak, to weź następny, podobnie z mikrofibrą przy polerowaniu.

Aplikator był jakby wilgotny, ale myślałem że spowodowane jest to konsystencją wosku (Megs NXT 2.0)..

 

Po 2 myciach samochodu nawoskuję go raz jeszcze, tym razem na zewnątrz - zobaczymy jaki będzie tego efekt. ;)

 

Dodam że problem występuje tylko z woskiem.. np. AF Tripple spolerował się wzorowo, mimo dość dużej warstwy.. :dontknow:

Posted

bo wprawdzie nie chodzilo o wosk tylko pasty ale mialem podobnie, nie szlo pasty wymyc ani ipa, ani zmywaczem, dopiero 2 krotne mycie auta porzadna chemia poradzilo sobie, z reszta pamietam ze bym temat o tym lakierze na forum, jakas firma miala straszny problem z tym lakierem. cos jest z tym lakierem nie tak, myslalem ze moze tym razxem na wosk to przeszlo.

Posted
bo wprawdzie nie chodzilo o wosk tylko pasty ale mialem podobnie, nie szlo pasty wymyc ani IPA, ani zmywaczem, dopiero 2 krotne mycie auta porzadna chemia poradzilo sobie, z reszta pamietam ze bym temat o tym lakierze na forum, jakas firma miala straszny problem z tym lakierem. cos jest z tym lakierem nie tak, myslalem ze moze tym razxem na wosk to przeszlo.

Miałem taki problem na sticky paint w Subaru. Należało odczekać aż polerowany element będzie zimny, następnie jedną mikrofibrą przecierałem go, a później to samo drugą czystą + kilka "psiknięć" Meguiars-em Last Touch. Następnie inspekcja IPĄ.

Sprawa była o tyle przykra, że lakier rysował się już na etapie usuwania pozostałości po pastach.. ehh.. i kto "niedetajlerowy" to utrzyma chociaż przez miesiąc... :dontknow:

 

Panowie w dniu dzisiejszym wziąłem nowy aplikator, nową mikrofibrę, "nowy" samochód.. piana, mycie, dekontaminacja, dmuchanie, suszenie... godzina na słońcu.. Wjazd do garażu i warstwa Meguiars NXT Tech Wax bez cleaera... po 30 minutach spolerowana - wszystko idealnie, żadnych mazów :good:

 

Natomiast na jednym panelu (dach) zrobiłem test.. podzieliłem panel na 3 części:

1) Duraglos #111 na dedykowanym clenerze

2) Autofinesse Tripple a następnie Raceglaze 55

3) IPA ---> Duraglos #111 na dedykowanym clenerze

 

Efekt następujący.. tam gdzie zastosowałem alkohol izopropylowy wystąpił największy problem ze spolerowaniem - :dontknow:

Raceglaze 55 też opornie się polerował... chociaż z powodu małego słoiczka i kłopotliwego nakładania, poszła dość bogata ilościowo warstwa.. :dontknow:

 

Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego IPA 1:1 z wodą destylowaną, która powinna pomóc (dodatkowo odtłuścić) powoduje, że później ciężej spolerować wosk?

Oczywiście panel z IPY wytarłem dokładnie suchą mikrofibrą.. odczekałem też kilka minut

Posted

a ipa byla wczesniej rozrobiona ( np miesiac temu ) cz nowa robiles? ja zauwazylem u siebie, ze ipa ktora z woda juz troche stoi gorzej dzialaprzy usuwaniu past, z reszta robi sie troche metna, moze z woskiem to samo?

 

identycznie wlasnie bylo z lakeirem hondy, tak jak piszesz z subarka... 3 letni wygladal gorzej niz na mojej 9 letniej alfie ktora tez ma miekki lakier, chyba japonce sobie jaja z lakierow robia :)

Posted

Capaz, słuszna uwaga z tą IPA, pamietam że wcześniej mieszałem ze zwykła wodą i problemów takich nie miałem, ostatnio leje destylowaną 1:1 i co jest nie tak :o

Posted
a IPA byla wczesniej rozrobiona ( np miesiac temu ) cz nowa robiles?

IPA tym razem rozrobiona przed samym użyciem.

 

identycznie wlasnie bylo z lakeirem hondy, tak jak piszesz z subarka... 3 letni wygladal gorzej niz na mojej 9 letniej alfie ktora tez ma miekki lakier, chyba japonce sobie jaja z lakierow robia :)

Te lakiery to totalna masakra.. Ostatnio oglądałem np. 6 letnie Mondeo znajomego - samochód myty na szczotkach od zawsze, a w słońcu kilka ledwo widocznych swirli.. Jest w lepszym stanie, niż to Subaru po 1-2 myciach.. :dontknow:

 

Capaz, słuszna uwaga z tą IPA, pamietam że wcześniej mieszałem ze zwykła wodą i problemów takich nie miałem, ostatnio leje destylowaną 1:1 i co jest nie tak :o

Teraz dałeś mi do myślenia.. Właściwie na początku mojego "detailingu" również mieszałem ze zwykłą wodą, bo jakoś nie miałem destylowanej... Jakiś czas temu zrobiłem sobie duży zapas i wcale bym się nie zdziwił, gdyby to właśnie od tego czasu, odkąd mieszam z destylowaną występowały te wszystkie problemy..

Ogólnie po zmieszaniu Izopropylu z destylowaną, wszystko robi się jakby mętne.. :dontknow:

Jutro będę woskował swój samochód i zrobię jeszcze jeden test: IPA + woda z kranu, IPA + destylowana oraz bez IPA... Wezmę 3 identyczne mikrofibry, 3 identyczne aplikatory i ten sam wosk - zobaczymy jak będzie z tym mazaniem.. ;)

 

Cleanera niestety nie użyję, bo mam powłokę (C1), więc mogę tylko nawoskować.

Ostatnio przestaje jakby kropelkować, mimo że jest stosunkowo niedawno aplikowana...a producent w takiej sytuacji zaleca właśnie użycie IPA, by jej właściwości powróciły.

Posted

Capaz, czekam na info co z tego wyjdzie :good: stawiam że w tym tkwi problem.

 

Mieszałeś może APC z tą samoą wodą destylowaną 1:10 ? u mnie po takiej mieszance pojawia się biały osad na czarnych plastikach co wcześniej nie występowało.

Posted

Tak, mieszałem i były jakby poblakłe, wybielone.. natomiast PB Natural Look załatwił sprawę.

Dziś dam znać co z tego wyszło! ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.