Jump to content

Opel Vectra C kombi


Recommended Posts

Wrzucam relację ze swojej pierwszej korekty, więc czekam na pomocne opinie co źle zrobiłem :) Stan korekty oceniam na 85%. Zostało kilka głębszych rys. Dodatkowo po umyciu wyszło, że tylny błotnik mógłby być lepiej dopracowany, więc w przyszłym tygodniu go poprawię. Łączny czas pracy to 28 godzin. Użyte pasty: menzerna FG500, IP2500, SF4000. Auto to vectra kombi 2006 rok, ~200 kkm przebiegu.

 

Początkowo vectra miała być przejechana tylko achillesem od valetpro. Właściciel był zadowolony już z takiego efektu. Ja natomiast stwierdziłem, że szkoda czasu na tylko taką poprawę i zapadła wspólna decyzja o korekcie.

z5ov.jpg

sc55.jpg

tk52.jpg

 

Na początku auto zostało spryskane Tenzi prix od szyb w dół. Po zmyciu prixa usunęliśmy smołę, a następnie całe auto dostało oprysk z marolexa i zostało umyte.

p70x.jpg

un6j.jpg

hjg4.jpg

g1jt.jpg

x9a3.jpg

Z etapu glinkowania nie ma zdjęć.

 

Ocena stanu lakieru.

w7cu.jpg

c1oh.jpg

 

Pierwsze próby na białym padzie i menzernie FG500

fh67.jpg

zrnj.jpg

 

Coś zaczyna wychodzić

x9jy.jpg

erms.jpg

 

Ocena drzwi i 50/50

a1on.jpg

u1z2.jpg

ksxu.jpg

58bk.jpg

rk2v.jpg

lunl.jpg

 

Tylny błotnik:

ftga.jpg

l8lq.jpg

w96n.jpg

4mjc.jpg

9ktp.jpg

t2h5.jpg

f9bg.jpg

 

Tylny słupek:

31i3.jpg

6o0u.jpg

5gin.jpg

r5n8.jpg

 

Tylna klapa, chyba najbardziej porysowany element:

p2lq.jpg

hiug.jpg

ssb1.jpg

yztf.jpg

8a6d.jpg

 

Do cięcia dachu ciężko było znaleźć wygodną pozycję

14mw.jpg

 

ale został odświeżony wszystkimi etapami

whzp.jpg

 

w międzyczasie focus dostał po lampach

wc8b.jpg

srdb.jpg

rewp.jpg

 

o9ph.jpg

 

mycie po finiszu w celu kontroli

aidv.jpg

4kyf.jpg

xm65.jpg

439e.jpg

n8yg.jpg

0e9f.jpg

 

Oczekiwanie na spłynięcie kropel

2urx.jpg

4i7m.jpg

numd.jpg

 

i ocena bałaganu, delikatne holo zostały miejscowo w tylnej części auta :)

0mnt.jpg

zpwi.jpg

w5lj.jpg

1tf1.jpg

cqux.jpg

ke3k.jpg

fy73.jpg

4fv6.jpg

lfne.jpg

lgcy.jpg

q6tj.jpg

dovc.jpg

qfoe.jpg

kno5.jpg

awcy.jpg

p59n.jpg

rcaj.jpg

jifp.jpg

3vnw.jpg

zjek.jpg

bz3x.jpg

3wqa.jpg

ny19.jpg

evi8.jpg

sn5r.jpg

4buh.jpg

pxik.jpg

wf9d.jpg

8yhf.jpg

0vbk.jpg

 

Na koniec poszedł wosk Meguiar's #16 (nie miałem nic lepszego pod ręką) i Tenzi Gum Extra na opony. Mało zdjęć końcowych bo właściciel się spieszył do domu :D

rttz.jpg

x3om.jpg

hiqr.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Troche dziwi mnie mycie po finiszu, a nie przed nim. Widac, ze ladnie woda splywala z samochodu co swiadczy o bardzo slabym wymyciu past z lakieru.

 

numd.jpg

 

Wedlug mnie taka sytuacja przy porzadnej korekcie nie powinna miec miejsca.

 

Na niektorych zdjeciach widac troche swirli, ktorych przy korekcie ocenianiej na wysokie 85% rowniez nei powinno byc.

 

dovc.jpg

 

Jesli tak zostawiles hologramy i przykryles je woskiem to rowniez szkoda :P

 

3vnw.jpg

 

Reasumujac moje czepialstwo fajne odswiezenie auta, cieszy widok rzeczy, ktore wiekszosc by ukrywala. Tak trzymaj :good:

Link to comment
Share on other sites

Troche dziwi mnie mycie po finiszu, a nie przed nim. Widac, ze ladnie woda splywala z samochodu co swiadczy o bardzo slabym wymyciu past z lakieru.

a czym oczyścić lakier po finiszu jeśli nie mycie? Ciężko było zetrzeć niewypracowaną pastę. Czy trzeba ją wypracowywać długo aż zacznie znikać? Albo za dużo nałożyłem( 3 kropki na pad) albo za krótko pracowałem.

 

Jesli tak zostawiles hologramy i przykryles je woskiem to rowniez szkoda :P

 

Spod finiszowej pasty nie było ich tak widać, a później po myciu już brakowało czasu. Musiałem zwrócić auto. Następny razem dłużej nad nimi popracuję

 

Pierwsze koty za ploty ;)

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
a czym oczyścić lakier po finiszu jeśli nie mycie? Ciężko było zetrzeć niewypracowaną pastę. Czy trzeba ją wypracowywać długo aż zacznie znikać? Albo za dużo nałożyłem( 3 kropki na pad) albo za krótko pracowałem.

 

Ja myje auto po ostrym darciu, tj po cuttingu i polishu. Wlasnie po to by usunac pyl oraz zobaczyc gdzie musze cos poprawic. W zasadzie staram sie tak robic by wlasnie pasta wypracowywala sie w calosci, wtedy latwiej sie dociera i wiadomo, ze zrobila robote. 3 kropki na pad to dobra ilosc, obstawiam za krotki czas pracy.

 

Spod finiszowej pasty nie było ich tak widać, a później po myciu już brakowało czasu.

 

Powiem tak, w wiekszosci przypadkow aut nad ktorymi pracowalem po polishu hologramow juz nie bylo, a te, ktore zostaly widzialem i usuwalem pasta finishowa. Dlatego w kilkuetapowej korekcie najwiecej czasu schodzi mi na polish bo zalezy mi na zostawieniu jak najlepszej powierzchni by pozniej bylo mniej pracy. Stad tez mycie przed finishem. Widac miejsca gdzie trzeba sie mocniej przylozyc :)

Link to comment
Share on other sites

cimals napisał/a:

Spod finiszowej pasty nie było ich tak widać, a później po myciu już brakowało czasu.

 

 

Powiem tak, w wiekszosci przypadkow aut nad ktorymi pracowalem po polishu hologramow juz nie bylo, a te, ktore zostaly widzialem i usuwalem pasta finishowa. Dlatego w kilkuetapowej korekcie najwiecej czasu schodzi mi na polish bo zalezy mi na zostawieniu jak najlepszej powierzchni by pozniej bylo mniej pracy. Stad tez mycie przed finishem. Widac miejsca gdzie trzeba sie mocniej przylozyc :)

 

Spróbuję jeszcze finiszem coś z nimi zrobić we wtorek

Link to comment
Share on other sites

koledze pewnie chodziło, że to "tylko 16", a nie Z.... albo S...... ;) ja jestem zdania, że każdy smaruje tym na co go stać, a Ci których nie stać na woreczki nie powinni mieć kompleksów. sory za OT.

 

PS. ogólnie vectra odżyła i jak na pierwszy raz jest dobrze :)

Link to comment
Share on other sites

npiotr, tak jak napisał Maniek8888. Jak dla mnie dobry, ale nie mam porównania z lepszymi/droższymi. Kiedyś będzie coś na Z albo S :)

 

Maniek8888, dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Auto ładnie odżyło, ale również oglądając zdjęcia po myciu naszła mi myśl skąd te krople ... pasta ... ja zawsze po korekcie myję auto aktywną pianą + płyn do naczyń, jeżeli po umyciu i spłukaniu dalej woda kropelkuje myje jeszcze raz ;) tak długo aż będzie na aucie tafla wody.

Link to comment
Share on other sites

Wg. mnie bardzo fajny efekt. To co rzuciło mi się w oczy to fakt że nie ruszyliście już przy okazji plastików i uszczelek. Przy odświeżonym lakierze strasznie rzucają się w oczy. Potraktujcie je AG Bumper Care + jakiś dressing na uszczelki/koła (np. AW Elixir) i finalnie będzie dużo lepiej wyglądało : ) Przy takim kolorze lakieru zmatowione plastiki są wyjątkowo widoczne. Lakier jak na moje na pełnym propsie :good:

Link to comment
Share on other sites

Auto ładnie odżyło, ale również oglądając zdjęcia po myciu naszła mi myśl skąd te krople ... pasta ... ja zawsze po korekcie myję auto aktywną pianą + płyn do naczyń, jeżeli po umyciu i spłukaniu dalej woda kropelkuje myje jeszcze raz ;) tak długo aż będzie na aucie tafla wody.

 

I tutaj popieram jak najbardziej, bo pasty potrafią wypełniać defekty.

Fajnie ogląda się takie projekty, autko odżyło i to bardzo.

Przy okazji zapytam, zabezpieczyłeś czymś lampki, które ogarniałeś w focusie?

Link to comment
Share on other sites

SzaKal, teraz będę dłużej mył. Pierwsze mycie po korekcie miałem stracha, że zaraz na nowo porysuję. :-] Myłem rękawicą żółto-szarą i co chwilę płukałem

 

Jak na pierwszy raz to moim zdaniem bardzo udana korekta. Wiadomo, że zostały niedociągnięcia ale ogólnie miałeś dość skatowanego pacjenta którego bardzo ładnie odratowałeś - szacuneczek :good:

Kolejna będzie już lepsza, z trochę większym doświadczeniem. Myślałem o swojej skodzie, ale musi chyba poczekać do wiosny :)

 

Wg. mnie bardzo fajny efekt. To co rzuciło mi się w oczy to fakt że nie ruszyliście już przy okazji plastików i uszczelek. Przy odświeżonym lakierze strasznie rzucają się w oczy. Potraktujcie je AG Bumper Care + jakiś dressing na uszczelki/koła (np. AW Elixir) i finalnie będzie dużo lepiej wyglądało : ) Przy takim kolorze lakieru zmatowione plastiki są wyjątkowo widoczne. Lakier jak na moje na pełnym propsie :good:

 

Na opony poszedł Tenzi GumExtra. Plastiki nie ruszone faktycznie dlatego, że w poniedziałek miała być poprawka jednego miejsca. Jak do tej pory właściciel nie bardzo miał czas. Może w sobotę podziałamy

 

I tutaj popieram jak najbardziej, bo pasty potrafią wypełniać defekty.

Fajnie ogląda się takie projekty, autko odżyło i to bardzo.

Przy okazji zapytam, zabezpieczyłeś czymś lampki, które ogarniałeś w focusie?

 

Różnica ogromna przed i po, inny lakier :D Lamp w focusie niczym nie zabezpieczałem, a ich polerowanie nie było w ogóle planowane. Po całym dniu spoglądania na to jak są zżółknięte i matowe, dałem bratu kilka papierów i na koniec przejechałem 3 etapami. W nocy prawie nie świeciły. Szkoda, że nie mam zdjęcia przed przetarciem papierami.

 

brawa za pracę :ad: bo widać że było co robić ;)

dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.