Skocz do zawartości

Harmonogram dbania o autko


d3th

Rekomendowane odpowiedzi

Naszła mnie ostatnio pewna myśl przy myciu samochodu. Jak zadbać o nieskazitelny stan lakieru samochodu w dłuższym okresie, żeby auto wyglądało jak po pełnej korekcie? Oczywiście poza zamknięciem samochodu w garażu :) Nie da się przecież przeprowadzać regularnie całego procesu korekty, bo lakier tego nie zniesie. Cleanery też w pewnym zakresie "wyszczuplają" lakier...

Jakie macie patenty na błyszczące auto? Cotygodniowe mycie - ok. A ile razy wg Was można sobie pozwolić na pełną korektę, jak często używacie cleanera itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Im czesciej myjesz dotykowo tym gorzej w sumie wg mnie. Tzn nie mozna przesadzic w druga strona. Sam staram sie plukac na bezdotyku raz lub dwa w tygodniu i raz na 3-4 tygodnie myje samochod recznie juz wg sztuki.

 

Przy raz zrobionej dobrze korekcie wystarczy finish lub ew jakis polish raz na rok lub dwa (patrz VW Scriocco geno). Oczywiscie wszystko jest uwarunkowane rowniez lakierem, te miekkie beda sie rysowac 'od patrzenia', te twardsze juz nie.

 

Cleanera uzywam zawsze przed woskiem, a to wychodzi roznie. Po prostu jak widze, ze wosk umiera to lece ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podchodzę do tematu tak:

 

Jedna bardzo dobra korekta na aucie a następnie co roku na wiosnę odświeżenie, co parę myć cleaner i wosk - TYLE! Autko zawsze ładne,świeże, błyszczące :P

 

 

 

Przy takim założeniu wbrew myśleniu kolegi można tak robić 100lat i lakieru nie zabraknie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Jakie macie patenty na błyszczące auto? 2. Cotygodniowe mycie - ok. 3. A ile razy wg Was można sobie pozwolić na pełną korektę, 4. jak często używacie cleanera itd.?

 

1. Używam podbijaczy nie "wcinających waksu".

2. Zazwyczaj sobota. Latem nawet 2 razy w tygodniu.

3. Korekta (jak trzeba) jak dotychczas 3 lata i zapowiada się nie wcześniej jak w przyszłym roku, bo już coś tam jest. Wszystko zależy od korekty. Dla niektórych pełna korekta to 15 mikronów szlifu.

4. Cleaner, tak samo często jak Wax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... No to sporo mi się wyjaśniło, chociaż ta tabelka, o której piszesz clhseba, byłaby przydatną rzeczą, szczególnie dla takich laików, jak ja.

 

Załóżmy, że zrobiliśmy pełną korektę i auto błyszczy się, jak psu ten, no... nos :)

Raz, dwa razy w tyg. mycie na bezdotyku (chociaż nie ufam tych ichnim proszkom :o ).

Raz na 3-4 tyg. mycie zgodnie ze sztuką.

Każdorazowo przed woskowaniem - cleaner i - jeśli ktoś chce podbić głębię - coś w stylu PB BH.

 

 

Co do używania cleanerów - nawet tych ściernych typu achilles valetpro można używać regularnie przed każdym woskowaniem? Czy lepiej coś delikatnego np. dodo juice lime prime lite (przy założeniu, że nie ma zbyt wielu rysek do usunięcia)? Chyba im mniej agresywnie podchodzimy do lakieru, tym lepiej...

 

I pomyśleć, że jeszcze niedawno dbanie o auto oznaczało użycie odkurzacza, myjni bezdotykowej, wosku koloryzującego za jakieś 20-30 zł i płynu do szyb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge sie mylic, ale wszystke zabiegi kosmetyczne przy samochodach wynikaja z jakiej potrzeby.

Nie sadze aby dalo sie to zamknac w jakis matematycznych czy kalendarzowych ramach.

Moze z wyjatkiem zabezpieczenia przed zima :idea: i to chyby jedyny cykliczny zabieg.

Wiosna co pokazala ubiegloroczna zima nie daje tak latwo przygotowac auta do sezonu.

Reszta to wypadkowa wieeeelu czynnikow, z wolnym czasem i checiami wlacznie. :song:

Dodatkowo zawsze czlowiek sie skusi na jakies testy, lub nowosci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d3th, Jak dbać ... oj to bardzo ciężka sprawa ;)

Jeżeli trzeba to korekta, jeżeli garażujesz auto to masz duży +, lakier nie dostaje tak po tyłku przez cały latający syf, jak dla mnie lepiej myć ręcznie za często niż za rzadko, rzadko będziesz myć auto ręcznie to brud wżera się z lakier i przestaje być śliski co za tym idzie szybciej łapie brud, czyli częste mycie, częste woskowanie, żadnego dotykania lakieru itp. ps. obojętnie jak byś nie dbał to i tak będą się robić swirle :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.