szymekk Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2013 Solidna maszyna DA- flex 3401. Ale jakiś czas temu pojawił się na rynku wyrób rupesa- big foot w dwoch wersjach: o skoku 15mm oraz 21mm. Co w tym momencie mnie zastanawia- czy rupes wycofał się z wersji 15mm? na stronie producenta nie ma żadnej wzmianki o tej maszynie. Zastanawiam się nad kupnem DA i jest to dylemat, flex jest sprawdzony, a rupes przyciąga ciekawość moją. Przeglądając różne źródła biorę się za porównanie papierowe oraz czekam na wasze opinie. Cena tutaj raczej nie gra większej roli ale zwróćmy na to również uwage dla czystej zasady. Flex: skok: 8mm średnica talerza- 140mm, w opcji mamy również 100m. waga 2.6kg gwarancja-1 rok z mozliwoscia przedłużenia do 3 lat cena: około 1700-1800 zł Rupes: skok: 15mm lub 21mm średnica talerza: 150mm w opcji 125mm waga 2.6kg gwarancja 1rok cena około 2000zł Zastanawiam się jak Rupes ma się do prac delikatnych dla DA takich jak cleanery, glaze, czy z racji na swoj skok nie będzie z tym problemów? Wg mnie obydwie maszyny są ciekawe, najlepiej by mieć obie, ale chcąc przeznaczyć pieniądze- na co by padł wasz wybór? Każdego dnia będę zbierał informacje i aktualizował co sie nowego pojawi
zegarek Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 22 Lipca 2013 czy rupes wycofał się z wersji 15mm? na stronie producenta nie ma żadnej wzmianki o tej maszynie. Najpierw była wersja 21, a później wyszła wersja 15 specjalnie dla detailerów. Mało prawdopodobne, aby się wycofał z wersji 15, bo z tego co wiem jest aktualnie najbardziej chodliwa. Rupes: skok: 15mm lub 21mm średnica talerza: 150mm w opcji 125mm LHR15 ma talerz 125mm, a LHR21 ma 140mm, ale można dokupić 125mm. Jako ciekawostka, to LHR15 ma skok 13mm Rupes w Europie sprzedawany jest wyłącznie w komplecie z pastami i padami. Z tego co wiem, to samej maszyny nie można kupić. Zastanawiam się jak Rupes ma się do prac delikatnych dla DA takich jak cleanery, glaze, czy z racji na swoj skok nie będzie z tym problemów? Mam 15'kę i do delikatnych prac sprawdza się bardzo dobrze. Na 3 biegu delikatna, a na 6 na mikrofibrze pokazuje pazur Jeśli chodzi o małe talerze, to producent nie przewiduje. Na upartego można przykręcić Flexipads AP094, ale jest to mało praktyczne z uwagi na obudowę.
szymekk Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2013 Najpierw była wersja 21, a później wyszła wersja 15 specjalnie dla detailerów. Mało prawdopodobne, aby się wycofał z wersji 15, bo z tego co wiem jest aktualnie najbardziej chodliwa. to może zbieg okoliczności, że nie znalazłem na stronie producenta info. zegarek, pracowałeś również na flexie? Jak się będzie miała 15stka do 21... ?
M4ciek Opublikowano 23 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2013 szymekk, może to Ci rozjaśni (lub zamąci w głowie ) http://www.detailparadise.com.au/showth ... C-3401-VRG
szymekk Opublikowano 23 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Lipca 2013 M4ciek, jest jeszcze to: http://www.autogeekonline.net/forum/aut ... gfoot.html ale naprawde mętliku się dostaje- myślałem że można by podebatować na rodzimym forum ale bigfoot chyba jest mało popularny u nas
DS_Tomek Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Mam w firmie Flexa 3401 VRG i muszę powiedzieć że jest to kawał fajnego sprzętu, jak to u tego producenta. Niestety, nie miałem Big Foota w rękach i nie mam bezpośredniego odniesienia. Wiem że Flex ma naprawdę dużą siłę, nie ma możliwości żeby zwolnił albo żeby stabilizacja się nad czymś "zastanowiła" podczas pracy nawet na twardych gąbkach, które stawiają opór. Z drugiej strony, nie zastąpi to rotacji do mocnego cięcia - siła jest oczko mniejsza. U nas jest to maszyna do średnich prac na średnich pastach, ewentualnie do onestepów.
Administrator Evo Opublikowano 24 Lipca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Przed zakupem Flexa radziłbym przetestować go wcześniej Zapewne to ewenement, ale mi dużo lepiej się pracuje...Kraussem DA niż Flexem Wyjątkowo nie pasuje mi wpływ wymuszonej rotacji na prowadzenie maszyny.
kubik Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Przed zakupem Flexa radziłbym przetestować go wcześniej Zapewne to ewenement, ale mi dużo lepiej się pracuje...Kraussem DA niż Flexem Wyjątkowo nie pasuje mi wpływ wymuszonej rotacji na prowadzenie maszyny. Tylko czy DA Kraussa,nie tnie wyraźnie słabiej?
DS_Tomek Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Evo, masz rację, klasyczne DA można prowadzić przysłowiowo "trzymając za ogonek", tutaj jednak maszynka próbuje żyć własnym życiem Pracownicy się z nią polubili, ale przyznaję że praca jest specyficzna - łączy DA z rotacją. [ Dodano: 24 Lipiec 2013, 14:13 ] Przed zakupem Flexa radziłbym przetestować go wcześniej Zapewne to ewenement, ale mi dużo lepiej się pracuje...Kraussem DA niż Flexem Wyjątkowo nie pasuje mi wpływ wymuszonej rotacji na prowadzenie maszyny. Tylko czy DA Kraussa,nie tnie wyraźnie słabiej? DA w porównaniu do VRG prawie w ogóle nie tnie Ale trzeba przyznać że jak na DA, krauss 900W ma wyjątkowego powera, trudno zatrzymać w nim rotację backing plate'a
Administrator Evo Opublikowano 24 Lipca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Tylko czy DA Kraussa,nie tnie wyraźnie słabiej? Testowałem tylko raz, na ultra miękkim lakierze i tutaj różnica była mała, zapewne na twardszym lakierze byłaby większa. Tylko co mi po większej sile cięcia, skoro ze względu na ową rotacje, VRG grzała lakier mocniej niż zwykłe DA,a po to właśnie sięgamy po DA na sticky paint. No i jeszcze kwestia padów, o ile w miarę twardą gąbką 150mm od biedy można pracować na Flexie , to już 150mm miękka gąbka poddaje się na tyle że talerz znajduje się niebezpiecznie blisko lakieru.
kubik Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Tylko czy DA Kraussa,nie tnie wyraźnie słabiej? Testowałem tylko raz, na ultra miękkim lakierze i tutaj różnica była mała, zapewne na twardszym lakierze byłaby większa. Tylko co mi po większej sile cięcia, skoro ze względu na ową rotacje, VRG grzała lakier mocniej niż zwykłe DA,a po to właśnie sięgamy po DA na sticky paint. No i jeszcze kwestia padów, o ile w miarę twardą gąbką 150mm od biedy można pracować na Flexie , to już 150mm miękka gąbka poddaje się na tyle że talerz znajduje się niebezpiecznie blisko lakieru. Ok dziękuje za wyjaśnienie Patrzę,że muszę zmienić obiekt westchnień
Administrator Evo Opublikowano 24 Lipca 2013 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 Patrzę,że muszę zmienić obiekt westchnień Niekoniecznie, tak jak pisałem - trzeba spróbować, bo np drugi operator maszyny twierdził że jest nią zachwycony Co kto lubi, każdy ma inne preferencje,a opini o Flexie VRG znajdziesz raczej więcej pozytywnych niż negatywnych.
zegarek Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Lipca 2013 zegarek, pracowałeś również na flexie? Jak się będzie miała 15stka do 21... ? Nie próbowałem Flexa. Ja byłem od początku nastawiony na typowe DA, które można jedną ręką prowadzić za ogonek jak to napisał Tomek. Rzeczywiście można ją jedną ręką trzymać i się ładnie słucha. Przez to, że maszyna ma duży skok, to oczywiście nie jest tak precyzyjna jak rotacja i trzeba ostrożnie przy listwach i uszczelkach, bo można łatwo zniszczyć pad. Dlatego 21'ka na małych panelach samochodowych nie ma za bardzo sensu moim zdaniem.
szymekk Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2013 No dobrze, a skolei patrząc przez taki pryzmat- rotacja już jest- rupes lh16, to takie typowe DA do wykańczania? bo jeśli flex ma ,,powera,, to może bigfoot będzie wygodniejszy tak jak napisał zegarek, typowe DA do prowadzenia jedną ręka?
oktopus Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Jako, że stałem sie posiadaczem Flex'a(aktualnie z podobnymi wnioskami co EVO) to pozwolę sobie zadać podstawowe pytanie: 1. Jakie polecacie pady - producent, linia, itd. (160mm lub 165mm) ? 2. Jaki pad do one stepa (np. S17+) ? Na stanie mam rożne pady ale wszystko 150mm, a ten rozmiar naprawdę nie pozwala na spokój prowadzenia tej maszyny. Prowadzenie na ryflowanych padach to jakieś nieporozumienie ale nie skreślam maszyny
heli1 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Również stałem się posiadaczem tej maszynki i chociaż na początku faktycznie trochę dziwnie mi się pracowało, to teraz jestem naprawdę zadowolony. Również polecam pady głatkie tylko ja spokojnie na 150 daje radę. Ostatnio dla zabawy spolerowałem błotnik corsy szwagierki. Moze tego nie widać dokładnie na pierwszym zdjęciu ale lakier moim zdaniem w fatalnym stanie. Robiłem tym co miałem pod ręką. Średni pad urbana i fg500 . Średni pad urbana i fg2000 i wykończeniowy urbana i fg3000
heli1 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2013 2x fg500 na srednim i po jednym 2000 i 3000
malypb Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 Mam obie maszyny (Flex i Rupes 15). Nie mam jakiegos olbrzymiego doswiadczenia, ale kilkanascie aut juz nimi zrobilem - od korekty po nakladanie wosku. Co mnie denerwuje: Rupes: za mala moc, tzn. strasznie latwo zatrzymuje sie rotacja (w porownaniu do DAS-6 Pro, ktorego tez mam) - bardzo trzeba sie skupiac aby dobrze poziomowac maszyne. Jezeli masz bardzo duze doswiadczenie z DA to to pewnie nie bedzie problemem. Flex: wibracje , z padami MF potrafi byc "niesforny" - rada na to jest (zgodnie z "naukami" Mike Philipsa - do znalezienia na autogeek) uzywanie padow MF z duzo grubsza gabka Co jest fajne: Rupes: prawie brak wibracji, super latwosc prowadzenia, kiler z padami MF od Megsa Flex: wymuszona rotacja pozwala na katowanie, dostep do zakamarkow brzegami (zwykle DA tu wymiekaja), mozliwosc uzycia mniejszych padow po dokupieniu mniejszego backing plate Najlepiej miec wszystkie trzy (Flex, Rupes i DAS-6 PRO (lub jego odpowiednik)) jezeli masz zamiar robic troche wiecej aut Ale jezeli nie ma takiej opcji to IMO Flex najlepiej laczy wszystkie wady i zalety i to jest moj wybor na all-in-one.
szymekk Opublikowano 11 Września 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 malypb, czemu trzeba się skupiać żeby poziomować maszyne? a jeśli maszyna ma być jako uzupełnienie rotacji ?
Pit_Krk Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 czemu trzeba się skupiać żeby poziomować maszyne? Zapewne żeby się nie zatrzymał się ruch rotacyjny.
malypb Opublikowano 11 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 Jako uzupelnienie rotacji: czy masz na mysli wykonczenie (ostatni krok korekty - drugi lub trzeci) czy tylko nakladanie cleanerow, glaze i sealantow/woskow? "Poziomowanie": pozwol, ze zacytuje tu Mike bo chyba jalepiej to opisuje: --- Hold the pad flat to the surface It's vital that you hold the buffer in such a way as to keep the pad flat against the surface while you're buffing. With a completely flat panel like the hood of most large cars and trucks, for example a 80's era Suburban, it's pretty easy to keep the pad rotating by holding the buffer evenly as you buff. With panels that slope or curve, you need to rotate or adjust how you hold the body of the polisher to match the curve of the panel as you move it over the paint. If you hold the polisher in a way that there is more pressure on only an edge of the buffing pad, this increased pressure to one section of the face of the buffing pad is enough to stop the pad from rotating. This will be easy to see from the marks on your backing plate and paying attention to how you’re holding the polisher in relationship to the shape of the panel. Watching your pad will help you to perfect your technique. It's not as difficult as it sounds and most people new to using a DA Polisher will learn how to hold the polisher while adjusting for the curves and slopes of the car after buffing out just the front clip of their car, (hood and front fenders). The learning curve for a DA Polisher is pretty flat, that means it's pretty easy to learn how to use. --- I teraz Rupes daje Ci tutaj duzo mniejszy margines bledu niz DAS-6 PRO, ktory po prostu jest mocniejszy. Staje sie problemem (w kazdym razie dla mnie) w tych wszystkich roznych zalamaniach, glownie w dolnych partiach wielu wspolczesnych samochodow. Z Flex tego problemu nie ma bo rotacja jest zawsze - jak w maszynie rotacyjnej Jest oczywiscie juz rozwiazanie tego "problemu" w Rupes i nazywa sie "Washer Mod" by Kevin Brown http://www.autopia.org/forum/machine-po ... r21es.html Ja jeszcze tego nie mam.
szymekk Opublikowano 11 Września 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Września 2013 Chodzi mi glownie o finish podczas korekty. Do polish i cuttingu rotacja, a potem da i ewentualnie cleanery tez. Do tego mniej wiecej miala by sluzyc. Z tego cytatu w skrocie to nie trzymajac w plaszczyznie zatrzymujemy ruch roatyjny poprzez nacisk?
malypb Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2013 Nawet bez zbytniego nacisku obrot w Rupes sie zatrzymuje. Duzo szybciej niz w ma to miejsce w DAS. Kup Flexa i 4" backng plate do niego - imo to bedzie dla Ciebie najlepsze rozwiazanie - albo wpadnij do mnie do klubu i bedziesz mogl sprawdzic wszystkie maszyny wlacznie z rotacja Flexa (PE14-2-150) i wtedy sam zdecydujesz.
zegarek Opublikowano 12 Września 2013 Zgłoś Opublikowano 12 Września 2013 Nawet bez zbytniego nacisku obrot w Rupes sie zatrzymuje. Duzo szybciej niz w ma to miejsce w DAS. Wiadomo, że dużo zależy od pada, którym się pracuje, ale jak pracowałeś tymi samymi padami na tym samym lakierze obiema maszynami, to pewnie tak jest, ale moje spostrzeżenia są trochę inne. Jak chcesz trochę zwiększyć ruch rotacyjny w rupesie, to przykręć BP dając pod niego podkładkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się