Skocz do zawartości

Odpalanie na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedyś założyłem sobie takie elektryczne norweskie "webasto" DEFA do volva 240. Z komputerem. Rano miałem cieplutko w środku i silnik ciepły, bo miało też grzałkę wkręcona do bloku. Tylko pod zderzakiem wtyczka i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To dupa blada.

Ja szukam grzałki do mojego HDi, ciekawe czy znajdę...

 

A do Twojego nie podejdzie z 110?

 

W silnikach 110KM z tego co widziałem był specjalny element metalowy, w którym siedziały 3 grzałki podobne do świec żarowych. Raczej ciężko by to przenieść ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz w każdym silniku (VAG audi nie znam) jest miejsce na grzałkę w tzw broku.- okrągłe zaślepione miejsce w bloku silnika. Ale to na grzałki zewnętrzne. No i trzeba mieć gdzie podpiąć do prądu. Ale czy warto? ja w volviakui stary zrobiłem bo rano dzieci woziłem a mój samochód stał na zewnątrz i sprawdzało się to super. Tyle, że to wydatek (DEFA( ok 1500zł). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz w każdym silniku (VAG audi nie znam) jest miejsce na grzałkę w tzw broku.- okrągłe zaślepione miejsce w bloku silnika. Ale to na grzałki zewnętrzne. No i trzeba mieć gdzie podpiąć do prądu. Ale czy warto? ja w volviakui stary zrobiłem bo rano dzieci woziłem a mój samochód stał na zewnątrz i sprawdzało się to super. Tyle, że to wydatek (DEFA( ok 1500zł). ;)

 

Szczerze powiem to nie zaprzeczę, ani nie potwierdzę, ale skłaniam się do tego, że jednak tak nie jest, bo by mi się przez uszy po kilku latach obiło takie coś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, nie mniej jednak, temat wart zainteresowania

 

Temat byłby wart gdyby chodziło o webasto, a tak to jest to nie warte zainteresowania.

W PL nie ma aż takich zim żeby coś takiego zakładać, a webasto jednak przydaje się często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, ale katować zimny silnik....

 

A kto powiedział, że go katuję ?

 

Poza tym po co podgrzewanie płynu skoro dopóki silnik nie pracuje to płyn nie jest w obiegu, a jak już odpalisz silnik to co z tego, że może szybciej się nagrzeje płyn i może troszeczkę silnik skoro najważniejszy jest olej, a jego się nie podgrzewa.

Poza tym przy takich podgrzewaczach aku i/albo alternator jest mocno obciążony i przy uruchamianiu silnika ze słabym aku jest to raczej kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, poczytaj na linku. nie zgodzę sie co do aku i alternatora (jest ładowanie bardzo lekkie-super dla aku). a komputer w tej Defie sam się załącza wcześniej w zależności ile jest na zewnątrz (sam oblicza). I grzany wcześniej płyn rozgrzewa cały blok, i olej też się szybciej nagrzewa. W volvie zimą w ogóle nie włączał się dodatkowy wtrysk, czyli ssanie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, poczytaj na linku. nie zgodzę sie co do aku i alternatora (jest ładowanie bardzo lekkie-super dla aku). a komputer w tej Defie sam się załącza wcześniej w zależności ile jest na zewnątrz (sam oblicza). I grzany wcześniej płyn rozgrzewa cały blok, i olej też się szybciej nagrzewa. W volvie zimą w ogóle nie włączał się dodatkowy wtrysk, czyli ssanie. ;)

 

O obciążeniu akumulatora miałem na myśli podgrzewacze płynu chłodzącego.

 

Jeżeli mówimy o tej DEFIE to zmienia postać rzeczy, bo to zupełnie co innego i nie ma tutaj podgrzewania płynu chłodzącego tylko bezpośrednio komory silnika i to jest bardzo dobre rozwiązanie.

 

Jak Ci się to sprawowało ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ta grzałka, która jest na zdjęciu grzeje płyn w bloku silnika, co pozwala na rozejście się ciepła po całym silniku. Miałem to przez 3 lata i tak jak pisałem było super. Ciepełko w środku (taka farelka) i ciepły silnik, akumulator naładowany.. Jak jest gdzie sie wpiąć do 230V to super. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem u siebie świecę na beru - auto zapala przy -20 na dotyk

ja mam NGK i też pali na nich bardzo dobrze :) poza tym zrobiłem na jednych NGK 60tys. i nawet nie było oznak,że coś z nimi nie tak ;) zostaję przy NGK :)

 

co do odpalania ...to warto przed odpaleniem silnika włączyć światła lub inny odbiornik,aby trochę ruszyć akumulator ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem u siebie świecę na beru - auto zapala przy -20 na dotyk

ja mam NGK i też pali na nich bardzo dobrze :) poza tym zrobiłem na jednych NGK 60tys. i nawet nie było oznak,że coś z nimi nie tak ;) zostaję przy NGK :)

 

co do odpalania ...to warto przed odpaleniem silnika włączyć światła lub inny odbiornik,aby trochę ruszyć akumulator ....

rozmawiacie o świecach w dieslu czy benzyniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas napisał/a:

KubaCK napisał/a:

Zmieniłem u siebie świecę na beru - auto zapala przy -20 na dotyk

 

ja mam NGK i też pali na nich bardzo dobrze :) poza tym zrobiłem na jednych NGK 60tys. i nawet nie było oznak,że coś z nimi nie tak ;) zostaję przy NGK :)

 

co do odpalania ...to warto przed odpaleniem silnika włączyć światła lub inny odbiornik,aby trochę ruszyć akumulator ....

 

rozmawiacie o świecach w dieslu czy benzyniku??

ja teraz mówię o benzynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomas, w oplu rodziców już 80 tys jest zrobione na świecach fabrycznych, jakich nie wiem, bo nikt jeszcze nigdy plastikowej pokrywy silnika nie odkręcał :) ale jeździ i pali :) i jutro jedzie do warsztatu na naprawę rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie któraś musiała nie dogrzewać.

U mnie jedna nie działała no i samochodzik ciężko rano odpalał, zwłaszcza przy tych mrozach.. (-10*C) :(

 

Ale już wszystkie 4 sztuki wymienione, kupione w ASO Renault. Teraz autko po nagrzaniu świec pali na dotyk... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.