Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

przy tankowaniu na full dolewasz troszkę oleju mixol i nie martwisz się tak szybko o wtryski.

 

prędzej bym się obawial o panewki bo to jest gorsza bolaczka.

 

zmiana oleju MAX co 15000 km , i tylko i wyłącznie 5w40 dobrej klasy olej.

 

turbo tak nie siadalo często przy tych silnikach.

 

a i rozrząd czasem lubil się zrywac ;)

 

jeśli dbasz o te 3 rzeczy to będzie autem bezawaryjnym któremu nawet 400 000 niestraszne (naprawiałem i takie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i rozrząd czasem lubil się zrywac

Skąd takie przypuszczenia? :)

 

Kolega ma taki też z przebiegiem grubo ponad 200tyś km i przy regularnym dbaniu o auto nie narzeka. Ba nawet chwali sobie to autko za niskie spalanie.

 

pracowałem u zdunek przez dosyć długi czas jako mechanik. więc wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtszudi, podobnież do dCi lepiej nic nie dolewać :o Ale co człowiek, to opinia. Sam już zgłupiałem. Może w końcu coś uda mi się przetestować. Co do panewek, to ne ma takiej tragedii jak w 1,9 dCi. Chociaż też trzeba uważać z gazem na zimnym i wymianą olejów na czas. Co do reszty to zgadzam się. Turbo jest udane i jak się dba, to można długo pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemem z 1.9 jest to ze Renault ustawilo interwal wymiany oleju na minimum 20 tys.

 

z własnego doświadczenia wiem ze 10 tys jest ok , przyjezdzaly często na lawecie laguny , espace , meganki które przegląd maja co 20 tysięcy z dziura w bloku.

 

w megane z 1.5 wymiana oleju co 20000 km jest ustawiona fabrycznie i tez padaly panewki.

 

w clio z 1.5 jest co 15000 i problem jest wyraźnie mniejszy.

 

w megane 3 z 1.5 problem z panewkami udało się praktycznie wyeliminować , przegląd z wymiana oleju jest co 30 tys i nie spotkałem się z zatarta panewka.

 

a co do rozrządu w 1.5 wyszla noota techniczna polegajaca na scinaniu/zjezdzaniu paska przez zle ustawiona pompe wtryskowa , nota techniczna polega na poluzowaniu pompy i MINIMALNYM obrocie w strone kierowcy

 

wiem ze diesle renault lubia bardzo dobry olej i wskazane jest mieć max na bagnecie.

 

turbiny w 1.5 sa praktycznie idealne. nie wymieniałem w mojej karierze zadnej , co innego w 1.9

 

na wszystko jest sposób tylko trzeba dbac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z tymi wymianami oleju, bo ja zmieniam co 12 tys, ale panewki też padają chyba dlatego, że nie mają zamków.

wskazane jest mieć max na bagnecie.

A to nie wiedziałem :good: Przy ostatniej wymianie oleju nawet go upuszczałem, bo miałem max jak mi spłynął po nocy stania w garażu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się, badam powoli rynek i takie tam w temacie Peugota 207 1.6HDI 90KM albo 110. Bardziej kusi 2 opcja, ale trochę zapał gasi FAP i dwumas. Posiada może ktoś z Was, może ten model, albo auto z jednym z tych silników :?: Każda wskazówka, opinia mile widziana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.