Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jako ze odnalazl sie spalony wrak poprzedniego auta, i nie ma juz nadziei na jego odzyskanie, czas na intansywne poszukiwania.

Na dzein dzisiejszy ma to byc glownie "kon" do przyczepy 1500kg DMC i ma sie zmiescic w kat B.

Czyli DMC samochodu + DMC przyczepy ma sie zmiescic w 3500kg.

Ustalilem ze np Toyota Avensis Wagon do 2009 roku miesci sie w tych ramach.

Zna ktos solidne kombi spelniajace moje warunki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o Alfie 159?

 

Podoba mi się to autko, ale nie jestem przekonany co do trwałości. Podobno to już nie te modele co poprzednio, że "właściciele spotykali się rano w serwisie".

Opinie na forum Alfy są stronnicze, oczywiście silnik alfa z silnikiem 1.8 "nie jedzie", bo za słaby. Czy jakiś inny nadaje się do zagazowania?

 

A jeśli chodzi o diesle 1.9JTD (120kM i 150kM) to te same do w Oplach, Fiatach i Saab-ach? Skrzynie także?

 

Będę wdzięczny za kilka uwag, zwłaszcza od właściciela tegoż auta. Jak z trwałością, z wygodą, kosztami eksploatacji itp.

Ewentualnie na co zwracać uwagę. Wstępnie myślę o 1.9JTD 8v oraz 1.8 benz.(docelowo LPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma 159 w truminie z silnikiem 150KM. Kupił z nalotem 100kkm i zrobił około 70kkm. Oprócz eksploatacyjnych spraw i końcówek drążków to nic tam nie robił. Trochę tym autem pojeździłem, zarówno jako pasażer, jak i kierowca. Na plus bardzo fajne prowadzenie auta, precyzyjny układ kierowniczy, zawieszenie dość twarde i niskie w serii. Moc 150KM jest ok jak na wielkość auta, no chyba że oczekujesz sportowych osiągów. Dla mnie jednak trochę za małe - szczególnie bagażnik jest mało pojemny i fotele się nie składają na płasko (sporo mniejszy niż np. w moim poprzednim Focusie Mk1 kombi). Co do skrzyni to jest to skrzynia GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogłem nie pisać "mocne" bo różnie to interpretują :P

v70 odpada bo i wygląd ma znaczenie, a małżonka mówi nie :lol: prędzej v50 ;)

 

napisze może tak. w tej chwili na placu boju jest mk4 2.5T i A6 C6 2.4 v6 i jak trzeba to trochę się dopłaci.

 

ma ktoś mk4 2.0 ten 145km ? jak to jedzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jednak trochę za małe - szczególnie bagażnik jest mało pojemny i fotele się nie składają na płasko (sporo mniejszy niż np. w moim poprzednim Focusie Mk1 kombi). Co do skrzyni to jest to skrzynia GM.

No właśnie bagażnik muszę mieć większy niż w V40, bo już na wakacje brakuje miejsca, zwłaszcza zimowe. Z drugiej strony nie zejdę poniżej komfortu jaki mam teraz w Volvo, a V70 to już trochę za duże. Alfa jest dla mnie alternatywą dla Legacy oraz Saaba 9-3. Chyba trzeba będzie podjechać do pierwszego lepszego komisu,żeby usiąść za kierownicą i porównać auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 80 tysięcy zł to ja bym się nie zastanawiał nad używanym vanem, którym mam zamiar wozić swoją rodzinę, tylko biegł do salonu po nowego Citroena Grand C4 Picasso, stosunek ceny do jakości jest wyśmienity, silniki diesla chwalone, benzyna 1.2 również, mega dużo przestrzeni w środku. Jedyne co to trzeba się przyzwyczaić do deski rozdzielczej.

 

Dziękuję za pomoc :)

 

No tak, tylko, ze za 80tys mam golas wersje. Dużo jeżdżę, wiec muszę mieć diesla. Wiec już na ''dzień dobry'' cena ok. 100tys. Plus dodatki typu lakier, 3 rząd siedzeń etc. I pewnie trzeba te 120 tys. wyłożyć.

 

Czy ma ktoś doświadczenie z tymi nowymi sposobami finansowania samochodu jak np. simply drive w citroenie? Czyli teoretycznie splata utraty wartości samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kedar, a Laguna 3?

hm, jakoś nie jestem przekonany do Laguny, wiem, że to stereotyp, jak z Alfą. Laguna z zewn. ładna, wewn. wygodna i nawet całkiem przyjemnie się siedzi. Kolega ma w dieslu 2012r. i pomimo, że auto młode to już podłokietnik trzeszczy, w kokpicie czasem coś zadrży, a pochodzenie 200% pewne. Nie jest zadowolony w 100% z zakupu.Dodatkowo strasznie spada wartość tego auta.

 

A Ty jakie masz zdanie o tym modelu? Szczerze to boję się awaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

619958 Czy ma ktoś doświadczenie z tymi nowymi sposobami finansowania samochodu jak np. simply drive w citroenie? Czyli teoretycznie splata utraty wartości samochodu?

Może co prawda nie z własnego doświadczenia, ale przyglądałem się temu trochę. Nawet nie koniecznie musi to być wynajem długoterminowy, ale zwykły leasing. Przykładowo wpłacasz 10%, 3 lata i jak najwyższa stawka za wykup auta. Czasem za droższe auto może wyjść niższa miesięczna rata niż za tańsze auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 80 tysięcy zł to ja bym się nie zastanawiał nad używanym vanem, którym mam zamiar wozić swoją rodzinę, tylko biegł do salonu po nowego Citroena Grand C4 Picasso, stosunek ceny do jakości jest wyśmienity, silniki diesla chwalone, benzyna 1.2 również, mega dużo przestrzeni w środku. Jedyne co to trzeba się przyzwyczaić do deski rozdzielczej.

 

Dziękuję za pomoc :)

 

No tak, tylko, ze za 80tys mam golas wersje. Dużo jeżdżę, wiec muszę mieć diesla. Wiec już na ''dzień dobry'' cena ok. 100tys. Plus dodatki typu lakier, 3 rząd siedzeń etc. I pewnie trzeba te 120 tys. wyłożyć.

 

Czy ma ktoś doświadczenie z tymi nowymi sposobami finansowania samochodu jak np. simply drive w citroenie? Czyli teoretycznie splata utraty wartości samochodu?

120 tys zł to bez rabatu, zobacz na otomoto sobie ceny, tu masz na przykład nowego dobrze wyposażonego w świetnym dieslu 2.0 HDI 150 km http://otomoto.pl/oferta/citroen-c4-gra ... ybBUN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam okazje kupić b7 3.0tdi miał ktoś styczność z tym motorem ?

Jest zajeb***y ;)

Oczywiście musi być sprawny, sprawdź czy rozrząd się nie odzywa bo koszt to około 5-8tyś.

Poza tym nic tylko kupić, robić program ( chipa ) i cieszyć się z jazdy. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam okazje kupić b7 3.0tdi miał ktoś styczność z tym motorem ?

Jest zajeb***y ;)

Oczywiście musi być sprawny, sprawdź czy rozrząd się nie odzywa bo koszt to około 5-8tyś.

Poza tym nic tylko kupić, robić program ( chipa ) i cieszyć się z jazdy. :good:

 

I bez programu ten silnik radzi sobie świetnie z A4. Seryjne hamulce zupełnie wystarczające. Seryjne zawieszenie ze zwykłej wersji nie sądzę żeby dało sobie radę (nie jeździłem 3.0 z podstawowym typem zawieszenia), bo auto samo prosi żeby pojechać szybciej, za to zawieszenie S-line działa poprawnie jeśli poruszamy się sprawnie. Za to Tiptronic jest trochę wolny, zwłaszcza w porównaniu do skrzyń dwu sprzęgłowych. Szybsza jazda z manualną skrzynią w zatłoczonym mieście to musi być udręka na dłuższą metę - mam porównanie, bo jeździłem też chwilę manualnym A6 z takim motorem i mi to przeszkadzało. Z automatem nie pali dużo, ok. 13l/100 w mieście. Trzeba też przyznać że motor Audi pracuje nieco mniej kulturalnie niż 3.0d od BMW.

Pierwszy model silnika 3.0, produkowany 05-07r., o oznaczeniu BKN, ma wadę napinacza, łańcuchy się rozciągają, padają wtryski, skrzynia też lubi się zepsuć ;-) Rozrząd nie jest skomplikowany, ale do serwisu trzeba wyjąć silnik, dlatego jeśli chodzi o usunięcie wad, koszt jest stosunkowo wysoki. Obiektywnie to zestawienie silnik-auto sprawia że A4 jeździ naprawdę świetnie :) Oczywiście stały napęd na wszystkie koła w standardzie. Przejechałem taką ~70 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,mam na oku S-maxa 2011r 2.0 tdi dpf.

Na co zwrócić szczególna uwagę?Dwumasa?

Auto serwisowane w ASO,bez przygód itp.

 

 

taki sam silnik miałem w swoim fordzie, bardzo fajna jednostka, dziwią mnie ogromne interwały w wymianie paska rozrządu, co 220 tys. km, tam masz raczej mokry dpf, pod tylną belką powinien być zbiorniczek, uzupełniasz płynem eloys co jakieś 120-140 tys.koszt od 600-800 zł w zależności od serwisu, nie wszystkie serwisy sobie z tym radzą ze względu na jeden mały myk, co do nadwozia to się nie wypowiem, ale silnik jak najbardziej na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 2.0 tdci 140KM z bezproblemowym DPF, bardzo dobra jednostka koncernu PSA, bezproblemowa.

Sprawdź go jak każdego diesla, dwumasa, turbina itp itd.

 

Generalnei super samochód, ja mam bliźniacze Mondeo Mk4 i jestem zachwycony. Poczytaj na forum.fordclubpolska.org. Wrzuć tam go to Ci chłopaki ocenią i sprawdzą historię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.