Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

jeśli chodzi o a6c5 to szukałbym 1.8T, zdecydowanie najlepszy silnik, no moze nie ma tego brzemienia co v6 :) można też szukać 2.7 ale to już trochę droższy w utrzymaniu sprzęt :P

 

Mam 2 auta z 1.8T pod maską i jeśli dbasz to nie ma z nimi problemów, najczęstsza przyczyna utraty mocy to nieszczelności w dolocie.

 

2.4 to wg mnie kupa a 2.8 znowu mało rozwojowy.

Z takiego poczciwego 1.8T jak dopadniesz 180ps w seri to samym programem masz ponad 200 a niedużym nakładem ok 250ps i wtedy ta krowa zaczyna jakoś jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Okej, dzięki panowie. A jak z osprzętem w 1.8t ? Jest w miarę wytrzymały ? ;) Da się kupić nie zajechaną jednostkę, a jak jednak coś wyjdzie to pociągnie po kieszeni mocno ? Jest jakiś polecany warsztat do regeneracji turbo, czy trzeba nowego szukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafić niezajechane 1.8t to granica cudu a jeszcze większa żeby z latarni nie był odwinięty.Nie wiem do jakiej kwoty szukasz samochodu ale jeżeli do 15 tys to od siebie zaproponuje mercedesa c klase w203 przed lift 2,0 kompressor 163 hp albo 193 hp.Zbierają sie od zera a nie jak turbawki .Trzeba tylko uważnie oglądać blache przed zakupem.

Jak kupisz to nie modź i tak już wysilonego motoru.Nie sztuka zrobić szatana z 1,8 czy 2,0 jak wykręcisz go na granice wytrzymalości.To nie widlaste silniki z dużą pojemnością i konkret tłokami i głowicami tylko zwykłe 4 malutkie garnki. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiliśmy punciaka. Dzięki wielkie wszystkim za pomoc.

 

super. będziesz zadowolony. zrób jakieś fotki i wrzuć do Nasze Pieszczochy. :good:

 

 

Fotki może będą za jakiś czas. Musimy okleić dach, bo lakieru prawie na nim nie ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz to nie modź i tak już wysilonego motoru.Nie sztuka zrobić szatana z 1,8 czy 2,0 jak wykręcisz go na granice wytrzymalości.To nie widlaste silniki z dużą pojemnością i konkret tłokami i głowicami tylko zwykłe 4 malutkie garnki. :good:

czego wysilonego ?? raczej pojęcia nie masz o czym piszesz kolego. granice wytrzymalosci takiego zwyklego 1.8t 180 w serii na seryjnych gratach to okolice 250ps i to tylko dlatego ze dalej CIe seryjna mała turbosprężarka nie puszcza !! a obawa ze korba wyjdzie bokiem.

 

Wiadomo silniki doładowane to więcej do zepsucia (niektórzy tak na to patrzą) inny CI powie kup sobie wolnossaka tylko ze jak CI potem będzie brakować PS to pozostaje zmienić auto. Co kto lubi i jak kto woli.

Duzo zależy od tego czym się jeździło wcześniej i czego oczekuje się od auta.

 

 

1.8T w tych latach to jedna z najbardziej udanych jednostek tak samo jak stare poczciwe 1.9 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie piszecie tylko nikt nie zastanowi sie nad jednym ...przebiegiem tych samochodów.Myślicie że jeżeli macie w samochodzie z 2000r 163 tys bo teraz to na topie taki mniej więcej przebieg to prawda? Jaki już jest stan zużycia turbo ,osprzętu jak i samego silnika..nigdy nie modziłbym takiego auta ..jednemu sie uda innemu szlag trafi w krótkim czasie a potem miliony tematów że pali olej,że nie odpala itp itd no ale zrobił z 1,8 250 ps i 400nM.To że np teraz z 900cm reno wytrzaskalo 100hp nie znaczy że jest to super sprawa bo technika 21 wieku..Znajomy ma captura i ofen mu powiedzieli ...panie 200 tys i nie ma co remontować ..Nie mam nic przeciw tuningowi ale nie takich małych silników-takie moje zdanie..chyba że masz worek pieniędzy na kłute tłoki,sportowy wałek,większe wtryski ,dolot itp itd.Sam program owszem podniesie moc ale silnik po dupsku dostanie jak i cały osprzęt..możecie sie z tym nie zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie ładnie piszecie tylko nikt nie zastanowi sie nad jednym ...przebiegiem tych samochodów.Myślicie że jeżeli macie w samochodzie z 2000r 163 tys bo teraz to na topie taki mniej więcej przebieg to prawda? Jaki już jest stan zużycia turbo ,osprzętu jak i samego silnika..nigdy nie modziłbym takiego auta ..jednemu sie uda innemu szlag trafi w krótkim czasie a potem miliony tematów że pali olej,że nie odpala itp itd no ale zrobił z 1,8 250 ps i 400nM.To że np teraz z 900cm reno wytrzaskalo 100hp nie znaczy że jest to super sprawa bo technika 21 wieku..Znajomy ma captura i ofen mu powiedzieli ...panie 200 tys i nie ma co remontować ..Nie mam nic przeciw tuningowi ale nie takich małych silników-takie moje zdanie..chyba że masz worek pieniędzy na kłute tłoki,sportowy wałek,większe wtryski ,dolot itp itd.Sam program owszem podniesie moc ale silnik po dupsku dostanie jak i cały osprzęt..możecie sie z tym nie zgadzać.

 

Wcześniej ludzie robili auta by jeździły i można je było naprawiać a teraz się produkuje jednorazówki !! więc wcale się nie dziwie ze w jakimś daremnym capturze mmówią ze 200tyś i szrot. a nowe auta wyjeżdżają z rudą z salonu !

Poza tym są ludzie co dbają o auta nie tylko z wygądu ale i mechanicznie, jak się suszarka wysra to i kupi nową, napinacz wałków zacznie hałasować to kupi nowy (ok 2000zł w aso) w moim A3 1.8T poprzedni właściciel np zmienił sprzęgło w ASO i "4" z przodu do zapłaty na fakturze. da sie ? da się. Sam jak tylko mam wolną kasę to kupuje w ASO 80% części.

Znam kupę ludzi który ze swoich wysilonych 150 ps zrobili po ok 250ps, chyba sami farciarze co.

Trzeba się z tym pogodzić że 1.8T to na prawdę udany silnik tyle w temacie.

 

Pomijając fakt że spora grupa ludzi nie dba o pilnowanie nieszczelności, 70% 1.8t nie trzyma mocy z powodu nieszczelnego dolotu czy padnietego przepływomierza, a ludzie leją do tego 10W60 myśląc ze ta galareta na zimnym silniku jakoś wszystko posmaruje :P

 

 

Nie chce się wykłócać, ani tez nikogo do niczego przekonywać. Mam 2 auta z tym silnikiem i na razie odpukać wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtas88 lubią polecieć skrzynie przy przebiegu 120kkm

Szwagier dosiada tą krowę i powiem szczerze że samochód trochę niedoceniony.

Silnik :good:

Na plus ogromny bagażnik.

 

Skrzynie masz na myśli automat czy manual? A jak z komfortem? Jest ok?

 

Manual - skrzynia chyba ta też występuje w Alfach więc może jakiś Alfan się wypowie. Podobno wczesna wymiana łożysk ratuje te skrzynie.

 

Jak pisałem samochód trochę niedoceniony - miejsca dużo. 150KM bo taką wersją jeździłem i muszę przyznać że bardzo przyjemna jazda.

Niem wiem jak w innych wersjach ale ta która jeździłem ma wygodne fotele, ksenony, relingi dachowe które dodają uroku - bez nich samochód trochę ubogo wygląda zwłaszcza jeśli jest w srebrnym kolorze.

Środek jak to fiat za bogato nie ma ale trochę stylu ratują "drewniane" wstawki które pasują do ciemnobrązowego nadwozia.

 

Dzięki za informacje. Silnik z tego co się orientowałem to raczej udana jednostka. Problem z klapami wirowymi jedynie. Troche tą skrzynią mnie zmartwiłeś. Zależy mi głównie na komforcie, wersja jaka się trafi to będzie. Nie ukrywam jednak, że ten duży szyberdach jest całkiem fajny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niez rozumieliśmy sie od początku.Ja napisałem że ciężko znaleźć w dobrym stanie 1,8 a nie że jest lipne czy coś

 

Myślę, że nie aż tak ciężko zważywszy że był montowany w VW, Audi i Seacie... to w miarę popularny silnik i dużo znosi... Idzie go wyrwać w dobrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia zagazowania 1.8T? Słyszałem sporo opinii, że nie można, a kiedyś z ciekawości dzwoniłem do jednego z lepszych gazowników w mojej okolicy i mówił, że nie ma problemu, więc jak to jest? Ma ktoś jakieś informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, ja sobie jeszcze poczytam jak znajdę czas na jakimś forum, a chciałem tak tylko krótko zwięźle i na temat dostać odpowiedź ;)

 

Co do kupna to jak na razie tylko luźne przemyślenia na zasadzie "a może by", spróbować sobie tfu tfu Vaga :-] Bo znaleźć Lagune 2.0t po lifting jest ciężko :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 t gazuje się raczej bezproblemowo .Stag premium,wtryski barracuda gold ij akiś reduktor do 200hp i będziesz Pan zadowolony.

Jest jeszcze jedno mega tanie ciekawe auto tylko że spalanie w granicach 14-15l lpg .Rover 75 2,0 v6 lub nieco lepszy 2,5 v6 tyle że pali już w grnicach 16 l lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Silnik z tego co się orientowałem to raczej udana jednostka. Problem z klapami wirowymi jedynie. Troche tą skrzynią mnie zmartwiłeś.

 

Skrzynie to "wspaniały" prezent od Opla w zamian za doskonałe silniki :/

Fiat wyszedł na tym biznesie jak ... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Silnik z tego co się orientowałem to raczej udana jednostka. Problem z klapami wirowymi jedynie. Troche tą skrzynią mnie zmartwiłeś.

 

Skrzynie to "wspaniały" prezent od Opla w zamian za doskonałe silniki :/

Fiat wyszedł na tym biznesie jak ... :)

 

To może lepszy by był automat? Croma fajne auto. Alfa Romeo 159 też kusi ale mam wrażenie, że w Cromie lepszy komfort

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 t gazuje się raczej bezproblemowo .Stag premium,wtryski barracuda gold ij akiś reduktor do 200hp i będziesz Pan zadowolony.

Jest jeszcze jedno mega tanie ciekawe auto tylko że spalanie w granicach 14-15l lpg .Rover 75 2,0 v6 lub nieco lepszy 2,5 v6 tyle że pali już w grnicach 16 l lpg.

 

Zgodzę się z tym, że silnik gazuje się bezproblemowo, o ile oczywiście gazownik wie co robi. Zamiast Staga Premium zdecydowanie Stag Qbox, bo to nowszy sterownik, no i mam wątpliwość na ile premium "dogada" się przez OBD. Wtryski Barracuda jak najbardziej polecam, z jednym ale - zależnie od mocy silnika trzeba rozważyć, czy nie będzie konieczności montażu wtrysków bardziej wydajnych typu Hana niebieska, Napoleon albo MagicJet FX. Co reduktora to tak i nie ;) Potrzebny taki, który faktycznie obrobi 200KM, a nie taki, który wg. producenta jest do 200hp - to diametralna różnica. Może być KME GOLD (słaba termika), czerwony ACR01 (o ile ciśnienie nie będzie mu szaleć). Należy pamiętać, że w przypadku silników 1.8T może dojść do zjawiska zapętlenia wtryskiwaczy benzynowych, raz w przypadku niesprawności osprzętu jednostki napędowej, dwa w przypadku chipa - temat do ogarnięcia dla kumatego gazownika. Polecam lekturę lpg-forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj kupiłem auto dla żony do miasta - była 156 2.5 V6 w automacie - jest trochę młodsza (2002) za to z większym przebiegiem 156 JTD 115KM.

 

Ma się bujać nim po mieście więc zakup :good:

aukcja05.jpg.10486ec5d7fabcd426e5c6d64d0005f7.jpg

aukcja07.jpg.f3db5ac723d3eac2e2ee6b7c18483384.jpg

aukcja08.jpg.6f6a694097fc5acb70014c5564b18bd9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj kupiłem auto dla żony do miasta - była 156 2.5 V6 w automacie - jest trochę młodsza (2002) za to z większym przebiegiem 156 JTD 115KM.

 

Ma się bujać nim po mieście więc zakup :good:

Jakiś powód poza teoretyczną ekonomią? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.