Skocz do zawartości

Zakup używanego auta


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ja znowu miałem 4 samochody z benzyną, teraz pierwszy diesel i to Toyoty i mimo, że robiłem wtryski raczej już szybko nie wrócę do benzyny.. moment i małe spalanie to jest to.. i już redukować nie trzeba.

 

te benzyny to wolnossaki czy uturbione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się oszukiwać ? Jeśli coś ma jechać spalając proporcjonalne do tego ilości paliwa to musi mieć turbo - obojętnie benzyna czy ropa. W innym wypadku albo jedzie albo mało pali i tyle, opcji po środku nie ma. Chyba ze dla kogoś 10 sekund do setki lub 14L / 100km to fajny wynik wtedy kryteria mogą się różnic. Wiem że są ludzie piszący różne ciekawe bajki typu "330i e46 pali mi 11 w mieście przy dynamicznej jeździe" ale każdy rozsądny człowiek wie że to bzdura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, z tego co mi wiadomo to nie ma na telefon aplikacji służącej do wystrojenia instalacji lpg. Programy typu Torque, pokazują jedynie bieżące parametry silnika w tym korekty LTFT i STFT, na podstawie których można wywnioskować czy auto nie ma przypadkiem zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszanki. Zazwyczaj wskazania LTFT na poziomie od +15% do -15% nie powodują zapalenia kontrolki check engine, a mogą wskazywać na złe wystrojenie instalacji lpg. Podczas jazdy na lpg powinny one być zbliżone do wartości podczas jazdy na benzynie (i zmierzać do zera), a te wartości zależą już od konkretnego auta. Poza tym złe wystrojenie lpg powoduje "rozjechanie się" adaptacji benzynowej, więc może być tak, że na lpg i benzynie korekta LTFT wyniesie +15%. Kluczową sprawą dla odczytu jest to, czy w danym aucie korekta ujemna (np. -7%) oznacza mieszanką bogatą (zazwyczaj) czy ubogą :)

Zadzwoń może do Białegostoku to powiedzą Ci czy mają jakieś cudo do strojenia przez telefon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spinball_69, dziękuję Ci, ogólnie to ja nie chce do strojenia tylko chce popatrzeć co się dzieje na jednym i drugim. Z mojej instalacji jestem zadowolony, żadnych problemów nie mam. Jedynie na gazie jakby wyżej się kręci i dopiero zmienia automat biegi, na benzynie szybciej i mniej przy mniejszych obrotach. Ale to jak ja jeżdżę jestem w stanie odczuć, bo tak to nikt tego nie zauważył. Ostatnio lekko podnieslismy dawkę i zobaczymy. Dlatego pytałem o te programy bo może jakoś udało by się gazownika zaskoczyć :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wystarczy Ci podgląd korekt to Torque wystarczy. Z samodzielnym ustawianiem instalacji byłbym bardzo ostrożny. To nie jest układ zero-jedynkowy typu ubogo-bogato, są korekty po ciśnieniu, po temperaturze, każde auto w innym zakresie obciążeń przechodzi w tryb open loop, a wtedy strojenie tylko za pomocą sondy szerokopasmowej. Co do Twojego problemu to powinien to zobaczyć jakiś kumaty gazownik. Pytanie podstawowe to czy podzespoły instalacji są odpowiednie do mocy auta. Jak to zostało zamontowane i wystrojone to już inna bajka ;) Jazda na lpg powinna być taka sama jak na benzynie. Jeśli jest inaczej to coś zostało skopane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a ja potrzebuje auta :P

powiedzmy do ok 15 tys, raczej do gazu, chyba ze bedzie paliło ok 8 benz , mało jezdze max 10 tys rocznie.

raczej japonczyk bo tylko takowymi jezdziem i roblemów z nimi nie było.

wielkosc auta cos jak civic v gen,

chodziło mi po głowie kilka aut, moze jakies opinie..

- cotolla e12 1.4 1.6 choc nie wiem jak tu z gazem

- suzuki swift 1.3 tu w miare nowe auto i spalanie akceptowalne wiec gaz mało opłacalny dla mnie,

- fiat grande punto to taki ostatni pomysł z silnikiem 1.4 95KM albo 1.4 turbo

- mazda 3 z silnikiem 2.0 bo juz wieksze auto i 1.6 bedzie za słaby

- Audi a3 1.6 ten co sie do gazu nadaje ;)

 

Generalnie zebby auto sie nie psuło i nie RDZEWIAŁO, bo mam dosc walki z drza w obecnym aucie, ;) nic sie nie psuje a rdzewieje na potege

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem niedawno ep4 (civ 7 gen, diesel). komfort, przestrzeń - super. jestem bardzo zadowolony. co do jednostki napędowej - bardzo oszczędna i w zupełności wystarczająca do dynamicznej jazdy czy to w mieście, czy to w trasie.

 

rozważyłbym civa 7, bo wyhaczysz już za 15 000 nawet i z polskiego salonu (w pakiecie sport, tylko o takim mowa, bo dobrze wygląda). samochód nie gnije (nie widziałem jeszcze zgnietego egzemplarza, a mój po 9 latach wygląda niemalże wzorcowo) i w stosunku do budy civa 5 to jest przepaść jeśli chodzi o wygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem niedawno ep4 (civ 7 gen, diesel). komfort, przestrzeń - super. jestem bardzo zadowolony. co do jednostki napędowej - bardzo oszczędna i w zupełności wystarczająca do dynamicznej jazdy czy to w mieście, czy to w trasie.

 

rozważyłbym civa 7, bo wyhaczysz już za 15 000 nawet i z polskiego salonu (w pakiecie sport, tylko o takim mowa, bo dobrze wygląda). samochód nie gnije (nie widziałem jeszcze zgnietego egzemplarza, a mój po 9 latach wygląda niemalże wzorcowo) i w stosunku do budy civa 5 to jest przepaść jeśli chodzi o wygodę.

Tylko wszystkie jak dla mnie w środku wyglądają jak złomy, oglądałem kilka ogłoszeń na portalach i większość ma wytarte kierownice, gałki i fotele, a fotele to już w każdym egzemplarzu mają wyświechtane boczki foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

civic 7 ma zerowo wyciszenie wnętrza nie licząc już tego lewarka zmiany biegów jak w fiacie Panda...

Do 15 tys jak wygodne to brałbym merca w203 przed liftem tylko budę dobrze przetrzepać czy ruda już nie siedzi, szukałbym jeszcze A6 w starej budzie,,,jak 3 drzwi to honde prelude na vtecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Shadow,

-corolla E12 tylko ze 2.0 D4D z 2005 jest w moim posiadania,a bardziej mojej zony od 3 lat..Jak na razie nic niespodziewanego nie wyskoczyło w mniej przez te 3 lata,sama ekspolatacja(oleje,klocki,itd)...Auto ciężkie do zajechania.a moja ma talent do tego dość spory :roll:

-mazda 3 2.0...ford focus tylko ze w trochę innej skórze..Jak mi znajdziesz jakikolwiek egzemplarz 2.0 z przedziału 2004-2007 bez rdzy na tyle:mocowania wachacza,końcówki progów,podłoga,prowadnice..

Szukałem takiej dla znajomej,po 6 egzemplarzu odpuściłem.. w każdej rdza na podłodze,różniły się tylko ilością tej rdzy.Zabezpieczenie antykorozyjne w tym aucie woła o pomstę do nieba..

Co do reszty nie wypowiadam się...styk zerowy z tymi kolejnymi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra h ok z zewnątrz 3 drzwuowa mi się podoba, ale wnętrze mnie osobiście odrzuca ten kawal plastiku przed pasażerem i jego twardość jak w chińskiej zabawce, takie odnisle, wrażenie a trochę takim pojezdzilem ale w kombi. NA i to 1.6 pomimo takiej samej mocy jak wnp w audi a3 a jest zdecydowanie mniej dynamiczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra h ok z zewnątrz 3 drzwuowa mi się podoba, ale wnętrze mnie osobiście odrzuca ten kawal plastiku przed pasażerem i jego twardość jak w chińskiej zabawce, takie odnisle, wrażenie a trochę takim pojezdzilem ale w kombi. NA i to 1.6 pomimo takiej samej mocy jak wnp w audi a3 a jest zdecydowanie mniej dynamiczne

Poruszanie Grande i innych japońców,a potem mówienie,że plastik w astrze jest twardy to co najmniej faux pas :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.