Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem czy w dobrym temacie piszę jeżeli nie to z góry przepraszam. Mam problem bo kupiłem niedawno BMW, kolor czarny, rocznik 2007, auto było po polerce (bardzo słaba) i na mocnym słońcu widać hologramy, to kupiłem G3 i ręcznie na szmatce przeleciałem maskę i prawy bok, no i hologramy zeszły ale porobiło się takie dziwne coś jakby ponakładał pasty ale niedokładnie ją starł (auto już po dwóch myciach) tak samo widać to w mocnym słońcu i nie wiem czym to teraz usunąć? Pytanie czym najlepiej usunąć hologramy z reszty auta żeby nie popsuć tak jak prawy bok i czy może ten sam produkt usunie mi to co popsułem (nie wiem jak nazwać te defekty)? Zapomniałem dodać że chcę to zrobić ręcznie.

Opublikowano

Nigdy nie probowalem robic takich rzeczy recznie, jedynie maszyna wiec nie mam zielonego pojecia. Jak już sie upierasz przy tej recznej pracy to moze warto zaopatrzyc sie w chociaz jakis bawelniany aplikator a najlepiej Tricolora a nie uzywac do tego "szmatki" :)

Opublikowano

Miałem pisać w szybkich pytaniach, ale dział odnośnie polerki chyba będzie bardziej adekwatny do tematu.

 

Mianowicie czeka mnie praca nad BMW E46 compact braciaka, nie znam dokładnego oznaczenia lakieru, ale to zmieszanie srebrnego z jasnym zielonym.

Lakier jest w dobrym stanie, jest lekko zmatowiały oraz posiada drobne ryski po całości, pewnie od niezbyt starannego mycia ręcznego przez poprzedniego właściciela.

Zastanawiam się czy dla odświeżenia lakieru wystarczy UC Megsa czy lepiej zrobić korektę np. Menzerną 2500 + 4000 ? Domyślam się, że lakier jest dosyć twardy i nie wiem czy UC wystarczy czy lepiej nastawić się na 2500 + 4000 czy nawet 400 + 2500 + 4000 Menzerny.

 

Miał ktoś styczność z tego typu lakierem ?

 

Szukałem już w opisach ludzi z forum, ale nic wartego uwagi nie znalazłem :/

 

Z góry dzięki za opinie! :)

Opublikowano
Tak to wygląda, na zdjęciu wyszło jakieś mocno wyolbrzymione w realu aż tak w oczy się nie rzuca.

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1095_o.jpg

 

Mi to wygląda na swirle i mgłę którą możliwe, że zostawiła G3. Ręcznie nie wiem czy osiagniesz zamierzony sukces ale możesz polecieć Ultimate Compund + tricolor i na koniec Ultimate Polish + jakiś wosk/sealant. Nie zapomnij o jakichś mikrofibrach bo nie wiem czy posiadasz.

 

Tak wyglądają hologramy

Opublikowano

Panowie, pytanie dla doświadczonych... od pon zaczynam zabawe na swojej Hondzie Accord, kolor srebrny, lakier z tych rysujących sie od patrzenia ;) przyszła mi dzisiaj menzerna ip2000 oraz menzerna pp ultra.... polerka rotacyjna, pady średni(ewentualnie twardy) i finish... czy przez ppultra brać coś do wykończenia w stylu 3000/4000 czy pp ultra powinna dać rade? bo niby też ma właściwości ścierne ale na minimalnym poziomie, a na lakierze jest dużo bardzo drobnych rysek, nie ma nic głębokiego więc nie chciałem zaczynać od mocniejszych past w stylu 500

Opublikowano
Panowie, pytanie dla doświadczonych... od pon zaczynam zabawe na swojej Hondzie Accord, kolor srebrny, lakier z tych rysujących sie od patrzenia ;) przyszła mi dzisiaj menzerna ip2000 oraz menzerna pp ultra.... polerka rotacyjna, pady średni(ewentualnie twardy) i finish... czy przez ppultra brać coś do wykończenia w stylu 3000/4000 czy pp ultra powinna dać rade? bo niby też ma właściwości ścierne ale na minimalnym poziomie, a na lakierze jest dużo bardzo drobnych rysek, nie ma nic głębokiego więc nie chciałem zaczynać od mocniejszych past w stylu 500

 

 

Ah te hondy... ;) zacznij od miękkiego pada i tego PP, choć zakupiłbym kocha Antiholograma, obstawiam, że antiholo poradziłby sobie z większością (skoro twierdzisz, że wielkich zarysowań nie ma) felerów. Twardego pada nie używaj, a tych miękkich miej kilka.

 

Uważaj na mf, którymi będziesz ścierał resztki pasty, bądź przecierał ipą. Miesiąc temu robiąć czarną hondę, robiłem minimalne rysy ścierając wosk (!) tam gdzie mi się go położyło wiecej psikałem na niedotarty wosk jakimś quickwaxem... mega miękkie mf z wyższej półki są konieczne.

Używałem k2 king, dała rade, a do wosku coś jeszcze bardziej delikatnego. Ogólnie dużo cierpliwości i koncentracji będzie Ci potrzebne, choć na srebrnym będzie Ci łatwiej niż np. na czarnym.

Opublikowano

Dostałem ostatnio pastę Lekkościerną Sonax Profiline (ścieralność 6, nabłyszczanie 2 wg. skali Sonaxa). Czy ten środek będzie mniej więcej tańszym odpowiednikiem UC Megsa?

Opublikowano
Dostałem ostatnio pastę Lekkościerną Sonax Profiline (ścieralność 6, nabłyszczanie 2 wg. skali Sonaxa).

 

:o:kox: coś pomieszałeś lekko ścierna :?

Opublikowano

Będę miał do zrobienia zajechana mazde w kolorze czerwonym. Z tego co dostałem info to lakier zrobił się różowy. Czy normalnie mogę go atakować pastami menzerna? Taki lakier wymaga jakoś specjalnej uwagi? To że pad zabarwi się na czerwono rozumiem że jest to normalne? Czy do zabezpieczenia wystarczy fk 1000?

 

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dostałem ostatnio pastę Lekkościerną Sonax Profiline (ścieralność 6, nabłyszczanie 2 wg. skali Sonaxa).

 

:o:kox: coś pomieszałeś lekko ścierna :?

 

Nic nie pomieszałem. Pasta Lekko-Ścierna. 6/2. Stopień ścieralności 6, właściwości nabłyszczające 2.

Dodatkowe opisy na opakowaniu:

- nie zawiera silikonu

- usuwa zarysowania i korozję

- likwiduje uszkodzenia wierzchniej warstwy lakieru

- odnawia zmatowiałe powierzchnie lakieru

 

Stąd moje pytanie czy to preparat zbliżony do UC Megsa.

Opublikowano

Julian_cg tak pomieszałeś :wallbash: W Sonaxie największy stopień ścieralności jest 6/6, a ty co napisałeś. Stopień ścieralności 6, właściwości nabłyszczające 2. Nawet pasta cutingowa CUTMAX to 6/3, a ty opisujesz pastę 6/2 jako lekko ścierna :shock:

Opublikowano

Ja jej nie opisuję, tylko podałem nazwę i opis z opakowania.

http://www.autokosmetyki.pl/sonax-profi ... ,p717.html mam nadzieję, że administracja wybaczy mi zamieszczenie linka, ale o ten dokładnie produkt mi chodzi. Ja pomieszałem, czy polski dystrybutor SONAXa źle przetłumaczył nazwę??

 

Pytam na forum, bo co innego wynika ze skali liczbowej, a co innego z nazwy tej pasty i opisu na opakowaniu...

Opublikowano

Na tubie lekko ścierna w tłumaczeniu, ale w opisie już jest to pasta mocno tnąca, a te 'lekko'robi różnice. To nie jest odpowiednik UC

Opublikowano

Witam, nie robie nowego tematu ponieważ moje pytanie jak najbardziej związane z tym tematem.

 

Jestem w trakcie polerowania Audi a4 b8 grantowy metallic. I mam mieszane uczucia.

Maszyna DA krauss 900w pady flexipads cutting polishing i do tego menzerna 400 i 2500 oraz koch anti. Po przejechaniu np maski menzerna 400 naprawde wiele razy. Mowi sie o 4-6 przejazdach ja robie nawet 10! Z duzym dociskiem i rysy dalej nie znikają. Po przejechaniu wszystkimi pastami i wymywaniu po drodze wszyskiego IPA ryski są ale bardzo mało widoczne, jednak dalej nieusunięte. Nie są to jakos bardzo głębokie rysy dlatego dziwi mnie ze nie moge ich usunąć skoro w wielu 50/50 gorsze rysy były przez was usuwane. Ogólnie ładnie się kolor ożywił jednak troche nie dosyt pozostaje.

Co możecie mi doradzić? Futro? Pady z microfibry? Czy moze zmiane pasty na megsa ktory jest dedykowany pod DA?

 

POMOCY

Opublikowano

januszek1994, Moze problem tkwi z wypracowaniem menzerny400 :o , za słabe wypracowanie skutkuje dość sporym bałaganem na lakierze, który ciężko jest później ogarnac mniej tnącymi kombinacjami.

Opublikowano

@ siwy1988_88_88

 

Powiem ci ze naprawde dosyc dlugo i mozolnie wypracowywuje menzerne 400, pozostaje tylko delikatna mgiełka na lakierze.

 

Może być tak że za duzo pasty nakładam? Im mniej pasty tym lepsza ścieralność?

 

-- 30 czerwca 2015, 10:40 --

 

Dodaje ze w krauss da mam 6 biegów i rozprowadzam na jedynce menzerne a pozniej jade na 6 biegu i dociskam naprawde mocno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.