Adamek Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Volvo S80 2.5T 2009" Przez ostatnie dni, tym razem w tygodniu po pracy pracowałem nad Volvo S80. Samochód to sporych rozmiarów czterolatek z przebiegiem niespełna 87kkm w czerwono? bordowym? wiśniowym? w każdym bądź razie ciekawym kolorze. Po przyjeździe nie wyglądał najgorzej, rysy i swirle nie rzucały się w oczy, delikatnie brakowało mu blasku ale nic po za tym. Widać, że o samochód właściciel dba. W wypadku tego lakieru nie spodziewajcie się piorunujących 50/50, lakier nie był bardzo zniszczony a kolor ostro chował niedoskonałości co spowodowało straszne trudności zrobienia zdjęć "przed". Po głębszej analizie okazało się, że głównym problemem tego egzemplarza są dosyć głębokie rysy na górnych elementach samochodu, z moich podejrzeń wynika jakby spowodował je śmiatek do odśnieżania (samochód od pierwszego właściciela, nie myty na myjniach automatycznych) rysy są krótkie i strasznie nie regularne. Niestety nie wszystkie dało się usunąć, zniwelowałem je na tyle na ile było to możliwe. Większość elementów musiałem "ciorać" mocniejszą pastą S03 na futrze. Mycie: 1. Szampon: Meguiar's NXT 2. Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt 3. APC: ValetPRO Citrus PRE-Wash APC 4. Glinka nr 1: Meguiar's Smooth Surface Clay Bar Koła: 1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 2. Opony: Mothers Reflections Tire Care 710ml Korekta Lakieru/Zabezpieczenie: 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S03 3. Pasta polerska S17+ 4. Pasta polerska S40+ 5. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) - 125mm, 80mm 6. Papier wodny 2500 (Miejscami) 7. Wosk Zymol Carbon Reszta: 1. Niewidzialna wycieraczka: Rain.X 2. Mycie szyb: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner 3. Zewnętrzne elementy plastikowe: Meguiar's Quik Interior Detaile Samochód po przyjeździe do mnie, trochę zakurzony ale tragedii nie ma: W pierwszej kolejności został umyty za pomocą standardowego zestawu: Szampon: Meguiar's NXT + Rękawica: Meguiar's Microfiber Wash Mitt Po wytarciu do sucha za pomocą Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm: Samochód trafił do garażu, zestaw do odświeżenia lakieru został przygotowany: Acha... W pierwszej kolejności wypadało by wyglinkowac cały samochód: Najgorzej nie było. Widać, że właściciel o niego stara się dbać: Zaczynamy więc, klapa bagażnika: 50/50: Cóż. Sporo głębszych rys zostało, rysy najprawdopodobniej powstały po śmiatku w zimie. W takim raziem trzeba sięgnąć po bardziej agresywny zestaw: Prawy tylny błotnik przed: 50/50: Po: Tylne prawe drzwi, przed: 50/50: Drzwi przednie prawe, przed: Zadrapania zostały zniwelowane wodnym papierem 2500: Po: Prawe lusterko, przed: Błotnik przedni prawy, przed: Po: Wracamy do tyłu. Ogólnie przed: Po: IMG]http://img203.imageshack.us/img203/6607/078kl.jpg[/img] Obracamy samochód i bierzemy się za przód: Maska 50/50: Logo przed: Po: Maska po: Głębokie rysy na zderzaku: Została delikatnie potraktowana papierem wodnym 2500: Lecz i tak została: Błotnik lewy tylni, przed: 50/50: Po: Drzwi lewe tylne, przed: 50/50: Po: Drzwi przednie lewe, przed: 50/50: Po: Wiecej zdjęć nie zdrobiłem, szkoda że nie mam uwiecznionych słupków w piano black bo różnica wyszła kolosalna. No ale cóż. Czas gonił... Samochód trochę się zakurzył po S03: Po tym etapie garaż został ogarnięty, samochód umyty i wysuszony jak na początku. Po powrocie do garażu zostały wymyte wszystkie szczeliny, wykroje i zakamarki. Następnie przystąpiłem do nałożenia wosku na lakier: Po woskowaniu zostały umyte szyb Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner, po nich została nałożona niewidzialna wycieraczka Rain.X a platikowe oraz gumowe elementy dostały dressing w postaci Meguiar's Quik Interior Detaile. Koła zostały domyte za pomocą Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a na opony został nałożony Mothers Reflections Tire Care. Całość do odbioru dziś rano prezentuje się tak: Nad samochodem spędziłem 3 dni po ok 10 godzin. W tym wypadku pracowałem sam. Lakier w porównaniu do innych samochodów jakie robiłem strasznie twardy, różnego rodzaju zaokrąglenia, łuki i etc strasznie utrudniały dojście polerce. Myślę, że samochód prezentuje się dużo ładniej i teraz można nim dalej połykać kilometry.
Moderator krd Opublikowano 24 Maja 2013 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 No, ale... klamki nie zdjete?
Driv3rrrr Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Bardzo fajnie wyszło . Kolor piękny, rzadko spotykany na Volvo.
Sucre Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Przepiękny kolor, zdjęcia po również bardzo ładne. Współczuję pracy na zaokrągleniach. Na prawdę podziwiam za pracę na maszynce DA, mnie po samym nakładaniu cleanera się odechciewa.
jeffik Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Praca super. Właśnie zastanawiam się nad zakupem maszyny DA na przyszły sezon, do odświeżenia mojej Toyotki, bo trochę swirli już widać. Nie wiem czy dobrze widzę, ale zawsze zużywasz całą glinkę na auto? Wydaje mi się, że dosyć spory kawałek trzymasz na zdjęciu. Ja np. glinkę BH soft dzielę sobie na 4-5 kawałków. Dobrze się pracuje takim kawałem gliny?
karmal Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 ładne auto... ale: Znajomy miał takie od nowości - seria Black Edition. Czarny z tym właśnie silnikiem. Przy ok 80tys.km zaczął silnik brać olej 0,5 litra trzeba było dolewać na każde 2tys.km Serwis mówił że to normalne.... teraz jeździ BMW
Driv3rrrr Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 ładne auto... ale:Znajomy miał takie od nowości - seria Black Edition. Czarny z tym właśnie silnikiem. Przy ok 80tys.km zaczął silnik brać olej 0,5 litra trzeba było dolewać na każde 2tys.km Serwis mówił że to normalne.... teraz jeździ BMW Każdy uturbiony silnik dziabnie troche oleju. 0,5 na 2 tys to nic sie strasznego nie dzieje. Jak sie jeździ często z prędkościami ponad 100km/h to taka kolej rzeczy, ze oliwa ciut szybciej ucieka. PS. Nie mogę napatrzeć się na ten lakier
karmal Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 ładne auto... ale:Znajomy miał takie od nowości - seria Black Edition. Czarny z tym właśnie silnikiem. Przy ok 80tys.km zaczął silnik brać olej 0,5 litra trzeba było dolewać na każde 2tys.km Serwis mówił że to normalne.... teraz jeździ BMW Każdy uturbiony silnik dziabnie troche oleju. 0,5 na 2 tys to nic sie strasznego nie dzieje. Jak sie jeździ często z prędkościami ponad 100km/h to taka kolej rzeczy, ze oliwa ciut szybciej ucieka. PS. Nie mogę napatrzeć się na ten lakier No nie moge się zgodzić z takimi ilościami "dziabania" oleju moja alfa w dieslu ma z 1,9jtdm po modzie 188KM i przebieg 243tysiące- wymieniam olej co 12-13tysięcy i nie muszę dolewać absolutnie nic Mam też drugie auto Passata CC 2.0 TFSI.... ale przebieg symboliczny i też nie bierze oleju
cash Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Kolor świetny praca też nie pracowałem nigdy DA, ale pewnie na rotacji już by taki twardy nie był
Artih Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Śliczne auto, fajnie wygląda PO. P.S. Myjesz na jedno wiadro bez pre-wash'a ?
Horas91 Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 ładne auto... ale:Znajomy miał takie od nowości - seria Black Edition. Czarny z tym właśnie silnikiem. Przy ok 80tys.km zaczął silnik brać olej 0,5 litra trzeba było dolewać na każde 2tys.km Serwis mówił że to normalne.... teraz jeździ BMW Każdy uturbiony silnik dziabnie troche oleju. 0,5 na 2 tys to nic sie strasznego nie dzieje. Jak sie jeździ często z prędkościami ponad 100km/h to taka kolej rzeczy, ze oliwa ciut szybciej ucieka. PS. Nie mogę napatrzeć się na ten lakier Tak Ci powiedzieli w serwisie i takie rzeczy w sieci opowiadają ludzie którzy są albo nie świadomi, albo mają bubla i próbuję się pocieszyć. Rodzice maja Diesla na turbinie, goniony wyłącznie po autostradzie z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych jakie auto da radę i... nie dolewają ani grama. Na pocieszenie dodam, że mam zdrowy silnik benzynowy który żre olej i wg. serwisu "ten typ tak ma" Mam też drugie auto Passata CC 2.0 TFSI.... ale przebieg symboliczny i też nie bierze oleju Tutaj też nie ma się co chwalić bo na a4 klub 2.0 TFSI użytkownicy którzy kupili nowe a4 z tym silnikiem piszą, że pożera nawet 1l na 1000 km. Praca bardzo fajna, właśnie chce się zabrać do S40 brata, ale te przetłoczenia mnie przerażają. Teraz mam więcej odwagi Pozdrawiam P.S nie chce wywoływać kłótni dot. silników. Więc obu cytowanych kolegów proszę o nietraktowanie mojego postu jako złośliwego a wyłącznie jako informacyjnego.
marek750 Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 P.S. Myjesz na jedno wiadro bez pre-wash'a ? Jak znam Adam'a to nie sądzę.
JM63 Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 P.S. Myjesz na jedno wiadro bez pre-wash'a ? A jakie to ma znaczenie przed mocną korektą? Ładny lakier
boss Opublikowano 24 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2013 Profi robota Auto chodź nie styrane życiem i tak ożyło. Pełna profeska
Chabsu Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 Rowniez uwazam ze gadanie ze ten typ tak ma to jedna wielka bajka. Sam mam diesla 251k nalatane i nie dolewam ani gramca. Zobaczymy jak bedzie po przesiadce na 5w30 (obecnie 10w40)
Pavlik Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 Chabsu, i inni, 2,5T jest silnikiem benzynowym, co nie oznacza, że powinien wciągać tyle oleju, no chyba że ktoś go nie żałuje Kolorek faktycznie bajeczny i na pewno wdzięczny w pracy.
boss Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 W moim 1.8T tez coś zazsie ale dolewac nie trzeba bo od wymiany do wymiany miesci się w normie
mały_dżon Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 Robota prima sort tylko co to jest ten śmiatek
marek750 Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 tylko co to jest ten śmiatek Szczotka do odśnieżania, zapewne.
Gumisiek Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 Ładnie wyszło podziwiam wytrwałości przy korekcie DA. Nie znam nikogo komu 2.0 TFSI nie bierze oleju - chyba że nie jeździ
pardi Opublikowano 25 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2013 Ładnie Adam , piękne auto i piękny kolor.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się