Partner forum CAR CRAZY Posted December 13, 2009 Partner forum Report Posted December 13, 2009 Witam Postanowiłem zrobić test Poorboy's Black Hole w celu sprawdzenia jego ewentualnych właściwości ściernych i właściwości wypełniających. Powierzchnia testu: Klapa tylna, kilka dni wcześniej jej stan był mniej więcej 85 % korekty lakieru, po deszczu jakiś ciekawski człowiek przetarł ręką mały kawałek klapy w celu chyba sprawdzenia lakieru pod delikatnym podeszczowym brudem, no i oczywiście w tym miejscu pełno typowych swirlów (żebym wiedział kto to zrobił ) Materiały testowane : Meguiars Speed Glaze Poorboy's World Black Hole Aplikacja: Pad polerski 3M Finishing Pad niebieski Polerka rotacyjna, 1000 obr/min. Moje spostrzeżenia i wnioski : Speed Glaze vs black hole Speed glaze jest pastą lekkościerną z dodatkiem politury , black hole to politura uważana przez niektórych jako politura z dodatkiem składników ściernych i wypełniających, wynik: speed glaze na pewno jest bardziej ścierny niż black hole i tu zastanawiam się nad tym czy black hole wogóle ma składniki ścierne gdyż te ryski były naprawdę minimalne więc podejrzewam że te których nie widać na black hole zostały ładnie przykryte. black hole zapach : rewelacja coś w stylu winogron bardzo podobny do meguiars endurance tire gel black hole aplikacja : - ręcznie nie próbowałem - polerka rotacyjna: rewelacyjnie się nakłada, spolerowuje się praktycznie do całkowitego zniknięcia, polerowanie bardzo bardzo łatwe przy użyciu miękkiej mikrofibry, jak na glaze to polerowanie jest banalne - polerka DA Megs na innym elemencie: nie wiem czy to wina padu czy polerki DA ale black hole zaczął się pylić czego wogóle nie ma przy polerce rotacyjnej, oraz zauważyłem że przy polerce DA i padzie karbowany aplikacja był dziwnie nierównomierna może przy gładkim padzie byłoby lepiej. black hole efekt wizualny: efekt prawdziwego glaze , lakier mokry, ładny gładki połysk, bardzo "śliski i tłusty" nawet pad było ciężko umyć, aplikacja woksu nablack hole bardzo przyjemna i lekko rozprowadza się wosk co przekłada się na aplikację cieńszej warstwy wosku. Poprawa głębi mało zauważalna gdyż 1,5 miesiąca temu aplikowany był Megs Show Car Glaze, ale jest poprawa w WET LOOK Zapisuję go do swoich ulubionych glaze-ów Fotorelacja : Stan przed testem. Pozdrawiam i mam nadzieje że się przyda
MetalMagnes Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 Mariusz, czyli możnaby pokusić się o wniosek, że Black Hole nie zawiera składników ściernych a co za tym idzie nie ma właściwości ściernych...?! Czy mamy do czynienia z efektem czarnej dziury jak to reklamuje producent;-) Na zdjęciach jest ładnie, potwierdza się to w rzeczywistości?
Partner forum CAR CRAZY Posted December 13, 2009 Author Partner forum Report Posted December 13, 2009 Moim zdaniem nie ma właściwości ścierny ewentualnie w skali 100pkt dałbym 2, które przy nakładaniu ręcznym albo polerką DA nie zadziałają. Posiada lekkie (bardzo lekkie "w sam raz")właściwości wypełniające. Co do czarnej dziury, na moim czarnym lakierze efekt jest naprawdę dobry a na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach szczególnie rano jak dziś wyjechałem a był lekko pochmurny dzień, samochód wyglądał jakby był nasmarowany olejem idealny WET LOOK, oczywiście większość zależy od wcześniejszego przygotowania powierzchni. aha na lakier położyłem megs #16 Pozdr
PN Posted December 13, 2009 Report Posted December 13, 2009 CAR CRAZY, Ciekawy teścik. Fajne połączenie z #16. I jeszcze ciekawiej byłoby porównać obok siebie Black Hole i DC2 albo Show Car Glaze.
Partner forum CAR CRAZY Posted December 13, 2009 Author Partner forum Report Posted December 13, 2009 PN, Porównanie z Show Car Glaze trzeba będzie zrobić na lakierze na którym nie było żadnej politury albo była nakładana bardzo bardzo dawno, u mnie 1,5 m-ca temu nakładałem show car glaze więc głębia była i tak mocna. Zależało mi na ostateczne rozstrzygnięcie czy ma środki ścierne czy nie. Moim zdaniem robiąc 50/50 z show car glaze ciężko będzie dostrzec różnicę w głębi na zdjęciach chyba że ktoś będzie miał bardzo dobry aparat. Głębię będzie widać ale na żywo efekt WET LOOK jest lepiej widoczny
MetalMagnes Posted May 28, 2010 Report Posted May 28, 2010 Jak optymalnie ręcznie aplikować Black Hole, tak jak pisze producent: ,,Black Hole produktem typu „nakładać-wycierać”. Nałóż wosk za pomocą czystej, miękkiej, piankowej ściereczki. Pozwól preparatowi wyschnąć aż do czasu pojawienia się lekkiej mgiełki, a następnie wypoleruj to miejsce czystą, miękką mikrofibrą". Czy lepiej wcierać/wypracować do zniknięcia? Którą metodę polecacie? Dodam, że na początek ,,pójdzie" Professional Polish, potem Black Hole, a na końcu Natty’s Red.
kanar Posted May 29, 2010 Report Posted May 29, 2010 Już dawno mówilem, że BH nie ma włościwości sciernych To glaze z (bardzo) delikatnym chemicznym cleanerem. Metal wg mnie przy aplikacji recznej najlepsze efekty byly na padzie gabkowym megsa, nanosisz jak cleaner do wypracowania produktu. Mikrofibrowym trudniej jest doprowadzic lakier do "skrzypienia".
MetalMagnes Posted May 30, 2010 Report Posted May 30, 2010 Już dawno mówilem, że BH nie ma włościwości sciernych To glaze z (bardzo) delikatnym chemicznym cleanerem. Krzysiek teraz to już jest jasne, ale wcześniej były niedomówienia na ten temat;-)Metal wg mnie przy aplikacji recznej najlepsze efekty byly na padzie gabkowym megsa, nanosisz jak cleaner do wypracowania produktu. Dzięki
Sucre Posted June 20, 2010 Report Posted June 20, 2010 Odgrzeje Czy warstwowanie pbbh ma sens?? Jeśli tak to jak długo czekać z drugą warstwą?? Wczoraj nakładałęm bh rotacja w następujący sposób: 2-3 krople na pada i na panel, po wypracowaniu elemrntu polerowanie microfibra. Czy tak jest wporządku czy są może lepsze sposoby?? (np. nałożenie na całe auto i dopiero polerowanie microfibrą)
Partner forum CAR CRAZY Posted June 20, 2010 Author Partner forum Report Posted June 20, 2010 Sucre, Ja aplikuję tak jak ty ale wiem że są osoby które po aplikacji i wypracowaniu zostawiają bez polerowania na kilka minut i dopiero później polerują niby wtedy lepiej działają fillery. Co do warstwowania to moim zdaniem ma sens ze względu na fillery, kolejne warstwy powinny dawać efekt chociaż ja czegoś takiego nie praktykowałem.
kanar Posted June 20, 2010 Report Posted June 20, 2010 Nakładałem maszyną BH dwie warstwy i dało dużo lepsze efekty niż ręcznie, auto zyskało sporo na głębi. Jak dużo auto zyskało na wyglądzie zorientowałem się wtedy gdy przejechałem całość clenerem żeby w ramach testów nałożyć sealant. Auto stało się blade a lakier "płytki" kolor zjaśniał o ton.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now