Jump to content

Skoda Fabia 2004 czerwona


bienek
 Share

Recommended Posts

Sezon na relacje w PSB zaczął się na dobre więc i ja postanowiłem coś wrzucić. Z racji tego, że wujek ciągle nie ma jak dostarczyć mi na ostateczne szlify i korektę jego BMW e36 które budowałem w tamtym roku (relacja

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=12827) zająłem się autem mojej dziewczyny.

 

Miało być łatwo, pięknie i przyjemnie. Pytałem kolegi z forum, który pracował przy takiej samej skodzie w tym samym kolorze o to czy lakier jest miękki czy twardy. Odpowiedź była, że miękki więc teoretycznie powinno być miło. Jak się okazało egzemplarz mojej panny miał całkiem inny lakier fabryczny. Twardy jak skała. I tak z planowanych 15-17 godzin pracy zrobiło się ponad 33 godziny.

Auto w nienajgorszym stanie chociaż widać po nim, że ostatnimi 2 właścicielami były kobiety. I tak jak to u kobiet bywa zdarzały się różne niespodzianki, a to wiatr mocniej dmuchną i brama się zatrzymała na zderzaku, a to drzwi od garażu się zaczęły zamykać przy wjeżdżaniu i urwały antenę i pogięły dach, widać, że ktoś chciał zaparkować w bagażniku i zderzak jest popękany, ale suma summarum nie ma druciarstwa i wszystko jakoś się trzyma kupy.

 

Użyte było:

Aktywna piana Bays Wash

APC Megs

Dimmer

Szampon Megs NXT

Rękawica Car Pro

Glinka Bilt Hamber

Prickbort

Meznerna FG400 i SF 4000

 

IPA

Zymol HDC+ Titanium

Itd.

Przed myciem

 

 

20130508140516.jpg

 

20130508140504.jpg

 

20130508140447.jpg

 

20130508140529.jpg

 

20130508140524.jpg

 

20130508140454.jpg

 

20130508140433.jpg

 

20130508140440.jpg

 

20130508134935.jpg

 

 

Na słupkach bocznych i na krawędzi dachu było mnóstwo rys, podejrzewam, że to sprawka kotów albo innych futrzaków.

 

 

20130508134922.jpg

 

20130508134848.jpg

 

20130508134828.jpg

 

20130508134855.jpg

 

 

 

Do tego wżery na masce od wody spływającej z balkonu.

 

 

 

20130508134813.jpg

20130508134805.jpg

 

W myciu pomagała mi właścicielka, poinstruowałem ją jak ma się obchodzić z pędzelkiem w zakamarkach i ochoczo wzięła się do roboty :D Oczywiście auto zostało wyglinkowane i potraktowane prickbortem, ale nie mam z tego etapu zdjęć. Iron mi się skończył więc go nie było.

 

20130508143754.jpg

20130508173110.jpg

 

20130508173101.jpg

 

20130508172010.jpg

 

20130508173806.jpg

 

20130508174535.jpg

 

20130508174541t.jpg

 

Pozdejmowałem koła, żeby dokładnie można było umyć nadkola i same felgi.

20130508150034.jpg

 

20130508150030.jpg

 

20130508153328.jpg

 

20130508151303.jpg

 

20130508150013.jpg

20130508145508.jpg

 

 

 

Jeśli chodzi o felgi to niedawno bawiłem się w ich renowację.

Na początku było tak:

 

 

 

20130228112453.jpg

20130419155534.jpg

 

20130419155546.jpg

 

20130419155901.jpg

20130419155919.jpg

 

 

 

Nie widać może tego idealnie na fotkach ale były mocno porysowane a dodatkowo schodził z nich lakier.

Czyszczenie było mozolne i dodatkowo wspomagałem się kąpielami w ALUXIE i mocno skoncentrowanej pianie aktywnej:

 

 

 

 

20130420112751.jpg

 

20130420112745.jpg

 

 

 

Najlepiej po tej operacji prezentowały się taczki:

 

 

 

 

20130421171151.jpg

Dalej było szlifowanie, malowanie podkładem wypełniającym, tarcie podkładu, biała baza, biała perła i bezbrawny.

 

20130425171416.jpg

 

20130425171436.jpg

 

20130426174150.jpg

 

20130426174238.jpg

 

20130426174554.jpg

 

20130427114736.jpg

 

20130427201821.jpg

 

20130427105635.jpg

 

20130427084631.jpg

 

 

 

Wracając do samochodu. Silnik umyłem dimmerem, natomiast moja pomocniczka zajęła się pędzelkowaniem zakamarków. Po myciu nałożyłem duraglossa 271 rubber bumper… bo nie mam jeszcze aero 303.

 

 

 

 

20130509074517.jpg

 

20130509111418.jpg

 

 

 

 

Przednie plastikowe reflektory też dostały już swoje więc zmatowiłem je maszynką papierem 800 później od razu abralonem 2000 i 3000 i w dalszej części wypolerowałem Menzerną 400, 2500 i 4000.

 

 

 

 

20130508194017.jpg

20130508200105.jpg

20130508200413.jpg

 

 

 

 

I na tym skończył się dzień pierwszy jeśli chodzi i przygotowanie samochodu do korekty.

Drugiego dnia jeszcze raz umyłem i osuszyłem auto a następnie zabrałem się za oklejanie.

 

 

 

20130509113542.jpg

20130509113551.jpg

 

20130509113558.jpg

20130509113709.jpg

 

20130509113617.jpg

 

20130509121848.jpg

20130509121854.jpg

 

20130509121912.jpg

 

20130509121929.jpg

 

 

 

 

Po przygotowaniu wjechałem do garażu bo jednak wiaterek troszkę wiał i w powietrzu fruwał kurz z mojej drogi dojazdowej więc polerowanie pod wiatą odpadało.

Pierwsze szlify:

 

 

 

 

20130509122956.jpg

 

20130509135508.jpg

 

20130509135508.jpg

 

20130509135528.jpg

 

20130509135542.jpg

20130509152203.jpg

 

20130509161739.jpg

 

 

 

 

Podobno bez zielonego kabla na plecach to słaba relacja… Ja poszedłem o krok dalej, i dopasowałem spodnie, kabel i polerkę do koloru samochodu przy którym pracuje :-] Dodatkowo koszulka forumowa musi być ;)

 

 

 

 

 

20130509165222.jpg

 

20130509183702.jpg

 

20130509191039.jpg

 

20130510101911.jpg

20130510134817.jpg

 

 

Dom właścicielki ;) :

 

20130510115059.jpg

Tych zdjęć mam jeszcze sporo, ale chyba już wystarczy

Po polerowaniu FG400 zrobiło się trochę bałaganu więc trzeba było umyć wóź i przygotować do dalszego etapu.

 

20130510192352.jpg

 

20130510193335.jpg

 

20130510193346.jpg

 

20130510193407.jpg

 

20130510193418.jpg

 

 

 

 

Kolejnego dnia od samego rana zacząłem prace z meznerną SF4000 i dokończyłem reflektory:

 

 

 

 

20130511090333.jpg

20130511094428.jpg

 

20130511094458.jpg

 

 

 

I na koniec już wysmarowane zymolem

 

 

 

 

20130511134516.jpg

 

20130511134535.jpg

 

20130511134530.jpg

 

20130511134553.jpg

 

20130511134607.jpg

 

20130511134631.jpg

 

20130511134824.jpg

 

20130511134843.jpg

 

20130511153034.jpg

 

20130511153043.jpg

 

 

 

 

I to by było na tyle. Mam dużo więcej zdjęć, ale chyba nie ma sensu tego wszystkiego wrzucać bo widać głównie czerwony kolor :mrgreen: Do zrobienia jeszcze dekielki do felg, pomalowanie bębnów i zacisków i zrobienie kilku zaprawek.

Przepraszam za słabawą jakość zdjęć ale nie dorobiłem się aparatu bo wszystko idzie na kosmetyki do aut i inne potrzebne rzeczy :D Dzięki za uwagę i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Twardy jak skała. I tak z planowanych 15-17 godzin pracy zrobiło się ponad 33 godziny.

Ja miałem tak samo z moją Octavią - miał być miękki, a dopiero futrem poszedł co nieco... :ad::wallbash:

 

Podobno bez zielonego kabla na plecach to słaba relacja…

(oj igrasz z losem... dobrze, że nasz admin poczucie humoru ma dobre...) :-]

 

Tak mówią, ale bez "pendzelków" i rękawicy "in akszyn" to już wogóle lipa :/:D

 

Super praca i przyjemna relacja... szczególnie, że lakieru uni na skodzie nie zazdroszczę :song:

Link to comment
Share on other sites

W myciu pomagała mi właścicielka

 

Bez fot - wiadomo, szkoda gadać... :thumbdown:

 

:kox:

 

nałożyłem duraglossa 271 rubber bumper… bo nie mam jeszcze aero 303.

 

Nie kupuj - będzie zamienił stryjek..... 8-)

 

dopasowałem spodnie, kabel i polerkę do koloru samochodu przy którym pracuje

 

Dobrze, brawo, lubię to.... :kox:

 

Bardzo fajnie, a jeśli felgi robiłeś home-made to :shock: i :song::good:

Link to comment
Share on other sites

janeczek, Taka, że będzie teraz jeździła na rowerze do pracy bo jej szkoda auta na zakurzonym parkingu zostawiać :) W ogóle to by go teraz w garażu zamknęła i nie jeździła ;)

 

[ Dodano: 11 Maj 2013, 20:19 ]

Bardzo fajnie, a jeśli felgi robiłeś home-made to i

Tak felgi robiłem sam w domu :) i to tanim chińskim pistoletem a mimo to wyszło całkiem nieźle. To był pierwszy zregenerowany komplet felg.

Link to comment
Share on other sites

No to i ja dorzucę coś od Siebie.

Wiadomo czerwony kolor ( tylko to chyba czerwień rajdowa ) bo w skodach była jeszcze opcja czerwieni romantycznej bardzo bardzo intensywnie wyszła co mnie cieszy i zadowala. Ponadto to co polerka potrafi zrobić z lakierem nie na jednym aucie widzieliśmy i co przeglądam "dokumentacje zdjęciową" z danych prac to szczena mi opada.

Jest po prostu pięknie. Poza tym Fabia powinna się znaleźć w Skodovka-Club a jej nie widziałem, ale nie o tym tu mowa. Widać że pracę były prowadzone dość skrupulatnie i są tego efekty. Jednym zdaniem zaskoczony jestem na duży plus.

Link to comment
Share on other sites

Fabia fajnie odżyła :good:

PS. z tyłu widze że odbojnika juz nie ma, jeśli nie chcesz inwestować w amorki nowe to radze zainwestować w odbojnik ;) i zapraszam na FabiaClub.pl :-]

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

bienek rewelacyjna robota. Lakier trudny ale efekty końcowe wynagradzają ciężką pracę.

Coś Ty wywinął z tymi felgami. Niby sam? Na podwórku?

 

 

p.s. Oj, naśmiewajcie się ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za miłe słowa.

 

kiedy robimy spota- ja też z Jarosławia

 

Można się spotkać kiedyś porozmawiać i wymienić doświadczenia detailingowe :)

 

Niby sam? Na podwórku?

Sam, w garażu pistoletem sico rp bronze i małym kompresorkiem ;)

 

Ile ta skoda ma km? Jakie są opony założone?

 

Co do przebiegu to chyba coś ok 130 tys ma na liczniku, a dziewczyna jezdzi nim od przebiegu 118 tys. Opony nówki sztuki hankook V12 195/50/15

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.