Jump to content

Mondeo MK3 kombi - Phanter Black Metalic


Pajko
 Share

Recommended Posts

Witajcie ,

 

Przedstawiam wam efekty Mojej pierwszej w życiu korekty , więc napewno widać nie dociągnięcia i błędy , o których sam już nawet wiem . Korekta napewno nie jest na 100% , ale jak dla mnie bardzo zadowalająca . Czas spędzony przy aucie to 36 h w dwie osoby .

Jakieś tam pojęcie o dbaniu auta posiadałem i wcześniej robiłem coś bardziej w stylu Valetingu .

 

Chętnie poczytam co poprawić co zmienić . To czego żałuje to przedewszystkim brak IPY i może pasty 2500 . Brakło też czegoś konkretnego do szyb , ale to już nadrabiam i muszę kupić coś konkretnego myślę o Autoglym car glass polish

 

Ok , czas przejść do konkretów , użyte kosmetyki :

 

Mycie

 

Shiny Garage Fruit Snow Foam Neutral pH+ APC Nielsen Cyclone

ValetPRO Concentrated Car Shampoo

2 wiadra + rękawica

 

Dekontaminacja

 

Autosmart TARDIS

Glinka ValetPRO Blue

Lubrykant QD MOTHERS California Gold

 

Korekta

 

Manzerna 500 + biały flexi pad

Manzerna 4000 + zółty pad

 

Cleaner

 

Duraglos 652

 

Wosk

 

Collinite 476s

 

Szyby

 

Bliżej nie znany tester

Rain X

 

Plastiki zewnętrzne i uszczelki

 

303 Aerospace

 

Opony i felgi

 

Nielsen Brillance

Collinite 476s

 

Inne

 

Około 100 metrów taśm

Około 40 mikrofibr

Fluffy

6 słoneczek i 3 inne aplikatory

Pędzelki No Name

 

A teraz zdjęcia

 

Auto myte 4 dni wcześniej wyglądało tak :

 

dsc00003km.jpg

dsc00005qh.jpg

dsc00006fa.jpg

dsc00007ws.jpg

dsc000093w.jpg

dsc000102m.jpg

 

Auto stawiamy na kobyłkach i opryskujemy Tardis'em

 

dsc00012on.jpg

 

Po około 10 minutach przecieram spryskane miejsca i aplikator wygląda następująco

 

dsc00013lx.jpg

 

Czas na pianowanie Shiny Garage Fruit Snow Foam Neutral pH + APC Nielsen Cyclone

 

dsc00014mb.jpg

dsc000163e.jpg

To efekty i widok który mnie bardzo zdziwił

 

dsc000172u.jpg

Nie zabrakło pędzelków

 

dsc00022qk.jpg

dsc00023wr.jpg

dsc000262p.jpg

dsc000273.jpg

dsc000313.jpg

dsc000333c.jpg

Mycie , oczywiście na dwa wiadra

 

dsc000343.jpg

 

Glinkowanie , jako lubrykant QD Mothersa

 

dsc000363.jpg

Glinka po masce , jednej stronie i klape bagażnika

 

dsc000383.jpg

I dalszej części auta

 

dsc000393.jpg

Mycie po glince i suszenie oczywiście Fluffym

 

dsc000433o.jpg

Zakamarki i inne nie dostępne miejsca wydmuchujemy

 

dsc00044se.jpg

 

W tkz między czasie doprowadzamy nadkola na tyle ile byliśmy w stanie i nakładamy 303 Aero

 

dsc000503.jpg

Temat kół opuszczamy bo zakładamy świeżo wymalowanie koła i nowe opony , na które położony jest Nielsen Brillance a zimówki idą w piasek i nowy lakier

 

dsc00054cd.jpg

 

Zakładamy koła i wjazd do garażu na inspekcje lakieru

 

dsc000563.jpg

 

Teraz obraz nędzy i rozpaczy

 

dsc000602.jpg

dsc00062yd.jpg

dsc000712e.jpg

dsc000742.jpg

dsc00077uy.jpg

 

Czas na oklejenie

 

dsc00080rm.jpg

 

Pierwsze dziewicze przejazdy i pierwsze efekty

 

dsc00093it.jpg

 

50/50 po jednym przejeździe

 

dsc00116az.jpg

dsc000023b.jpg

 

Po 500 auto wyjechało na mycie i suszenie , następnie kolejne oklejanie z tych etapów zdjęć nie mam , mam natomiast 50/50 między 500 a 4000

 

dsc00033hr.jpg

 

I kilka zdjęć gotowych już elementów

 

dsc000562.jpg

dsc00060bi.jpg

 

Nocne mycie przy halogenach a dokładnie nakładanie piany , bo reszta została już przeprowadzona w garażu

 

dsc000692.jpg

 

Po kolejnym osuszaniu auta czas na cleaner

 

dsc00074sb.jpg

 

Etap następny coli

 

dsc000012v.jpg

 

Po wosku nakładamy dresingi na plastiki i myjemy szyby na które poźniej nakładamy Rain X

 

dsc000022w.jpg

dsc000042f.jpg

 

Nie zapominamy o rejestracji , APC a poźniej coli

 

dsc000072z.jpg

dsc000082.jpg

 

Po 3 dniach spędzonych na nakładaniu , ścieraniu , polerowaniu , pędzelkowaniu itp itd czas na wyjazd , złożyło się super że pogoda dziś dopisała o to efekt 36 godzin pracy .

 

dsc00015ai.jpg

dsc00016ug.jpg

dsc000192p.jpg

dsc000232w.jpg

dsc00032tm.jpg

dsc000402o.jpg

dsc000462b.jpg

dsc00056ow.jpg

 

Napewno jest wiele rzeczy które można a nawet trzeba po prawić ale jak na pierwszą korektę wybrałem sobie ciężkie i duże auto . Przód auta jest zmasakrowany przez kamienie co widać na kilku fotkach maska i zderzak nadają się do malowania ale na to też będzie odpowiednia chwila .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

Bardzo ladnie odzyl. Zastanawia mnie jedynie czy uzycie 4000 po fg500 nie jest zbyt optymistyczne... jak bedziesz mial okazje to uchwyc slonce na masce czy blotnikach :)

Link to comment
Share on other sites

krd, Moim błędem własnie było brak czegoś pomiędzy 500 a 4000 choć efekt i tak mnie zadowala ale wiem że mając 2500 mogło by być jeszcze lepiej .

 

Co do fotek jak tylko pogoda pozwoli zrobię

Link to comment
Share on other sites

piotrek305, Auto kupiłem w tamtym roku i zabrakło już czasu na konserwację ale w tym roku to mus , choć tragedii nie ma . Wszytko będzie ogarnięte w swoim czasie a dokładnie wolnym czasie

 

krd, do nauki zostało mi sporo bo planuję jeszcze kilka rzeczy przy Mondeo porobić następny etap motorownia i wnętrze choć tam jest duuuużo lepiej

 

[ Dodano: 21 Kwiecień 2013, 22:48 ]

krd, Nie wiem czy o takie zdjęcie ci chodziło ale takie znalazłem w folderze z fotkami

88852904.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wet looku nabrał bardzo fajnego, szkoda że w pełnym słońcu nie zrobiłeś żadnych zdjęć. Ładne są te czarne fordowskie lakiery :good: Nie planujesz spuścić go delikatnie na ziemie??

Link to comment
Share on other sites

Sucre, Co do fotek zrobi się lepsze po prostu po 3 dniach w garażu nie miałem siły robić lepszych fot . Co do obniżenia to napewno nic nie będzie robione bo jedną pokrakę już mam co prawda na chwile obecną rozgrzebaną i wtrakcie przywracania do życia silnika a wygąda tak

31641042.jpg

 

Ford ma być wygodny dlatego tez jest to automat , mam nim wjechać wszędzie gdzie tylko chce bez obawy o koła czy inne elementy auta

Link to comment
Share on other sites

pokrakę już mam

 

:song: nie byłeś z nią kiedyś w TV? :o

 

mam nim wjechać wszędzie gdzie tylko chce bez obawy o koła czy inne elementy auta

 

samochód dla Ciebie, a nie Ty dla niego :good:

ale skoro tak, to jeśli jesteś zadowolony z efektu, polecam darować sobie spust nad Panther Black - będziesz zdrowszy :-] można lizać i lizać, a i tak dwa mycia i wyciągasz maszynę od nowa :evil:

 

Dobrze pasuje koło :good:

Link to comment
Share on other sites

gruby_RS, ja w TV nie byłem był kumpel z Klubu Mazdy troche inną 626

 

Co do lizania tego lakieru wiem że nie jest on łatwy ale trochę dbania i myślę że tragedii nie będzie

 

Koło pasuje bo to OEM'owe koło do tego auta i chyba S-Max'a

Link to comment
Share on other sites

super.. kolejnym etapem powinno być zabezpieczenie antykorozyjne spodu bo na jednej fotce widać, że podwozie jest rude.. ehh ford..

 

Mam też mondeo ale fakt, że młodsze niż kolegi i u mnie rdzy nie znajdziesz.. Za to na byłej astrze II siostry było tyle że po każdej zimie było widać jak sie biodegraduje :D A jak wjechałem nią na kanał i pokazałem ojcu co zaczyna sie dziać to padła decyzja o sprzedaży..

 

 

Kolego również od mondeo nie masz czasem pęknietej przedniej sprężyny? Bo jakoś dziwnie leży

 

A no i kolor prawidłowo to Panther Black, też taki mam :good:

Link to comment
Share on other sites

linkgrabber, rdza to tyko nalot , auto przywiezione z nad morza a tam jak wiadomo sól itp , co do sprężyny wszystko jest OK , może na fotce tak wyszło ale ostatnio auto bylo na przeglądzie i nic nie wyszło wszystko igła

 

Co do Mazdy na nią też przyjdzie czas i foto relacja

Link to comment
Share on other sites

linkgrabber, rdza to tyko nalot , auto przywiezione z nad morza a tam jak wiadomo sól itp , co do sprężyny wszystko jest OK , może na fotce tak wyszło ale ostatnio auto bylo na przeglądzie i nic nie wyszło wszystko igła

 

Co do Mazdy na nią też przyjdzie czas i foto relacja

 

 

Wiesz ja focusem byłem na przeglądzie, mówie facetowi, że coś z prawej strony puka. On pełen werwy i zapału ruszył w bój uspokająjąc mnie, że jak coś jest to na 100% znajdzie. Z kanału słyszałem tylko dobiegający głos "drążek ok !!" , "wahacz ok !!" itd.. Po 20 minutach wyszedł i powiedział, że to musi być jakiś mały luz. W domu się poddałem wziąłem latarke patrze a sprężyna jedna trzaśnięta więc nie wierz zbytnio w pana od przeglądów.

Link to comment
Share on other sites

Jak patrzę na twoją GE , żałuje że pozbyłem się swojej :( , Fajna robota ogólnie.

Ja czekam na pady i polerkę zamówiłem dziś i jazda z moją Madzią bo jak patrze na wasze prace aż mnie ściska ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.