Skocz do zawartości

Audi A4 B7 2005


jmajka

Rekomendowane odpowiedzi

trylion %, że moje jest nie bite.

 

To jest oryginalne nadkole.

 

Samochód Audi a4 B6 :shock:

 

Nie ma się co spinać nad 10 letnim samochodem, wcześniej czy później i tak wyjdzie gdzieś rdza.

Ja mam podejrzenie, że gdzieś ostro musiał dostać się piasek i wycierał powoli aż wyszła rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jmajka, pokaż wynik malowania błotnika :o

 

Fajny garaż, fajna relacja tylko pędzelków jakoś brakowało :-]

 

To że zdjęcia nie było pędzelków w kadrze to nie znaczy że nie było

 

Mnie się bardzo relacja podoba. Brawo!

Ale ta korozja w tak młodym audi jest dla mnie szokiem :shock:

 

Już nie młode auto 8 lat, szczególnie dało w du*ę szerokie opony (235) które zbiły rant kamieniami a woda zrobiła swoje

 

Stosunkowo spory szczurek :) Zacna robota, jestem zdziwiony, że udało Ci się tak doczyścić felgi... ja jak swoje odkopywałem to nie udało mi się doczyścić ich tak jakbym chciał :(

 

Dobry środek trochę samo zaparcia i dało radę

 

ojj był zapuszczony :D było co robić :good: fajnie się oglądało ;)

a w bonarce nie zrobił takiego szału :P

 

Bardzo fajna relacja, efekt tez super samochod mocno odzyl. :good: czym czysciles felgi? :?

 

Felgi atakowane był pierw app fe cleaner potem ironx na to co app nie usunęło na słome prick'a a przed woskiem była glinka felgi były zabezpieczone poorboy's world wheel sealant

 

jest już tak naprawdę między ziarnami

Jesteś pewien?

Jeśli tak to to jest wina złego stopu a nie zabezpieczenia antykorozyjnego. Stare fiaty też tak korodowały - między krystalicznie. Na zewnątrz może być ocynk dwustronny, a jony przeskakują między fazami w metalu i i tak będzie rdza - i tak. Nazywa się to rdzą elektrochemiczną.

 

Relacja :good: oglądałem z zaciekawieniem.

 

Jestem pewny ponieważ blacha już nie była gładka, tylko już były wżery w głąb materiału, no poczułem się jak na wykładzie z metalurgii

A martwiłem się, że mi rdzewieje 16 letnie CLK :-]

Jeśli rdza nie została usunięta do końca to na pewno wyjdzie z powrotem. Warto taki kawałek metalu potraktować odrdzewiaczem albo dedykowanym środkiem wiążącym się z rdzą - Brunox czy Cortanin f.

A potem podkładować.

 

Mercedes musi rdzewieć :P, zdaje sobie z tego sprawę, o tym nie pomyślałem żeby jakąś chemią to potraktować, na pewno następnym razem czegoś chemicznego do usuwania rdzy.

 

Ładna relacja, gratuluje wytrwałości, jednak z jedną rzeczą dałeś d***...

(oczywiście nie chce Cię urazić 8-) )

 

Nie chciałem, odkręcać błotników ponieważ co fabryka to fabryka, szczególnie że nie dopatrzyłem się żeby było coś robione, no chyba że ktoś tak dobrze zrobił że nie widać, co jest mało prawdopodobne, ponieważ nigdy refinish nie będzie taki jak fabryka

 

dzięki za opis! Byłem ciekaw gdzie będzie łączenie nowego i starego lakieru na błotnikach, ale to widać na zdjęciach.

 

Nie mam sprawy co do lakierowania myślę że baza była wycieniowana maksymalnie 1-2 cm za podkładem, a bezbarwny był lakierowany do zyki.

 

 

Dziękuje wszystkim, za miłe słowa co do pracy i miejsca pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny ponieważ blacha już nie była gładka, tylko już były wżery w głąb materiału, no poczułem się jak na wykładzie z metalurgii

To miałeś na myśli korozję wżerową

ri_2010_09-wj-3.jpg

A nie międzykrystaliczną

fireplug.jpg

 

http://corrosion.ksc.nasa.gov/corr_forms.htm

 

Międzykrystaliczna odchodzi wielkimi płatami i w zasadzie jak nadusisz w tym miejscu to dziura na wylot.

Spowodowana może być (międzykrystaliczna) oprócz wykorzstaniem karoserii jako masy także błędem metalurgicznym przy wykonywaniu stali do tłoczenia nadwozia. Np. zwiększona zawrtość siarki w celu polepszenia spawania kosztem właśnie wytrzymałości blachy - na czas czyli korozję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camel- to widać kto bardziej słucha wykładów ;) bardziej wżery były, ja użyłem przykładu z tą korozja miedzy krystaliczna, żeby wytłumaczyć jak bardzo była posunięta korozja,że nie była powierzchniowa, tylko stadium jej rozwinięcia było większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta korozja w tak młodym audi jest dla mnie szokiem :shock:

 

Dla mnie też. Miałem B7 z 2006 MY2007, zrobiłem nim ponad 60tyś i nic takiego się nie działo. W PL auto jest od 2007r, aktualnie jeżdzi nim mój ojciec, samochód ma przejechane ok. 90tyś i nic takiego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma tragedii znam audi A6 2009r gdzie wychodzą bąble* na drzwiach (pierwszy właściciel auto z pl salonu nie bite)

 

bardzo małe wielkości główki zapałki z podobnym problemem borykają się paski B6

 

pewnie jakieś błędy przy montażu chociaż w aucie za ponad 200 tyś trochę porażka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rdza generalnie wychodzi z tegosamego powodu co w Mercedesie.

Montaż znakomity, tylko jest połączenie dwóch materiałów o różnych własciwościach rozszerzalnościach cieplnych: plastik i metal. Jest tak w przypadku progu w Audi, jak i listew drzwiowych w Mercedesie. Nagrzewane i chłodzone pracują miedzy soba sporo. Dodajmy do tego piasek pomiędzy nimi i mamy papier ścierny najwyższego rodzaju. Przebije nawet ocynk. Nie znajdziesz tego w starych autach, bo tam listwy były na klej a nie na spinki albo nie było ich wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta korozja w tak młodym audi jest dla mnie szokiem :shock:

 

Dla mnie też. Miałem B7 z 2006 MY2007, zrobiłem nim ponad 60tyś i nic takiego się nie działo. W PL auto jest od 2007r, aktualnie jeżdzi nim mój ojciec, samochód ma przejechane ok. 90tyś i nic takiego się nie dzieje.

Rose a rdzewiejace klapy w q7?? :song::song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta korozja w tak młodym audi jest dla mnie szokiem :shock:

 

Dla mnie też. Miałem B7 z 2006 MY2007, zrobiłem nim ponad 60tyś i nic takiego się nie działo. W PL auto jest od 2007r, aktualnie jeżdzi nim mój ojciec, samochód ma przejechane ok. 90tyś i nic takiego się nie dzieje.

Rose a rdzewiejace klapy w q7?? :song::song:

 

To utleniające się alu. Na szczęście to też póki co mnie omija :P

O ile na klapę w Q7 nie mam wpływu, to jeśli chodzi o A4, to brak rdzy to może prozaiczna kwestia zwykłego dbania o auto, w miarę częstego mycia i nie utrzymywania syfu na aucie itp ot taka zwykła codzienna higiena :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wadliwa partia materialu.

Na listwach drzwi wyszla taka partia,ze po jakims czasie woda dostawala sie do srodka.

Wewnatrz jest metalowy plaskownik,ktory zaczyna rdzewiec.

Rozsadza listwe,ktora sie rozwarstwia.

Powododuje to uszkodzenie elemtu drzwi do ktorych jest przyczepiona listwa i rowniez tam nastepuje korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta korozja w tak młodym audi jest dla mnie szokiem :shock:

 

Dla mnie też. Miałem B7 z 2006 MY2007, zrobiłem nim ponad 60tyś i nic takiego się nie działo. W PL auto jest od 2007r, aktualnie jeżdzi nim mój ojciec, samochód ma przejechane ok. 90tyś i nic takiego się nie dzieje.

 

Kolego 90 tyś to nie przebieg, poza tym nie spinajcie się tak o tą rdze... w każdym samochodzie 8 czy 9 letnim coś znajdziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rudej to jestem w szoku, w mojej starej astrze g takich rzeczy nie ma a tu niezłe zdziwko. Kolega w dwuletnim huyndau i40 też ma rdze na klapie i na dachu, masakra jakaś. Co do relacji, furka przejrzała, nie wiem jak ktoś mógł mieć taką furkę i taki syf, to smutne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego 90 tyś to nie przebieg, poza tym nie spinajcie się tak o tą rdze... w każdym samochodzie 8 czy 9 letnim coś znajdziemy.

 

ja mam dużo więcej na liczniku 180tyś a po za tym wiek robi swoje jak miało 2-3 lata to bym się wkurzał.

 

Co do relacji, furka przejrzała, nie wiem jak ktoś mógł mieć taką furkę i taki syf, to smutne.

 

dzięki, a co do stanu w jakim był to takiego kupiłem i dla kogoś był to tylko auto nic więcej.

 

takie teraz czasy, że czym nowszy samochód tym gorsza blacha jest dawana, i podkłady też chyba rozcieńczają

 

teraz ekonomista samochód buduje a oszczędności i zysk najważniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie teraz czasy, że czym nowszy samochód tym gorsza blacha jest dawana, i podkłady też chyba rozcieńczają

To, że lakiery już nie są tak pancerne jak kiedyś to wszystko ta pseudo ekologia nieszczęsna, osobiście myślę, że nie wiele to pomaga a tylko zmniejsza jakość nie tylko lakierów, aut ale wszystkich przedmiotów codziennego użytku :( taka prawda niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zawsze można się pocieszyć, że jednak to nie Mazda która rdzewieje już po pierwszym myciu/deszczu :)

 

A tak serio to chyba faktycznie tylko PSA (Peugeot/Citroen) poradziło sobie perfekcyjnie z zabezpieczeniem aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.