Jump to content

Opel Astra III


kubexx
 Share

Recommended Posts

Witajcie

:)

 

Przedstawiam relację z pracy nad autem Opel Astra III z 2004 roku, motor 150PS, lakier czarny metalik, przebieg 190 tys. km.

 

Czas jaki poświęciłem to 3 weekendy łącznie ok 30 godzin.

W relacji brakuje kilku elementów jak mycie, praca nad felgami, nadkola a to za sprawą temperatury zewnętrznej na starcie było -15 (styczeń) :)

 

W pierwszej kolejności umyłem auto na zamarzającym bezdotyku, zresztą jak widać na zdjęciach z marnym efektem, resztę dopracowałem w garażu.

 

Zapraszam.....

 

1_zps19f5618e.jpg

 

2_zps15f3da64.jpg

 

3_zpsdc79d6d9.jpg

 

4_zps8b934a92.jpg

 

5_zps378612e2.jpg

 

6_zps2c5b81af.jpg

 

7_zpsbadcdabb.jpg

 

8_zps1934aa03.jpg

 

9_zpse2eadc48.jpg

 

10_zps3dae43f0.jpg

 

11_zps731bd8ee.jpg

 

12_zpsdd85125c.jpg

 

13_zpsa2d1de60.jpg

 

na pierwszy ogień walczę ze środkiem

 

14_zps7e67a4aa.jpg

 

15_zpsf3f8baad.jpg

 

16_zps9bfdf3ce.jpg

 

17_zps740724ef.jpg

 

18_zpsefbc42ef.jpg

 

19_zps5b98efc4.jpg

 

20_zps4e0af5c0.jpg

 

21_zpsbfd1bf46.jpg

 

22_zps03f3a678.jpg

 

23_zpscc523d36.jpg

 

24_zpsc26a3063.jpg

 

niemiecki paragon :)

 

25_zps3c8eda76.jpg

 

26_zps11057247.jpg

 

27_zps9f12968c.jpg

 

28_zpsa38bbd41.jpg

 

29_zps01cac540.jpg

 

30_zpsc9da4825.jpg

 

31_zps7a136a17.jpg

 

32_zpsfdbaea92.jpg

 

podsufitka odkurzona oraz przetarta stp tuff stuff

 

33_zpsb7632321.jpg

 

34_zps18415d10.jpg

 

35_zps997f0767.jpg

 

36_zps215a1674.jpg

 

37_zps34af1a17.jpg

 

dokładne odkurzanie oraz APC CG Green total

 

38_zps44b6f29c.jpg

 

39_zps5327d225.jpg

 

40_zpsc13f91f8.jpg

 

41_zpsf391a502.jpg

 

42_zps5f40d24e.jpg

 

43_zps63f2992a.jpg

 

pranie foteli zaczynam od skóry jak widać powyżej korzystałem z colourlocka i szczotki tej samej marki

 

44_zps690cd59e.jpg

 

45_zps66f5d705.jpg

 

46_zps47cf3256.jpg

 

47_zpscfb62bc0.jpg

 

48_zpsc6f11dbe.jpg

 

49_zps49d03c86.jpg

 

50_zps75a2a2bf.jpg

 

następnie pranie ekstrakcyjne z użyciem proszku w tabletkach Karcher RM 760 a wcześniej prespray tersus pr101,

na koniec płukanie ekstrakcyjne czystą ciepłą wodą.

 

51_zps3270e4d5.jpg

 

52_zpsda1b721a.jpg

 

53_zpsb9b3fabd.jpg

 

54_zpsdc2ed7e9.jpg

 

55_zps7f16a8c6.jpg

 

56_zps31968e22.jpg

 

57_zps7b3a79ae.jpg

 

58_zpse3ea516f.jpg

 

59_zpsc5dff51a.jpg

 

60_zpsaefd6d0e.jpg

 

61_zpsdf89f708.jpg

 

62_zpsd666a721.jpg

 

podłoga prana tym samym sposobem jak fotele

 

63_zps7df84be1.jpg

 

64_zps2f8c3404.jpg

 

65_zps7897cc3f.jpg

 

66_zps9546b032.jpg

 

50/50 z użyciem Sonaxa kokpit matowy, nie mogło go tu zabraknąć :)

 

67_zpsf393c96e.jpg

 

68_zps75b9ac13.jpg

 

69_zps0abc9416.jpg

 

70_zpsaeb6d404.jpg

 

71_zps838552a3.jpg

 

z wycieraczkami chwilę się zeszło, a na zdjęciach wygląda jak 5 minut :)

 

72_zps290d47da.jpg

 

73_zps43d512e5.jpg

 

74_zps3366d1c8.jpg

 

75_zps62589223.jpg

 

76_zpsb9b7db8e.jpg

 

77_zpsf504f486.jpg

 

i tak to wygląda na koniec

 

78_zps1b969610.jpg

 

79_zps748bc04e.jpg

 

80_zps746795cf.jpg

 

81_zps82556d3e.jpg

 

wracamy na zewnątrz, jak pisałem na wstępie auto umyte na bezdotyku i tak to wygląda po myciu :) ale ... było duuużo gorzej.

 

82_zps706e095f.jpg

 

83_zps6ca2fecb.jpg

 

84_zps6360be5d.jpg

 

pianownica a w niej valetpro citrus pre wash

 

85_zps266b4efd.jpg

 

86_zpscc19e80e.jpg

 

do czyszczenia kratek użyłem APC przy wsparciu parownicy, zresztą do innych zakamarków, wnęk, silnika podobnie a to za sprawą braku odpływu w garażu więc pozostawiłem mniejszy bałagan.

 

87_zpse500bb78.jpg

 

88_zps6fd60e0c.jpg

 

89_zpsb00c2551.jpg

 

90_zps82932ab6.jpg

 

glinka valetpro + woda z białym jeleniem

 

91_zps6108929b.jpg

 

92_zps6d1e4634.jpg

 

93_zps2aa1b4d1.jpg

 

podgrzewanie naklejki i szybka likwidacja, później przetarłem śladowe ilości kleju środkiem który się nazywa label killer

 

94_zps2a946429.jpg

 

95_zps7c4da60e.jpg

 

i co my tu mamy

 

96_zps048d0c1b.jpg

 

97_zpsf288f14d.jpg

 

98_zpsfff316f1.jpg

 

99_zps8ad2d2f9.jpg

 

100_zpsd44e668f.jpg

 

101_zpsd258bf52.jpg

 

102_zps2c61c9ea.jpg

 

103_zps76a3b9d9.jpg

 

104_zps880f8e5a.jpg

 

lakier miejscami nie jest oryginalny ale grubo nie jest

 

105_zpsf3e739a6.jpg

 

106_zps686bf458.jpg

 

107_zps097b20b4.jpg

 

108_zps06cd40e8.jpg

 

109_zps6424cc1e.jpg

 

110_zps5c025ab7.jpg

 

111_zps39bd64e5.jpg

 

112_zps43cc1101.jpg

 

113_zps860b164a.jpg

 

a teraz będzie 50/50

 

114_zps82683389.jpg

 

zaczynam od FG400 różne kombinacje padów: lake country, 3m, flexipads, futro flexipads. Używałem też FG500, zielony 3M, IP2000, SF4000.

 

115_zps3ad62bd9.jpg

 

116_zps0f07f8b9.jpg

 

117_zps1dc0704e.jpg

 

118_zps8e0b4994.jpg

 

119_zpscb746832.jpg

 

120_zpsf5e4fbda.jpg

 

121_zps940c2cc2.jpg

 

122_zpsbbe5d2a1.jpg

 

123_zps1b9799c7.jpg

 

124_zpse00f93fc.jpg

 

125_zps89aedfd9.jpg

 

126_zpse1075ad0.jpg

 

127_zpse71398b9.jpg

 

za oknem piękna pogoda ;)

 

128_zpsfa3b7639.jpg

 

129_zpsbc25f150.jpg

 

130_zpsff914a2e.jpg

 

131_zps1bd743de.jpg

 

132_zpsa0e382c3.jpg

 

133_zps07d4c4c6.jpg

 

134_zps1bea35cd.jpg

 

135_zps10852b6e.jpg

 

136_zps1c0f28d4.jpg

 

137_zps8698773c.jpg

 

138_zps0c72d727.jpg

 

139_zps682d2e74.jpg

 

140_zps93ebafa0.jpg

 

141_zps7077d636.jpg

 

142_zps73c690fb.jpg

 

143_zpsc5ff181e.jpg

 

144_zps8f27148a.jpg

 

145_zps4d45f368.jpg

 

146_zps3fdf0b27.jpg

 

147_zpse22b920a.jpg

 

148_zpsd1f0f429.jpg

 

kolejna 50/50

 

149_zps6d1e4103.jpg

 

150_zps47bb02ec.jpg

 

151_zpsf8ca048c.jpg

 

152_zps7327c6ad.jpg

 

153_zps24781750.jpg

 

154_zps5dde0063.jpg

 

155_zpsd0f878e2.jpg

 

156_zpsf6331001.jpg

 

157_zpse15ec8f1.jpg

 

158_zpsac165dd2.jpg

 

159_zps06f55472.jpg

 

160_zps36945f6f.jpg

 

wyprostowanie bałaganu po papierkach (2500,3000) było czasochłonne

 

161_zps823786d5.jpg

 

162_zpsa18207c6.jpg

 

163_zps50a3ad58.jpg

 

164_zps097e3e41.jpg

 

165_zpsdad0f556.jpg

 

166_zps2c9880d5.jpg

 

167_zps3b6fb3c5.jpg

 

168_zps250ea6f0.jpg

 

169_zps360355df.jpg

 

170_zpse4c96a38.jpg

 

171_zpsb5818d71.jpg

 

172_zpsa838e251.jpg

 

173_zpsada0a975.jpg

 

174_zps5d148b90.jpg

 

175_zps7f7dfcaa.jpg

 

176_zps13dc094d.jpg

 

177_zpsf4ad5bd5.jpg

 

178_zps956854e7.jpg

 

179_zpsc8581883.jpg

 

180_zps303208fd.jpg

 

181_zps588f1bb3.jpg

 

182_zps05e58f28.jpg

 

felgi umyte Tenzi enjee, Ironx, Tenzi Prix, opony zabezpieczone Duragloss 281

 

183_zps126264fc.jpg

 

po finishu SF4000 czas na cleaner, na połowie maski SRP na całej reszcie Clearkote bardzo przyjemny w aplikacji daje troszkę lepszy wetloock od SRP, fajny zapach. Cleanery aplikowane ręcznie.

 

184_zpsd8dc061d.jpg

 

185_zps3b971b8b.jpg

 

186_zps8f41ad5f.jpg

 

187_zps3521b9dc.jpg

 

188_zps191b12fc.jpg

 

189_zps0375c60d.jpg

 

190_zpsf32b7c2f.jpg

 

191_zps312455ce.jpg

 

chwila zastanowienia ......

 

192_zpseee39cdd.jpg

 

wybór to Coli 915

 

193_zps0f498d8d.jpg

 

194_zps20d9dba0.jpg

 

195_zps018aa218.jpg

 

196_zpsaa059567.jpg

 

do zabezpieczenia elementów z tworzywa użyłem 303 AEROSPACE PROTECTANT

 

197_zps9523639a.jpg

 

198_zpscbca6668.jpg

 

199_zpsdc598be5.jpg

 

szyby umyte CG Window Clean, i tak to wygląda na koniec

 

200_zps5612c5a6.jpg

 

201_zpsa5640eb4.jpg

 

202_zpsde67bdf1.jpg

 

203_zps9ad702cf.jpg

 

204_zpsd1bc5516.jpg

 

205_zpsfde3fb18.jpg

 

206_zpsec8d2f15.jpg

 

207_zps475cbf85.jpg

 

208_zps6a1eec3f.jpg

 

209_zpsf6bf76fb.jpg

 

210_zps9cf1c619.jpg

 

211_zpsdd78914d.jpg

 

dzięki za uwagę :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bardzo ładnie odżyła ;) no i mocno poszalałeś z papierkami ale mam nadzieję że wyciągnięte do końca :)

 

Maska tak obtłuczona kamieniami czy tylko na zdjęciu tak wygląda?

 

EDIT - swoją drogą zajebiaszcza dziupla :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Bardzo fajnie odzyl, podoba mi sie przemiana we wnetrzu :)

Dziupla tez niczego sobie.

 

Rozumiem, ze felgi ogarniete od wewnatrz i nadkola rowniez?

Jak tak to tym bardziej :good: za wlozona prace. :)

Link to comment
Share on other sites

Miejscówkę masz konkretną! Bardzo dobra robota, elegancko wyprowadziłeś ten słynny "oplowski" lakier :good: Podoba mi się bardzo praca nad wnętrzem. Relacja również na wysokim poziomie - super, gratulacje :)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo przyjemna relacja w oglądaniu :)

 

Też bardzo lubię oglądać przemiany felg przed i po czyszczeniu, ale nie będę się czepiał. Fajna praca, widać, że się przyłożyłeś :good:

Link to comment
Share on other sites

Elegancka praca. Zdjęcia samochodu na zewnątrz są warte tych godzin siedzenia przy nim.

To twój samochód? Bo jak nie to oby tylko właściciel raczył dbać o jak należy.

Miejscówka faktycznie fajna, grzana zabytkiem z tego co widzę.

 

Gratuluję udanego projektu!

Link to comment
Share on other sites

Maska tak obtłuczona kamieniami czy tylko na zdjęciu tak wygląda?

maska miała pełno odprysków, zaprawek nie robiłem

 

Rozumiem, ze felgi ogarniete od wewnatrz i nadkola rowniez?

felg nie zdejmowałem więc od środka nie są dopracowane, nadkola ogarnięte :)

 

To twój samochód?
przez miesiąc był mój ale ma już nowego właściciela, mam nadzieję że nie będzie jeździł na szczoty :kox:
Link to comment
Share on other sites

Robota bardzo zacna :roll: Widac efekty pracy której było nie mało...

 

Na końcu relacji gdy zobaczyłem blachy z oznaczeniem wroga naszła mnie mała refleksja czy te wszystkie perełki z niemcowni nie przechodzą takiego wlasnie Spa... Bo jak widac nie wszystkie auta od nich sa idealne ale pewnie cena też byla adekwatnie niższa, mysle że w tym stanie gdyby trafiła na portal nie sprzedawała by się zbyt długo a wlasciciel mógł by znacząco zarobić biorąc pod uwagę cenę zakupu.

 

Podsumowując pewnie podobne zabiegi przechodzi 90% perełek + 100k km w tył i mamy nielada okazję ;)

Link to comment
Share on other sites

boss, już dawno zastanawiało mnie jak to możliwe, że z niemiec przyjeżdżają takie "zadbane" auta. Jak się okazuje wcale nie są zadbane, są po prostu zrobione pod sprzedaż. W sumie nie ma w tym nic złego.

Link to comment
Share on other sites

są po prostu zrobione pod sprzedaż

W większości przypadków jest tak jak piszesz, dla mnie zasada jest prosta jak zapłacisz odpowiednią kwotę to zwiększasz szansę że auto będzie w bardzo dobrym stanie i takie auta też są sprowadzane. Natomiast jeśli kupujesz auto po niższej cenie to często wymaga kilku zabiegów :)

 

nie chcę się na ten temat rozpisywać w końcu to forum KA więc lepiej się skupić na detailingu :)

Link to comment
Share on other sites

Co to za plastikowy nożyk do ściągania naklejki używasz i gdzie taki można nabyc

 

to jest świetne narzędzie, nazywa się LIL'GRIPPER kupiłem go na Amazonie, do tego piętnaście nożyków, trzy rodzaje, nie rysuje lakieru, bardzo ułatwia usuwanie naklejek, kleju, kleju po ciężarkach na felgach itp. Kiedyś widziałem w sklepie u któregoś z partnerów ale jak ja chciałem kupić to był niedostępny.

Link to comment
Share on other sites

pogratulować pracy i efektu :good:

miałem identyczną tapicerkę na fotelach w Zafirze B - środek tapicerka materiałowa natomiast boczki wykonane z ekologicznej skóry ( zwykła dermo-szmatka )które zaczęły pękać po przebiegu 130 tyś. :thumbdown:

fajny jest silnik mający 150 PS - mało pali i można jego podkręcić do około 200 PS, jedyny minus to, że wszystkie CDTI wyprodukowane na zachodzie mają filtr DPF a te co nie miały tego ustrojstwa były produkowane tylko w Gliwicach

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.