Skocz do zawartości

Krótkie pytanie - krótka odpowiedź część 4


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

to o papierze tomka to chyba wyrwane z kontekstu,wiec pasta menzerna 2100 lub 2500 na np. pomarańczowej średniej gąbce flexi 135mm i finishowo 4000 na żółtej flexi mogło by być? Za jednym razem zapytam czy kupić talerz z flexi 125mm o grubości gąbki 12mm czy 25mm?Ile gąbek na całe auto,średniej moze 2-3 szt,a finish 1-2szt? i czy do tego przyda sie na małych przetłoczeniach lub elementach polecieć mniejszym talerzem 75mm czy da rade całe auto na 125mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Panowie mam takie pytanko bo nigdzie nie mogę znaleźć...

Właśnie wrzuciłem na autko felgi które dopiero co polakierowałem w macie :)

czym mogę je myć Tenzi En-Jee ??

czy piana ValetPRO pH Neutral Snow Foam tez będzie ok ?

 

a i czym je zabezpieczyć ? są jakieś specjalne woski na matowe lakiery ?

Jutro wrzucę fotki felg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

glinkowałem auto ponad pół roku temu. Od tego czasu samochód przejechał ok. 1 tys. km większość czasu stojąc w garażu. Auto jest użytkowane tylko weekendowo w sezonie wiosenno-letnim.Teraz chcę przygotować go do sezonu. Czy muszę znowu glinkować czy mogę pominąć ten etap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miichal,

Czasem wystarczy przejechać kilka kilometrów nieodpowiednią trasą i mieć zasyfione boki od smoły...

Czasem można etap pominąć stosując tar remover...

Bez zbadania kondycji lakieru nikt Ci nie odpowie, tym bardziej, że nie wiemy co rozumiesz poprzez "przygotowanie auta do sezonu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin1987, czy to jest czarny niemetalik? W zeszłym roku koledze robiłem takiego GTIka i ten lakier to istna masakra - nigdy się tak nie umęczyłem :roll: To, że się łatwo rysuje w tym przypadku wcale nie znaczy, że jest łatwy w obróbce ;). Ślady po punktowym matowieniu kovaxem 3000 wymagały potem niezliczonych przejazdów fg500, grubsze rysy to samo. Tamten był mocno zniszczony więc na pierwszy ogień szło futro, które dawało takie hologramy, że konieczne było poźniej baaaardzo długie pracowanie średnią kombinacją przed finishem. Bardzo niewdzięczny przy późniejszym utrzymaniu 8-) kładłbym od razu jakiś kwarc, żeby choć trochę ograniczyć rysowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarekcw

Jak przygotować pad z mikrofibry przed pracą na lakierze? Czy tak: http://www.meguiarsonline...Testing-Results czy po prostu dać 3-4 krople (jak na gąbkach) preparatu i jechać?

 

Interesuje mnie ten system i przeczytałem wiele informacji w necie.

Wszędzie podkreślano jak ważne jest wstępne nasączenie pada preparatem-właśnie w taki sposób jak pokazano na zdjęciu. (są filmy na YT)

Ale jeszcze sam nie kupiłem i nie stosowałem tego systemu-może wypowie się praktyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełniam bratu listę kosmetyków do samochodu. Szukam środka do usunięcia wszelkiej maści nalotu (w głównej mierze asfalt, pył z klocków) - do zastosowania zarówno na lakierze jak i na felgach. Mój typ CarPro TR.IX - tylko 100ml może sie okazać za małe jak na samochód wielkości Tourana, z kolei 600ml jest na wyrost i w zdecydowanie droższej cenie. Jakaś alternatywa? Trzy elementy były malowane ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekc001, SJake, ja nie mam zastrzeżeń, że SF4000 da radę z PF2500 ale Tomku Ty pisałeś o papierze 2500... a tego to tak łatwo się raczej nie usunie... chociaż jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie proszę :)

 

Nie miałem na myśli powłoki, która jest potraktowana papierem 2500, lecz o delikatnych zmatowieniach mających "głębokość" jak po papierze 2500. Usuwanie czymś lekkosciernym powierzchni przygotowanej 2500 byłoby z lekka mówiąc niemądre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to jest czarny niemetalik,bylem w poznaniu u chlopakow z green wheels ktory zajmuja sie detalingiem i wlasnie to sam stwierdzili ze jest ciezki do utrzymania i ciezko to wyprowadzenia ale 1500 zl za pelna korekte to dla mnie stanowczo za duzo dlatego chce sprobowac sam,w zasadzie to nie chce tego lakieru wyprowadzic na jakis perfekt,bardzie troche zlikwidowac swirle i wieksze rysy sporo zmniejszyc. Moze pomine w takim razie futro i bym polecial ta menza 500 ile bedzie trzeba bo bede mial na to czas,a na finish menza 4000?Tylko ta 500 jaką gabka?cutting czy polishing? I moze doradz czy zaopatrzyc sie w talerz 75mm?bo np slupki nad drzwiamy lub koncowki klapy przy lampach to male waskie elementy. A kwarc to na pewno odpuszcze bo zrobi sie za chwile z kwarcem suma za jaka chlopaki z poznania mi proponwali zrobic auto. Bardziej chcialem dac politure i na to wosk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin1987, jeśli nie masz za bardzo pojęcia o polerowaniu i chcesz go tylko trochę odświeżyć to może faktycznie ogranicz się do Fg400 na niezbyt twardej gąbce (flexi pomarańczowa np) zrób kilka dobrze wypracowanych przejazdów i sf4000. Mały BP też oczywiście się przyda. Potem jak będziesz mu regularnie zapodawał jakiś tłusty cleaner czy glaze to będzie to jakoś wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20140403_101713.jpg

Tak wyglada bok kierowcy ktory najbardziej mnie irytuje jest pod swiatlo ale lakier nie jest umyty niestety ale te najgorsze rysy widac,na calym aucie raczej wiecej takich duzych nie ma pare na klapie i tyle reszta to swirle,Panowie fachowcy mam juz dwie wersje od dwoch osob,2100 i pozniej finish 4000 czy moze 500 i 4000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Borek za info,no wlasnie trudno miec pojecie tym bardziej ze bedzie to moje pierwsze podejscie,to chyba wlasnie pojde w tym kierunku 400 na pomaranczowej flexa i pozniej 4000 na np zoltej finiszowej gabce. Cliner wosk o bedzie ok mam nadzieje :-) a jeszcze wczesniej pytalem jaki talerz kupic flexa 125mm ale jaka grubosc gabki w nim? Jest z12mm i 25mm lepszy dla amatora bedzie chyba z grubsza habka co Ty n to Borek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoop, w sumie wychodzi zbliżona kwotę co za TR.IX 600ml... pytanie co okaże sie skuteczniejsze CarPro TR.IX vs Prickbort + ValetPRO Dragons? :idea:

 

na pewno opcja nr 2 bo możesz z nich korzystać oddzielnie więc jak ci się jedno skoczy dokupujesz tylko jedno bez drugiego..

 

TRIXA sobie odpuść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze Shiny Garage Iron Off który cenowo wychodzi dużo lepiej, a też fajnie działa :)

Nie widzę sensu ani potrzeby dopłacać do takiego produktu jak jeden i drugi działa. Angelwax podobno tak bardzo nie śmierdzi, a nawet ma jakąś nutę zapachową :) Dragon podobno śmierdzi najbardziej ze wszystkich, ja go mam i jakoś nie uważam żeby mega śmierdział. Z jednej strony jest inny niż wszystkie, ale czy to pomaga? Chodzi o to, że jest w formie żelu, a nie płynu jak większość.

A do smoły masz jeszcze Shiny Garage New Tar Remover, które też daje radę. Opcji jest dużo, co kupisz powinno działać :) Nawet Tenzi Prix działa tyle, że trochę szybciej spływa z elementów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolny - troszkę więcej bo około 57 zł ale moim zdaniem bardzo fajna fibra. Używam takiej i jest bardzo wytrzymała, delikatna i super ściera woski czy QD - Microfiber Madness Summit 800 Ultra Soft Detailing Towel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.