bananv8 Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2014 Dlaczego przy nakładaniu CG softouchem od Flexi wyszły mi takie "dlugie" hologramy? Prędkośc około 1800 obr/min...
impex Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2014 Witam, robię teraz auto w jasnym śliwkowym kolorze-na większości elementów jest oryginalny lakier z tego co widać. Zacząłem od szyberdachu, podzieliłem taśmą na pol i zacząłem polerować średnia gąbka i zielonym korkiem.Po ok 3-4 przejazdach nie zeszło w sumie nic.Spróbowałem twardą gąbkę, zwiększyłem docisk i po kilku przejazdach i rozgrzaniu elementu zeszło większość rys.Rozpyliłem zmywaczem silikonowym, przetarłem mikrofibra i powtórzyłem to jeszcze raz i zostawiłem.Przeszedłem na druga stronę i po pierwszym przejeździe twardą gąbka zeszło większość rys lecz pojawiły się hologramy.Zniknęły po użyciu miękkiej gąbki i pasty wykańczającej.Przemyłem znów 2 razy zmywaczem silikonowym i nic nie wyszło. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego są takie różnice między tymi dwoma połowami?Oraz czy dwukrotne wymycie elementu zmywaczem silikonowym usunie większość wypełniaczy?
grzes12 Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2014 Panowie, do tej pory felgi zabezpieczałem PB Nattys Blue i jeszcze trochę mi go zostało ale czy jest sens inwestować w coś lepszego np w 4 nano rim protect, smartwax lub inny preparat dedykowany felgom?
Swoop Opublikowano 26 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2014 ten wosk za długo na felgach nie poleżał. Kup Gejona albo FK
jarekrk Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 g.pajak psemo kubik Dzięki za opinie więc na pierwszą w tym roku korektę moją na pewno coś lepszego kupię niż flexi(pracowałem u znajomego właśnie na 3M ale to dosłownie paręnaście minut), co do Urbana to wiem, że pierwsze pady się rozklejały ale później już Nowiccy tetsowali te nowe i są dużo lepsze także akurat do wypowiedzi kloppo nie przywiązałem uwagi, bo może jeszcze nie miałem swojej maszyny i sam korekty nie robiłem ale jednak sporo tutaj czasu spędzam aby odróżnić nie które informację. pozdro
szpadliszi Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Panowie, szybkie pytanie – jak sensownie mogę rozłożyć w czasie korektę ( wielkie słowa na początek .. ) , nie mogąc zrobić wszystkiego za jednym podejściem ? ( co chyba i tak jest niemożliwe dla amatora ) Czy taki plan ma sens, czy to będzie tylko zdublowana robota ? - mycie + glinka - po np. 2 dniach ponowne mycie , ale już na bezdotykowej, bez glinkowania i po tym podjazd maszyna DA ( korekta lakieru w częściach = np. jednego wieczoru maska, drugiego drzwi z jednej strony itd. ) - i po skończonej korekcie , która zajmie mi pewnie z tydzień , dopiero woskowanie całości Czy może woskować każdy element zaraz po korekcie, w celu zabezpieczenia? A może nie ma sensu myć i glinować, żeby dopiero za 3 dni zabrał się za korektę ? bez sensu narobić się bezefektywnie Może jest jakiś sprawdzony schemat dla amatora, który nie dysponuje całymi dniami ? pytanie nr 2: czy do glinki lepszy będzie roztwór szamponu ( mam kapkę Gold Class's ) czy może poślizg zrobiony z CarPlan Demon Shine ( czytałem w ktoryms temacie, że fajnie sie z tym glinkuje )
W1Michal Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 mam pytanko, po zimie czas zrobić z lakierem porządek, i tak mam cleaner AF Tough Prep, będe miał też AG UDS i myslałem żeby dać go po cleanerze, na UDSa ewentualnie jakiś wosk lub coś w sprayu, mam akurat kilka np Zaino Z6. Może tak być ? głównie chodzi czy cleaner nie będzie sie jakoś gryzł z UDSem
kloppo Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Jakich atomizerow uzywacie do srodkow typu Tar and Glue? Pytam poniewaz niektore po kilku psiknieciach strasznie sie niszcza. Caly mechanizm atomizora trzeszczy
Swoop Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 ja do Prickborta i Blue Gel-a używam butelki po QD Megsa ... sprawdza się dobrze
robertras Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Mam pytanie odnośnie maty pod samochód. W jednej z fotorelacji zauważyłem, że samochód w garażu stał na macie, prawdopodobnie miało to związek z wodą (żeby nie zalać garażu - taki mi się wydaje). Gdzie takową można kupić, ewentualnie jak to się nazywa ?
mily4 Opublikowano 27 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Marca 2014 Mam pytanie, niestety w moja Astra G łapie rdze na nadkolach, Tutaj zdjęcia tego : rdza rdza I nie wiem co kupić, aby samemu to zrobić
Tricado Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 szpadliszi, jak ja robiłem korektę, to nie wyobrażam sobie podejścia do polerowania kilka razy. Z reguły po pełnej korekcie człowiek ma dość na miesiąc ( na pewno amator ). Jeśli jesteś zmuszony, rób to panelami, trochę po partyzancku ... ale każdy element musisz wtedy skończyć danego dnia. Najlepiej zacząć od maski, bo to najlepsza dostępna powierzchnia - sprawdzisz w ten sposób lakier, co jesteś w stanie osiągnąć. Wracając do przygotowania, to jednak cały etap dla każdego panelu: odsmalanie/ironx, prewash lub ewentualne spłukanie wężem (jeśli nie masz myjki) bez jazdy na myjnię, 2 wiadra, mały kawałek glinki i spłukanie znowu. Taki panel jesteś w stanie przygotować w 30min. Możesz to robić na myjni, jeśli masz blisko. Przed wjazdem na stanowisko przetrzeć IPA z ewentualnego kurzu. Przed korektą nie trzeba się aż tak martwić o rysy, niektórzy myją na 1 wiadro itp, bo i tak to jest lepsze traktowanie lakieru niż przez 95% użytkowników. Po polerowaniu nie ma sensu zabezpieczać danego panelu, po zakończeniu wszystkich części, wszystko dokładnie umyć wg sztuki i wtedy nakładać woski.
jarekrk Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Mam pytanie odnośnie maty pod samochód. W jednej z fotorelacji zauważyłem, że samochód w garażu stał na macie, prawdopodobnie miało to związek z wodą (żeby nie zalać garażu - taki mi się wydaje). Gdzie takową można kupić, ewentualnie jak to się nazywa ? Mniej więcej też o to ale głównie aby np. prowadząc działalność związaną z detailingiem móc zrobić coś z brudem i nie lądował np. na trawie, lub jak ktoś nie ma odpływu w garażu http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=4618 a tutaj mata http://www.chemicalguys.com/Chemical_Gu ... acc_m1.htm pewnie można zlecić jakiejś firmie która robi plandeki różne i taniej by to udało się wytworzyć
szpadliszi Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Tricado, wielkie dzięki za wskazówki tez mi ta partyzantka nie pasuje za bardzo, ale doba ma tylko 24h, a mój syn 2,5 roku
KeepeR Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Panowie kupie coś ciekawego detailingowego we Francji ?
szpadliszi Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 KeepeR, Citroena C5 ! jak Ci sie nie spodoba , to ja go przygarnę i pokocham
§Pablo Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 mam pytanie: dostałem tester Kochchemie. Tylko problem bo wszystko jest po deutchlandzku i ni w ząb nie wiem o co chodzi i do czego to użyć. Translator też nie daje rady. Na opakowaniu jest napis "Wachsfrei. Scheiben- Reinigung mit system nas( s to podwójne niemieckie) und trocken. KochChemie ImFinishVorn." Mógłbym zapytać osoby/ sklepu od którego dostałem ale wstydu nie chce se robić
Barista Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Mam do zabezpieczenia grilla z Mercedesa W123, jest to jasno szary plastik, czym to najlepiej ogarnąć?
KeepeR Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 szpadliszi, myślałem o czymś mniejszym Jakiś produkt detailingowy dostępny u francuzów a niedostępny na naszym rynku ?
pawelpp Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 §Pablo, wachs-wosk frei-wolny (od) czyli bez wosku,wolny od wosku,pozbawiony wosku scheiben-szyby reinigung-sprzątanie,czyszczenie mit-z nass,naß-mokry trocken-suchy,sucho
Maciej WTN Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Mam do zabezpieczenia grilla z Mercedesa W123, jest to jasno szary plastik, czym to najlepiej ogarnąć? Jeśli ma to być typowy restorer, bo plastik jest wyblaknięty to polecam Owatrol Polytrol. Mam u siebie na podszybiu od listopada, nadal trzyma świetnie
cannonn Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 Czy taka kolejność czynności jest prawidłowa? 1.Opłukanie wodą 2.Mycie na 2 wiadra i opłukanie 3.Glinka BH soft i opłukanie 4.Nałożenie Meg's UC, ręczna polerka, potem mikrofibra 5.Nałożenie wosku Meg's Cleaner Wax, potem mikrofibra Ponawiam pytanie, bo zaginęło w natłoku postów
Yasiek Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 cannonn, ta - nie zapomnij tylko o suszeniu po opłukaniu po glince.
cannonn Opublikowano 28 Marca 2014 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2014 No zapomniałem napisać, ale wiem o tym ;-) dzięki
Rekomendowane odpowiedzi