Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja lubię tego typu tematy czytać, nie ze względu na docinki bo nie o to tu chodzi, tylko dlatego, że w wypowiedziach często padają różne opinie na temat technik prac, które lubię testować itp itd. Jakoś to doświadczenie trzeba zdobywać na elementach ze szmelcowni.

 

Może się ktoś jeszcze wypowiedzieć jeśli chodzi o wypełnianie przez FG400?

Podobno świetna pasta na One Step gdzie można nawet nieźle wyprowadzić lakier po czym warto zaaplikować odżywkę i wosk zabezpieczając autko na jakiś czas osiągając lepszy efekt niż po A15 Scholla.

Opublikowano

Pogodny, jeśli to miałby być one-step to musiałbyś trafić na jakiś hologramo-odporny lakier :)

Nigdy nie próbowałem używać jej w ten sposób i raczej nie wydaje mi się żeby się do tego nadawała.

Opublikowano

Ostatnimi czasy słowo ,,łan step" jest dość naciągane i owszem chodzi,że jedną pastą,ale padowe etapy muszą być co najmniej 2,więc lepiej już dać coś polishing ;)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

stosuję FG400 ale zastanawiam się może na czymś z Scholla.. generalnie auta które zazwyczaj robię to auta z niemiec które nie widziały nigdy polerki.. bo tylko na takich zmęczonych autach handlarze mają kasę. Czasem jednak FG 400 nie daje rady.. fakt pozostawia niezłe wykończenie.. plus wykańczam FF3000.

a jak wygląda to u was? Jakie stosujecie pasty? Najlepiej w 2 etapach.. bo nie ukrywając nie mam czasu na zabawę przy aucie na handel na 3 etapy ;/ znajomy używa zielonego korka + czarny (czyli obecnie to żółty) korek i mogę przyznać że też daje radę.. choć ja z zielonym coś się nie odnajduję.. czasem pojawiają mu się małe swirle.. ale chyba dlatego że to lakiernik i nie dba zbyt o czystość gąbek.. mnie aż to skręca jak na to patrzę.. ale to jego sprawa.

Stosował ktoś Scholl S3 Orange? czym go później wyprowadzić ? np. FF3000 da radę?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Pogodny, FG400 to nie jest pasta której można użyć jako one step na rotacji.

 

To jest świetna pasta tnąca, która dzięki swojej oleistości daje się długo wypracowywać, dzięki czemu zostawia relatywnie mały bałagan.

 

Lakiernicy z pewnością uznają takie wykończenie za rewelacyjne, ale w detailingowych zastosowaniach, gdzie wymywa się pastę, wykończenie lakieru jest niezbędne. Niejednokrotnie dwuetapowe, nie mówiąc o zastosowaniu różnych maszyn :)

 

Inna bajka to zastosowanie Menzerny FG400 na maszynach takich jak Flex 3401VRG czy rodzina Big Foot Rupesa. W tym przypadku zdarza się że FG400 w połączeniu nawet twardą gąbką zostawia lakier dobrze wykończony.

 

Trzeba pamiętać, że nie ma dwóch identycznych sytuacji, więc trudno o uniwersalny schemat na zasadzie "FG400 i rotacja wymaga wykończenia FF3000, a FG400 na VRG wykańcza finalnie" - jak to w detailingu, aby osiągnąć bardzo dobre rezultaty, trzeba poeksperymentować z doborem środków i metodami pracy :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za porady ;)

 

Przetestowałem ostatnio FG400 na żółtym padzie z 3M wykończonym na german padzie A15 scholla jako finish. Auto szykowane kumplowi na handel i oto efekt:

 

http://allegro.pl/opel-astra-h-sport-1- ... 10068.html

 

Jak na takie szybkie odszczurzenie uważam że na oplowski lakier świetnie nadaje się kombinacja FG400 na żółty 3M. Pomarańczowa flexi zostawiała duży bałagan, 3M pozostawiała eleganckie wykończenie i jedynie nie ścięła mocnych grubasów, gdzie na papierkową zabawę nie miałem czasu.

Opublikowano

Po FG400 zawsze stosuje IP3000 na żółtym waflu 3M i jest już naprawde dobrze. Na miękkich lakierach, czarne uni itp przelecę jeszcze ff4000 na wykończeniowym i jest miodzio.

Opublikowano

Kwestia co kto potrzebuje uzyskać :) W moim przypadku miało być tylko lekkie odświeżenie na żółtym 3M i A15 scholla, po czym mimo wszystko postanowiłem przetestować i polecieć FG400 na żółtym 3M. Uważam, że jak na handel to samochód prezentuje się bardzo dobrze po lekkiej korekcie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie na wiosnę szykują mi się prace przy E46, leonie 2 i maździe 3.

W zeszłym roku pokończyły mi się FG500 i SF4000 - używałem tylko tych dwóch past przy korektach i raczej byłem zadowolony. Teraz stoję przed dylematem co kupić aby dobrze spożytkować do ww. aut. Skusić się na FG400 z którym jeszcze nie pracowałem ( a podobno lepiej tnie i lepiej wykańcza od 500) i do tego ff3000 czy pozostać przy FG500 i byłym finiszu sf4000 ? Mam też w zanadrzu Megsowe205.

Opublikowano

Mam zamiar użyć FG400 ,w związku z czym jak najlepiej wykończyć? użyć IP2000 i na koniec SF4000? Czy samo SF4000 wystarczy. Auto to Alfa 166

Opublikowano
( a podobno lepiej tnie i lepiej wykańcza od 500)

 

Po tym stwierdzeniu powinieneś już sam sobie odpowiedzieć na pytanie którą wziąć :P

Opublikowano
Sam teraz 500 na 400 będę zmieniał bo 500 coś za słabo rysy usuwało, zobacze przez weekend jaka będzie różnica :)
jestem ciekaw takiego porównania, więc proszę o zdanie relacji 8-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dorzuce swoje 3 grosze do tematu robiąc testy i porównania w ostatnim czasie. FG400 na fioletowym cuttingu Scholla to najlepsza tnąca kombinacja jeśli chodzi o pady. Na drugim miejscu u mnie jest zielony 3M. Biały flexi jakoś mnie denerwuje i źle mi się nim pracuje, strasznie pyli a na padzie Scholla pylenia prawie wcale. A tam gdzie pad scholla średnio sobie radził futro robi całą robotę z cuttingiem.

Opublikowano
fioletowym cuttingu Scholla

 

a czy przypadkiem Purple Pad nie jest polishem? Niebieski jest cuttingiem

 

fioletowy jest mocniejszy od niebieskiego.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jaki jest najbardziej odpowiedni schemat pracy tzn. dobór obrotów przy FG400? Czy warto przez dłuższy czas pracować tą pastą na niższych obrotach? Tzn takich do 1200? Czy rozprowadzić i lecieć na 1800 od razu?

 

[ Dodano: 30 Kwiecień 2014, 02:17 ]

A jaki jest njabardziej optymalny schemat obrotów przy pracy z FG400? Chodzi mi o to czy lepiej pracować tą pastą dłużej na średnich obrotach np. 1200 czy rozprowadzić i od razu wyższe obroty np. 1800?

Mówiąc optymalny mam na myśli zdjęcie nie za dużej ilości lakieru, nie wylanie pół butli pasty, ale też i nie cackanie się z elementem pół dnia... Taki złoty środek heh :)

Opublikowano

Wg mnie minimum 1500, można wejść wyżej, zależy od stopnia zajechania lakieru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.