Jump to content

3M Trizact P3000


Recommended Posts

Witam

Czy stosował ktoś Trizact P3000 od 3M w wersji 150 mm na rotacji ?

Jeśli tak to bardzo proszę o jakieś spostrzeżenia i rady ?

Czy w ogóle można, jakie prędkości i na co zwracać szczególną uwagę.

Będę bardzo wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Ja to używałem, konkretnie poprawiając po papierze 2000. Na BP miałem dystans aby biedy nie narobic. Obroty to gdzies koło 1500 ale reki nie dam sobie uciąć ;) . Jesli chodzi o prowadzenie to tak jak z polerowaniem równo z elementem i z naciskiem samej maszyny.

Link to comment
Share on other sites

Jest też dedykowana Przekładka Dystansowa 3M Hookit, raz miałem przyjemność zakładać Trizact P3000 ale tylko na DA i na mokro. Czy ktoś ma wiedzę czy ten krążek można też stosować na sucho? Używałem na minimalnych prędkościach na płaskich powierzchniach z ostrożności.

Link to comment
Share on other sites

Zapewne chodzi o jakąs przekładke, coby papier się trochę uginał pod naciskiem i dopasowywał do powierzchni.

 

Evo, możesz podpowiedzieć z jakimi obrotami wypada pracować na tytułowym papierze, DA mam na myśli

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

kubexx, To jest pytanie w stylu "jakimi obrotami polerować" albo "jakim stężeniem APC czyścić". Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co robisz, jaki lakier, co chcesz usunąć itd,itp...

Link to comment
Share on other sites

kubexx, To jest pytanie w stylu "jakimi obrotami polerować" albo "jakim stężeniem APC czyścić". Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co robisz, jaki lakier, co chcesz usunąć itd,itp...

 

Chcę usunąć defekty lakiernicze na masce mojego Leona był kiedyś w PSB, zaraz po lakierowaniu nie były widoczne, zdaję sobie sprawę że może odpowiedź nie będzie jednoznaczna typu tnij na 5000 rpm ale w necie jest mało na ten temat dlatego zapytałem. Oczywiście mogę to zrobić ręcznie papierem co nie raz robiłem ale ciekawy jestem efektu na krążku i DA. Tak czy siak będę próbował :ad:

Link to comment
Share on other sites

Trizact chciałem zastosować z przyczyn trudności z usunięciem szlifu bo papierze 2500.

Lakier był w takim stanie:

zwf4mr.jpg

Masa głębokich rys i nawet po 5-6 długich przejściach zielonym korkiem na twardym padzie zostawało sporo defektów dlatego podjąłem decyzje i matowieniu papierem 2500, a finalnie 2000 i 2500.

 

Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku okazała się praca na bardzo nagrzanym lakierze.

W zasadzie na granicy więc musiałem bardzo uważać.

 

Udało się wyprowadzić lakier do takiego stanu:

10p0uvl.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Z tego co widziałem w sieci, ludzie używają z powodzeniem maszyn DA do matowienia. Jeżeli masz na czym, zawsze możesz spróbować jaki będzie efekt. Najważniejsze żeby dało się po takiej operacji skutecznie wypolerować lakier.

Link to comment
Share on other sites

panowie nie mylcie papieru p3000 do trizacta ja używac go na maszynie pnumatycznej nawet o skoku 5mm i nie ma problemu z polerka póżniej trizact jest na cienkiej gąbce i struktura jego zrobi dużo mniejsze rysy niż zwykły papier jak ktoś sie boi to można dodatkową przekładke zastosować

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.