Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy stosował ktoś Trizact P3000 od 3M w wersji 150 mm na rotacji ?

Jeśli tak to bardzo proszę o jakieś spostrzeżenia i rady ?

Czy w ogóle można, jakie prędkości i na co zwracać szczególną uwagę.

Będę bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Ja to używałem, konkretnie poprawiając po papierze 2000. Na BP miałem dystans aby biedy nie narobic. Obroty to gdzies koło 1500 ale reki nie dam sobie uciąć ;) . Jesli chodzi o prowadzenie to tak jak z polerowaniem równo z elementem i z naciskiem samej maszyny.

  • Administrator
Opublikowano

Zapewne chodzi o jakąs przekładke, coby papier się trochę uginał pod naciskiem i dopasowywał do powierzchni.

Opublikowano

Tak wlasnie Evo, taka gabka posiadająca obustronne rzepy. Z tym trizactem to tak jak z polerka, ranty i inne "niewygodne" kształty - zachowac szczególna ostrożność :)

Opublikowano

Jest też dedykowana Przekładka Dystansowa 3M Hookit, raz miałem przyjemność zakładać Trizact P3000 ale tylko na DA i na mokro. Czy ktoś ma wiedzę czy ten krążek można też stosować na sucho? Używałem na minimalnych prędkościach na płaskich powierzchniach z ostrożności.

Opublikowano

Krazek tylko i wyłącznie na mokro. Jesli chodzi o płaskie powierzchnie, nie oszukujmy sie, 3000 nie jest aż tak tnący klar. On raczej ułatwia Ci prace po papierach typu 2000 czy innych gradacji. ;)

Opublikowano
Zapewne chodzi o jakąs przekładke, coby papier się trochę uginał pod naciskiem i dopasowywał do powierzchni.

 

Evo, możesz podpowiedzieć z jakimi obrotami wypada pracować na tytułowym papierze, DA mam na myśli

  • Administrator
Opublikowano

Nie podejmuje się podpowiadania w tej kwestii, papierem na DA robiłem raptem kilka razy i sam się jeszcze uczę ;)

  • Administrator
Opublikowano

kubexx, To jest pytanie w stylu "jakimi obrotami polerować" albo "jakim stężeniem APC czyścić". Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co robisz, jaki lakier, co chcesz usunąć itd,itp...

Opublikowano
kubexx, To jest pytanie w stylu "jakimi obrotami polerować" albo "jakim stężeniem APC czyścić". Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego co robisz, jaki lakier, co chcesz usunąć itd,itp...

 

Chcę usunąć defekty lakiernicze na masce mojego Leona był kiedyś w PSB, zaraz po lakierowaniu nie były widoczne, zdaję sobie sprawę że może odpowiedź nie będzie jednoznaczna typu tnij na 5000 rpm ale w necie jest mało na ten temat dlatego zapytałem. Oczywiście mogę to zrobić ręcznie papierem co nie raz robiłem ale ciekawy jestem efektu na krążku i DA. Tak czy siak będę próbował :ad:

Opublikowano

Trizact chciałem zastosować z przyczyn trudności z usunięciem szlifu bo papierze 2500.

Lakier był w takim stanie:

zwf4mr.jpg

Masa głębokich rys i nawet po 5-6 długich przejściach zielonym korkiem na twardym padzie zostawało sporo defektów dlatego podjąłem decyzje i matowieniu papierem 2500, a finalnie 2000 i 2500.

 

Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku okazała się praca na bardzo nagrzanym lakierze.

W zasadzie na granicy więc musiałem bardzo uważać.

 

Udało się wyprowadzić lakier do takiego stanu:

10p0uvl.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

lukas93cs, SIA bardzo dobre, trwałe i używane przeze mnie materiały ścierne ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z tego co widziałem w sieci, ludzie używają z powodzeniem maszyn DA do matowienia. Jeżeli masz na czym, zawsze możesz spróbować jaki będzie efekt. Najważniejsze żeby dało się po takiej operacji skutecznie wypolerować lakier.

Opublikowano
A ktoś używał trizaca z maszyną DA? czy lepiej nie próbować takich eksperymentów?

 

 

Z głową wszystko można :-] ale pamiętaj że DA ma duży skok i o "świńskie ogonki" nie trudno nawet przy papierze 3000 ;)

Opublikowano

panowie nie mylcie papieru p3000 do trizacta ja używac go na maszynie pnumatycznej nawet o skoku 5mm i nie ma problemu z polerka póżniej trizact jest na cienkiej gąbce i struktura jego zrobi dużo mniejsze rysy niż zwykły papier jak ktoś sie boi to można dodatkową przekładke zastosować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.