Jump to content

Usuwanie morki - system CarPro


Evo
 Share

Recommended Posts

  • Administrator

Ostatnio mamy na forum falę nowości, więc bierzemy pod lupę kolejną z nich - pady firmy CarPro do usuwania morki. Kupiłem je już jakis czas temu, ale leżały nieużywane bo na własnym aucie trochę strach, ale dzisiaj na spocie była w końcu okazja potestować. Padów niestety nie ma naszym rynku, więc wrzucam opis ze strony US :

 

http://www.carpro-us.com/orange-peel-removal-pad-denim-6/polishing-pads/

 

 

Pady są dwa - Denim i Velvet, zrobione odpowiednio z jeansu i sztruksu. Brzmi śmiesznie, ale jak się okazało, działa to całkiem nieźle 8-)

 

 

Tak wyglądaja pady :

 

 

isdsc06350.jpg

isdsc06351.jpg

isdsc06352.jpg

isdsc06353.jpg

isdsc06354.jpg

 

 

Obiektem testowym był Peugeot Partner w kolorze biały, z wprost idealną morką do takich testów. Pierwsze podejście było z padem Velvet i pastą Scholl S17+ na rotacji. Efeków praktycznie brak, więc przesiadłem się na Denima z Schollem S2 Orange. Usunięcie morki i wyprowadzenie lakier ściągnęło ok 4-5 um. Oto efekty :

 

 

Przed

 

isdsc06334.jpg

 

Po

 

isdsc06332.jpg

 

Przed

 

isdsc06339.jpg

 

Po

 

isdsc06338.jpg

 

Lewa - po , prawa - przed

 

isdsc06340.jpg

 

Prawa po , lewa - przed

 

isdsc06347.jpg

 

Przed

 

isdsc06342.jpg

 

Po

 

isdsc06341.jpg

 

Przed

 

isdsc06345.jpg

 

Po

 

isdsc06344.jpg

 

Przed

 

isdsc06349.jpg

 

Po

 

isdsc06348.jpg

 

System wymaga głebszęgo poznania na innych lakierach, i z pewnością nie jest to zabawka dla wszystkich bo sądząc po prędkości usuwania defektów, łatwo coś nabroić.

Niemniej,jako alternatywa do tradycyjnych papierów wypadło to moim zdaniem bardzo przyzwoicie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrator

Niestety nie ma, jedynie na drugim zdjęciu w halogenie widać to co zostało po samym padzie, bez wykończenia. Wykończyć trzeba mniej więcej tak jak po mocnym darciu futrem , ale to pewnie też sporo zależy od lakieru .

Link to comment
Share on other sites

Niemniej,jako alternatywa do tradycyjnych papierów wypadło to moim zdaniem bardzo przyzwoicie.

Na twardym lakierze zdecydowanie dobrze :good:

Sam byłem pod wrażeniem po drugiej kombinacji. Na przyszły piątek postaram się o jakiś miękki panel z morą do testów.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
a to chyba miękki lakier był, bo futro nie sieje aż takiego spustoszenia

 

Sieje, wymyj dobrze jakimkolwiek zmywaczem po futrze i zobaczysz co futro robi ;)

 

Wyprowadzałem Schollem S3 i S30.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Obroty dośc niskie, okolice 1000. Dziwnie się prowadzi te gąbki po lakierze, nie idą tak łatwo jak klasyczne albo futro, miałem wrażenie siłowania się z maszyną. Być może kwestia pasty albo jej ilości na padzie, trzeba będzie potestować jeszcze. Zrobiłem dwa w miarę krótkie podejścia, po kilkanaście przejazdów. Trzeba też uważać na temperature, bo szybko się nagrzewa.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Trochę się strzępią przy otworach, ale w nowych tych problemów nie ma bo są całkowicie gładkie. No jeans puścił trochę kolor przy praniu ;) Poza tym nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Po rozmowie z Avi z CarPro On zaleca jeden pad na jeden samochod.

 

Na moim leonie przy obrotach okolo 1000 i pod ciezarem polerki strasznie sie grzal lakier po 3-4 przejazdach, jestem ciekawy jak trudno bedzie z miekkim lakierem ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Obroty dośc niskie, okolice 1000. Dziwnie się prowadzi te gąbki po lakierze, nie idą tak łatwo jak klasyczne albo futro, miałem wrażenie siłowania się z maszyną. Być może kwestia pasty albo jej ilości na padzie, trzeba będzie potestować jeszcze. Zrobiłem dwa w miarę krótkie podejścia, po kilkanaście przejazdów. Trzeba też uważać na temperature, bo szybko się nagrzewa.

 

Polecam użyc "padów" , a raczej podkładek do szlifierek oscylacyjnych, zgodnie z ich przeznaczeniem do danego sprzętu, czyli jw. szlifierka oscylacyjna.

 

Dziury są nie bez powodu, kto pracował szlifierką oscylacyjną będzie wiedział dokładnie.

 

...a CarPro zarazem dobrze kombinuje jak zarobic, a tym samym strzela sobie w kolano wypuszczając krązki bez aero.

 

GPS-304S6B.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Administrator

Jak ktoś ma konto na FB, to ciekawy filmik, sądząc po efektach i użytej paście, wychodzi na to że pasta pełni jedynie rolę poślizgu , całą robote wykonuje pad :

 

 

 

I tak jeszcze w odnieśieniu do wcześniejszych teorii kolegi bono-e30, jakoby pady te były przeznaczone pod oscylację i takie było ich przeznaczenie - próbowaliśmy i kompletnie nie zdaje to egzaminu. Żeby te pady działały poprawnie, potrzebna jest spora temperatura której oscylacja nie jest w stanie wytworzyć.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Checio, szczoteczką, ale na wyłączonem maszynie.

 

zegarek, nic nie wiem na ten temat, ale miałem w ręku i moim zdaniem są lepiej wykonane od CarPro ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ja niedawno zakupiłem tego pada - nowa wersja bez dziur.

Do poślizgu użyłem SF 4000 Menzerny. Na początku też miałem wrażenie walki z maszyną przy obrotach ok. 1000, ale po wielu próbach doszedłem do wniosku, że grunt to wolne przejazdy na niższych prędkościach. Tylko wtedy trzeba częściej kontrolować temperaturę. Po dwóch przejazdach na jeans padzie, pojechałem FG500 na białym flexi. Generalnie wszystko wychodzi tak jak to przedstawił kolega Evo :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.