Skocz do zawartości

Usuwanie morki - system CarPro


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Ostatnio mamy na forum falę nowości, więc bierzemy pod lupę kolejną z nich - pady firmy CarPro do usuwania morki. Kupiłem je już jakis czas temu, ale leżały nieużywane bo na własnym aucie trochę strach, ale dzisiaj na spocie była w końcu okazja potestować. Padów niestety nie ma naszym rynku, więc wrzucam opis ze strony US :

 

http://www.carpro-us.com/orange-peel-removal-pad-denim-6/polishing-pads/

 

 

Pady są dwa - Denim i Velvet, zrobione odpowiednio z jeansu i sztruksu. Brzmi śmiesznie, ale jak się okazało, działa to całkiem nieźle 8-)

 

 

Tak wyglądaja pady :

 

 

isdsc06350.jpg

isdsc06351.jpg

isdsc06352.jpg

isdsc06353.jpg

isdsc06354.jpg

 

 

Obiektem testowym był Peugeot Partner w kolorze biały, z wprost idealną morką do takich testów. Pierwsze podejście było z padem Velvet i pastą Scholl S17+ na rotacji. Efeków praktycznie brak, więc przesiadłem się na Denima z Schollem S2 Orange. Usunięcie morki i wyprowadzenie lakier ściągnęło ok 4-5 um. Oto efekty :

 

 

Przed

 

isdsc06334.jpg

 

Po

 

isdsc06332.jpg

 

Przed

 

isdsc06339.jpg

 

Po

 

isdsc06338.jpg

 

Lewa - po , prawa - przed

 

isdsc06340.jpg

 

Prawa po , lewa - przed

 

isdsc06347.jpg

 

Przed

 

isdsc06342.jpg

 

Po

 

isdsc06341.jpg

 

Przed

 

isdsc06345.jpg

 

Po

 

isdsc06344.jpg

 

Przed

 

isdsc06349.jpg

 

Po

 

isdsc06348.jpg

 

System wymaga głebszęgo poznania na innych lakierach, i z pewnością nie jest to zabawka dla wszystkich bo sądząc po prędkości usuwania defektów, łatwo coś nabroić.

Niemniej,jako alternatywa do tradycyjnych papierów wypadło to moim zdaniem bardzo przyzwoicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Administrator

Niestety nie ma, jedynie na drugim zdjęciu w halogenie widać to co zostało po samym padzie, bez wykończenia. Wykończyć trzeba mniej więcej tak jak po mocnym darciu futrem , ale to pewnie też sporo zależy od lakieru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Obroty dośc niskie, okolice 1000. Dziwnie się prowadzi te gąbki po lakierze, nie idą tak łatwo jak klasyczne albo futro, miałem wrażenie siłowania się z maszyną. Być może kwestia pasty albo jej ilości na padzie, trzeba będzie potestować jeszcze. Zrobiłem dwa w miarę krótkie podejścia, po kilkanaście przejazdów. Trzeba też uważać na temperature, bo szybko się nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Obroty dośc niskie, okolice 1000. Dziwnie się prowadzi te gąbki po lakierze, nie idą tak łatwo jak klasyczne albo futro, miałem wrażenie siłowania się z maszyną. Być może kwestia pasty albo jej ilości na padzie, trzeba będzie potestować jeszcze. Zrobiłem dwa w miarę krótkie podejścia, po kilkanaście przejazdów. Trzeba też uważać na temperature, bo szybko się nagrzewa.

 

Polecam użyc "padów" , a raczej podkładek do szlifierek oscylacyjnych, zgodnie z ich przeznaczeniem do danego sprzętu, czyli jw. szlifierka oscylacyjna.

 

Dziury są nie bez powodu, kto pracował szlifierką oscylacyjną będzie wiedział dokładnie.

 

...a CarPro zarazem dobrze kombinuje jak zarobic, a tym samym strzela sobie w kolano wypuszczając krązki bez aero.

 

GPS-304S6B.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Administrator

Jak ktoś ma konto na FB, to ciekawy filmik, sądząc po efektach i użytej paście, wychodzi na to że pasta pełni jedynie rolę poślizgu , całą robote wykonuje pad :

 

 

 

I tak jeszcze w odnieśieniu do wcześniejszych teorii kolegi bono-e30, jakoby pady te były przeznaczone pod oscylację i takie było ich przeznaczenie - próbowaliśmy i kompletnie nie zdaje to egzaminu. Żeby te pady działały poprawnie, potrzebna jest spora temperatura której oscylacja nie jest w stanie wytworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja niedawno zakupiłem tego pada - nowa wersja bez dziur.

Do poślizgu użyłem SF 4000 Menzerny. Na początku też miałem wrażenie walki z maszyną przy obrotach ok. 1000, ale po wielu próbach doszedłem do wniosku, że grunt to wolne przejazdy na niższych prędkościach. Tylko wtedy trzeba częściej kontrolować temperaturę. Po dwóch przejazdach na jeans padzie, pojechałem FG500 na białym flexi. Generalnie wszystko wychodzi tak jak to przedstawił kolega Evo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.