quadrifoglio Posted October 19, 2012 Report Share Posted October 19, 2012 Niedługo będę musiał wybierać temat pracy inżynierskiej. Wpadłem na pomysł że może ciekawym tematem byłoby opisanie technologi którą GM zastosował w Oplu Amperze i Volcie czyli mamy akumulator i silnik elektryczny a do tego silnik spalinowy i generator. Pozwala to na większy zasięg niż zwykłych samochodów elektrycznych i mniejsze spalanie niż hybryd. Jest to w miarę nowość i związane z moim kierunkiem tylko martwię się o dostępność materiałów/źródeł do pisania takiej pracy. Jak bym brał temat od promotora to wiadomo zawszę jakąś literaturę dostane a tu może być problem Spróbuję napisać do GM myślę że coś powinienem na ten temat dostać ale też rewelacji się nie spodziewam. Jak myślicie czy jest sens w ogóle porywać się na takie coś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nivea Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 pisząc pracę inżynierską polegasz tylko na literaturze i zdobytych materiałach (nie musisz robić ankiet czy badań) i możesz podejść do tego na dwa sposoby: -możesz napisać coś o czym pisali już wszyscy, jakaś kalka wielu prac - bierzesz prosty i przyjemny temat, piszesz, bronisz... ALE spodziewaj się wieeeelu pytań i dociekań recenzenta i samej komisji...nie żeby na złość -ale znają temat od podszewki z poprzednich prac. - możesz napisać na temat który jest nowy "na rynku", mało źródeł, fachowej literatury,... namęczysz się ALE Ty masz gwarancje, że komisja nie zna za dobrze tematu więc nie będą szaleć na obronie a Oni mają gwarancje, że pisałeś sam i włożyłeś w to przynajmniej minimalny wysiłek - a na to patrzy się inaczej ja bym pogadał z promotorem (albo wybrał takiego z tej działki) i się nie zastanawiał... że nie wspomnę o satysfakcji WŁASNEJ z takiej pracy - bo że pójdzie na półkę zbierać kurz masz pewne Link to comment Share on other sites More sharing options...
czaptan Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 Jak się nie boisz roboty i nakładu pracy, żeby zdobyć dane to warto. Oczywiście zacznij od napisania do GM, jak nie odpiszą to parę razy - to może być podstawa pracy. Jak pisałem swoją to niby miałem oklepany temat (czyli projekt ronda w kilku wariantach na istniejącym skrzyżowaniu), ale też zrobiłem trochę inne podejście i zaproponowałem rondo turbinowe. Wytycznych do obliczania prawie nie ma, do projektowania też nie (jedynie ogólne zasady i to czasem z Anglii). Dało to sporą satysfakcję, w porównaniu z banalnymi rondami jedno- i dwupasowymi. To się może potem zwrócić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasiek Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 quadrifoglio, jako że pracuje w Oplu i jakbyś nie otrzymał odpowiedzi od GM to daj znać - postaram się coś wyszperać w zakamarkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vein Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 quadrifoglio, jak coś to mam książkę "Handbook of Automotive Power Electronics and Motor Drives". Prawie 700 stron o hybrydach, samochodach elektrycznych, transformatorach, silnikach i motorach stosowanych w hybrydach itp itd. Jak coś to pisz na pw, może w czymś pomogę, przynajmniej będzie podkładka na wstęp teoretyczny Jaki kierunek studiów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom87 Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 nivea, Zalezy czy praca bedzie opisowa czy badawcza. Ja pisalem prace magisterska na bardzo czasowy temat a konkretnych materialow strasznie malo. Efekt? do konca prezentacji pracy nie wiedzialem czy komisja wie o czym mowie, pytan brak a no i piec wpadlo A no i podstawa... promotor ktory wie cokolwiek na dany temat Link to comment Share on other sites More sharing options...
nivea Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 nivea, Zalezy czy praca bedzie opisowa czy badawcza. Ja pisalem prace magisterska na bardzo czasowy temat a konkretnych materialow strasznie malo. Efekt? do konca prezentacji pracy nie wiedzialem czy komisja wie o czym mowie, pytan brak a no i piec wpadlo A no i podstawa... promotor ktory wie cokolwiek na dany temat o tym właśnie mówię z tym, że praca inżynierska jest opisowa - w następnym kroku (czyli magisterska) tak jak piszesz opisowa lub badawcza z tendencją na to drugie przynajmniej w Gliwicach tak praktykują Link to comment Share on other sites More sharing options...
tom87 Posted October 20, 2012 Report Share Posted October 20, 2012 nivea, Co uczelnia to inne warunki obrony, cale szczescie nie pisalem pracy inzynierskiej tylko mielismy egzamin, magister typowo z egzaminem plus praca mgr i obrona, tak btw obronilem sie cztery dni temu Praca mgr opisowa, udalo mi sie chociaz przyklad obliczeniowy musial byc Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadrifoglio Posted October 20, 2012 Author Report Share Posted October 20, 2012 Dzięki za odpowiedzi. Jak na razie napiszę do GM o jakieś materiały zobaczymy co opowiedzą No i muszę pogadać z wykładowcami czy ktoś by się podjął promowania takiej pracy. Bo jak mi powie że on mnie może prowadzić ale nic mi nie pomoże bo nie zna tego tematu to też nie bardzo A kierunek to Energetyka na Politechnice Rzeszowskiej, wydział Elektrotechniki i Informatyki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwiecha Posted October 21, 2012 Report Share Posted October 21, 2012 pisząc pracę inżynierską polegasz tylko na literaturze i zdobytych materiałach (nie musisz robić ankiet czy badań) i możesz podejść do tego na dwa sposoby: Raczej nie bardzo, moja praca inżynierska była 100% twórcza, w bibliografii miałem jedną pozycję. Wszystko zależy od uczelni, wydziału, katedry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted October 21, 2012 Report Share Posted October 21, 2012 Jeśli Twoja uczelnia ma dobrą bibliotekę to powinni mieć dostęp do np. SAE czyli Stowarzyszenia Amerykańskich Inzynierów. Tam dostępne są artykuły za darmo (normalnie są płątne, ale uczelnia powinna mieć je za darmo), oczywiście po angielsku, gdzie na pewno znajdziesz coś w temacie GM Ampera. Artykułów jest mnóstwo, nie pamiętam czy 2 tys czy 200 tys czy 2 miliony, ale w każdym razie dwójka z przodu. Chyba ta ostatnia liczba. Artykuły są producenckie więc wszystko jest fachowo opisane, bez zbędnego redaktorskiego biadolenia. Technicznie rozpatrywane problemy, opisy, działania, budowa etc. Także polecam się zainteresować. Mamy także Boscha u siebie, także rozumiesz, co to znaczy dostęp do Boschowskich artykułów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now