Jump to content

Pytanko do użytkowników Peugeotów


Sucre

Recommended Posts

Witam, tata stał się szczęśliwym użytkownikiem 406 2.0Hdi 110ps. Problem jaki obecnie napotkał to błąd depolution system faulty. Błąd raz się świeci a raz nie, ale według mnie czuć że to 110ps nie idzie tak jak powinno. Do tego czasem podczas przyspieszania czuć jakby taką przerwę w mocy lub lekkie przymulenie. Jakiś czas temu miałem 407 i tak również był ten błąd, do wymiany był egr i wydaje mi się że tutaj również tak jest. Od razu mówię że auto ostatnio przepalone, zrobiło trasę 2400km, co mnie też ździwiło to spalanie, przy prędkościach do 130km/h komputer pokazał 6,0l/100km. Szczerze to liczyłem na pół litra mniej. Samochód jest z 2003r, sedan z udokumentowanym przebiegiem 210tys km.

Czy jest możliwość zaślepienia egr, tak jak robi się to w tdikach??

Jaki może być koszt wyrzucenie fapa i czy jest to w ogóle możliwe.

Widziałem że kolega Sinner udziela się na forum puegeot polska, może coś pomoże.

Link to comment
Share on other sites

hmm..ono niby cały czas przyspiesza normalnie ale tak jakby bez wigoru, do tego jak napisałem, przy 3tys potrafi przymulić. Ale też stawiam na egr, pytanie czy da się go zaślepić czy trzeba nowy kupić.

Link to comment
Share on other sites

wszystko jest możliwe ... polska ... ten błąd najczęściej ma związek z FAPem ... nie koniecznie EGR ... chociaż w prawie 10-letnim 406 to tego FAPu nie ma ;) więc układ recyrkulacji spalin czyli EGR :) pewnie się przycina, wtedy nic tylko wymiana :) podłącz Planeta i będzie wiadomo :)

wywalanie EGR ? mozna,ale wg mnie to tak jak byś wywalił jedną pozycję podczas korekty i potem się pisze " dobry lakiernik to robił " ... tutaj jest to samo ... przywróć do stanu fabrycznego i ciesz się autem :)

pamiętaj,że lepiej jak EGR jest w pozycji otwartej niż zamkniętej ;) ale najlepiej jak funkcjonuje poprawnie :)

Link to comment
Share on other sites

Jaki może być koszt wyrzucenie fapa i czy jest to w ogóle możliwe.
wg mnie to jest przyczyna całego zamiesznia czyli FAP..

 

firmy co czipują również usuwają go z oprogramowania - ceny rożne słyszałem o 700zl, ale nie wiem czy z wywaleniem mechanicznym czy samo oprogramowanie.

Link to comment
Share on other sites

fap mam na 100% ale na wiosnę już go na pewno nie będzie :-] . Ok, ktoś pisał że można zaślepić egr. Czy są jakieś wady tego posunięcia. Wiem że chłopaki dłubiąc tdiki bardzo często to robią i nie mają z tym żadnych kłopotów.

Link to comment
Share on other sites

Sucre, samo zaślepienie raczej nic nie da. U mnie był zaślepiony + wyłączony programowo.

Tak jak napisał

pamiętaj,że lepiej jak EGR jest w pozycji otwartej niż zamkniętej

Zaślepiając go, masz go w pozycji zamkniętej. Na moje lepiej go wyciągnąć + rozpuszczalniki + jakiś tenzi truck i go porządnie domyć :)

Link to comment
Share on other sites

Wiem że chłopaki dłubiąc tdiki bardzo często to robią i nie mają z tym żadnych kłopotów.

Ja mam zaślepiony EGR,problemów zero, o różnicy z samej tej czynności ciężko mi mówić ponieważ od razu była zmieniana mapa :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Sucre, jeśli chodzi o różnicę w mocy to żadnej. Auto było hamowane przed i po zabiegu. Ale przynajmniej mam święty spokój.

SzaKal, może Ci przy okazji wyłączyli też EGR'a?

Link to comment
Share on other sites

również programowo, tak żeby miało to ręce i nogi.

 

To zależy. W starym 1.9 JTD 8V blaszka i 15 min roboty w ASO Fiat :evil: Doblo jak po programie i płukance silnika :kox: , przód się unosił na 5 biegu, żadnych "czeków", samochodem jeździłem osobiście, mimo że auto szwagra :D

...w wersji "z zaworami" nie jest już tak słodko, trzeba pogmerać też w sofcie ;)

Link to comment
Share on other sites

to ta firmowa zaślepka Fiata

 

Wycinana fachowo w mojej obecności... :D Tak dla jasności to auto po zakupie praktycznie nie jechało...140 max z górki, komp wypluł od razu EGR ale życzliwi panowie radzili żeby 550 zł przeznaczyć na oleje, filtry etc a EGR mają "opanowany" jw...

 

Po zabiegu inny samochód, obecnie ponad 250 tys i gania jak zły :evil:

Link to comment
Share on other sites

gruby_RS, aaa, jeśli tak wycinana (np. u mnie puszka po żubrze to OK) :lol:

Wiem, że Fiat ma w ofercie zaślepki EGR, które można kupić w ASO, ale mają one jakąś dziurkę, żeby jednak coś tam przepuszczały :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.