Sucre Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Witam, tata stał się szczęśliwym użytkownikiem 406 2.0Hdi 110ps. Problem jaki obecnie napotkał to błąd depolution system faulty. Błąd raz się świeci a raz nie, ale według mnie czuć że to 110ps nie idzie tak jak powinno. Do tego czasem podczas przyspieszania czuć jakby taką przerwę w mocy lub lekkie przymulenie. Jakiś czas temu miałem 407 i tak również był ten błąd, do wymiany był egr i wydaje mi się że tutaj również tak jest. Od razu mówię że auto ostatnio przepalone, zrobiło trasę 2400km, co mnie też ździwiło to spalanie, przy prędkościach do 130km/h komputer pokazał 6,0l/100km. Szczerze to liczyłem na pół litra mniej. Samochód jest z 2003r, sedan z udokumentowanym przebiegiem 210tys km. Czy jest możliwość zaślepienia egr, tak jak robi się to w tdikach?? Jaki może być koszt wyrzucenie fapa i czy jest to w ogóle możliwe. Widziałem że kolega Sinner udziela się na forum puegeot polska, może coś pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Sucre, jeśli od okolic 2k obrotów auto zaczyna przyspieszać normalnie, to stawiał bym na zawalony EGR Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted October 15, 2012 Author Report Share Posted October 15, 2012 hmm..ono niby cały czas przyspiesza normalnie ale tak jakby bez wigoru, do tego jak napisałem, przy 3tys potrafi przymulić. Ale też stawiam na egr, pytanie czy da się go zaślepić czy trzeba nowy kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 wszystko jest możliwe ... polska ... ten błąd najczęściej ma związek z FAPem ... nie koniecznie EGR ... chociaż w prawie 10-letnim 406 to tego FAPu nie ma więc układ recyrkulacji spalin czyli EGR pewnie się przycina, wtedy nic tylko wymiana podłącz Planeta i będzie wiadomo wywalanie EGR ? mozna,ale wg mnie to tak jak byś wywalił jedną pozycję podczas korekty i potem się pisze " dobry lakiernik to robił " ... tutaj jest to samo ... przywróć do stanu fabrycznego i ciesz się autem pamiętaj,że lepiej jak EGR jest w pozycji otwartej niż zamkniętej ale najlepiej jak funkcjonuje poprawnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuraś Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Jaki może być koszt wyrzucenie fapa i czy jest to w ogóle możliwe. wg mnie to jest przyczyna całego zamiesznia czyli FAP.. firmy co czipują również usuwają go z oprogramowania - ceny rożne słyszałem o 700zl, ale nie wiem czy z wywaleniem mechanicznym czy samo oprogramowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Usunięcie "mechaniczne" EGR'a polega właśnie na zaślepieniu go + wyłączeniu programowym w sofcie W 10-latku faktycznie może to być wina FAP/DPF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 W 10-latku faktycznie może to być wina FAP/DPF wątpię,aby w tym czasie był montowany FAP zapewne to Euro 4 więc nie powinno go tam być ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Thomas, moje auto ma 8 lat i miało ten wynalazek Podejrzewam, że wcześniejsze też miały Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 escimo, to chyba auto jakieś z zachodniej granicy masz ? żeby to było wcześniej to pi VINie bym powiedział czy ma czy nie teraz to mogę gdybać Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Thomas, tak, Vectra C, przytargana z Berlina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted October 15, 2012 Author Report Share Posted October 15, 2012 fap mam na 100% ale na wiosnę już go na pewno nie będzie . Ok, ktoś pisał że można zaślepić egr. Czy są jakieś wady tego posunięcia. Wiem że chłopaki dłubiąc tdiki bardzo często to robią i nie mają z tym żadnych kłopotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Sucre, samo zaślepienie raczej nic nie da. U mnie był zaślepiony + wyłączony programowo. Tak jak napisał pamiętaj,że lepiej jak EGR jest w pozycji otwartej niż zamkniętej Zaślepiając go, masz go w pozycji zamkniętej. Na moje lepiej go wyciągnąć + rozpuszczalniki + jakiś tenzi truck i go porządnie domyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucre Posted October 15, 2012 Author Report Share Posted October 15, 2012 Oczywiście pisząc zaślepić miałem na myśli również programowo, tak żeby miało to ręce i nogi. Escimo w jakim samochodzie to robiłeś?? Była jakaś różnica?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Sucre, Vectra C 1.9 CDTI Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Wiem że chłopaki dłubiąc tdiki bardzo często to robią i nie mają z tym żadnych kłopotów. Ja mam zaślepiony EGR,problemów zero, o różnicy z samej tej czynności ciężko mi mówić ponieważ od razu była zmieniana mapa Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 Sucre, jeśli chodzi o różnicę w mocy to żadnej. Auto było hamowane przed i po zabiegu. Ale przynajmniej mam święty spokój. SzaKal, może Ci przy okazji wyłączyli też EGR'a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 również programowo, tak żeby miało to ręce i nogi. To zależy. W starym 1.9 JTD 8V blaszka i 15 min roboty w ASO Fiat Doblo jak po programie i płukance silnika , przód się unosił na 5 biegu, żadnych "czeków", samochodem jeździłem osobiście, mimo że auto szwagra ...w wersji "z zaworami" nie jest już tak słodko, trzeba pogmerać też w sofcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 escimo, Tak, w sumie tego nie napisałem bo wydawało mi się to oczywiste Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 gruby_RS, z tego co pamiętam to ta firmowa zaślepka Fiata i tak ma małą dziurkę, więc nie jest całkowicie zaślepiony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 wypowiem sie bo też mam zaślepiony EGR i wyłączony programowo i zimą jest znaczna różnica, auto zdecydowanie dłużej sie nagrzewa. Ale plusów jest więcej, wiec można to przeboleć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 to ta firmowa zaślepka Fiata Wycinana fachowo w mojej obecności... Tak dla jasności to auto po zakupie praktycznie nie jechało...140 max z górki, komp wypluł od razu EGR ale życzliwi panowie radzili żeby 550 zł przeznaczyć na oleje, filtry etc a EGR mają "opanowany" jw... Po zabiegu inny samochód, obecnie ponad 250 tys i gania jak zły Link to comment Share on other sites More sharing options...
escimo Posted October 15, 2012 Report Share Posted October 15, 2012 gruby_RS, aaa, jeśli tak wycinana (np. u mnie puszka po żubrze to OK) Wiem, że Fiat ma w ofercie zaślepki EGR, które można kupić w ASO, ale mają one jakąś dziurkę, żeby jednak coś tam przepuszczały Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now