Skocz do zawartości

Czyszczenie bębnów z rdzy


19Urban94

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

odgrzebię trochę temat

jeżeli chcesz to położyć na zaciski to życzę trwałości :mrgreen: ta farba nie nadaje się na zaciski :) na bębny jeszcze co innego , ale nie na zaciski ;)

...nadaje się, nadaje!!!! Położyłem ją na zaciski przód i tył i około trzy lata bez problemowo. Niestety po tym czasie mechanior mi je młotkiem potraktował i trzeba było poprawić. Wszystko zależy moim zdaniem od porządnego przygotowania. Odpowiednia usunięcie rdzy i odtłuszczenie i jest ok. Dodam,że warunki u mnie na zaciskach też były ekstremalne.A3 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...

Odrzeje temat. Chcialbym pomalowac bebny. Nie zalezy mi na wygladzie bo jezdze na stalowkach ale chce je mozliwie jak najtrwalej zabezpieczyc tak by bardziej nie rdzewialy - a sa dosyc mocno skorodowane. Jak rozumiem najpierw oczyscic szczotka druciana, nastepnie recznie papierem , odtluscic benzyna, a potem? Podklad? Farba? Kluczowy jest tez czas pracy - musze sie wyrobic w jeden dzien tak by wszystko wyschlo i mozna bylo zalozyc znow kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, samą szczotką drucianą niewiele zdziałasz jak jest bęben skorodowany. Kup nakładkę do wiertarki z druciakami, potem jazda z czyszczeniem, potem papier ścierny najlepiej o 3 różnych ziarnistościach. Następnie dokładne odtłuszczanie, podkład x2, w odstępach zwykle 20 minut. Na koniec farba właściwa 3 warstwy w podobnych odstępach czasowych. Robiłem tak już w kilkunastu autach i lakier trzymał się nawet powyżej 3 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samą szczotką drucianą niewiele zdziałasz jak jest bęben skorodowany. Kup nakładkę do wiertarki z druciakami, potem jazda z czyszczeniem
:oops: wiem, zle napisalem, nie bral bym sie za to recznie szczotka, nakladki na wiertarke gdzies sie walaja bo to jest ogolnie przydatna rzecz.
daniels, polecasz jakisz konkretny podkład i lakier?
:good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok.7 lat temu odnawiając hamulce użyłem hammerite, auto jakoś specjalnie katowane nie było, właściwie to 5 z 7 lat przespało w garażu i muszę powiedzieć że nie pojawiło się na nich aż tak dużo rdzy jak by się można było spodziewać. Także może jest to dobre rozwiązanie na chwilę, ale trzeba pamiętać o bdb przygotowaniu powierzchni.

W tym roku zabierając się za hamulce zmieniłem już trochę procedurę:

piaskowanie drobnym materiałem -> standardowe przygotowanie powierzchni i nałożenie proszku z 70% zawartością cynku -> warstwa wykończeniowa – proszek satin black.

mnie się podoba - polecam :)

i życzę dobrej zabawy którykolwiek wariant wybierzesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

obraz013uw.th.jpg

 

Odświeżam temat gdyż nigdy nie miałem do czynienia z papierami ściernymi na samochodzie. Od jakiej gramatury zacząć i po czym poznać że już wystarczy?

Czy do malowania podkładem i lakierem to mam zasłaniać te otwory?

 

obraz014on.th.jpg

 

z tarczą można coś zrobić?

 

Wybaczcie za jakość zdjęć ale nie miałem lepszego aparatu pod ręką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

projekt zrobiony w ostatni weekend. - zamiast szczotki wrzuciłem druciak na szlifierkę kątową i pojechałem cały bęben. Poprawiłem małym druciaczkiem na wkrętarce ( przy gumkach) i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotka :

dsc9438forum.jpg

 

Nie robiłem środków z premedytacja bo by mi się nowe fele przyklejały - poza tym rzucam tam dużo smaru miedziowego.

 

Po robocie prezencja jest duużo lepsza :good:

 

aha i na nadkola też przyjdzie czas (303 areo już czeka) - na drugi dzień po malowaniu instalowałem spryskiwacze reflektorów i zdeka wybebeszyłem auto :evil:

 

dsc9451forum.jpg

 

dla dociekliwych : na fotce jest niepomalowany przód - będę wrzucał BBK więc nie ruszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sirtrojan, nie bałeś się o gumki na zaciskach?

poza tym rzucam tam dużo smaru miedziowego

Ostatnio "oponiarz" na widok tego że nakładam smar miedziowy odwlekł mnie od tego pomysłu, powiedział że generalnie śruby powinny być czyste.

będę wrzucał BBK

Właśnie miałem powiedzieć że jakaś mizerna ta tarcza jak na tej wielkości auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumki omijałem - bo tam akurat działałem wyciorem na wkrętarce.

 

co do smaru - powinien być smar aluminiowy ale miedziowy też daje radę.

Nie zapiekają się nakrętki i nie przykleja się felga do piasty.

 

Co specjalista to inna opinia ;)

 

Tarcza malutka pewnie ma z 11" i tak jest niefabryczna. Fabryczna wykrzywia się po 2-3 hamowaniach.

 

Jak zmienię zestaw to się pochwalę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czas zająć się moimi zaciskami póki jeszcze świeże:

010920111802.jpg

daniels, robisz farbami w spray'u, kurcze ale troszkę jest z tym roboty aby wszystko pozabezpieczać na około aby nie pochlapać. Może jednak jakaś farba na pędzel ? w grę wchodzi tylko czerń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w spray'u, kurcze ale troszkę jest z tym robot
Eee tam... pozakrywać trochę gazetami co by elementów zawieszenia nie zapryskać. O tarcze się nie martw. Przemyj po wszystkim jakimś zmywaczem lub rozcieńczalnikiem. Resztę załatwią klocki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavlik, ja teraz maluję zaciski farbką na pędzel, dokładnie taką:

 

http://www.pielegnowacauto.pl/lakiery-s ... motip.html

 

jest jeszcze taka sama tylko firmy FoliaTec ;)

 

Wygląda to tak:

 

tarcza i zacisk przygotowana do malowania:

 

mini-122.jpg

 

i juz po malowaniu :)

 

mini-155.jpg

 

nierówności zostaną starte przez klocek i będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.