masa140 Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Witam W ostatni weekend postanowiłem zrobić swoje pierwsze podejście do swojego lakieru. Do całej "operacji" użyłem następujących materiałów: - Rise and Shine Big Apple Shampoo - Meguiars Microfiber Wash Mitt - SNB Sanesolv Extra 0,5L (Mac 124) - Ręcznik do osuszania Fluffy - Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay 100g - Ultimate Compound od Megsa - 2 x aplikator Tri color - 2 x Meguiars Soft Foam Applicator Pad - taśma Blue Dolphin - Monster Shine White Round - aplikator z mikrofibry - Dodo Juice Lime Prime - POORBOYS WORLD Black Hole Show Glaze - POORBOYS WORLD Nattys Paste Wax Blue - kilka mikrofibr z marketu i kilka Cobra - Poorbooys Bold N Bride - FK Exterior Black Trim Restorer Czas pracy: sobota od 09.00 do 22.00 niedziela od 09.00 do 13.00 (przerwa) dalej od 16.00 do 21.00 Zacząłem od spłukania karcherem następnie mycie na dwa wiadra( z tego etapu nie mam zdjęć Następnie glinkowanie całego auta - (chyba nigdy nie było glinkowane) Następnie płukanie auta myjką i znowu wycieranie flufyym Miałem tylko 1 ręcznik ale jakoś dał radę No to zaczynamy oklejanie - zabrało mi to baaardzo dużo czasu i poszło z pół rolki taśmy ale opłaciło się Teraz najgorsze przede mną korekta ręczna UC + Tri color w sumie sama korekta zajęła mi 11godzin (7h sobota i 4h niedziela) było baaaaardzo ciężko, pot lał mi się po d...e i do dziś dochodzę do siebie - byłem wykończony. Parę zdjęć elementów przed i po: rysy na dachu Nakładamy UC po polerowaniu zostało parę głębszych rys tylna klapa rysa na nadkolu Jak widać UC usunął płytsze rysy lekkie swirle, wżery po ptakach, z głębszymi rysami sobie nie poradziliśmy zostaje tylko maszyna. Lecimy autko cleanerem Czas na PB BH - zapach super nic nie widać tylko czarna dziura I naszedł czas na najprzyjemniejszą część - nakładanie wosku Zapach gumy balonowej - nieziemski aż chciałoby się schrupać trochę polerowanko test palca też był Skończyłem około 21.00 więc było już ciemno zdjęcia w pomieszczeniu. Na koniec zaaplikowałem jeszcze FK TR na plastiki zewn i wreeeeszcie KONIEC. ( Na szyby i opony nie starczyło czasu) Na drugi dzień nałożyłem dresing na opony No i zdjęcia na zewnątrz chociaż zdążył się już przykurzyć I to by było na tyle. Jak na pierwszy raz chyba obleci jak sądzicie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Bardzo fajnie ci wyszła ręczna robota, choć patrząc na pozostałe foty to tylna klapa do poprawy... ogólnie podoba się Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickson Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Dobra robota, para w łapach jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted October 2, 2012 Author Report Share Posted October 2, 2012 No niestety wszystkiego ręcznie nie wyprowadzę Na wiosnę kupuję maszynę Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaV Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Korekta może nie na najwyższym poziomie ale odrazu widać różnicę . Jak ci sie pracowało z tym dressingiem do opon?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Eryczek Posted October 2, 2012 Moderator Report Share Posted October 2, 2012 Fajna i bez wątpienia mordercza praca Biceps na pierwszym zdjęciu natchnął mnie optymizmem po uprzednim przeczytaniu w tytułu: Chrysler 300C ręczna korekta Auto wygląda o niebo lepiej PS: to kiedy kupujesz rotację? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sysiu20 Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Wyprawa z tricolorem na taką krowę - trzeba mieć niezłe samozaparcie IPA po UC była oczywiście ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altay Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Przede wszystkim wielki szacun za pracę ręczną Swego czasu próbowałem zrobić tak autko i po 2 elementach przeklinając zaczałem szukać maszyny Wyszło bardzo ładnie, ale mogłeś oblecieć klosze reflektorów i lamp papierkiem i UC przy okazji roboty. No i wyjaśniło się już skąd ten nick Link to comment Share on other sites More sharing options...
cz@rek Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Naprawdę szacun bo wiem co mówię ja po ręcznej polerce mojej Corsiny kilka dni dochodziłem do siebie a tu taki kolos Ps. a gdzie pędzelki Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted October 2, 2012 Author Report Share Posted October 2, 2012 DaV Dresing do opon fajny ładny migdałowy zapach nawet wydajny zobaczymy jak długo potrzyma. sysiu20 no niestety zgapiłem się i nie zamówiłem IPY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altay Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 To po przetarciu IPĄ, mogło wyjść sporo jeszcze pozostałości, bo jednak UC ma właściwości maskujące całkiem dobre Link to comment Share on other sites More sharing options...
pLaYmAn Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Wygląda lepiej Może wstawiłbyś tę relację na chrysler300.pl ? Koledzy by zobaczyli jak powinno się dbać o auta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted October 2, 2012 Administrator Report Share Posted October 2, 2012 IPA PIPA...niektórzy to chyba sprawdzali tą IPĄ już poziom swoich kolorowanek w przedszkolu. W przypadku takiej pracy naprawdę nie ma to żadnego znaczenia, wiadomo że coś tam się przykryło, w szczególności biorąc pod uwagę produkty jakie poszły dalej. W samej pracy sporo do poprawienia, no ale to nie dziwi bo kolega zaczyna. Plus za chęci do zrobienia takiego klocka ręcznie, podejrzewam że od tej pory będzie tylko lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted October 2, 2012 Author Report Share Posted October 2, 2012 pLaYmAn masz rację wstawię niech popatrzą . Dobrze się składa bo jestem tam zarejestrowany [ Dodano: 2 Październik 2012, 22:17 ] Evo możesz udzielić wskazówek co mam do poprawienia - tak na przyszłość się postaram lepiej zrobić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capaz Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 masa140, Widzę, że też zacząłeś od ręcznej jazdy zestawem UC + Tricolor Pracy było nie mało, a z maszyną będzie już tylko lepiej i łatwiej Auto prezentuje się naprawdę godnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Jak widać UC usunął płytsze rysy lekkie swirle, wżery po ptakach, z głębszymi rysami sobie nie poradziliśmy zostaje tylko maszyna. No jasne, nikt tego po UC ręcznie chyba nie oczekuje... Sama praca? Odświeżone i zabezpieczone auto - każdy jakoś zaczynał i kolejne pytanie "fajnie, ale gdzie IPA" od doświadczonych detailerów poprawia mi humor nie gorzej niż dział "luźne rozmowy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihnova Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Fajna przemiana Przyjemnie się oglądało Podziwiam za chęci na UC przy takim kolosie co mam do poprawienia Umyć nadkola, nie zapomnieć o tylnych lampach, wosk trochę za grubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinek01 Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Szacun za robote ręczną PS: zakwas był przy poniedziałku ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 Odżyło, odżyło Dla 99% osób spoza forum będzie 'jak z salonu'. Oklejenie może przy ręcznej to nie ma aż tak ogromnego znaczenia, ale jak będziesz podchodził z maszyną to nie żałuj taśmy Oj chyba Wax Master'owi rośnie konkurencja w ręcznych pracach Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebcio Posted October 2, 2012 Report Share Posted October 2, 2012 ale biceps dobry Link to comment Share on other sites More sharing options...
miskieusz Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 mam nadzieję, że zmieniałeś rękę w trakcie pracy... Auto fajnie odżyło jak na pracę ręczną, kawał fury do objechania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabat Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 Brawo , i respect , ja po ręczniej pracy nad jednym elementem się poddałem i zakupiłem rotację Nie za dużo wosku kładziesz? W zapachy BH i Nattego można się zakochać a auto przez długi czas pachnie,, nie wspominając o miejscu pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
michałoś Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 Brawo za wytrwałość Wiem co to znaczy robić całe auto ręcznie... Powodzenia w zbieraniu doświadczenia i dalszych pracach Link to comment Share on other sites More sharing options...
wega67 Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 Podziw ! próbowałem też swoją 207 tym ruszyć ale, poczekam na Black Hole bardzo skraca trzymanie wosku ? Jak Ci się pracowało tym woskiem ? na wiosnę planuje go zakupić Link to comment Share on other sites More sharing options...
masa140 Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Hmm po czym stwierdzacie że za dużo wosku kładę? to źle że gruba warstwa? lepiej dwie cienkie? wega67 z woskiem praca super jedna ręką nakładam a puchę z woskiem trzymam w drugiej pod nosem i się upajam Rękę zmieniałem bo by mi odpadła Co do maszyny to będę sie powtarzał ale stoję przed dylematem jak wielu przede mną - rotacja czy DA? Jesli DA to albo DAS 6 PRO lub Lare EPL 41 a rotacja to nie wiem. Rotacji sie troche boje bo maszyny w reku nigdy nie trzymałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now