Skocz do zawartości

ValetPro Talos Protectant - plastiki, kokpit, uszczelki


M4ciek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam przyjemność zaprezentowania Wam testu

 

ValetPro Talos Protectant

talosf.jpg

 

Opis produktu:

Opracowany do zabezpieczenia zewnętrznych i wewnętrznych tworzyw sztucznych i gumy. Posiada fantastyczne zdolności do ożywiania wyblakłych plastików. Oparty na wodzie, ale po wyschnięciu wodoodporny, posiada wysokiej jakości filtry UV zabezpieczające tworzywa sztuczne przed blednięciem i pękaniem. Ten wszechstronny produkt może być użyty jako dressing i zabezpieczenie komory silnika, opon, tworzyw sztucznych, łodzi i mebli ogrodowych. Ożywia wyblakłe plastiki zapewniając wykończenie na wysoki połysk. Jest absorbowany przez tworzywa sztuczne i gumę, zapewniając nietłuste wykończenie. Każdy preparat może dawać odmienne efekt w zależności od plastiku danego producenta. Talos protectant rozwiązuje ten problem, dzięki temu, że można kontrolować za pomocą rozcieńczenia uzyskany efekt od całkowicie matowego, przez satynę, aż do wysokiego połysku w zależności od preferencji użytkownika.

 

Za możliwość testu serdecznie dziękuję polskiemu dystrybutorowi ValetPro (www.valetpro.pl)

tym bardziej że otrzymałem pełnowartościowe opakowanie a nie tylko próbkę :song:

 

W wymaganiach dot. testu znajdowały się komora silnika, wewnętrzne plastiki i uszczelki.

 

1) TEST - KOMORA SILNIKA czyli Talos vs 303 AP & PERL 1:5

 

Let's go!

 

komora wpierw umyta mocnym APC:

dsc0104resizev.jpg

 

Talos generalnie będzie po lewej stronie choć każde foto jeszcze podpiszę osobno

 

zawodnicy szykują się do startu:

dsc0115resize.jpg

 

pole bitwy gotowe:

dsc0116resize.jpg

 

po lewej Talos, po prawej 303:

dsc0123resizef.jpg

dsc0124resize.jpg

dsc0125resizeg.jpg

 

obudowa aku, po lewej Talos, po prawej 303:

dsc0126resize.jpg

dsc0130resizea.jpg

 

obudowa bezpieczników, po lewej Talos, po prawej PERL 1:5

dsc0127resizez.jpg

i tu to samo bez lampy - Talos na górze:

dsc0132resize.jpg

 

na koniec wysmarowałem resztę wyczyszczonych plastików jak obudowa filtra, całe podszybie, uszczelki, ogólnie - skoro już wylałem tam trochę wody to i jakoś to zakonserwuję :kox:

 

po ponad tygodniu:

 

dsc0185resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0183resize.jpg

 

Talos | 303 & Talos | Perl 1:5

dsc0187resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0189resizes.jpg

 

Talos | Perl 1:5

dsc0190resize.jpg

 

po 2 tygodniach:

 

widok ogólny

dsc0229resize.jpg

dsc0239resizez.jpg

 

i 3 szybkie ujęcia z bliska

 

Talos | 303

dsc0230resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0234resize.jpg

 

Talos | Perl 1:5

dsc0236resized.jpg

 

po ponad 3 tygodniach:

 

nadal nieźle czarno...

dsc0025resized.jpg

 

na pokrywie silnika jak leżało, tak leży choć już obaj gracze zaczynają potrzebować Rutinoscorbinu ;)

Talos | 303

dsc0024resize.jpg

 

obudowy jeszcze słabiej, ale coś tam jest

dsc0020resizex.jpg

 

2) TEST - DESKA ROZDZIELCZA czyli Talos vs Natual Look

ponieważ oryginalny atomizer zaraz w trakcie zabaw pod maską zaczął mi płatać figle i przeciekał, na szybko przelałem Talosa do tego co było fabrycznie dziewiczego jeszcze i pod ręką (PET 300ml) by zakończyć aplikację jednego dnia :) na koniec jak wziąłem z domu nówkę sztukę atomizer, to zagościł on ponownie na oryginalnej butelce, razem ze środkiem :P

 

Let's go!

przygotowanie, po lewej Talos, po prawej Natural Look:

dsc0158resizeg.jpg

dsc0163resizey.jpg

 

i rezultaty:

 

jeszcze z taśmą...

dsc0164resize.jpg

 

i bez:

dsc0165resize.jpg

dsc0166resize.jpg

dsc0167resize.jpg

Talos ewidentnie bardziej przyczernił, ale bez dodatkowego przecierania dał większy połysk

dsc0169resizev.jpg

 

 

po ponad tygodniu:

zaglądamy do środka:

dsc0210resize.jpg

 

i więcej detali:

dsc0217resizen.jpg

dsc0213resize.jpg

dsc0212resize.jpg

 

 

po 2 tygodniach:

 

dsc0244resizeu.jpg

 

dsc0241resize.jpg

 

dsc0242resize.jpg

 

Talos jednak bardziej podatny na wycieranie się

dsc0247resize.jpg

 

 

po ponad 3 tygodniach:

niby są, ale tak jakby ich prawie nie było, przy czym nadal czas znosi moim zdaniem NL:

dsc0051resizey.jpg

 

dsc0050resize.jpg

 

dsc0046resizek.jpg

tyle co nic między deską niesmarowaną a Talosem...

 

dsc0045resizeu.jpg

 

 

3) TEST - USZCZELKI czyli multiporównanie

(trochę to trwało, ale nie szło szybciej, poddałem się i wykupiłem konto na IS, trudno.)

 

Z tej części testu jestem w sumie najmniej zadowolony, ale patrzta. Auto użytkowane codziennie, drzwi też otwierane więc ciągłe otwieranie i zamykanie będzie miało wpływ na utrzymanie się dressingów.

 

 

Przygotowani do startu... udało się zebrać sporą liczbę konkurentów :P

uszczelka drzwiowa przy drzwiach pasażera,

od lewej Gtechniq T1, ValetPro Talos Protectant, RaceGlaze Rubber Dressing Colour Enhancement i AF Revive.

043wszystkogotowepopraw.jpg

 

i po stronie kierowcy,

od lewej CarPro PERL 1:1, Autobrite Vinyl Gel Bumper Protectant, Talos & 303 Aerospace Protectant

059lewastronasrodkiztas.jpg

 

przejechałem tymi środkami tak może trochę od niechcenia również po plastikach by sobie ułatwić późniejszą identyfikację co gdzie jest i gdzie się kończy (zakładając że na plastiku dłużej wytrzyma)

 

Talos sam

058talossam.jpg

 

Gtechniq T1 | Talos

055t1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze Rubber

056talosrg.jpg

 

RaceGlaze | AF Revive

057rgrevive.jpg

 

i po stronie kierowcy, już bez taśm oddzielających

061calosclewapoaplikacj.jpg

 

Talos | 303

062talos303.jpg

 

Autobrite | Talos

063xt.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

064fl.jpg

 

 

po ponad tygodniu:

 

Talos 2 od lewej... i w sumie ostatni, bo pozostałych 2 już nie widać

0961tydziencaloscprawa.jpg

 

więc i z bliska:

 

Gtechniq T1 | Talos

097t1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze dogorywa, coś tam się świeci...

099talosrg.jpg

 

RaceGlaze | AF Revive czyli już nic nie widać (może z 1% ?)

101rgreviveidupa.jpg

 

jak się ma druga strona?

ano tak:

0921tydziencalosclewa.jpg

 

i z bliska:

 

Talos | 303

0891tydzientalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

0901tydzienabtalos.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

0911tydzienperlab.jpg

 

 

po 2 tygodniach:

 

Wysiadł RaceGlaze a AF Revive nie żył nadal ;)

 

na dowód:

1212tygprawastrona.jpg

 

więc i foto z bliska tylko tych co się ostali na placu boju

 

T1 | Talos

1172tydzient1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze - na dowód że tego drugiego już nie ma (1% może? )

1182tydzientalosrg.jpg

 

po stronie kierowcy jest jednak lepiej:

 

Talos | 303

1222tygtalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

1232tygabtalos.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

1242tygperlab.jpg

 

 

po ponad 3 tygodniach:

 

szybkie foto na to co jeszcze było widać, że się trzyma:

 

T1 | Talos

dsc0037resizet1talos.jpg

T1 | Talos (inne światło)

dsc0038resizet1talos.jpg

 

Talos | 303

dsc0003resizetalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

dsc0004resizeabtalos.jpg

 

i trochę akurat w innym rzucie - PERL 1:1 i fragmencik z Autobrite'm

dsc0005resizeperlab.jpg

 

 

 

WNIOSKI KOŃCOWE

Pod maską, plastiki. Tutaj widać że Talos to środek trwały, na równi z 303, lepszy natomiast od dość rzadko rozcieńczonego 1:5 PERLa. Kolorystycznie dawał największy połysk i głębię koloru. Przyciąganie kurzu na takim samym, niskim poziomie. Zwycięzcą o te pół zderzaka jest bohater testu, głównie ze względu na głębię, przy zachowanej jednakowej wytrzymałości z 303.

 

W środku, na desce rozdzielczej konkurentem był Poorboy's World Natural Look i tutaj zwycięzcą jest on. Tzn. Talos dawał co prawda większą głębię koloru, ale wytrzymał krócej na desce. Przyciąganie kurzu jednak na korzyść NL.

Planuję jednak jeszcze test zaciekowy ;)

 

Uszczelki drzwiowe. Talos nie jest do nich przeznaczony, ale takie były wymogi testu. Nie wypadł jednak najgorzej, bo w sumie był lepszy od części konkurencji przeznaczonej w sumie również do gum ;) Zdecydowanym zwycięzcą zaczernienia i wytrzymałości okazał się Gtechniq T1. PERL 1:1 (sugerowane rozcieńczenie tego środka przy stosowaniu na gumie) za nim, na podium był też 303 i następny był nasz bohater Talos. Za nimi Autobrite a środki RaceGlaze i AF Revive nie wytrzymały odpowiednio nawet 2 tygodni i tygodnia :thumbdown:

 

 

Senk ju za uwagę, mam nadzieję że pokazałem większość stron ValetPro Talos Protectanta. W skali szkolnej: jak dla mnie mocne 4+, głównie za wytrzymałość i uniwersalizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny test i porównanie. Lubię Talos'a za to jak się nim pracuje, nie zostawia smug na plastikach i uszczelkach( słupki w Megane II ) no i nie spływa po pierwszym deszczu ;)

 

w piątek robiłem mały test między innymi z Perl'em 1/5 i 1/1 - u mnie wyszło podobnie jak w Twoim teście :) tzn. 1/1 najdłużej znosił pryskanie wodą, lekkie mycie i ścieranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny test :)

Bardzo zaciekawiło mnie porównanie 303 i Talosa w komorze silnika.Na chwile obecna własnie używam 303 do plastików pod maską,jednak Talos wygląda bardzo ciekawie i zapewne nastepny środek do testów to wlasnie bedzie Talos.

Do plastików w środku zostaje przy niesmiertelnym PB NL :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam też uzywam Talosa, kupiłem ze wzgledu na uniwersalnośc, i naprawde daje rade wszedzie. Co najlepsze dobrze czysci, zazwyczajn przed nakładaniem wszystko najpierw myłem APC ale ostanio jak poprawiałem silnik po "mechaniku" i wszystkie plastiki wyciagniete miałem to poszły do czyszczenia i naprawde bardzo łatwo i szybko usówa bród zabezpieczając odrazu

Takie małe 50/50 na puszcze od filtra przetartej tylko zwilżoną gąbka kuchenna :D

sam4744.jpg

Tutaj na uszczelce sam3657k.jpg

We wnetrzu tez daje rade sam3641k.jpg

Za tą cene naprawde warto, srodek uniwersalny i mega wydajny, utrzymuje sie nawet dośc długo, a nakłada sie banalnie prosto i szybko :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chwalę sobie Talosa. Metodą prób i błędów stwierdziłem( zgodnie z zaleceniem producenta) że najładniejszy mat daje w rozcieńczeniu 1:3 z wodą destylowaną. Często otwieram pokrywę silnika by popatrzeć na tę czerń ,którą on mi "sporządził"

W środku,w tym samym rozcieńczeniu też jest ładnie i matowo. Za te pieniądze produkt świetny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.