Jump to content

ValetPro Talos Protectant - plastiki, kokpit, uszczelki


Recommended Posts

Witam,

 

mam przyjemność zaprezentowania Wam testu

 

ValetPro Talos Protectant

talosf.jpg

 

Opis produktu:

Opracowany do zabezpieczenia zewnętrznych i wewnętrznych tworzyw sztucznych i gumy. Posiada fantastyczne zdolności do ożywiania wyblakłych plastików. Oparty na wodzie, ale po wyschnięciu wodoodporny, posiada wysokiej jakości filtry UV zabezpieczające tworzywa sztuczne przed blednięciem i pękaniem. Ten wszechstronny produkt może być użyty jako dressing i zabezpieczenie komory silnika, opon, tworzyw sztucznych, łodzi i mebli ogrodowych. Ożywia wyblakłe plastiki zapewniając wykończenie na wysoki połysk. Jest absorbowany przez tworzywa sztuczne i gumę, zapewniając nietłuste wykończenie. Każdy preparat może dawać odmienne efekt w zależności od plastiku danego producenta. Talos protectant rozwiązuje ten problem, dzięki temu, że można kontrolować za pomocą rozcieńczenia uzyskany efekt od całkowicie matowego, przez satynę, aż do wysokiego połysku w zależności od preferencji użytkownika.

 

Za możliwość testu serdecznie dziękuję polskiemu dystrybutorowi ValetPro (www.valetpro.pl)

tym bardziej że otrzymałem pełnowartościowe opakowanie a nie tylko próbkę :song:

 

W wymaganiach dot. testu znajdowały się komora silnika, wewnętrzne plastiki i uszczelki.

 

1) TEST - KOMORA SILNIKA czyli Talos vs 303 AP & PERL 1:5

 

Let's go!

 

komora wpierw umyta mocnym APC:

dsc0104resizev.jpg

 

Talos generalnie będzie po lewej stronie choć każde foto jeszcze podpiszę osobno

 

zawodnicy szykują się do startu:

dsc0115resize.jpg

 

pole bitwy gotowe:

dsc0116resize.jpg

 

po lewej Talos, po prawej 303:

dsc0123resizef.jpg

dsc0124resize.jpg

dsc0125resizeg.jpg

 

obudowa aku, po lewej Talos, po prawej 303:

dsc0126resize.jpg

dsc0130resizea.jpg

 

obudowa bezpieczników, po lewej Talos, po prawej PERL 1:5

dsc0127resizez.jpg

i tu to samo bez lampy - Talos na górze:

dsc0132resize.jpg

 

na koniec wysmarowałem resztę wyczyszczonych plastików jak obudowa filtra, całe podszybie, uszczelki, ogólnie - skoro już wylałem tam trochę wody to i jakoś to zakonserwuję :kox:

 

po ponad tygodniu:

 

dsc0185resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0183resize.jpg

 

Talos | 303 & Talos | Perl 1:5

dsc0187resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0189resizes.jpg

 

Talos | Perl 1:5

dsc0190resize.jpg

 

po 2 tygodniach:

 

widok ogólny

dsc0229resize.jpg

dsc0239resizez.jpg

 

i 3 szybkie ujęcia z bliska

 

Talos | 303

dsc0230resize.jpg

 

Talos | 303

dsc0234resize.jpg

 

Talos | Perl 1:5

dsc0236resized.jpg

 

po ponad 3 tygodniach:

 

nadal nieźle czarno...

dsc0025resized.jpg

 

na pokrywie silnika jak leżało, tak leży choć już obaj gracze zaczynają potrzebować Rutinoscorbinu ;)

Talos | 303

dsc0024resize.jpg

 

obudowy jeszcze słabiej, ale coś tam jest

dsc0020resizex.jpg

 

2) TEST - DESKA ROZDZIELCZA czyli Talos vs Natual Look

ponieważ oryginalny atomizer zaraz w trakcie zabaw pod maską zaczął mi płatać figle i przeciekał, na szybko przelałem Talosa do tego co było fabrycznie dziewiczego jeszcze i pod ręką (PET 300ml) by zakończyć aplikację jednego dnia :) na koniec jak wziąłem z domu nówkę sztukę atomizer, to zagościł on ponownie na oryginalnej butelce, razem ze środkiem :P

 

Let's go!

przygotowanie, po lewej Talos, po prawej Natural Look:

dsc0158resizeg.jpg

dsc0163resizey.jpg

 

i rezultaty:

 

jeszcze z taśmą...

dsc0164resize.jpg

 

i bez:

dsc0165resize.jpg

dsc0166resize.jpg

dsc0167resize.jpg

Talos ewidentnie bardziej przyczernił, ale bez dodatkowego przecierania dał większy połysk

dsc0169resizev.jpg

 

 

po ponad tygodniu:

zaglądamy do środka:

dsc0210resize.jpg

 

i więcej detali:

dsc0217resizen.jpg

dsc0213resize.jpg

dsc0212resize.jpg

 

 

po 2 tygodniach:

 

dsc0244resizeu.jpg

 

dsc0241resize.jpg

 

dsc0242resize.jpg

 

Talos jednak bardziej podatny na wycieranie się

dsc0247resize.jpg

 

 

po ponad 3 tygodniach:

niby są, ale tak jakby ich prawie nie było, przy czym nadal czas znosi moim zdaniem NL:

dsc0051resizey.jpg

 

dsc0050resize.jpg

 

dsc0046resizek.jpg

tyle co nic między deską niesmarowaną a Talosem...

 

dsc0045resizeu.jpg

 

 

3) TEST - USZCZELKI czyli multiporównanie

(trochę to trwało, ale nie szło szybciej, poddałem się i wykupiłem konto na IS, trudno.)

 

Z tej części testu jestem w sumie najmniej zadowolony, ale patrzta. Auto użytkowane codziennie, drzwi też otwierane więc ciągłe otwieranie i zamykanie będzie miało wpływ na utrzymanie się dressingów.

 

 

Przygotowani do startu... udało się zebrać sporą liczbę konkurentów :P

uszczelka drzwiowa przy drzwiach pasażera,

od lewej Gtechniq T1, ValetPro Talos Protectant, RaceGlaze Rubber Dressing Colour Enhancement i AF Revive.

043wszystkogotowepopraw.jpg

 

i po stronie kierowcy,

od lewej CarPro PERL 1:1, Autobrite Vinyl Gel Bumper Protectant, Talos & 303 Aerospace Protectant

059lewastronasrodkiztas.jpg

 

przejechałem tymi środkami tak może trochę od niechcenia również po plastikach by sobie ułatwić późniejszą identyfikację co gdzie jest i gdzie się kończy (zakładając że na plastiku dłużej wytrzyma)

 

Talos sam

058talossam.jpg

 

Gtechniq T1 | Talos

055t1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze Rubber

056talosrg.jpg

 

RaceGlaze | AF Revive

057rgrevive.jpg

 

i po stronie kierowcy, już bez taśm oddzielających

061calosclewapoaplikacj.jpg

 

Talos | 303

062talos303.jpg

 

Autobrite | Talos

063xt.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

064fl.jpg

 

 

po ponad tygodniu:

 

Talos 2 od lewej... i w sumie ostatni, bo pozostałych 2 już nie widać

0961tydziencaloscprawa.jpg

 

więc i z bliska:

 

Gtechniq T1 | Talos

097t1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze dogorywa, coś tam się świeci...

099talosrg.jpg

 

RaceGlaze | AF Revive czyli już nic nie widać (może z 1% ?)

101rgreviveidupa.jpg

 

jak się ma druga strona?

ano tak:

0921tydziencalosclewa.jpg

 

i z bliska:

 

Talos | 303

0891tydzientalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

0901tydzienabtalos.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

0911tydzienperlab.jpg

 

 

po 2 tygodniach:

 

Wysiadł RaceGlaze a AF Revive nie żył nadal ;)

 

na dowód:

1212tygprawastrona.jpg

 

więc i foto z bliska tylko tych co się ostali na placu boju

 

T1 | Talos

1172tydzient1talos.jpg

 

Talos | RaceGlaze - na dowód że tego drugiego już nie ma (1% może? )

1182tydzientalosrg.jpg

 

po stronie kierowcy jest jednak lepiej:

 

Talos | 303

1222tygtalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

1232tygabtalos.jpg

 

PERL 1:1 | Autobrite

1242tygperlab.jpg

 

 

po ponad 3 tygodniach:

 

szybkie foto na to co jeszcze było widać, że się trzyma:

 

T1 | Talos

dsc0037resizet1talos.jpg

T1 | Talos (inne światło)

dsc0038resizet1talos.jpg

 

Talos | 303

dsc0003resizetalos303.jpg

 

Autobrite | Talos

dsc0004resizeabtalos.jpg

 

i trochę akurat w innym rzucie - PERL 1:1 i fragmencik z Autobrite'm

dsc0005resizeperlab.jpg

 

 

 

WNIOSKI KOŃCOWE

Pod maską, plastiki. Tutaj widać że Talos to środek trwały, na równi z 303, lepszy natomiast od dość rzadko rozcieńczonego 1:5 PERLa. Kolorystycznie dawał największy połysk i głębię koloru. Przyciąganie kurzu na takim samym, niskim poziomie. Zwycięzcą o te pół zderzaka jest bohater testu, głównie ze względu na głębię, przy zachowanej jednakowej wytrzymałości z 303.

 

W środku, na desce rozdzielczej konkurentem był Poorboy's World Natural Look i tutaj zwycięzcą jest on. Tzn. Talos dawał co prawda większą głębię koloru, ale wytrzymał krócej na desce. Przyciąganie kurzu jednak na korzyść NL.

Planuję jednak jeszcze test zaciekowy ;)

 

Uszczelki drzwiowe. Talos nie jest do nich przeznaczony, ale takie były wymogi testu. Nie wypadł jednak najgorzej, bo w sumie był lepszy od części konkurencji przeznaczonej w sumie również do gum ;) Zdecydowanym zwycięzcą zaczernienia i wytrzymałości okazał się Gtechniq T1. PERL 1:1 (sugerowane rozcieńczenie tego środka przy stosowaniu na gumie) za nim, na podium był też 303 i następny był nasz bohater Talos. Za nimi Autobrite a środki RaceGlaze i AF Revive nie wytrzymały odpowiednio nawet 2 tygodni i tygodnia :thumbdown:

 

 

Senk ju za uwagę, mam nadzieję że pokazałem większość stron ValetPro Talos Protectanta. W skali szkolnej: jak dla mnie mocne 4+, głównie za wytrzymałość i uniwersalizm.

Link to comment
Share on other sites

Fajny test i porównanie. Lubię Talos'a za to jak się nim pracuje, nie zostawia smug na plastikach i uszczelkach( słupki w Megane II ) no i nie spływa po pierwszym deszczu ;)

 

w piątek robiłem mały test między innymi z Perl'em 1/5 i 1/1 - u mnie wyszło podobnie jak w Twoim teście :) tzn. 1/1 najdłużej znosił pryskanie wodą, lekkie mycie i ścieranie

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny test :)

Bardzo zaciekawiło mnie porównanie 303 i Talosa w komorze silnika.Na chwile obecna własnie używam 303 do plastików pod maską,jednak Talos wygląda bardzo ciekawie i zapewne nastepny środek do testów to wlasnie bedzie Talos.

Do plastików w środku zostaje przy niesmiertelnym PB NL :-]

Link to comment
Share on other sites

Sam też uzywam Talosa, kupiłem ze wzgledu na uniwersalnośc, i naprawde daje rade wszedzie. Co najlepsze dobrze czysci, zazwyczajn przed nakładaniem wszystko najpierw myłem APC ale ostanio jak poprawiałem silnik po "mechaniku" i wszystkie plastiki wyciagniete miałem to poszły do czyszczenia i naprawde bardzo łatwo i szybko usówa bród zabezpieczając odrazu

Takie małe 50/50 na puszcze od filtra przetartej tylko zwilżoną gąbka kuchenna :D

sam4744.jpg

Tutaj na uszczelce sam3657k.jpg

We wnetrzu tez daje rade sam3641k.jpg

Za tą cene naprawde warto, srodek uniwersalny i mega wydajny, utrzymuje sie nawet dośc długo, a nakłada sie banalnie prosto i szybko :good:

Link to comment
Share on other sites

Ja też chwalę sobie Talosa. Metodą prób i błędów stwierdziłem( zgodnie z zaleceniem producenta) że najładniejszy mat daje w rozcieńczeniu 1:3 z wodą destylowaną. Często otwieram pokrywę silnika by popatrzeć na tę czerń ,którą on mi "sporządził"

W środku,w tym samym rozcieńczeniu też jest ładnie i matowo. Za te pieniądze produkt świetny

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.