Jump to content

BMW E31 840Ci


Recommended Posts

Pacjentem jest bardzo fajna ósemeczka, której znam już 4 właściciela, jak na razie prace były związane głównie z mechaniką, ale przyszedł czas to zmienić. Plan był taki by pomalować zderzaki i pokrywy reflektorów, mimo tego że w zasadzie całe auto nadaje się do lakierowania o dziwo prócz szyberdachu lakier był oryginalny na wszystkich elementach. Choć zrobiliśmy błąd strategiczny i lusterka też powinny trafić do malowania. Także niektóre zaprawki były zrobione po polerowaniu, dopiero wtedy dostałem odrobinę lakieru. Także brakujące plastikowe elementy miały zostać uzupełnione. Z uwagi na demontaż zderzaków i oczekiwanie na ich odbiór trochę została zaburzona chronologia, ale co zrobić, czas trzeba wykorzystać... Najgorszy problem stanowiły liczne obicia maski od kamieni, wręcz tysiące uderzeń, dach należał do gołębi, co skutkowało licznymi wypaleniami lakieru do podkładu, natomiast na klapie królował kot, pewnie czyhał na te gołębie.

 

 

 

Przygotowanie lakieru:

 

Karcher

Aktywna Piana Shiny Garage

Mycie na 2 wiadra z separatorem szamponem Wolf i rękawicą Megsa

Do mycia zakamarków zostało użyte APC Megsa i Shiny Garage i oczywiście moje ulubione pędzelki Race Glaze

Usuwanie insektów i smoły za pomocą środka do smoły i insektów Very Lube i glinki BH Soft

 

Polerowanie

 

Papier ścierny 3000, DrySand 3000 i 5000

Polerka rotacyjna Makita

Futro: Flexipads

Pady: Twardy Sonus, Zielony, Żółty i Niebieski 3M + Małe Pady 3M

Pasty: Menzerna FG 500, 3M Żółty i Niebieski korek

Trudno dostępne miejsca ręcznie gąbką Tricolore i Megsem UC, używam także starych pociętych twardych padów, które świetnie się nadają np do polerowania aluminium i ich nie szkoda.

IPA

 

Zabezpieczenie lakieru

 

Auto raczej nie będzie regularnie woskowane i pewnie jak dobrze pójdzie to na wiosnę dostanie kolejną warstwę, także wybór sprawdzony duet.

Cleaner: DJ Lime Prime Lite

Wosk: Colli 476s

 

Komora silnika

 

Mycie: APC Megs, Shiny Garage, Very Lube do mycia łańcuchów do silnych zbrudzeń smarem.

Zabezpieczenie: Aerospace 303 Protectant i uszczelki Megs Endurace, a także został położony wosk Colli

 

 

Wnętrze

 

Mycie: APC Megs, Shiny Garage

Pranie tapicerki materiałowej: Puzzi 100 + chemia Karchera i prespray prochem

Zabezpieczenie: Plastiki Aerospace 303 Protectant, skóry zostały zabezpieczone mleczkiem do skór BMW - zostały położone 2 warstwy, gdyż skóra mocno wciągała mleczko. Został też pomalowany boczek renoskórem, wcześniej został odtłuszczony acetonem.

 

 

Szyby

 

Mycie: W5 i ostatecznie nałożenie niewidzialnej wycieraczki Megs NXT Generation na szybę czołową i Very Lube na wszystkie inne, w środku został nałożony preparat Antifog od Very Lube.

 

 

 

Plastiki i gumy na zewnątrz pojazdu

 

Wszystkie widoczne elementy zostały zabezpieczone Megsem Endurance

 

 

Koła

 

Mycie: Shiny Garage i Iron-X( dla porównania na 2 kołach został użyty Shiny Garage, a następnie Iron-X, który zbiera już tylko resztki), na oponach zdecydowanie lepiej poradził sobie Shiny Garage

Usuwanie resztek smoły - Very Lube do smoły i Glinka BH Soft

Zabezpieczenie: Wosk Colli 476 i Meg Edurance

 

 

Wydechy i nerki

Wypolerowane Autosolem

 

Ogólnie było dużo pracy z autem ok 80 godzin, a jeżeli chciałbym uzyskać satysfakcjonujący mnie musiałbym spędzić minimum drugie tyle czasu. Nawet przedni zderzak był skręcony z śrub i wkrętów niewiadomego pochodzenia, teraz ma takie same śrubki i podkładki w większości na nowych spinkach.

 

Mam nadzieję, że może być :mrgreen:

 

 

Niektórych etapów brakuje za co przepraszam, ale było bardzo mało czasu nawet na robienie zdjęć.

 

 

 

 

IMG_8110.jpg

 

 

IMG_8111.jpg

 

IMG_8112.jpg

 

IMG_8113.jpg

 

IMG_8114.jpg

 

IMG_8115.jpg

 

IMG_8119.jpg

 

IMG_8120.jpg

 

IMG_8121.jpg

 

 

IMG_8125.jpg

 

IMG_8128.jpg

 

IMG_8130.jpg

 

IMG_8133.jpg

 

IMG_8134.jpg

 

IMG_8135.jpg

 

IMG_8137.jpg

 

IMG_8147.jpg

 

IMG_8148.jpg

 

IMG_8149.jpg

 

IMG_8150.jpg

 

Shiny + Iron

 

IMG_8151.jpg

 

Iron

 

IMG_8152.jpg

 

Shiny

 

IMG_8153.jpg

 

IMG_8154.jpg

 

IMG_8155.jpg

 

IMG_8172.jpg

 

IMG_8177.jpg

 

IMG_8178.jpg

 

IMG_8185.jpg

 

http:IMG_8192.jpg

 

IMG_8193.jpg

 

 

IMG_8194.jpg

 

IMG_8195.jpg

 

IMG_8190.jpg

 

IMG_8191.jpg

 

IMG_8202.jpg

 

IMG_8204.jpg

 

IMG_8209.jpg

 

IMG_8213.jpg

 

IMG_8214.jpg

 

IMG_8222.jpg

 

IMG_8223.jpg

 

 

IMG_8233.jpg

 

 

IMG_8242.jpg

 

IMG_8246.jpg

 

IMG_8247.jpg

 

 

IMG_8249.jpg

 

http:IMG_8251.jpg

 

IMG_8255.jpg

 

IMG_8256.jpg

 

IMG_8258.jpg

 

IMG_8260.jpg

 

IMG_8262.jpg

 

IMG_8275.jpg

 

IMG_8280.jpg

 

IMG_8291.jpg

 

IMG_8307.jpg

 

IMG_8311.jpg

 

IMG_8327.jpg

 

IMG_8336.jpg

 

IMG_8350.jpg

 

IMG_8364.jpg

 

IMG_8365.jpg

 

IMG_8367.jpg

 

IMG_8377.jpg

 

IMG_8378.jpg

 

IMG_8382.jpg

 

IMG_8390.jpg

 

IMG_8418.jpg

 

IMG_8422.jpg

 

Czas na wnętrze

 

IMG_8440.jpg

 

IMG_8445.jpg

 

IMG_8446.jpg

 

IMG_8449.jpg

 

IMG_8450.jpg

 

IMG_8451.jpg

 

IMG_8452.jpg

 

IMG_8453.jpg

 

Lampy po lakierowaniu :)

 

IMG_8454.jpg

 

IMG_8456.jpg

 

IMG_8457.jpg

 

I zderzak wrócił na swoje pierwotne miejsce

 

IMG_8462.jpg

 

A przedni jeszcze wisi i zaraz będzie uzbrajany, dodatkowo kanały powietrzne tzw. puchy zostały pospawane(plastik)

 

IMG_8463.jpg

 

IMG_8472.jpg

 

Na zderzakach pojawiło się takie coś może przez to, że przetrzymałem je zafoliowane przez noc. Oczywiście polerowanie usunęło to coś...

 

IMG_8473.jpg

 

IMG_8482.jpg

 

 

IMG_8487.jpg

 

IMG_8491.jpg

 

IMG_8498.jpg

 

IMG_8513.jpg

 

IMG_8534.jpg

 

IMG_8541.jpg

 

IMG_8547.jpg

 

IMG_8548.jpg

 

IMG_8553.jpg

 

IMG_8556.jpg

 

IMG_8568.jpg

 

IMG_8583.jpg

 

IMG_8586.jpg

 

IMG_8603.jpg

 

IMG_8614.jpg

 

IMG_8637.jpg

 

IMG_8639.jpg

 

IMG_8641.jpg

 

IMG_8645.jpg

 

IMG_8646.jpg

 

IMG_8648.jpg

 

IMG_8659.jpg

 

IMG_8662.jpg

 

IMG_8671.jpg

 

IMG_8680.jpg

 

IMG_8684.jpg

 

IMG_8693.jpg

 

IMG_8693.jpg

 

IMG_8720.jpg

 

IMG_8723.jpg

 

IMG_8728.jpg

 

IMG_8730.jpg

 

IMG_8732.jpg

 

IMG_8738.jpg

 

Także to by było na tyle z fotorelacji, na pewno wiele rzeczy dało się zrobić lepiej i dokładniej, ale biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe i sumaryczny efekt jestem powiedzmy w połowie zadowolony . Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Julian - tak dzięki wielkie za kontakt, wyszło bardzo przyzwoicie - szczególnie z pęknięciami i w rozsądnej cenie. Co do samego lakieru to fajnie równo wlany i dostałem go tylko zmatowanego jak prosiłem.

 

Dzięki Cash, następnym razem postaram się zrobić czymś od Was co by było ciekawiej :)

 

To jest M60 z 93 lub 94, raczej 94 już nie pamiętam.

 

A co do testu 5 złotówką, tu jest na moim V12 - nagrane z 4 lata temu albo i lepiej, jakby coś auto jest aktualnie na sprzedaż.

 

 

A wygląda tak

 

 

Jak Was interesuje temat E31 to zapraszam do przeczytania artykułu o ósemkach dodam skromnie, że mojego autorstwa :D

 

http://www.klasyczny.com/klasyki-swiata ... 1-seria-8/

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Michał - tak to CL jest, stronę wcześniej masz go na PSB

 

Cash - właśnie przeleciałem 600 zdjęć i ani jednego w pełni, wszystko przez to, że poza podwórko nie wyjechałem, ale może to jakoś bardziej całość prac pokaże, taka moja wariacja na temat.

 

IMG_8701-001.jpg

 

IMG_8703-001.jpg

 

IMG_8641-001.jpg

 

 

IMG_8645-001.jpg

 

IMG_8619-001.jpg

 

IMG_8583-001.jpg

 

IMG_8704-001.jpg

 

IMG_8693-001.jpg

 

IMG_8667-001.jpg

 

IMG_8662-001.jpg

 

IMG_8648-001.jpg

 

IMG_8646-001.jpg

 

IMG_8484-001.jpg

 

IMG_8568-001.jpg

 

IMG_8720-001.jpg

 

IMG_8728-001.jpg

 

IMG_8738-001.jpg

 

IMG_8628-001.jpg

 

IMG_8605-001.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bardzo zazdroszczę robienia takiego samochodu....dla mnie jest to najpiękniejsze gran turismo końca dwudziestego wieku. Szkoda że samochód trafił na czasy jakie trafił :| Ale może przez to na każde zobaczenie "8" mam banana na twarzy... Fajny artykuł, Przyjemnie się czytało.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.