Jump to content

Usuwanie rys na klamkach i lakierze...


Guest Jacob_USA
 Share

Recommended Posts

Panowie nie wiem gdzie moge poge odpowiednio umiescic ten temat albo wogole nie potrzebnie zakladam sa od tego moderatorzy wrazie czego ;)

 

Moj problem pokaze wam na zdjeciach:

 

Jak to wyleczyc, jaki srodek najlepszy ?

p5120065.jpg

 

p5120072.jpg

 

p5120073e.jpg

 

Te ryski tez nie mam pojecia jak za to sie zabrac jestem zielony na temat deatlingu ;)

Link to comment
Share on other sites

klamki mozesz sprobowac potraktowac pasta do chromu czy innych metali, ale specjalna, dedykowaną do samochodów. na poczatek warto zobaczyć, jaki efekt przyniesie ręczna aplikacja.

 

natomiast rysy na lakierze sprawiają wrażenie dość głębokich, wyczuwasz je palcem czy paznokciem? jesli tak, to należałoby je najpierw lekko zeszlifować specjalnym papierem, zaczynajac od jak najdrobniejszego ziarna, na mokro, a potem wypolerowac miejsce operacji maszyna i odpowiednin zestawem gąbek i past. jesli nie masz doswiadczenia z polerowaniem, lepiej zostaw to specjaliscie, zwlaszcza piaskowaniem/szlifowaniem papierem mozna zrobic wiecej krzywdy niż naprawić.

 

zawsze warto jednak zaczac od wypolerowania miejsca maszyna polerska, byc moze nie uda sie usunąć uszkodzenia zupelnie, ale w 90%. nawet delikatne polerowanie pozwala wyoblić ostre krawędzi rysy w lakierze, wtedy inaczej załamują się promienie swiatła, a sama rysa jest zatuszowana, staje sie duzo mnie widoczna dla oka.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, myślę, że lepiej nie próbować samemu usuwać te rysy na lakierze. Miałem niedużą na masce, więc spróbowałem sam. Efekt? Zmatowiłem sobie lakier wokół rysy, która i tak pozostała widoczna.

 

W którymś z innych wątków był omawiany temat takiej sieciowej firmy od detailingu i napraw smart. Może oni Ci pomogą?

Link to comment
Share on other sites

co do klamki to słyszałem same dobre opinie o briliant metal polish. Niestety nie zdążyłem jeszcze przetestować, bo dopiero w czerwcu będę zamawiał środki. Rysy tak jak już było pisane. Jeśli po przejechaniu delikatnie paznokciem da się wyczuć wgłębienie to papier ścierny + polerka. W ekstremalnych przypadkach malowanie

Link to comment
Share on other sites

OK a wiec panowie sprawdzilem te ryski

 

1 zdjecie rysy pod klamka sa nie wyczuwalne pod paznokciem

2 zdjecie to jakas guma lub moja kobieta widocznie swoja torebka to zrobila i zostal lakier z torebki na samochodzie.

3 zdjecie wyczuwalna jest rysa dosc gleboka chociaz podklad nie ruszony jest.

 

Co do chromu to bardzo ladnie doprowadzilem do pieknego stanu moja rure wydechowa potraktowalem ja tymaaaal.th.jpg

 

Natomiast nie mam pojecia jakie dobre sa preparaty do mycia samochodu nastepnie osuszania polerowania i chyba nastepnie kladzie sie wax.

 

 

Ooooo najwazniejsze ostatnio malowalem zaciski i troszke farby ponioslo mi na lakier prawy blotnik :oops: czym to potraktowac znajomy mowil o jakiejs pascie 3M i farecla... ? jak to wyglada jaki produkt dokladnie mu chodzilo...? :roll:

Link to comment
Share on other sites

z Zymola na razie wypróbowałem Glasur, HD i Vinyl i te preparaty śmiało można polecić. Jaki Glasur daje efekt to widać na zdjęciach. Jeśli chciałbyś lepszy połysk to radziłbym zacząć przygodę od Concours :D . Vinyl do wnętrza nadaje się wyśmienicie.

Co do rys to papier najlepiej 3000 (w stanach papier megsa będzie tani jak barszcz) a później już polerka. Później ocenisz czy np. Menzerna SIP jest wymagana, czy załatwi to np. 85 RD. Myślę, że te środki będą w stanach dostępne za dobrą kasę. W przypadku 3M polecam tą z zieloną nakrętką i później ultrafina.

Link to comment
Share on other sites

byl bym bardzo wdzieczny jak ktos by mogl mi wylozyc na tace linki z ebay bo "85 RD" malo mi to mowi :) ale zanim zaczne polerowac bede musial zakupic maszyne do polerowania :D

 

Czy takie cos bylo by ok ?

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-PRO-CAR-DETAIL-AUTO-PAINT-POLISHER-BUFFER-FREE-PADS_W0QQitemZ310142953313QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item4835f5e761&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Link to comment
Share on other sites

jeśli to jeden samochód to lepiej oddać to dobrej firmie, która zregeneruje lakier, a skupić się na późniejszej konserwacji. Moim zdaniem nie ma sensu kupowania polerki na jeden samochód, ale to tylko moja opinia. Na eshine.ca kupisz praktycznie wszystko czego potrzeba. Co prawda to Kanada, ale z przesyłką nie powinno być problemu

Link to comment
Share on other sites

Teraz jeszcze napisalem do 2 sevisow ktore sie czyms takim bawia zobacze ile mnie to bedzie kosztowac jezeli okolo 150$ to nie ma sensu zebym sie bawil w to pozniej tylko pielegnowac ;) a to juz bedzie latwiejsze...

Link to comment
Share on other sites

z pierwszego zdjęcia ciężko wywnioskować czy zmieści się tam jakiś pad polerski, jeśli nie to zostaje nam ręczna robota. Co do lakieru z torebki to glinka sobie z tym poradzi. Farba na błotniku też zejdzie jeśli było malowane pistoletem i są to tylko drobne kropki (coś w rodzaju pyłu). Jeśli jest to plama czy kreska z farby to trzeba będzie czymś rozpuścić

Link to comment
Share on other sites

Leciutki pylek osadzil sie na lakierze ;) panowie sprawdzilem odpisali mi panowie bardzo szybko po ful servisie autodetaling place 135 $ od zderzaka do zderzaka polerowanie usuwanie regeneroanie lakieru po czym dostaje roczna gwarancje...

Link to comment
Share on other sites

no to super, nie ma chyba sensu, zeby zabierac sie za to samemu. pielegnacja jest duzp przyjemniejsza. natomiast jesli sie wkrecisz, a to jest prawdopodobne, to grawantuje, ze dla 6 pozostalych aut i tak kupisz mase sprzetu;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Panowie a wiec powoli chyba ide wdobrym kierunku, przedemna wypad na weekend do szczelenia bedzie 300 mil nie jedna muszka nie da rady uciec przed moja maska wiec zakupilem produkty ktore sa tutaj popularne u was w uzytkowaniu.

 

A wiec oto zdjecie co posiadam na dzien dzisiejszy:

http://www.zoovi.co.uk/images/catalog/g ... e_copy.jpg

p6140083.th.jpg

 

Rowniez idzie do mnie wax zymol ale niestety nie dojdzie na czas...

http://zymol-central.detailbest.com/media/creme.gif

 

 

Osobnik ktory bedzie przechodzil chrzest bojowy ;)

1. Poprzednia wlascicielka miala chyba dlugie paznokcie i otwierajac bagaznik rysowala zderzak.

p6140089o.th.jpg

2. Takie mam odbicie w aucie

p6140088.th.jpg

3.Rysy troszke ich jest na samochodzie nie sa wyczuwalne pod paznokciem

p6140087.th.jpg

4.Lapmy ktore nawet po umyciu wygladaja jak zakurzone...

p6140092.th.jpg

5.

p5180075.th.jpg

 

Czekam na wasze opinie wskazowki co jeszcze zakupic itd ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokupić więcej szmatek, coś do konserwacji opon, tworzyw sztucznych, coś do mycia szyb, kół, szampon.

 

RainX nie jest do szyb ??

a cos do do tworzyw sztucznych to moze to jest ok ??

http://archive.meguiarsonline.com/forum ... Dspray.jpg

kol to nie ma co konserwowac stare popekane do wymiany :D szkoda zachodu chyba...

 

i coś do zabezpieczenia lakieru ;)
metys, no przeciez zymol zamówiony:
Rowniez idzie do mnie wax zymol ale niestety nie dojdzie na czas...

 

A na dzien dzisiejszy Gold Class paste wax nie jest wystarczajacy ?? Zymol nie dojdzie mi na czas a wyjazd mam w piatek wiec chyba dopiero zymol zostanie uzyty na nastepny raz. albo wstrzymac sie i po powrocie zrobic auto... ?

 

a i czy dokupic jeszcze Deep Crystal Step 2 Polish ? czy sam SWIRLX dam rade z tymi rysami ?

Link to comment
Share on other sites

Jacob_USA,

A na dzien dzisiejszy Gold Class paste wax nie jest wystarczajacy ??
to nie jest zły wosk, na pewno lepiej, żebyś go nałożył, niż nie miał nic na lakierze! nie czekaj, woskuj, jak przyjdzie zymol, bedziesz miał zabawę z glinkowaniem:)

Deep Crystal 2 moim zdaniem niekoniecznie. masz HD cleanse, zrób nim auto przed zymolem, narazie mozesz sobie odpuścić. mamy temat na forum o DC2, przeczytaj, jest sporo komenatrzy! aha, DC2 nie zakrywa rys, więc raczej swirlx stosuj!

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Tak - glinkować. :>

 

Zrób wszystko po Bożemu - umyj łądnie autko, przeglinkuj, usuń ryski Swirl'em i nałóż Gold Class'a i ciesz się blaskiem :)

 

HD-Cleanse zachowaj na wosk Zymola.

 

Po Swirlu a przed Gold Classem możesz nałożyć DC2 jak masz i ci się chce :) na ciemnym lakierze może ładnie wyjść, ale urobisz się NIEMIŁOSIERNIE, a szane są, że Gold Class ma sporą część efektu takiego DC2, powiedzmy, zintegrowaną.

 

Z tym glinkowaniem potem to Julianowi chodziło, że będziesz Gold Classa zdzierał, żeby Zymola nałożyć :)

 

Ale moja rad - rób tym co już masz, bo to nie jest złe i ciesz się efektami :)

Jak nadejdzie czas kolejnego woskowania - zrobisz Zymolem i porównasz 8-)

 

Pozdrawiam,

PN

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.