JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Jako, że nadchodzi czas wymiany zawieszenia w V70, zrobiłem wstępny kosztorys i... komplet amortyzatorów Bilstein B4 + jakieś sprężyny Sachs'a to koszt ponad 2000zł. Znalazłem gwint MTS Technik za 1800zł (http://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zawiesze ... 70-V70/805) i tu moje pytanie: w żadnym wypadku nie może to być 'show and no go' - lubię dynamiczną jazdę i zależy mi na tym, żeby można było jeździć bezpiecznie z większymi prędkościami nie tylko po wygłaskanej autostradzie, ale też po nierównościach, koleinach itd. Nie chcę też, żeby to był kołek, bo przyjemność z jazdy żadna i zaraz w środku zacznie wszystko tłuc. Może być sztywniejszy (nawet jest to wskazane), ale żeby różnica była znośna i nie przeszkadzała w codziennym użytkowaniu. Czy ktoś to ma/miał/jeździł? Poleca/odradza? Lepiej pójść w ori zamienniki? Wersja z nivomatami, ale nie zauważyłem, żeby działały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Jak nie chcesz typowego betonu to często na forach polecają zestaw Koni Sport Kit z regulacją twardości obniżenie do -40mm http://www.katalog-koni.xcar.com.pl/ind ... WD,%20T5-R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Tylko koni już jest o 1000zł droższe od MTS W temacie jestem zielony i nie wiem czy MTS jest np jak lava, czy jak carbon itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Jak nigdy nie jeździłeś na gwincie to kup dobre amory do seryjnych sprężyn i ciesz się jazdą. Na gwint trzeba być zawodnikiem a mieć gwint i posadzić auto o 3 cm to bezsens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tfelek Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 A amorki KAyaby ultra sr i do tego spręzyny -4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 JM63 ale MTS'a za darmo bym nie chciał, w takim układzie lepiej bilstein b4/b6 + sprężyny eibacha i będzie to lepsze rozwiązanie ew Koni STR.T (nie wiem jaka cena do volva) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Kuba, liczę na to, że nie poprzestaniesz na półśrodkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 żeby można było jeździć bezpiecznie z większymi prędkościami nie tylko po wygłaskanej autostradzie, ale też po nierównościach, koleinach itd Więc odpuść sobie ten gwint, bo raz, że duże prędkości na kiepskiej drodze będą niewskazane, to jeszcze kupując "najtańszy" gwint szybko możesz "zabić" amortyzatory. . Nie chcę też, żeby to był kołek, bo przyjemność z jazdy żadna i zaraz w środku zacznie wszystko tłuc. Jeździłeś kiedyś samochodem z gwintem na pokładzie? Więc jeżeli chcesz mieć ciszę w środku i miękkie zawieszenie to wkładaj serię, albo ewentualnie jakieś delikatnie obniżające/utwardzające sprężyny. Poza tym nie wiem jakie przy tym gwincie miałbyś prześwity, ale pożegnaj się od razu z krawężnikami a przyzwyczaj z jadą 1km/h na progach zwalniających. A odnośnie MTS Technik. Słyszałem mieszane opinie dot. tej firmy. Jeżeli miały by to być np. same sprężyny to można kupować - w najgorszym wypadku obniżenie nie będzie takie jakie podał producent. Ale wątpię w długie życie np. amortyzatorów tej firmy, bo albo będzie trzeba jeździć mega ostrożnie i omijać wszystkie dziurki i studzienki, albo często je wymieniać. Jak nigdy nie jeździłeś na gwincie to kup dobre amory do seryjnych sprężyn i ciesz się jazdą. Na gwint trzeba być zawodnikiem a mieć gwint i posadzić auto o 3 cm to bezsens. gruby_RS, przód tego Volvo - masakra Ale na fajnej feldze, zglebowana seria fajnie wygląda: http://tuningcars.us/albums/userpics/10 ... _28229.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SJake Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 gruby_RS, "fajnego ma suba w bagierze" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 mieć gwint i posadzić auto o 3 cm to bezsens. To akurat do mnie nie przemawia. Jeśli będzie przy tym dobrze jeździł, to nie widzę problemów MTS'a za darmo bym nie chciał Za i przeciw? Obniżać bardziej niż 3cm nie chcę, szaleć na torze też nie- od tego mam BMW. W Volvie po prostu muszę zrobić zawieszenie i chcę coś, z czym będę się bezpiecznie czuł, ale nie rezygnując z komfortu. Nie mam też dużego budżetu, więc gwint MTS, albo B4+ ori sprężyna. B6 bardzo bym chciał, ale ze sprężynami to też już 3000zł, więc odpada Kuba, liczę na to, że nie poprzestaniesz na półśrodkach... [ Dodano: 8 Sierpień 2012, 17:55 ] Capaz, Jeździłem wczoraj e30 z gwintem- zdecydowanie nie moja bajka, szczególnie w 4 osoby Czyli B4 + jakaś sprężyna Sachs'a to będzie najrozsądniejsze rozwiązanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maya Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Za i przeciw? Marna jakość amortyzatorów, sprężyn zresztą też(w porównaniu do H&R przykładowo). Jak już gwint to coś droższego żeby amortyzator działał, a nie tylko "był". Zamiast B4 mogą również być Kayaby gazowe które wg mnie są naprawdę dobre + do tego sprężyny Eibach i to wystarczy, przynajmniej w Golfach i A3 takie zestawienie daję radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 maya, Dzięki, pomyślę nad tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GracjanS4 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 MTS jako gwint jest za miękki, miałem przyjemność użytkować przez chwilę A4 znajomego z takim zawieszeniem i mimo małego obniżenia co chwile gdzieś się przycierało... Gwint musi być twardy, takie moje zdanie Na twoim miejscu skłaniałbym się bardziej w stronę amorów Bilsteina np. B6 i sprężyny H&R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Bilsteina np. B6 Tak jak pisałem- B6 znacznie podnosi koszt i jego raczej bym wsadzał do BMW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maestro00 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 W mojej ocenie volvo musi być twarde i wysoko zawieszone Amorki KYB można spokojnie polecić, tanie i dobre, zreszta chyba wszędzie idą na pierwszy montaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Przede wszystkim, żeby się nie dostawać w nim choroby morskiej. A wysokie poniekąd też- czasem trzeba z przyczepką na tor wjechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Lepiej będzie się prowadziło auto z dobrym amorem i seryjną sprężyną niż odwrotnie. Bilstein jest ok, mamy takie amory w suprze i daje radę, jajec nie urywa ale jeździ poprawnie. MTS to strasznie średnia półka, zawias na jeden sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fernando Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 kanar, a co powiesz o weitecu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pro rider Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Weitec to ''ubogie'' KW więc MTS tak jak kanar napisał gwint na jeden sezon i to słaby gwint... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zybercik Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 I to uzależnia... teraz jeżdzę na kicie TaTechnixa 60/40 - na wiosnę bankowo wpadnie gwint. + do gwintu to to że masz regulację, bardzo duży plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k24 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 JM63, w poniedziałek odebrałem Volvo V70 po wymianie zawieszenia, zestaw na jaki się zdecydowałem to amory Sachs i seryjna sprężyna, do tego komplet tuleji itp, totalnie nowe zawieszenie i powiem Ci że wg mnie jest idealnie, przyczepke ok tony ciągnie aż miło i nie siada mocno, dalej pewne auto w zakrętach. Porównanie do A6 -40mm H&R i A3 -30mm Weitec, moim zdaniem Volvo na serii i tak bije te auta prowadzeniem w zakrętach Zostań przy serii, wyremontuj jak fabryka i będzie zajebiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Przypoluj na zestaw z Rki i po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Przypoluj na zestaw z Rki i po sprawie Tez o tym myślałem, ale strasznie o to cieżko... Dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Porównanie do A6 -40mm H&R i A3 -30mm Weitec, moim zdaniem Volvo na serii i tak bije te auta prowadzeniem w zakrętach Mówisz poważnie? Jeździłem kiedyś A4 na podobnym "obniżeniu" i trzymała się naprawde zacnie. Trudno mi uwierzyć, że seryjne Volvo trzyma się lepiej.. Może masz w nim jakieś super slicki, a w Audi jakąś lipę? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 9 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2012 też zależy jaki zakręt. Jak stół to nie widzę szans, ale jak koleina/ dziury to maybe.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się