Jump to content

Zawieszenie do Volvo V70 i nie tylko ;)


JM63

Recommended Posts

Jako, że nadchodzi czas wymiany zawieszenia w V70, zrobiłem wstępny kosztorys i... komplet amortyzatorów Bilstein B4 + jakieś sprężyny Sachs'a to koszt ponad 2000zł. Znalazłem gwint MTS Technik za 1800zł (http://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zawiesze ... 70-V70/805) i tu moje pytanie: w żadnym wypadku nie może to być 'show and no go' - lubię dynamiczną jazdę i zależy mi na tym, żeby można było jeździć bezpiecznie z większymi prędkościami nie tylko po wygłaskanej autostradzie, ale też po nierównościach, koleinach itd. Nie chcę też, żeby to był kołek, bo przyjemność z jazdy żadna i zaraz w środku zacznie wszystko tłuc. Może być sztywniejszy (nawet jest to wskazane), ale żeby różnica była znośna i nie przeszkadzała w codziennym użytkowaniu.

Czy ktoś to ma/miał/jeździł? Poleca/odradza? Lepiej pójść w ori zamienniki?

Wersja z nivomatami, ale nie zauważyłem, żeby działały.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

JM63 ale MTS'a za darmo bym nie chciał, w takim układzie lepiej bilstein b4/b6 + sprężyny eibacha i będzie to lepsze rozwiązanie ew Koni STR.T (nie wiem jaka cena do volva)

Link to comment
Share on other sites

żeby można było jeździć bezpiecznie z większymi prędkościami nie tylko po wygłaskanej autostradzie, ale też po nierównościach, koleinach itd

Więc odpuść sobie ten gwint, bo raz, że duże prędkości na kiepskiej drodze będą niewskazane, to jeszcze kupując "najtańszy" gwint szybko możesz "zabić" amortyzatory.

 

. Nie chcę też, żeby to był kołek, bo przyjemność z jazdy żadna i zaraz w środku zacznie wszystko tłuc.

Jeździłeś kiedyś samochodem z gwintem na pokładzie? Więc jeżeli chcesz mieć ciszę w środku i miękkie zawieszenie to wkładaj serię, albo ewentualnie jakieś delikatnie obniżające/utwardzające sprężyny.

 

 

Poza tym nie wiem jakie przy tym gwincie miałbyś prześwity, ale pożegnaj się od razu z krawężnikami a przyzwyczaj z jadą 1km/h na progach zwalniających.

A odnośnie MTS Technik. Słyszałem mieszane opinie dot. tej firmy. Jeżeli miały by to być np. same sprężyny to można kupować - w najgorszym wypadku obniżenie nie będzie takie jakie podał producent. Ale wątpię w długie życie np. amortyzatorów tej firmy, bo albo będzie trzeba jeździć mega ostrożnie i omijać wszystkie dziurki i studzienki, albo często je wymieniać.

 

Jak nigdy nie jeździłeś na gwincie to kup dobre amory do seryjnych sprężyn i ciesz się jazdą. Na gwint trzeba być zawodnikiem a mieć gwint i posadzić auto o 3 cm to bezsens.

:good:

gruby_RS, przód tego Volvo - masakra :thumbdown:

normal_Volvo_V70_Tuning.jpg

 

Ale na fajnej feldze, zglebowana seria fajnie wygląda:

http://tuningcars.us/albums/userpics/10 ... _28229.jpg

Link to comment
Share on other sites

mieć gwint i posadzić auto o 3 cm to bezsens.

To akurat do mnie nie przemawia. Jeśli będzie przy tym dobrze jeździł, to nie widzę problemów ;)

 

MTS'a za darmo bym nie chciał

Za i przeciw? :P

 

Obniżać bardziej niż 3cm nie chcę, szaleć na torze też nie- od tego mam BMW. W Volvie po prostu muszę zrobić zawieszenie i chcę coś, z czym będę się bezpiecznie czuł, ale nie rezygnując z komfortu. Nie mam też dużego budżetu, więc gwint MTS, albo B4+ ori sprężyna. B6 bardzo bym chciał, ale ze sprężynami to też już 3000zł, więc odpada :/

 

Kuba, liczę na to, że nie poprzestaniesz na półśrodkach...

37113_myszka-miki-masochistka-samookaleczenie.gif

 

[ Dodano: 8 Sierpień 2012, 17:55 ]

Capaz, Jeździłem wczoraj e30 z gwintem- zdecydowanie nie moja bajka, szczególnie w 4 osoby :lol:

Czyli B4 + jakaś sprężyna Sachs'a to będzie najrozsądniejsze rozwiązanie...

Link to comment
Share on other sites

Za i przeciw? :P
Marna jakość amortyzatorów, sprężyn zresztą też(w porównaniu do H&R przykładowo). Jak już gwint to coś droższego żeby amortyzator działał, a nie tylko "był". Zamiast B4 mogą również być Kayaby gazowe które wg mnie są naprawdę dobre + do tego sprężyny Eibach i to wystarczy, przynajmniej w Golfach i A3 takie zestawienie daję radę :D
Link to comment
Share on other sites

MTS jako gwint jest za miękki, miałem przyjemność użytkować przez chwilę A4 znajomego z takim zawieszeniem i mimo małego obniżenia co chwile gdzieś się przycierało... Gwint musi być twardy, takie moje zdanie :)

 

Na twoim miejscu skłaniałbym się bardziej w stronę amorów Bilsteina np. B6 i sprężyny H&R ;)

Link to comment
Share on other sites

Lepiej będzie się prowadziło auto z dobrym amorem i seryjną sprężyną niż odwrotnie. Bilstein jest ok, mamy takie amory w suprze i daje radę, jajec nie urywa ale jeździ poprawnie. MTS to strasznie średnia półka, zawias na jeden sezon.

Link to comment
Share on other sites

JM63, w poniedziałek odebrałem Volvo V70 po wymianie zawieszenia, zestaw na jaki się zdecydowałem to amory Sachs i seryjna sprężyna, do tego komplet tuleji itp, totalnie nowe zawieszenie i powiem Ci że wg mnie jest idealnie, przyczepke ok tony ciągnie aż miło i nie siada mocno, dalej pewne auto w zakrętach.

Porównanie do A6 -40mm H&R i A3 -30mm Weitec, moim zdaniem Volvo na serii i tak bije te auta prowadzeniem w zakrętach :evil:

 

Zostań przy serii, wyremontuj jak fabryka i będzie zajebiście 8-)

Link to comment
Share on other sites

Porównanie do A6 -40mm H&R i A3 -30mm Weitec, moim zdaniem Volvo na serii i tak bije te auta prowadzeniem w zakrętach :evil:

Mówisz poważnie? :shock: Jeździłem kiedyś A4 na podobnym "obniżeniu" i trzymała się naprawde zacnie. Trudno mi uwierzyć, że seryjne Volvo trzyma się lepiej.. Może masz w nim jakieś super slicki, a w Audi jakąś lipę?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.