Jump to content

Tenzi Prix - krwawiący czyściciel felg


Camel-

Recommended Posts

32611436.jpg

 

Czy rzeczywiście jest sens płacić ok 40zł za litr kwasu fosforowego, mogącego dodatkowo barwić na czerwono przy spotkaniu z metalem?

Dwie ważne cechy posiada Tenzi nad zwkyłym H3PO4: ma neutralne pH 7 oraz barwi na czerwono. Niestety jest prawie 5 razy droższy od swojego rywala zapewniając w zasadzie identyczne doznania detailerskie. Śmierdzi tak samo i działa tak samo. Aha. Dostajemy atomizer. Środek gotowy do użycia.

 

Opakowanie - dostajemy litrową butelkę, dość nie ergonomiczną w wersji z atomizerem; sam atomizer zwyczajny z funkcją lekkiego pienienia.

Zapach - kwasu fosforowego; drażniący, niezbyt intensywny.

Konsystencja - płynna, rozcieńczonego kwasu (fosforowy ma postać "żelu")

Aplikacja - bezproblemowa

 

Zobaczcie sami.

Brudne koło. Powinno być jeszcze foto z samej aplikacje ale mój aparat -> <3 :thumbdown:

73893696.jpg

 

Po pierwszych sekundach środka zaczyna intensywnie pracować. Mocno barwi, mało robi.

90159405.jpg

37267237.jpg

 

Po ok. minucie

44942033.jpg

13902375.jpg

 

A tak wygląda koło po trzykrotnej aplikacji produktu i dwóch pędzlowaniach.

89777230.jpg

49346760.jpg

 

Kolejne koło w akcji. Również bez rewelacji. Efektownie, nieefektywnie.

kolo1.jpg

kolo2l.jpg

kolo3q.jpg

 

Plusy

- cena (w stosunku do innych tego typu środków)

- dostępność

- bajer

- skuteczność

 

Minusy

- cena (w stosunku do kwasu fosforowego, litr 70% ok 10zł)

- zapach

- skuteczność (w stosunku do kwasu fosforowego czyli jest na takim samym poziomie)

Link to comment
Share on other sites

Jak już kiedyś wielokrotnie pisałem - srodek da się wyprodukować w domowych warunkach :D

Wystarczy dodać barwnika który zmienia kolor wraz z odczynem.

Swoją drogą jest to nadal najtańszy "markowy" odsczurzacz do felg.

Może i drogi ale nadal wielokrotnie tańszy od kwasu fosforowego od CarPro :D

Grunt że skuteczny.

 

Kiedyś czysciłem felgi pianą aktywną (odczyn zasadowy a nie kwasowy) i co ciekawe też bez problemu domyłem.

Link to comment
Share on other sites

A to nawet nie czytałem. Spodziewałem, że to kwas fosforowy, ale żeby aż tak bezczelny? :D;)

 

Kiedyś czysciłem felgi pianą aktywną (odczyn zasadowy a nie kwasowy) i co ciekawe też bez problemu domyłem.

Pewne zabrudzenia usuniesz zasadą a pewne kwasem. Moim zdaniem nie ma złotego środka, bo są różne brudy na kołach/karoserii.

Link to comment
Share on other sites

No chyba nie jest to kwas fosforowy skoro ma ph 7, kwasem u Tenziego to jest Alux ph 1 który jest 3x tańszy

Czekam na test z bezpośrednim porównaniem go do IronXa

Link to comment
Share on other sites

Sponsorem testu jest :

 

logo.jpg

 

Warunkiem przeprowadzenia testu, było porównanie środka Tenzi Prix, z innym środkiem, o podobnych właściwościach "krwawienia". U mnie wybór padł na Autobrite Purple Rain.

 

DSC_9330.JPG

 

Opis Prix'a pominę, jako że, kolega Camel-, napisał na jego temat już wszystko :good:

 

Opis AutoBrite Purple Rain:

Purple Rain

 

Produkt o neutralnym pH do usuwania pyłu hamulcowego oraz metalicznych zanieczyszczeń. Przeznaczony głownie do czyszczenia felg, ale może być również używany na innych zewnętrznych powierzchniach auta.

 

Sposób użycia:

Środek jest gotowy do użycia bez konieczność wcześniejszego rozcieńczania. Elementy na których będzie używany powinny zostać wcześniej umyte. Porządnie spryskać powierzchnię i zostawić na 5-15min. W tym czasie produkt zacznie zmieniać kolor na fioletowy, oznaczać to będzie że metaliczne zanieczyszczenia ulegają rozpuszczaniu. Dokładnie spłukać silnym strumieniem wody, najlepiej z myjki ciśnieniowej.

 

Wskazówka: Jeżeli jest taka potrzeba można wspomóc działanie produktu przecierając element ręcznikiem z mikrofibry (karoseria, szyby) lub pędzelkiem/szczotką (felgi) po upływie 10-15min.

 

Cena 58 zł za 0.5L

 

Do rzeczy, mój test odwlekł się nieco w czasie, ponieważ szczerze nie miałem na czym przeprowadzić testu :evil: Wszystko do o koła było czyste, nawinęła się trasa nad morze i z powrotem, 800 km przejechane i już było co czyścić :-] Dodam tylko, że felgi ostatni raz w ten sposób czyściłem w marcu. Od tamtej pory przejechane około 7 kkm.

 

Jako pierwszego użyłem AutoBrite Purple Rain :

 

 

DSC_9334.JPG

 

DSC_9335.JPG

 

DSC_9336.JPG

 

DSC_9337.JPG

 

DSC_9340.JPG

 

Purple Rain zostawiony na czas zalecany przez producenta, na koniec szybkie pędzlowanie i płukanie :

 

DSC_9341.JPG

 

DSC_9342.JPG

 

DSC_9343.JPG

 

DSC_9344.JPG

 

TENZI Prix:

 

 

DSC_9346.JPG

 

DSC_9349.JPG

 

DSC_9350.JPG

 

DSC_9351.JPG

 

DSC_9352.JPG

 

Podobnie jak z Purple Rain, pędzlowanie i płukanie :

 

DSC_9353.JPG

 

DSC_9354.JPG

 

DSC_9355.JPG

 

DSC_9356.JPG

 

 

 

Krótko podsumowując, TENZI Prix to typowy bliźniaczy produkt z dziedziny tych "krwawiących", jest mocno wodnisty przez co pracę z nim należy zacząć zaraz po aplikacji, bo inaczej cały nam spłynie z felgi, zapach typowy dla tego produktu, przypominający siarkowodór, nie ukrywam, że z Purple Rain pracowało mi się o wiele wygodniej z racji tego że produkt dłużej leży na feldze, nie spływa, nie zasycha, przy czym zużywamy go mnie niż Prix'a i pachnie bardziej lajtowo :good:

 

Na plus dla Prix'a jest jego cena, około 45 zł za litr gotowego preparatu, i względnie dobre doczyszczanie.

Na minus zbyt wodnista konsystencja oraz zapach niczym Iron-X

 

 

Dzięki Marcin za udostępnienie środka do wykonania testu, mam nadzieję, że się podoba :-]:-]

 

Dziękuję za uwagę :good:

Link to comment
Share on other sites

Również wrzucę swój test dla autodrogerii.

Moim zadaniem było przeprowadzenie testu na jasnym lakierze.

Wziąłem więc służbowego busa i ogień

 

kilka sekund po psiknięciu prixbok1.jpg

 

Na klapce była lekka rdza,no mercy :mrgreen:

prixbok9.jpg

 

Coś tam płynie

prixbok5.jpg

 

prixbok7.jpg

 

Na felgach też się dzieje

prix2.jpg

 

 

Tak poza konkursem

prix1.jpg

Tradycyjnie się czerwieni ;)

 

Koło przed

prixbmw.jpg

 

Prix przykryty snow foam-em co by nie przyschło

prixbmw2.jpg

 

Po.Bez pędzlowania,pełny bezdotyk

bmwprix4.jpg

 

Podsumowując fajny środek,zastanawiający jest fakt opisu.

Producent pisze,żeby zostawić na 5-6minut,podczas gdy po 4minutach to już zaczyna przysychać.Środek dość szybko spływa,więc jak słusznie zauważono,lepiej działać od razu i płukać w porę.Ew. prysnąć pianą daje to fajny rezultat.

Cena dość atrakcyjna,jak widać na lakierze znalazł sporo dziadostwa :-]

Myślę,że jako tańszy Iron X wywiązuje się z zadania w 100% :good:

Link to comment
Share on other sites

Jego skuteczność można zaobserwować podczas czyszczenia starych złogów po wewnętrznej stronie felgi. Takie zanieczyszczenia jak pokazane wyżej schodzą szamponem...

Link to comment
Share on other sites

Jego skuteczność można zaobserwować podczas czyszczenia starych złogów po wewnętrznej stronie felgi. Takie zanieczyszczenia jak pokazane wyżej schodzą szamponem...

Chyba będzie trzeba tak zrobić 8-)

Link to comment
Share on other sites

Mój test był w innym temacie, więc go jedynie przekleje. Dla jasności - moje felgi już nie krwawiły, więc test jest wykonany na innym samochodzie.

 

Wczoraj dostałem paczuszkę z Tenzi PRIX. Jak sądzę produkt będzie na rynku występował w wersji z atomizerem, więc i tutaj atomizer musiałem sobie dosztukować.

dsc0406tz.jpg

 

Pierwsze wrażenie – zapach i konsystencja bliźniacza do Wolf’s Decon Gel (bardzo podobna do IronX), spodziewałem się więc identycznych efektów na testowej feldze – w końcu wszystkie te płyny do deironizacji działają na tej samej zasadzie, i różnią się głównie rozwodnieniem ;]

dsc0407bc.jpg

 

Po krótkich przygotowaniach zaczynamy test – czytałem że na skuteczność tego typu środków bardzo wpływa temperatura, więc oba leżały w chłodnym garażu przez 4 godziny żeby miały takie same szanse.

dsc0408j.jpg

 

Zaraz po aplikacji (ok. 3-4 strzałów) nowy produkt Tenzi mnie mocno zadziwił – zanim WDG w ogóle zorientował się że leży na brudzie, Tenzi poważnie zakrwawił lewą część felgi.

dsc0409gvh.jpg

 

Najlepiej widać to na zdjęciu z wentylkiem

dsc0410mu.jpg

 

Te zdjęcia były zrobione w ciągu maks 20-30 sekund działania preparatów

dsc0411iw.jpg

 

WDG

dsc0413iv.jpg

 

Tenzi PRIX

dsc0414x.jpg

 

Dziwi mnie trochę różnica w sposobie spływania środka – WDG jakby kropelkuje, natomiast PRIX spływa gładko. Jak sądze może to mieć wpływ na utrzymywanie się środka na lakierze, i może być skutkiem bardziej agresywnych właściwości PRIX’a (usuwa resztki wosków?). Na zdjęciach kolejno WDG i PRIX

dsc0415xi.jpg

dsc0416ju.jpg

 

Po ok. 2-3 minutach środki delikatnie zasychały (ciepły dzień, słońce za chmurami) więc je troszkę odnowiłem – w tym momencie poziomy krwawienia się wyrównały

dsc0419qk.jpg

dsc0420lb.jpg

 

Koniec końców oba środki domyły felgę bardzo podobnie – ciężko doszukiwać się tutaj znaczących różnic, chociaż jeżeli takie by były to zdecydowanie na korzyść prix’a (pierwsze zdjecie)

dsc0421xq.jpg

dsc0422ih.jpg

 

Myślę że o przyjęciu na rynku prix’a zaważy jego cena – Wolf’s Decon Gel jest gorszy od oryginalnego produktu IronX, ale z racji ponad dwukrotnie mniejszej ceny (przy opakowaniu 5l cena jest 3.5 raza mniejsza) wiele osób ma go w swoim arsenale, i wykorzystuje do mniej ważnych celów. Na obecną chwilę jeżeli tenzi PRIX byłby sprzedawany w podobnej cenie do WDG to zastanowiłbym się nad nim, bo podoba mi się efekt mocnego krwawienia od początku – zużyłem ok. 10ml środka, więc chętnie test powtórzę.

Link to comment
Share on other sites

No to jeszcze ja tu wyskoczę z małymi wojażami na srebrnym lakierze.

lewa1a.jpg

lewa2.jpg

lewa3.jpg

lewa4.jpg

lewa5.jpg

lewa6.jpg

lewa7.jpg

lewa8.jpg

lewa9.jpg

lewa10.jpg

lewa11.jpg

lewa12.jpg

lewa13.jpg

lewa14.jpg

lewa15.jpg

lewa16.jpg

lewa17.jpg

lewa18.jpg

lewa19.jpg

lewa20.jpg

prawa1.jpg

prawa2q.jpg

prawa3.jpg

prawa4.jpg

prawa5.jpg

prawa6.jpg

prawa7.jpg

 

Rezultaty bardzo fajne. Na aucie było pełno lotnej rdzy i w końcu nie jest żółty pod listwami, nie widać żadnych kropek z daleka. Co prawda pod palcem dalej tarka bo pełno asfaltu aczkolwiek w zadanej kwestii poradził sobie bardzo fajnie. Na 100% nie pousuwał zanieczyszczeń ale znaczną większość :good:

Na całe auto zużyłem ok 250-300ml środka.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sponsorem testu jest:

logo.jpg

 

Na początku może opiszę pacjenta:

Białe felgi - lakier proszkowy od wewnątrz, zewnątrz akryl. Zabezpieczone FinishKare 1000p Hi-Temp na początku czerwca, od tamtego czasu nigdy nie były myte od wewnątrz, tylko od zewnętrznej strony od czasu do czasu ValetPro Bilberry Wheel Cleaner (1:10). Jak widać poniżej są dość mocno zabrudzone - nawiercano-nacinane tarcze wraz z klockami generują ogromne ilości pyłu.

 

IMG_5328.JPG

 

Zawodnicy:

Po lewej stronie Tenzi Prix, opisu nie przytaczam bo znajduje się on we wcześniejszych testach. Po prawej IronX którego nikomu nie trzeba przedstawiać.

 

IMG_5329.JPG

 

No to jedziem z testem!

 

IMG_5330.JPG

 

Najpierw aplikacja Irona, jak widać felga od razu się mocno zakrwawiła. Następnie kolej na rywala. Podobnie jak Iron zakrwawił mocno felgę, jednak w moim odczuciu Prix nieco słabiej, być może jest to wina atomizera (Prix ma zwykłą pompkę natomiast Iron normalny atomizer), a co za tym idzie ilości naniesionego środka, ale nie żałowałem żadnego i starałem się pokryć powierzchnie równomiernie.

 

IMG_5331.JPG

 

Strona po Ironie:

 

IMG_5332.JPG

 

Strona po Prixie:

 

IMG_5333.JPG

 

Pędzelkowanie Prixa:

 

Ledwo zacząłem to robić a już Prix zaczął przysychać, więc dałem parę strzałów, aby prowadzenie pędzla było skuteczniejsze i wygodniejsze.

 

IMG_5334.JPG

IMG_5335.JPG

 

Pędzelkowanie Irona:

 

Tutaj nie było żadnego problemu. Poszło gładko bez dodatkowej aplikacji.

 

IMG_5336.JPG

 

Tutaj widok na całą felgę po pędzelkowaniu:

 

IMG_5337.JPG

 

Płukanie

 

Jak widać w pewnych miejscach jest jeszcze brud (niedokładne pędzelkowanie).

 

IMG_5338.JPG

 

Strona po Ironie:

 

IMG_5340.JPG

 

Strona po Prixie:

 

IMG_5339.JPG

 

No to lecimy z 2 aplikacją, najpierw Prix:

 

Nakładane już na mokrą felgę, tak jak lubię :mrgreen: Jak widać coś tam jeszcze zostało po pierwszej aplikacji.

 

IMG_5341.JPG

IMG_5343.JPG

 

Teraz dokładne pędzelkowanie i to co lubię czyli piana, bo dzięki niej środek tak szybko nie spływa i można dłużej pracować bez martwienia się o zasychanie produktu.

 

IMG_5344.JPG

 

Płukanie i wyniki. Jak widać jakiś tam osad został na wnękach ramion, ale do tego jeszcze wrócimy :-]

 

IMG_5345.JPG

IMG_5346.JPG

 

No to teraz ponownie IronX:

 

Tutaj podobny efekt, jak w przypadku Prixa.

 

IMG_5347.JPG

IMG_5348.JPG

 

Przystępujemy do pędzelkowania i od razu pojawia się różnica. Piana w przypadku Irona jest bardziej zbita, gęściejsza, dużo przyjemniej się nią pracuje.

 

IMG_5352.JPG

 

Tutaj jeszcze nietypowe zastosowanie Irona - pędzelkowanie opony, też na mokro dzięki temu uzyskujemy fajną śmietankę która wspaniale usuwa zabrudzenia po pyle klockowym, ale to w ramach ciekawostki.

 

IMG_5353.JPG

 

Widok po opłukaniu:

 

IMG_5355.JPG

IMG_5356.JPG

IMG_5358.JPG

IMG_5361.JPG

 

Na ostatnim zdjęciu widać że lewa strona (Prix) jest jakby nieco gorzej domyta niż prawa (IronX). Czyżby Prix miał słabsze działanie? :o

 

Pamiętacie ten osad we wnękach ramion po stronie Prixa? Właśnie teraz się tym zajmiemy. Dla przypomnienia foto:

 

IMG_5362.JPG

IMG_5363.JPG

IMG_5364.JPG

IMG_5365.JPG

 

Teraz już aplikacja tylko na niedomyte miejsca i po chwili pędzelkowanie Prixa:

 

IMG_5367.JPG

 

Płukanko i wynik

 

... hmm :o coś tam się domyło ale jednak nie do końca :thumbdown:

 

IMG_5368.JPG

IMG_5369.JPG

IMG_5370.JPG

IMG_5375.JPG

 

Kolej na Irona:

 

Czyżby to był trwały osad? :dontknow:

 

Zaaplikujmy... odczekajmy...

 

IMG_5376.JPG

IMG_5377.JPG

IMG_5378.JPG

IMG_5380.JPG

 

wypędzelkujmy...

 

IMG_5381.JPG

IMG_5382.JPG

IMG_5383.JPG

IMG_5384.JPG

 

...i spłuczmy.

 

IMG_5385.JPG

IMG_5387.JPG

IMG_5388.JPG

IMG_5389.JPG

 

Widać że Iron domył w końcu te zabrudzenia, zatem spokojnie można stwierdzić że działanie Prixa jest słabsze od Irona.

 

 

 

PODSUMOWANIE

Moim celem było znalezienie różnic między Tenzi Prix a CarPro IronX:

1. Sama konsystencja środka, Prix jest rzadszy w porównaniu do Irona przez co szybciej spływa z zaaplikowanej powierzchni. Dodatkowo w przypadku Irona widoczne są dwie fazy jaką tworzy ciecz w butelce (dolna taka wodnista, górna lekko oleista), w Prixie cała ciecz stanowi jedną fazę.

2. Różnica w produktach jaką wcześniej testerzy dostrzegli to problem ze zbyt szybkim zasychaniem Prixa, już po aplikacji musimy pracować pędzelkiem, aby produkt nie zasechł. IronX nie ma z tym problemu i spokojnie można go zostawić na parę minut od aplikacji po czym dopiero zając się pędzelkowaniem.

3. Po zaaplikowaniu Prixa wyczułem zapach chlorowodoru, niby środek jest bez-kwasowy ale czy na pewno? :o Sprawdzę na dniach papierkiem uniwersalnym czy rzeczywiście tak jest :| Oczywiście przy Ironie czegoś takiego nie doświadczyłem.

4. Piana jaką tworzy Prix jest "lekka", Iron tworzy bardziej zbitą - taką "śmietankę", dla mnie korzystniejsza jest ta gęstsza.

5. Siła domywania jest na wysokim poziomie co wykazał test, jednak działanie Prixa jest nieco słabsze od Irona.

 

WNIOSKI

Mimo że Tenzi Prix jest nieco słabszym środkiem do CarPro IronX to środek jest godny polecenia. Do niskobudżetowych zestawów ten produkt to MUST HAVE. Jako preparat do mycia felg wg mojej opinii bardzo dobrze się do tego nadaje. W przypadku aplikacji na karoserię auta, ze względu na problem ze zbyt szybkim zasychaniem środka, ten preparat może nie do końca się sprawdzić jak konkurencyjne. Jednak coś kosztem czegoś. Już wiemy czemu cena jest tak niska. Do felg jak najbardziej TAK :good: jednak jeśli oczekujemy czegoś więcej to musimy sięgnąć do konkurencji. :kox:

 

 

 

[PS] Za możliwość testu serdecznie dziękuję i przepraszam że tyle musieliście czekać na niego. Mam nadzieję że jakością wykonania nieco nadrobiłem tą zwłokę. Pozdrowienia!

Link to comment
Share on other sites

booohal, wiem że na którejś feldze miałem właśnie taki trwały osad, być może, że to ta felga, ale die dam sobie ch* uciąć.

 

Marco, takie mega dziady zdarzają się raz na parę lat. możliwe że umyję felgi brata które nigdy nie były myte ale to jest tak odległy termin że nawet nie chcę nic obiecywać.

Link to comment
Share on other sites

Mam już za sobą dwie butelki Prixa a teraz zamówię już baniak 5 L. Produkt jest słabszy od IronX i szybciej wysycha ale jest przydatny i cena sympatyczna. Porównywałem go bezpośrednio z Ironem w projekcie Mini, jest kilka fot u mnie na fejsie.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

mpowerek, używałem ostatnio i nie stało się nic. Nie wiem jak będą reagować czarne plastiki bo listwy na tym aucie były lakierowane. Ale na czarnych nie sądze, żeby zrobić jakąś szkodę. Jeśli masz wątpliwości to spróbuj prysnąć w najmniej widocznym miejscu i obserwuj

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Temat troche stary ale wlepie mój teścik praparatu Tenzi PRIX,felgi bardzo mocno zapuszczone od strony wewnętrznej-strona zewnętrzna OK.Jak widac efekt dosyc słaby-aplikowałem 2 razy i myłem szczotką ale efekt bardzo podobny.Teraz pytanie czym dalej zatakować Tenzi GT ??

59442ab2a4d73_Tenziprix076.JPG.857730c7da6aed23f0c9616a5bfd3ab0.JPG

59442ab2aac8d_Tenziprix075.JPG.3c3785b3d8c2d0a243303262dbfdcc40.JPG

59442ab2b5b73_Tenziprix073.JPG.ec144f64c8b91e3dd1a8478270c09ccf.JPG

59442ab325164_Tenziprix070.JPG.938aefb07e734397a49a4e2e2e93a255.JPG

59442ab32a466_Tenziprix066.JPG.75249dbff745ca84f77d11e87797b94d.JPG

59442ab32d7ad_Tenziprix065.JPG.24ea6b43fd244e275a8b5b425badffe1.JPG

59442ab332cf5_Tenziprix064.JPG.356bcf11e27a47bd51f2c9b548368031.JPG

59442ab3373b5_Tenziprix063.JPG.f298470dbdcc3673fe9dff624f1f986c.JPG

59442ab33cd7a_Tenziprix062.JPG.9b9b14eb8bad8591292940c96ccb5eca.JPG

59442ab342be2_Tenziprix061.JPG.b01de8ad494a819b53bd10176f36771e.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.