CMQ Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 Pod moją maszynę trafiło dziś pierwsze w moim dorobku Porsche. Do dyspozycji miałem firmową myjnię z ogrzewaniem, świetnego Karchera oraz dużo miejsca w hali serwisowej - to znacznie ułatwiało pracę. Miałem skupić się na lakierze, ale zdążyłem jeszcze zająć się też felgami, oponami o kilkoma innymi pierdołami. Wnętrzem zajęli się moi koledzy z pracy a w myciu, glinkowaniu i oklejaniu pomógł mi gościnnie Nevada, który specjalnie przyjechał z Gdańska - bardzo dziękuję ziom! Dziękuję też RysiowiEK4 za kupienie i podrzucenie mi gąbek do pracy oraz Metysowi za rady i sprzedanie mi świetnej maszyny! Pracę rozpocząłem przed 7.00 rano a zakończyłem krótko przed 16.00, pracowałem absolutnie bez żadnych przerw. Warto było. Byłem nieco podenerwowany bo nasłuchałem się o trudnych i twardych lakierach Porsche no i nie chciałem zawieść szefa. Nadzieję pokładałem w odcieniu Bazalt Black - według moich informacji powinien on poddać się tym środkom, które mam. Inne odcienie ponoć lubią zażądać futer polerskich, ostrych gąbek czy papieru ściernego. No nic, na myjni przed świtem zastał mnie taki widok. Piękny. I brudny. Ubrany w kombinezon wesołego holendra przystąpiłem do pracy dobrze się bawiąc, w użyciu szampon Meg's NXT i gąbka Megsa, 2 wiadra i Karcher: Glinkowanie przeprowadziliśmy za pomocą Swissvax Paint Rubber oraz lubrykantu w postaci szamponu Megsa z wodą. Glinka SV jest twardsza niż Sonus ale dość skuteczna. Zebraliśmy sporo syfu, nie udokumentowałem jednak tego. Następnie okleiliśmy auto w newralgicznych miejscach: Lakier okazał się dość zaniedbany. Sporo rys, cały w swirlach, oksydacja a i zmatowienia - były grane szczoty i chemia jak nic: Przystąpiłem więc do pracy. Makita to wspaniała maszyna, cały dzień polerowania a ręce mi nie odpadły, wspaniały sprzęt. Użyłem padów 3M pomarańczowego, żółtego i niebieskiego oraz mleczek Extra Fine i Ultrafina SE. I to, ku mojemu zdziwieniu, wystarczyło do usunięcia 90% defektów. Niestety pewne otarcia i rsy były na tyle głębokie że sorry batory - pozostały: Oto kilka moich 50/50, niestety nie wszystkie pokazują istotę sprawy ale proszę: Auto ponownie spłukałem, umyłem, wysuszyłem i wprowadziłem na halę serwisową. W międzyczasie pozbyłem się kombinezonu "latająca wiewiórka". Tam poprawiłem wygląd końcówek lekkim cleanerem Megsa, felgi oczyściłem IPA a na opony nałożyłem SV Pneu. Lakier został dokładnie przetarty roztworem IPA i wody po czym nałożyłem ręcznie cienką warstwę SV Onyx: Po ponad godzinie powróciłem z grubymi ręcznikami Megsa i wstępnie wypolerowałem auto. Następnie użyłem drobnych ściereczek z mikrofibry Swissvaxa by wydobyć ostateczny efekt: Ciesząc się dźwiękiem silnika wycofałem auto na środek hali serwisowej by uwiecznić i pokazać jak wygląda efekt końcowy. Myślę że w danym mi czasie to był max i wystarczy on zdecydowanej większości: Nieco zbliżeń. Błotniki jak widać wyprowadzone: Maska, przednie błotniki, boki i ryjek też mają się dobrze: Kazałem jej wozić cały mój kram, stać na zimnie cały dzień a ona czekała gdy ja zdradzałem ją z grubą, czarną niemrą. Ruszyło mnie sumienie więc wprowadziłem ją na halę obok niemry i powiedziałem jej, że zawsze wolę białe, nawet jak lekko brudne. Zaparowała z radości i zgodziła się zawieźć mnie do domu: Dziękuję za obejrzenie tej relacji.
Thomas Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 no fajne fajne a tak z ciekawości cóż to za serwis ??
AutoDetailing Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem, że tam pracujesz Mam dużo do czynienia z Volvo
CMQ Posted November 17, 2009 Author Report Posted November 17, 2009 Polecałem Cię mojemu klientowi z XC60, myślałem że wtedy Ci powiedziałem.
wierzba Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 Zaparowała z radości i zgodziła się zawieźć mnie do domu: czarnuch grubas i fajnie wyszedł...
CMQ Posted November 17, 2009 Author Report Posted November 17, 2009 Drywa, Parkowa 2 ?? Dokładnie tak.
Thomas Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 Thomas napisał/a: Drywa, Parkowa 2 ?? Dokładnie tak. ja konkurencja Ford ale w sumie Volvo należy do Forda
julian Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 bardzo fajnie, gratuluje, zwłaszcza, że to chyba Twoja pierwsza praca na nieswoim aucie?
PN Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 CMQ, co tu dużo mówić... Po prostu... Bardzo Ładnie wyszło - Szacunek! Super
CMQ Posted November 17, 2009 Author Report Posted November 17, 2009 Pierwsza w sumie nie, ale pierwsza tak poważna praca na cudzym i to na takim aucie - czuło się powagę tematu i las oczu śledzący postępy Dzięki Panowie za commenty!
malkolm Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 a konkurencja Ford ale w sumie Volvo należy do Forda już do kilku miesięcy chyba nie za bardzo
metys Posted November 17, 2009 Report Posted November 17, 2009 nnnooooo i bardzo ładne efekty. Mam nadzieję, że pracowało się przyjemnie Jest dużo drogich, ładnych i szybkich samochodów, ale praca przy porsche zawsze sprawia przyjemność ...może przez te krągłości
CMQ Posted November 18, 2009 Author Report Posted November 18, 2009 a konkurencja Ford ale w sumie Volvo należy do Forda już do kilku miesięcy chyba nie za bardzo I tu się mylisz, póki co ownerem nadal jest Ford. Przygotowywane jest dopiero przejęcie przez Geely ale tu też ostateczna decyzja nie zapadła. Ogólnie chyba temat nie na ten wątek.
AutoDetailing Posted May 4, 2010 Report Posted May 4, 2010 Dziś widziałem to 911 z odległości 10m. Wyglądało bardzo zacnie
CMQ Posted May 4, 2010 Author Report Posted May 4, 2010 W komisie na Kartuskiej jak sądzę? Ja go z kolei dawno nie widziałem
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now