Jump to content

Audi Q7 3.0 Tdi


Sucre
 Share

Recommended Posts

Witam. Kilka dni temu trafiło do mnie Audi Q7. Na wstępie muszę powiedzieć, że ten samochód jest przeogromny. Gdy siadłem przed drzwiami to troszkę zrzedła mi mina, tym bardziej że ostatnio robiłem "małe e30". Lakier mocno zmęczony, jedna strona cała malowana. Dużo kosztował mnie dobry finish. Czas pracy jakieś 35h, zrobiłbym jeszcze kilka rzeczy ale niestety trzeba było oddać samochód.

 

Mycie:

-pur do naczyń :P

-autobrite magicfoam

-rękawica chemical guys

 

Dekontaminacja:

-glinka Bilt Hamber

-Wolf's Decon Gel

-Sanego Sanesolv Extra

 

Korekta:

-FG 500

-S17+

-SF 4000

-Pady i Futra Flexipads

-IPA

 

Zabezpieczenie:

-Dodo Juice Lime Prime

-Lusso Oro

 

Elementy plastikowe i gumowe, szyby:

-Valet Pro Dionizos Trim Glitz

-Valet Pro Traditional Tyre Dressing

-Shiny Garage Glass Cleaner

 

 

 

imgp6634.jpg

imgp6635.jpg

imgp6636c.jpg

imgp6637k.jpg

imgp6638.jpg

imgp6639f.jpg

imgp6640st.jpg

imgp6641p.jpg

imgp6642.jpg

imgp6643p.jpg

imgp6644.jpg

imgp6646.jpg

imgp6648.jpg

imgp6658.jpg

imgp6659t.jpg

imgp6660.jpg

imgp6661.jpg

imgp6662.jpg

imgp6663.jpg

imgp6664.jpg

imgp6665.jpg

imgp6666r.jpg

imgp6667w.jpg

imgp6668.jpg

imgp6671.jpg

imgp6672e.jpg

imgp6673.jpg

imgp6677.jpg

imgp6679.jpg

imgp6680n.jpg

imgp6681.jpg

imgp6682.jpg

imgp6683r.jpg

imgp6684.jpg

imgp6685.jpg

imgp6686.jpg

imgp6687.jpg

imgp6688n.jpg

imgp6689.jpg

imgp6690.jpg

imgp6691.jpg

imgp6692.jpg

imgp6693d.jpg

imgp6694k.jpg

 

Następnie zająłem się nadkolami i kołami. Nadkola wyszorowane szczotką wikan i apc mequiars. Felgi potraktowane iron-x i również apc.

imgp6695u.jpg

imgp6696c.jpg

imgp6697g.jpg

imgp6698.jpg

imgp6699g.jpg

 

Fotki gotowego samochodu.

imgp6705.jpg

imgp6706d.jpg

imgp6707a.jpg

imgp6708g.jpg

imgp6709.jpg

imgp6710w.jpg

imgp6711t.jpg

imgp6712.jpg

imgp6713y.jpg

imgp6714.jpg

imgp6715.jpg

imgp6716c.jpg

imgp6717.jpg

imgp6718.jpg

imgp6719.jpg

imgp6720w.jpg

imgp6721.jpg

imgp6722.jpg

imgp6723r.jpg

imgp6724n.jpg

imgp6727x.jpg

imgp6729.jpg

imgp6730y.jpg

[/u]

Link to comment
Share on other sites

Mnie też czeka takie Q7... powiedz jak sobie poradziłeś z dachem? krzesło i jazda? było dużo rys na dachu?

Fotek nie ma z tego elementu więc przyznaj się czy nie naściemniałeś tam trochę :|

efekt super :good:

Link to comment
Share on other sites

stabilna drabina i jazda, stanem za bardzo nie odróżniał się od reszty lakieru. Fotek nie ma bo nie mam tak wysokiego halogenu i ciężko było by cokolwiek uchwycić.

Link to comment
Share on other sites

Adam, w najmniejszy sposób nie kwestionuję pracy, jak pisalem wyżej lakier na tip-top, ale brakuje choćby kilku zdjęć "na gotowo" z wnętrza, komory silnika, końcówek wydechu etc...obstawiam, że nawet nie zdjąłeś ramek :P - to trwa max 5 minut :acute:

Zdaję sobie sprawę z wyzwania, jakie niesie sama wielkość tego autobusu i ile pracy wymagała korekta, i rozumiem fakt, że mimo chęci nie ma już czasu na więcej, bo auto "odjeżdża" ale podtrzymuję stanowisko - solidna robota z maszyną - to wiemy od dawna, że dajesz radę :-];) , ale relacja za mało detailingowa, ja chciałbym "ciut" więcej niż piękne 50/50, detailing to chyba nie tylko korekta lakieru - i absolutnie nie mam na myśli kilku pozorowanych zdjęć z pędzlem i rozmontowania połowy auta na części "do konkursu" :D;)

Link to comment
Share on other sites

Nio Paweł zgadzam się z Tobą w 100%, niestety tak jak już napisałem czas mnie mega naglił więc nie było mowy o czyszczeniu silnika czy wnętrza ( tym mam się zając w przyszłym tygodniu ). Prawdą jest również to że detailingu w detailingu było tutaj mało :P Do tuzów gatunku mi jeszcze wiele brakuję ale obiecuję następnym razem się poprawić :)

Link to comment
Share on other sites

Dobra robota :good:

Dziś zaparkowałem przy takim i się trochę poprzyglądałem od strony "technicznej" i powiem, że wielkość ma swój atut, nie trzeba się bawić z małymi padami :D wszystkie wytłoczenia są tak wielkie, że jedziesz jednym rozmiarem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takze zgodze sie tutaj z grubym_RS bo widac ze z maszyna sobie radzisz calkiem dobrze ;)

Ale skok miedzy polerka a prawdziwym detailingiem to jak z nordkap po Warszawe.

Zabrzmi to moze troche glupio ale kiedys jak bylem bardzo maly i dostalem pierwsza gabke do mycia BMW od taty to mi powiedzial: Albo robisz to dobrze, albo wogole. Tej zasady trzymam sie do dzisiaj bo jak juz bzzzz to ksiezniczke i itp itd.

Ale wiadomo ze jak sie robi cos za kase i dla kogos to zawsze jest ta presja czasu. Chyba ze klient rozumie i zaakceptuje czas oraz wynagrodzenie. Z czym czesto trudno. W detailingu, jak ze wszystkim da sie oszukiwac ale wtedy robi sie z tego normalne mycie i polerka..

Wiec zadatki masz, tylko please nie opieraj juz nigdy opon o lakier ;) no matter what. :P

Link to comment
Share on other sites

Hehe ale się uczepiliście tych opon :D Ale spokojnie, teraz opieram o dom :P

Makki trafiłeś w sedno, gdyby był czas to ja z miłą chęcią posiedziałbym nad silnikiem ( kupa plastiku musi pięknie wyglądać zadressingowana ), ściągnąłbym koła, wyprał porządnie nadkola, szyby przeleciał glass cleanerem itd itp. Niestety ustalenia z klientem były takie a nie inne i również czas miałem jaki miałem.

Niestety ale mentalność klientów jest taka że mało który zwraca uwagę na wyczyszczone nadkola lub felgi od środka "bo i tak za parę dni będą wyglądały tak jak przed zabiegami".

Wiadomo że jest to forum o tematyce detailingowej i każdy by chciał jak najwięcej relacji z pędzelkami itd ( ja również ) ale nie zawsze jest taka możliwość.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Witam

Chciałbym podzielić się krótką relacją z zabezpieczenia zimowego Audi Q7. Samochód polerowałem wiosną tego roku, niestety dość intensywna eksploatacja i mycię auta przez osoby które nie mają o tym pojęcia auto wyglądało dość słabo :/

 

Tak wyglądało w momencie podstawienia pod dom, dość gruba warstwa brudu, resztki z jakiegoś iglaka itd

imgp9183.jpg

imgp9184.jpg

imgp9185.jpg

imgp9186f.jpg

imgp9187b.jpg

imgp9188.jpg

imgp9189m.jpg

imgp9190w.jpg

imgp9191v.jpg

imgp9192.jpg

imgp9193g.jpg

 

Przed atakiem sanesolvem postanowiłem zmiękczyć brud pianą Magicfoam, następnie opłukałem auto i poczekałem aż podeschnie, żeby tar remover lepiej zadziałał. Z pianowania zdjęć nie mam, ale jest kilka z pędzelkami.

dsc0419z.jpg

dsc0420m.jpg

dsc0421ml.jpg

dsc0422vc.jpg

dsc0423wn.jpg

dsc0424tc.jpg

dsc0425hb.jpg

dsc0426vy.jpg

 

Następnie zabrałem się za koła. Dość mocne stężenie bilt hambera i pędzel valet pro. Musiałem poprawić szczątką Vikana bo nie wszystko zeszło za pierwszym razem.

dsc0427y.jpg

dsc0428qc.jpg

dsc0429xx.jpg

dsc0430nf.jpg

dsc0431m.jpg

dsc0432c.jpg

dsc0433lu.jpg

 

Nadkolom też się delikatnie dostało, bez szczególnego zagłębiana w szczegóły, ale żeby nie raziło w oczy.

dsc0435ks.jpg

dsc0436wc.jpg

dsc0437v.jpg

dsc0439gv.jpg

dsc0440f.jpg

dsc0441h.jpg

dsc0442pj.jpg

 

Sanesolva nie żałowaliśmy. Spokojnie poleżał sobie na lakierze około 15min.

dsc0443c.jpg

dsc0444vf.jpg

dsc0445n.jpg

dsc0446p.jpg

dsc0447cg.jpg

 

Zdjęć z glinkowania nie mam, mycie presta i rękawica Car-Pro.

dsc0448u.jpg

dsc0449nu.jpg

dsc0450jbx.jpg

 

Lakier aż prosił się o choć delikatne liznięcie, wybrałem m205 i pad urbana

dsc0451qe.jpg

dsc0452f.jpg

 

Na tych zdjęciach widać ( na tyle na ile pozwolił aparat w tel ) jak wyglądał lakier. Samochód chyba jeździł po jakiś krzakach lub lesie, bo bardzo wyraźnie widać podłużne rysy.

dsc0453vt.jpg

dsc0454va.jpg

dsc0456ga.jpg

dsc0458iv.jpg

dsc0460fp.jpg

dsc0461uw.jpg

dsc0462rv.jpg

dsc0464b.jpg

dsc0465vn.jpg

 

Po delikatnym przepolerowaniu samochód przetarłem eraserem i nałożyłem bonding agenta, chyba jeszcze nie mam w nim wprawy bo nałożyła mi się dość gruba warstwa.

dsc0469ck.jpg

dsc0468cz.jpg

 

Jako zabezpieczenie poszedł Duragloss 105, jedna warstwa na wieczór, a druga rano.

dsc0473as.jpg

dsc0475e.jpg

dsc0476lx.jpg

dsc0477au.jpg

dsc0478n.jpg

dsc0479a.jpg

 

W czasie gdy wosk czekał na spolerowanie, zająłem się felgami. Oczyszczone za pomocą ddlp i zabezpieczonem PB Wheel sealant

dsc0480t.jpg

dsc0481eq.jpg

dsc0482m.jpg

dsc0483vn.jpg

dsc0484u.jpg

dsc0485z.jpg

 

Plastiki i opony zabezpieczone preparatami Valet Pro, dionizus trim glitz i traditional tyre dressing.

dsc0486im.jpg

dsc0487m.jpg

dsc0488oj.jpg

dsc0490vcq.jpg

dsc0492mn.jpg

 

Trochę zdjęć "przed" i "po" gotowego samochodu.

imgp9183.jpg

imgp9194.jpg

imgp9184.jpg

imgp9195c.jpg

imgp9185.jpg

imgp9196.jpg

imgp9186f.jpg

imgp9197v.jpg

imgp9187b.jpg

imgp9198d.jpg

imgp9188.jpg

imgp9199.jpg

imgp9189m.jpg

imgp9200q.jpg

imgp9190w.jpg

imgp9201.jpg

imgp9191v.jpg

imgp9202.jpg

imgp9192.jpg

imgp9203.jpg

imgp9193g.jpg

imgp9204.jpg

imgp9205.jpg

imgp9206.jpg

imgp9208c.jpg

imgp9209n.jpg

imgp9210o.jpg

imgp9211.jpg

imgp9212f.jpg

imgp9213.jpg

imgp9214.jpg

Link to comment
Share on other sites

Czekam na relacje z korekty betoniarki - od wiosny wygląda coraz słabiej - mógłbyś się za nią w końcu zabrać :kox:

 

A na serio - kawał samochodu, miałem w planach zrobienie 2x Q7 i po Twojej relacji przestałem na nie wyglądać bo widzę że roboty jest od cholery. Ostatnio miałem BMW F01 730d Lang i do tego czarna - myślę że to porównywalna powierzchnia ok 2ha lakieru ;)

Wyobrażam sobie co czujesz po skończeniu takiego auta :)

Link to comment
Share on other sites

Jarek ostatnio właśnie jak robiłem jakieś auto to tak sobie o niej pomyślałem, że może by ją odmalować, kółka nabłyszczyć itd... :D No ale jak na razie nie mogę się zebrać, może na wiosnę ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.