Jump to content

VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green


KeepeR
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

Z racji tego, że na forum jestem już prawie rok stwierdziłem, że w końcu trzeba coś zaprezentować. Chęci miałem ogromne już od dłuższego czasu, ale chciałem do sprawy podejść na poważnie wiec najpierw musiałem zgromadzić odpowiedni sprzęt, kosmetyki i akcesoria no i oczywiście wiedzę teoretyczną, dostępną na forum dzięki doświadczeniu innych użytkowników. Oczywiście cały czas się uczę i wiele wiedzy jeszcze do zdobycia, dlatego proszę o wyrozumiałość, ale i o konstruktywną krytykę, dzięki której będę mógł się poprawić przy kolejnej relacji.

 

Krótki opis auta:

 

Marka: Volkswagen

Model: Passat B5FL

Rodzaj nadwozia: Sedan

Silnik: 1.9 TDI

Kolor: LA6W Fresco Green

Rok produkcji: 2001

Aktualny przebieg: 231 060 km

 

Środki użyte do detailingu:

 

1. Mycie wstępne:

- ValetPRO pH Neutral Snow+APC

- Pianownica ręczna Marolex Master 1500 plus

- Surfex HD +Pędzelek do zakamarków

 

2. Mycie właściwe:

- Dwa wiadra + grit guard

- Rekawica CarPro

- Szampon Rise And Shine Big Apple

 

3. Przygotowanie powierzchni lakieru:

- VP Tar & Glue Remover na suche auto

- IronX na suche auto

- Glinka Bilt Hamber Auto Clay + woda z odrobiną szamponu jako "poślizg"

 

4. Korekta lakieru

- Lare EPL-11 PLUS

- BP Flexipads 125mm i 75 mm soft

- Menzerna FG500, IP2000, FF3000

- Pady Urban & Flexi (cutting/polishing/finishing)

- Futro Flexi

- IPA 1:1

- Taśmy maskujące 3M i Delfin

- Duża ilość mikrofibr

- Halogen 500W

 

5. LSP:

- Cleaner R222 na DualAction + Czarny karbowany finish Urban'a

- Chemical Guys Petes 53

- Aplikator Megsa

- Mikrofibra Chemical Guys MAX

 

6. Opony i felgi

- BH Surfex HD

- VP Blue Gel

- Autoglym Instant Tyre Dressing

 

7. Szyby

- Meguiar's NXT

- AutoGlym CGP

- IPA

- 4Nano Premium Vision

 

8. Wewnątrz:

- Dokładne Odkurzanie

- Oczyszczanie elementów plastikowych Surfex HD 1:10 + Pędzelki

- PB Natural Look na plastiki

 

9. Silnik:

- Aktywna Piana + APC

- APC 1:4 + Pędzelkowanie

- Autoglym Vinyl and Rubber Care

 

10. Elementy plastikowe zewnatrz, gumy i uszczelki:

- Autoglym Bumper Care

- Autoglym Vinyl and Rubber Care

 

11. Nadkola:

- Aktywna Piana + APC

- APC 1:4 + Pędzelkowanie

- VP Tar & Glue Remover

- Autoglym Bumper Care

 

Inne:

- Kercher K5.55

- Odkurzacz Henry

- VP Large Blue Fluffer do osuszania

- Pędzelki

- Mnóstwo chęci ! :)

 

Czas pracy: ok.48h

 

Wnętrze:

Na początek postanowiłem zająć się wnętrzem, jak widać na zjęciach głównym problemem była spora ilość kurzu i błota. Pokrowce zostały ściagnięte, wszystko zostało dokładnie odkurzone, elementy plastikowe wyczyszczone APC 1:10, na koniec plastiki zabezpieczone PB NL. Prania nie było bo nie mam jeszcze do tego sprzętu

:oops: (pracuje nad tym) mimo wszystko fotele były w dobrym stanie.

 

99733627.jpg

 

43846883.jpg

 

78921337.jpg

 

64008329.jpg

 

67456361.jpg

 

59414804.jpg

 

W zakamarki też zaglądamy 8-)

 

19636550.jpg

 

44338139.jpg

 

93106250.jpg

 

67116558.jpg

 

Tańczące pendzelki

 

38068493.jpg

 

46675023.jpg

 

58627793.jpg

 

1717e.jpg

 

Tutaj po dodkładnym odkurzaniu i myciu APC, jeszcze bez PB NL.

 

19106879.jpg

 

20241726.jpg

 

Natural Look 50/50 :-]

 

48707824.jpg

 

78480045.jpg

 

Z zewnątrz:

Tak prezentowało się auto w momencie kiedy trafiło w moje ręce.

 

86427023z.jpg

 

88983858.jpg

 

74044547.jpg

 

20046329.jpg

 

37719796.jpg

 

67900542.jpg

 

61983863.jpg

 

89313497.jpg

 

Na początek mycie wstępne, opłukanie i pędzelkowanie wszystkich zakamarków tak żeby lepiej pracowało się wokół auta

;)

 

98135624.jpg

 

81600612.jpg

 

62278623.jpg

 

98221383.jpg

 

Po myciu wstępnym zabrałem się za nadkola, felgi i kołpaki.

 

85513385.jpg

 

Pianowanie, później APC 1:4 i pędzelkowanie...

 

68073180.jpg

 

52442917.jpg

 

Felgi i kołpaki też oberwały

 

24588349.jpg

 

13546362.jpg

 

Tutaj był mały szok :shock: troche zabawy z VP Tar & Glue było ale jakoś się udało...

 

93844958.jpg

 

12364345.jpg

 

Nadkola zabezpieczone AG Bumper Care :)

 

13341267.jpg

 

61271736.jpg

 

Przyszedł czas na wnęki i różne tego typu zakamarki

:-] troche brudu się tam nazbierało...

60795335.jpg

 

70078391.jpg

 

88954497.jpg

 

22373995.jpg

 

54650192.jpg

 

Znowu pędzelki

 

40344943.jpg

 

84370047.jpg

 

73008208.jpg

 

Po wyczyszczeniu

 

19166149.jpg

 

63637439.jpg

 

11681857.jpg

 

Mycie silnika

Zdjęce osłony, piana aktywna, opłukanie pod małym ciśnieniem i pędzelkowanie APC w stężeniu 1:4.Na koniec zabezpieczenie plasików za pomocą Autoglym Vinyl and Rubber Care.

36736237.jpg

 

83026510.jpg

 

Gąbeczke wyciągamy i czyścimy osobno.

 

51652980.jpg

 

93060538.jpg

 

72048356.jpg

 

52157258.jpg

 

34934772.jpg

 

91029089.jpg

 

Silnik wyczyszczony i zabezpieczony Vinyl & Rubber Care

 

17788513.jpg

 

Mycie właściwe i oczyszczanie lakieru

Przyszedł czas na dwa wiadra, usuwanie smoły, zanieczyszczeń metaliczny itp.

45652227.jpg

 

Grit Guard własnej produkcji :-] może nie robi szału ale spełnia swoje zadanie :good:

 

92669675.jpg

 

żeby glinka miała mniej roboty usuwamy smołe...

 

64689757.jpg

 

51217667.jpg

 

... IronX też ma co robić nie tylko na felgach ;)

 

69940438.jpg

 

76360821.jpg

 

Glinkowanie

 

79545177.jpg

 

Tutaj też czyścimy :)

 

51487629.jpg

 

Jak widać glince nie oberwało się zbyt mocno ;)

 

23583082.jpg

 

56867011s.jpg

 

Jeden fluffer sobie poradził :good:

 

54680879.jpg

 

Po dokładnym osuszeniu wjazd do garażu i oklejenie auta.

 

47086641.jpg

 

Inspekcja lakieru

 

Tutaj komentarz jest zbędny... wszystko widoczne na zdjęciach ;) jednak do światła dziennego wiekszość rys całkowicie niewidoczna, przez co i po korekcie nie ma wielkiego szału ;)

 

12443650.jpg

 

54391172.jpg

 

42806739.jpg

 

92964556.jpg

 

87669449.jpg

 

53953678.jpg

 

68773895.jpg

 

76542670.jpg

 

:ad::ad: Korekta lakieru 50/50 :ad::ad:

 

Pewnie da się lepie ale myśle że jak na pierwszy kontakt z rotacja wyszło w miarę przyzwoicie :oops: Pierwsze wrażenie = lakier twardy jak cholera :wallbash: szybka zmiana twardego Urbana na futro +FG500 po kilka przejazdów i było coraz lepiej, później FG500 na cuttingu, miejscami IP2000 i jako finish FF3000. Zdjęcia po oczyszczaniu wypełniaczy za pomocą IPA 1:1.

 

71362989.jpg

 

31962250.jpg

 

61144585.jpg

 

39890000.jpg

 

94031529.jpg

 

62821380.jpg

 

Po korekcie dokładne umycie auta w celu usunięcia resztek pasty, pyłu i tak po prostu dla samej przyjemności mycia rekawicą CarPro

:good:

 

Jak widać Marolex też daje rade

;)

23186962.jpg

 

89332286.jpg

 

Zwierzak w akcji z szamponem Big Apple.

 

48169376.jpg

 

88633891.jpg

 

Auto po umyciu i osuszeniu, myślę że wygląda już całkiem nieźle

:song:

 

13022653.jpg

 

58243065.jpg

 

52306038u.jpg

 

Wracamy do garażu gdzie czekał DAS6, karbowany czarny Urban i Cleaner R222.

 

37270095.jpg

 

Oczyszczanie oraz zabezpieczenie szyb

 

Po przygotowaniu lakieru pod LSP zabrałem się za dokładne oczyszczenie szyb za pomocą płynu megsa, AG CGP oraz IPA. Na koniec szyby zabezpieczone preparatem 4Nano Premium Vision :good:

 

48836155.jpg

 

43905125.jpg

 

Przednia szyba otrzymała podwójną warstwę, reszta oberwała tylko raz.

 

92167445.jpg

 

21902145.jpg

 

Woskowanie

 

Przyszedł czas na LSP, wosk nakładany aplikatorem Megs'a, następie spolerowany, odstawiony do "wypocenia się" niestety w średnio ciepłej temp i ponownie spolerowany.

 

Główny bohater CG Pete's 53 wraz z puszystym pomocnikiem CG MAX.

 

95057768.jpg

 

Efekty po nawoskowaniu

 

45945841.jpg

 

27168390.jpg

 

92530110.jpg

 

42643056.jpg

 

81493902.jpg

 

43554123.jpg

 

16639208.jpg

 

Niestety kolor mało efekciarski

;) w garażu wyglądało to całkiem fajnie po wyjechaniu nie było już tak kolorowo. Mimo wszystko autko odżyło i wygląda całkiem inaczej :)

 

80699255.jpg

 

58600141.jpg

 

15996497.jpg

 

79260198.jpg

 

Chyba nawaliłem zbyt dużo zdjęć :lol::D jak coś to piszcie będę miał nauczke na przyszłość.

 

Wszelka mająca sens krytyka mile widziana :good: niedługo działam z kolejnym autem :evil::ad:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajnie, lubie to :good::good: Dużo pracy włożonej :good:

Szkoda, że nie malowałeś nieściernych części tarcz, trochę psują efekt...

 

Malowałem kilkakrotnie części które nie mają kontaktu z klockiem i efekt był fajny do 3 mocniejszego hamowania ;( Chyba że masz jakieś polecane farby :>

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za pozytywne opinie :) miałem niezła treme wrzucając relacje na forum :oops:

 

Auto wyszło bardzo fajnie Szkoda że do zdjęć nie założyłeś kołpaków, pewnie by się auto lepiej prezentowało Pędzelki widać Jest Git Jaka reakcja właściciela ?

 

Kołpaki były w średnim stanie, stwierdziłem że trzeba będzie kupić nowe i póki co nie zakładałem ;)

 

Właścicielem jest moja mama i nie mogła się napatrzeć jak czysto jest w środku i jak auto ładnie się świeci :D

 

http://img189.imageshack....34/47086641.jpg

 

Tu z tyłu widzę niezłe zaplecze do relacji

 

Zazdroszczę tak dużego garażu.

 

Garaż niby ok ale jak widać troszke w nim pudełek, które zajmują mi miejsce :mrgreen: no ale gdzieś je trzeba trzymać.

 

Z czego ten GridGuard ?

 

Koszyczek na cebule kupiony w tesko, delikatnie przerobiony no i kawałki plexy pod nim.

 

Jeśli chodzi o kolor to nie jest aż tak źle, dla lekko wtajemniczonych efekt widoczny gołym okiem ;)

Link to comment
Share on other sites

Podręcznikowa fotorelacja, świetne zdjęcia, nic dodać nic ująć :good:

Passat wygląda teraz inaczej, na tle swoich bliźniaków jeżdżących w PL

 

Proponuje zakupić mniej fotogeniczny a lepiej wykonany pędzelek.

imo ani on nie delikatny, ani dobrze wykonany.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli naprawdę jest to Twój pierwszy raz to moim zdaniem wyszło elegancko ;) Naprawdę gratuluję dobrej roboty :good: Kolor rzeczywiście mało "efekciarski" - niebawem będę miał do roboty Avensisa mojego ojca w tym kolorze i też będę stosował Petesa :good:

 

Swoją drogą jakie masz wrażenia po użyciu tego wosku?

Link to comment
Share on other sites

Profi robota Widać że przyłożyłeś się do roboty wykorzystując wcześniej już nabytą wiedzę

Teraz weź jakiegoś czarnego pacjenta i wtedy pokaż co naprawdę potrafisz

 

Jest główny dostawca stuffu :-]

 

Czarny pacjent już się nie może doczekać, ja tym bardziej :-] za pare dni znikam na tydzień do garage :D:kox:

 

Bardzo fajnie, lubie to Dużo pracy włożonej

Szkoda, że nie malowałeś nieściernych części tarcz, trochę psują efekt...

 

Pewnie tak ale auto służy głownie do pracy, dostarcza towar itp. niestety cały rok jeździ na stalówkach :/ wiec co tu mówic o malowaniu ;)

 

Passat wygląda teraz inaczej, na tle swoich bliźniaków jeżdżących w PL

 

Proponuje zakupić mniej fotogeniczny a lepiej wykonany pędzelek.

imo ani on nie delikatny, ani dobrze wykonany.

 

Pędzelek był lepszy ale gdzieś mi się zgubił :x niedługo kupie coś bardziej konkretnego.

 

Najlepsze jest to że passat ma 100% ori lakier, brak otarć czy jakiś wiekszych wgnieceń, może dwa malutkie od jakiś drzwi :)

 

Jeśli naprawdę jest to Twój pierwszy raz to moim zdaniem wyszło elegancko Naprawdę gratuluję dobrej roboty Kolor rzeczywiście mało "efekciarski" - niebawem będę miał do roboty Avensisa mojego ojca w tym kolorze i też będę stosował Petesa

 

Swoją drogą jakie masz wrażenia po użyciu tego wosku?

 

Pierwszy z rotacja ;) wcześniej działałem na DA i robiłem lekką korekte na innym aucie ale szybko stwierdziłem że DA tylko do cleanerów ;)

 

Pete's jest świetny, pieknie pachnie kokosem, łatwo się poleruje i daje nizły blask ;) pracuje się z nim bardzo przyjemnie.

Link to comment
Share on other sites

No Panie. Poprzeczkę zawiesiłeś wysoko. Zarówno praca jak i relacja zasługują na najwyższe uznanie. Brawo!

Jedyne co mnie boli to te kołpaki rzucone "twarzą" do kostki....

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dzieki.

 

Ciesze się że się podoba :) miałem obawy czy fotki będą ok itp, każdy kto robił taka relacje wie że nie łątwo pracować ( szczególnie jak Cie wciagnie) i robić fotki... tym bardziej że fotograf ze mnie żaden ale chyba tragedii nie ma.

 

 

edyne co mnie boli to te kołpaki rzucone "twarzą" do kostki....

 

Słuszna uwaga, usprawiedliwie się tylko tym że te kołpaki są w kiepskim stanie i w zasadzie po ściagnieciu stwierdziłem że i tak ich raczej nie będę zakładał...

 

Nie mam mowy żebym postąpił tak z felgami czy nawet z kołpakami w dobrym stanie ;) mimo wszytko musze popracować nad jakimś stolikem do takich prac... jakieś pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

JM63 , takie coś swoją drogą, przyda się na ściagnietą felge, wiesz gdzie to dostać ?

 

Do czyszczenia myślałem o czymś innym, w głowie mam stolik z kratą zabezpieczoną jakaś gąbka żeby nic się nie rysowało...

Link to comment
Share on other sites

mimo wszytko musze popracować nad jakimś stolikem do takich prac... jakieś pomysły ?

z kwotą ok 20zł udaj sie do leroja czy innego obi

f9d3ff3fa4b57e13.jpg

przydaje się też przy "klęczących" czynnościach

Link to comment
Share on other sites

No no Panie - Gratulacje :good:

Super 50/50 Natural Look - po prostu miażdży :kox:

A Grid Guard z koszyczka na cebulki - wymiata :-]

Robota Profi - Na razie najlepsza relacja od początku tego roku, ale konkurencja nie śpi :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.