KeepeR Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Witam serdecznie, Z racji tego, że na forum jestem już prawie rok stwierdziłem, że w końcu trzeba coś zaprezentować. Chęci miałem ogromne już od dłuższego czasu, ale chciałem do sprawy podejść na poważnie wiec najpierw musiałem zgromadzić odpowiedni sprzęt, kosmetyki i akcesoria no i oczywiście wiedzę teoretyczną, dostępną na forum dzięki doświadczeniu innych użytkowników. Oczywiście cały czas się uczę i wiele wiedzy jeszcze do zdobycia, dlatego proszę o wyrozumiałość, ale i o konstruktywną krytykę, dzięki której będę mógł się poprawić przy kolejnej relacji. Krótki opis auta: Marka: Volkswagen Model: Passat B5FL Rodzaj nadwozia: Sedan Silnik: 1.9 TDI Kolor: LA6W Fresco Green Rok produkcji: 2001 Aktualny przebieg: 231 060 km Środki użyte do detailingu: 1. Mycie wstępne: - ValetPRO pH Neutral Snow+APC - Pianownica ręczna Marolex Master 1500 plus - Surfex HD +Pędzelek do zakamarków 2. Mycie właściwe: - Dwa wiadra + grit guard - Rekawica CarPro - Szampon Rise And Shine Big Apple 3. Przygotowanie powierzchni lakieru: - VP Tar & Glue Remover na suche auto - IronX na suche auto - Glinka Bilt Hamber Auto Clay + woda z odrobiną szamponu jako "poślizg" 4. Korekta lakieru - Lare EPL-11 PLUS - BP Flexipads 125mm i 75 mm soft - Menzerna FG500, IP2000, FF3000 - Pady Urban & Flexi (cutting/polishing/finishing) - Futro Flexi - IPA 1:1 - Taśmy maskujące 3M i Delfin - Duża ilość mikrofibr - Halogen 500W 5. LSP: - Cleaner R222 na DualAction + Czarny karbowany finish Urban'a - Chemical Guys Petes 53 - Aplikator Megsa - Mikrofibra Chemical Guys MAX 6. Opony i felgi - BH Surfex HD - VP Blue Gel - Autoglym Instant Tyre Dressing 7. Szyby - Meguiar's NXT - AutoGlym CGP - IPA - 4Nano Premium Vision 8. Wewnątrz: - Dokładne Odkurzanie - Oczyszczanie elementów plastikowych Surfex HD 1:10 + Pędzelki - PB Natural Look na plastiki 9. Silnik: - Aktywna Piana + APC - APC 1:4 + Pędzelkowanie - Autoglym Vinyl and Rubber Care 10. Elementy plastikowe zewnatrz, gumy i uszczelki: - Autoglym Bumper Care - Autoglym Vinyl and Rubber Care 11. Nadkola: - Aktywna Piana + APC - APC 1:4 + Pędzelkowanie - VP Tar & Glue Remover - Autoglym Bumper Care Inne: - Kercher K5.55 - Odkurzacz Henry - VP Large Blue Fluffer do osuszania - Pędzelki - Mnóstwo chęci ! Czas pracy: ok.48h Wnętrze: Na początek postanowiłem zająć się wnętrzem, jak widać na zjęciach głównym problemem była spora ilość kurzu i błota. Pokrowce zostały ściagnięte, wszystko zostało dokładnie odkurzone, elementy plastikowe wyczyszczone APC 1:10, na koniec plastiki zabezpieczone PB NL. Prania nie było bo nie mam jeszcze do tego sprzętu (pracuje nad tym) mimo wszystko fotele były w dobrym stanie. W zakamarki też zaglądamy Tańczące pendzelki Tutaj po dodkładnym odkurzaniu i myciu APC, jeszcze bez PB NL. Natural Look 50/50 Z zewnątrz: Tak prezentowało się auto w momencie kiedy trafiło w moje ręce. Na początek mycie wstępne, opłukanie i pędzelkowanie wszystkich zakamarków tak żeby lepiej pracowało się wokół auta Po myciu wstępnym zabrałem się za nadkola, felgi i kołpaki. Pianowanie, później APC 1:4 i pędzelkowanie... Felgi i kołpaki też oberwały Tutaj był mały szok troche zabawy z VP Tar & Glue było ale jakoś się udało... Nadkola zabezpieczone AG Bumper Care Przyszedł czas na wnęki i różne tego typu zakamarki troche brudu się tam nazbierało... Znowu pędzelki Po wyczyszczeniu Mycie silnika Zdjęce osłony, piana aktywna, opłukanie pod małym ciśnieniem i pędzelkowanie APC w stężeniu 1:4.Na koniec zabezpieczenie plasików za pomocą Autoglym Vinyl and Rubber Care. Gąbeczke wyciągamy i czyścimy osobno. Silnik wyczyszczony i zabezpieczony Vinyl & Rubber Care Mycie właściwe i oczyszczanie lakieru Przyszedł czas na dwa wiadra, usuwanie smoły, zanieczyszczeń metaliczny itp. Grit Guard własnej produkcji może nie robi szału ale spełnia swoje zadanie żeby glinka miała mniej roboty usuwamy smołe... ... IronX też ma co robić nie tylko na felgach Glinkowanie Tutaj też czyścimy Jak widać glince nie oberwało się zbyt mocno Jeden fluffer sobie poradził Po dokładnym osuszeniu wjazd do garażu i oklejenie auta. Inspekcja lakieru Tutaj komentarz jest zbędny... wszystko widoczne na zdjęciach jednak do światła dziennego wiekszość rys całkowicie niewidoczna, przez co i po korekcie nie ma wielkiego szału Korekta lakieru 50/50 Pewnie da się lepie ale myśle że jak na pierwszy kontakt z rotacja wyszło w miarę przyzwoicie Pierwsze wrażenie = lakier twardy jak cholera szybka zmiana twardego Urbana na futro +FG500 po kilka przejazdów i było coraz lepiej, później FG500 na cuttingu, miejscami IP2000 i jako finish FF3000. Zdjęcia po oczyszczaniu wypełniaczy za pomocą IPA 1:1. Po korekcie dokładne umycie auta w celu usunięcia resztek pasty, pyłu i tak po prostu dla samej przyjemności mycia rekawicą CarPro Jak widać Marolex też daje rade Zwierzak w akcji z szamponem Big Apple. Auto po umyciu i osuszeniu, myślę że wygląda już całkiem nieźle Wracamy do garażu gdzie czekał DAS6, karbowany czarny Urban i Cleaner R222. Oczyszczanie oraz zabezpieczenie szyb Po przygotowaniu lakieru pod LSP zabrałem się za dokładne oczyszczenie szyb za pomocą płynu megsa, AG CGP oraz IPA. Na koniec szyby zabezpieczone preparatem 4Nano Premium Vision Przednia szyba otrzymała podwójną warstwę, reszta oberwała tylko raz. Woskowanie Przyszedł czas na LSP, wosk nakładany aplikatorem Megs'a, następie spolerowany, odstawiony do "wypocenia się" niestety w średnio ciepłej temp i ponownie spolerowany. Główny bohater CG Pete's 53 wraz z puszystym pomocnikiem CG MAX. Efekty po nawoskowaniu Niestety kolor mało efekciarski w garażu wyglądało to całkiem fajnie po wyjechaniu nie było już tak kolorowo. Mimo wszystko autko odżyło i wygląda całkiem inaczej Chyba nawaliłem zbyt dużo zdjęć jak coś to piszcie będę miał nauczke na przyszłość. Wszelka mająca sens krytyka mile widziana niedługo działam z kolejnym autem
wirus_kamil Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Auto wyszło bardzo fajnie Szkoda że do zdjęć nie założyłeś kołpaków, pewnie by się auto lepiej prezentowało Pędzelki widać Jest Git Jaka reakcja właściciela ?
michałoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bardzo fajnie wyszło Kolor faktycznie mało wdzięczny ale ważne, że zamierzony efekt został uzyskany http://img189.imageshack.us/img189/8434/47086641.jpg Tu z tyłu widzę niezłe zaplecze do relacji Zazdroszczę tak dużego garażu.
different Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 kolor faktycznie nie oddaje efektu, ale praca jak na pierwszą wykonana jest naprawdę bardzo dobrze. tak trzymaj i czekamy na kolejne
Zybercik Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Kolor niefortunny Ci się trafił, kilkanaście godzin roboty a 'heniek' by powiedział, że ładnie przepłukany Dobra robota i ładne zdjęcia - tego zazdroszcze
kamilgt Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bardzo fajnie, lubie to Dużo pracy włożonej Szkoda, że nie malowałeś nieściernych części tarcz, trochę psują efekt...
BartekB Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Praca fajna. Druga już z konkretnymi zdjęciami z procesu odnowy, ładne 50/50. Elegancko odnowiony lakierem i środek. Super !!!
ANB Karol Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Profi robota Widać że przyłożyłeś się do roboty wykorzystując wcześniej już nabytą wiedzę Teraz weź jakiegoś czarnego pacjenta i wtedy pokaż co naprawdę potrafisz
wirus_kamil Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bardzo fajnie, lubie to Dużo pracy włożonej Szkoda, że nie malowałeś nieściernych części tarcz, trochę psują efekt... Malowałem kilkakrotnie części które nie mają kontaktu z klockiem i efekt był fajny do 3 mocniejszego hamowania ;( Chyba że masz jakieś polecane farby :>
KeepeR Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Dzieki za pozytywne opinie miałem niezła treme wrzucając relacje na forum Auto wyszło bardzo fajnie Szkoda że do zdjęć nie założyłeś kołpaków, pewnie by się auto lepiej prezentowało Pędzelki widać Jest Git Jaka reakcja właściciela ? Kołpaki były w średnim stanie, stwierdziłem że trzeba będzie kupić nowe i póki co nie zakładałem Właścicielem jest moja mama i nie mogła się napatrzeć jak czysto jest w środku i jak auto ładnie się świeci http://img189.imageshack....34/47086641.jpg Tu z tyłu widzę niezłe zaplecze do relacji Zazdroszczę tak dużego garażu. Garaż niby ok ale jak widać troszke w nim pudełek, które zajmują mi miejsce no ale gdzieś je trzeba trzymać. Z czego ten GridGuard ? Koszyczek na cebule kupiony w tesko, delikatnie przerobiony no i kawałki plexy pod nim. Jeśli chodzi o kolor to nie jest aż tak źle, dla lekko wtajemniczonych efekt widoczny gołym okiem
vanquisz Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Podręcznikowa fotorelacja, świetne zdjęcia, nic dodać nic ująć Passat wygląda teraz inaczej, na tle swoich bliźniaków jeżdżących w PL Proponuje zakupić mniej fotogeniczny a lepiej wykonany pędzelek. imo ani on nie delikatny, ani dobrze wykonany.
blaszczu Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Jeśli naprawdę jest to Twój pierwszy raz to moim zdaniem wyszło elegancko Naprawdę gratuluję dobrej roboty Kolor rzeczywiście mało "efekciarski" - niebawem będę miał do roboty Avensisa mojego ojca w tym kolorze i też będę stosował Petesa Swoją drogą jakie masz wrażenia po użyciu tego wosku?
KeepeR Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Profi robota Widać że przyłożyłeś się do roboty wykorzystując wcześniej już nabytą wiedzę Teraz weź jakiegoś czarnego pacjenta i wtedy pokaż co naprawdę potrafisz Jest główny dostawca stuffu Czarny pacjent już się nie może doczekać, ja tym bardziej za pare dni znikam na tydzień do garage Bardzo fajnie, lubie to Dużo pracy włożonej Szkoda, że nie malowałeś nieściernych części tarcz, trochę psują efekt... Pewnie tak ale auto służy głownie do pracy, dostarcza towar itp. niestety cały rok jeździ na stalówkach wiec co tu mówic o malowaniu Passat wygląda teraz inaczej, na tle swoich bliźniaków jeżdżących w PL Proponuje zakupić mniej fotogeniczny a lepiej wykonany pędzelek. imo ani on nie delikatny, ani dobrze wykonany. Pędzelek był lepszy ale gdzieś mi się zgubił niedługo kupie coś bardziej konkretnego. Najlepsze jest to że passat ma 100% ori lakier, brak otarć czy jakiś wiekszych wgnieceń, może dwa malutkie od jakiś drzwi Jeśli naprawdę jest to Twój pierwszy raz to moim zdaniem wyszło elegancko Naprawdę gratuluję dobrej roboty Kolor rzeczywiście mało "efekciarski" - niebawem będę miał do roboty Avensisa mojego ojca w tym kolorze i też będę stosował Petesa Swoją drogą jakie masz wrażenia po użyciu tego wosku? Pierwszy z rotacja wcześniej działałem na DA i robiłem lekką korekte na innym aucie ale szybko stwierdziłem że DA tylko do cleanerów Pete's jest świetny, pieknie pachnie kokosem, łatwo się poleruje i daje nizły blask pracuje się z nim bardzo przyjemnie.
Marco Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 No Panie. Poprzeczkę zawiesiłeś wysoko. Zarówno praca jak i relacja zasługują na najwyższe uznanie. Brawo! Jedyne co mnie boli to te kołpaki rzucone "twarzą" do kostki....
KaeMeL Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bardzo fajna relacja, treściwa, lekko się ją ogląda. Mi się bardzo podoba, chociaż kolor mało wdzięczny. Gratulacje
JM63 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 KeepeR, Moim zdaniem relacja w sam raz- zrobione co trzeba, dobrze pokazane (szczególnie stan lakieru), piano Czekam na kolejne
KeepeR Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Jeszcze raz dzieki. Ciesze się że się podoba miałem obawy czy fotki będą ok itp, każdy kto robił taka relacje wie że nie łątwo pracować ( szczególnie jak Cie wciagnie) i robić fotki... tym bardziej że fotograf ze mnie żaden ale chyba tragedii nie ma. edyne co mnie boli to te kołpaki rzucone "twarzą" do kostki.... Słuszna uwaga, usprawiedliwie się tylko tym że te kołpaki są w kiepskim stanie i w zasadzie po ściagnieciu stwierdziłem że i tak ich raczej nie będę zakładał... Nie mam mowy żebym postąpił tak z felgami czy nawet z kołpakami w dobrym stanie mimo wszytko musze popracować nad jakimś stolikem do takich prac... jakieś pomysły ?
JM63 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 KeepeR, http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... start=1725 Może coś takiego, jak Makki?
KeepeR Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 JM63 , takie coś swoją drogą, przyda się na ściagnietą felge, wiesz gdzie to dostać ? Do czyszczenia myślałem o czymś innym, w głowie mam stolik z kratą zabezpieczoną jakaś gąbka żeby nic się nie rysowało...
Administrator Evo Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Bardzo przyjemnie
JM63 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 KeepeR, Nie mam pojęcia, ja swoje umyłem na bezdotyku, korektę robiłem na chodniczku w łazience, umyłem pod prysznicem i zabezpieczałem na kolanie
Borek Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 mimo wszytko musze popracować nad jakimś stolikem do takich prac... jakieś pomysły ? z kwotą ok 20zł udaj sie do leroja czy innego obi przydaje się też przy "klęczących" czynnościach
bbarti Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 20 Kwietnia 2012 No no Panie - Gratulacje Super 50/50 Natural Look - po prostu miażdży A Grid Guard z koszyczka na cebulki - wymiata Robota Profi - Na razie najlepsza relacja od początku tego roku, ale konkurencja nie śpi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się