Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej


coobah

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

Miałem kiedyś coś takiego ale robiło zakłócenia takie że nie mogłem korzystać z CB radia :) Kupowałem jak dobrze pamiętam na allegro od użytkownika Kogel i nazywało się to: moduł świateł dziennych SD-2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś coś takiego ale robiło zakłócenia takie że nie mogłem korzystać z CB radia Kupowałem jak dobrze pamiętam na allegro od użytkownika Kogel i nazywało się to: moduł świateł dziennych SD-2

 

sprzedałeś,wyrzuciłeś czy odesłałeś to z powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam moduł SD2 wlasnie od Kogiel'a od momentu przymusu jezdzenia w dzien na swiatlach, z CB jak i innej elektroniki w aucie korzystam i zadnych zakłócen nie zaobserwowałem. Do tego stopnia jestem zadowolony że rok temu w nabytku mojej drugiej połówki rownież zamontowałem w/w moduł. Przez te kilka lat troche zostal zmodernizowany jezeli chodzi o podłączenie i sterowanie wyjsciami, ale działa identycznie wysterowujac zarowki od swiateł drogowych impulsowo na 30%. Kilka razy zatrzymywała mnie policja do kontroli i odpukac nigdy nikt mi sie do tego nie przyczepił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz bym wolal pasek ledowy zalozyc niz takie cudactwo... i jedno i drugi homologacji nie bedzie mialo ale pasek ledowy dostaniesz za 10zl :)

 

Trochę ekstremalne porównanie.

 

Długie światła świecące na 30% to jest rzecz powszechnie instalowana w nowych autach w fabryce od kilku ładnych lat. Nie posiadanie homologacji RL na kloszu sprowadza się tylko do tego ,że jej nie ma. Poza tym to jest taki sam reflektor jak w aucie z fabrycznie montowanym takim diwajsem i nie jest ani niebezpieczny ani oślepiający, oczywiście pod warunkiem ,że ten moduł działa jak powinien. ZTCW do niektóre ASO (bodajże KIA i Subaru) montują podobny moduł tylko na szyne CAN i do tego dodają oddzielnie deklaracje zgodności. Na reflektorach także nie ma wybitego RL i pomimo tego jeżdżą. Jest to inwencja importera.

 

Myślałem o czymś takim bo jako jedyne z dostępnych rozwiązań w samochodzie 10 letnim nie będzie zalatywało wiochą w przeciwieństwie do diod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze podobne rozwiazania sa montowane seryjnie zasadniczo nic nie oznacza... takie "samowolne" zmienienie przeznaczenia danych swiateł homologacji miec nie bedzie, w przeciwienstwie do seryjnego montazu.

Nie widzialem a nawet nie wiedzialem ze cos takiego jest robione seryjnie wiec sie sprzeczac nie bede czy to rozwiazanie jest identyczne z kazdego punktu widzenia czy tylko zblizone dzialaniem, tak czy siak porzadnego badania technicznego nie ma prawa to przejsc. Inna sprawa ze z cala pewności w 99% zakładów przejdzie badanie bez problemu. Tak samo jak w przepisach swiatla dzienne dokladane (nie ori) maja sie swieci tylko z przodu, bez tylnych pozycji, chyba ze byly tak montowane seryjnie i to tez tylko do danego rocznika. Tak wiec teoretycznie dokladane dzienne swiatla mimo wszelakich mozliwych homologacji i idealnego montazu jezeli beda sie swiecic wraz z tylnymi pozycjami to nie powinny przejsc przegladu - a teraz pytanie ilu diagnostow w PL sie do tego przyczepi? 0,2% ?

 

Każdy robi jak uważa, Polska to kraj, w którym wiele rzeczy nie jest dozwolonych a mimo wszystko funkcjonuja. W przypadku swiatel dziennych większośc przepisów funkcjonuje tylko na papierku, ponieważ ani użytkownicy ani diagności ani nawet policja nie zwraca na to kompletnie uwagi - w wiekszości policja jak i diagności nawet nie wiedzą jaki powinien być np. prawidłowy montaż światel dziennych nie mówiąc już o homologacjach itp.

 

Dla przykladu podam ze 2lata pod rzad pytalem na przegladzie o swoje swiatla dzienne - czy są ok, czy montaż spełnia standardy itp. Co usłyszałem? Panie działają? no to niech sobie świeca i już... Co zrobił policjant przy kontroli na moje pytanie odnośnie świateł dziennych? zapytał czy to oryginał czy sam robiłem na ledach... mieł głęboko gdzieś homologacje, odstępy miedzy swiatlami, to czy same gasna czy nie... za to zapytał czy mam pozwolenie na CB Radio :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy, czy jezdzi sie na renomowane stacje, gdzie faktycznie sprawdzaja auto czy tez na poczte, gdzie tylko podbijają pieczątki

 

Ostatni przeglad robiłem na MPK Lublin, wcześniej PZM a ostatnio bylem w ASO u Danelczyka pod Lublinem (kupowałem troche ori gratów typu paski, uszczelki, odme itp.. przy zamówieniu takich dziwnych elementów zaproponowali przegląd - nie rejestracyjny -za 100zł wieć nie odmówiłem) Przy okazji polecam bo mi naprawili bez kosztów przycisk od podgrzewania fotela i wyczyścili dywaniki :) nie wiem czy przycisk zrobili dlatego ze nie dziala czy mysleli ze to oni popsuli to i naprawili :)

 

Generalnie nie mieli pojęcia o prawidłowym montażu swiatel dziennych - znaczy w PZM niby mieli ale gośc mi powiedział, cytuje "żebym sie nie przejmował pierdołami" :/ ale do braku katalizatora juz się przyczepil...

 

P.S.

Z zasady jade na badanie techniczne tam gdzie mam po drodze... i tak nic odkrywczego sie nie dowiaduje nigdy... mam zasade ze jak cos nie dziala to trzeba wymienic badz naprawic a nie czekać na przegląd. Z tym katalizatorem tylko wtope zaliczyłem w PZM bo mi nie chciał podbić przeglądu, ale finalnie podbił pieczątke, chociaż 2x sprawdzał spaliny i jakoś doszedł do wniosku że mimo wszystko jakieś tam normy spełnia (nie do końca znam normy wiec nie wiem o czym mówil...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzialem a nawet nie wiedzialem ze cos takiego jest robione seryjnie wiec sie sprzeczac nie bede czy to rozwiazanie jest identyczne z kazdego punktu widzenia czy tylko zblizone dzialaniem,

 

ja u siebie mam seryjnie takie rozwiązanie i zupełnie inaczej to świeci...

nie raz spotkałem się z taką samoróbką na drodze (poznaje w samochodach, które nigdy nie miały takiego rozwiązania seryjnie) i faktycznie trochę za mocno to świeci w porównaniu do hondy, audi czy VW... 30% to za dużo, powinno być około 20...

 

ale teraz tak przemyślałem i w nie wszystkich to oślepia, może te 30% to ok, ale nie do wszystkich samochodów :o:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedź do gościa od którego brałeś, niech wyciąga sterownik od innego nowego zestawu i sprawdź na tym drugim sterowniku.
Tak własnie zrobiłem. Trafiony był control box. Po zamontowaniu nowego wszystko gra :good:

 

ha! Trafiłem z diagnozą :D

 

Moje zamontowane Philipsy wyglądają tak:

 

1a.JPG

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

Według mnie wyglądają OK jak na dokładane lampy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GracjanS4, a miałem podjechać Cię poszukać, ale tak się zajęliśmy różnymi rzeczami że zapomniałem. A było co robić, najpierw na jednej masce wylądował Blue, Colli 476s, Hard Candy i jakiś QDek (ot, teścik taki u kumpla), potem wymieniałem komuś spryski na mgłowe a potem otwierałem schowek w STku, w którym ktoś połamał mechanizm i klamka nie działała ;). Udało się :D

 

Dzięki za dobre słowo, jeśli dobrze świeci to z czystym sumieniem na dziennych będę jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaptan :good: nie jestem zwolennikiem dokładanych na siłę dziennych świateł, ale u Ciebie faktycznie nie ma się do czego przyczepić. Wyglądają jakby mu fabryka dała. Ja niestety nie widzę u siebie w Volvo takiego miejsca,żeby to sensownie wyglądało (jak chociażby coobah ma w citroenie), dlatego nie będę montował. Nie lubię na siłę doklejanych , montowanych, a zwłaszcza g.wien w postaci pasków ledowych, które widać tylko o zmroku i jeszcze słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.