Arkadius Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zamowione fg400 i pad 130mm flexipads zobaczymy co z tego bedzie. Myslicie ze po scieciu tym zestawem wiekszosci rys konczenie UC na srednim albo miekkim padzie zda egzamin? Na to AF Tripple na wykonczeniowym i wosk Megsa
Arkadius Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2014 No i jestem po pierwszej walce z fragmentem testowym na masce. 4 przejazdy i nie jestem zadowolony niestety.. Drobne ryski co prawda zniknęły bardzo ładnie ale do tych trochę głębszych już nie ma opcji się dobrać. Co do samej pracy na FG400 to bardzo pozytywne wrażenie - pylenie praktycznie zerowe, ładnie się wypracowuje i pozostawia czystą powierzchnię. Ale chyba DA jednak nie wykorzysta jej możliwości.
malypb Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 23 Stycznia 2014 Jak pracowales? Jaka predkosc na maszynie, jaki docisk i jaka predkosc przesuwania? Przy pracy na DA z padami MF odpowiednia technika jest KLUCZOWA! Ja aqurat nie testowalem padow MF flexipads, ale testowalem wiele innych (optimum, cg, bs, megs, lc) i tak jak pisalem wczesniej Megs sa najlepsze na DA. O klase lepsze i skuteczniejsze. Jezeli masz mozliwosc to sprobuj jeszcze past M105 lub M101 od Megsa. Czesto dzialaja lepiej (w sensie ciecia) niz Menzerna. Na DA.
Arkadius Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jeden przejazd na pierwszym biegu do rozprowadzenia, przejście na 6, powolne przejścia poziomo i pionowo i tak aż do całkowitego wypracowania pasty. Wyszło z 10 przejazdów w pionie i w poziomie. Następnie kolejna dawka pasty i od nowa. Starałem się prawie nie dociskać i jechać samym ciężarem maszyny. Ze trzy przejścia były z mocniejszym dociskiem. A jak z Twoich doświadczeń najlepiej pracować DA?
malypb Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Bez docisku nie ma ciecia - chyba, ze masz Rupes, z ktorym technika jest nieco inna. Sprobuj tak: predkosc maszyny max. 4 i pol (pady MF dzialaja LEPIEJ na mniejszych predkosciach) kilka pierwszych przejazdow (4-6) z bardzo duzym dociskiem, ale tak aby aby pad nadal sie obracal - to nie musi byc szybki obrot! 2-3 koncowe przejazdy (o ile juz widzisz, ze pasta zaczyna sie wypracowywac - staje sie bardziej przezroczysta) z mniejszym dociskiem, ale nadal z dociskiem predkosc przesuwania maszyny - BARDZO wolna male sekcje - 40cmx40cm to max. po kazdej sekcji BARDZO dokladne czyszczenie pada - najlepiej sprezonym powietrzem, a jak nie masz to szczotka lub gabka z duzymi dziurkami i twarda Nie licz na to, ze na lakierze Audi (wyglada jednak na ten z tych twardych) jedno podejscie do sekcji wszystko zalatwi. Zwykle bedziesz potrzebowal 2 lub 3, miejscami wiecej.
Arkadius Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Wielkie dzięki za porady jutro raz jeszcze zabiorę się do testowania relacja wieczorem
Arkadius Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 25 Stycznia 2014 No i dzisiaj trochę powalczyłem z lakierem Przypomnę - pasta Manzerna FG400 + DAS 6 + pad MF Flexipads. Efekt jak na zdjęciach poniżej - zostały tylko głębsze rysy. W sumie były 3 serie po ok 5 przelotów góra-dół, prawo-lewo w każdej - aż do całkowitego wypracowania pasty. Nawet jak już pad nie zostawiał żadnej mgiełki spokojnie można było zrobić z 2 przeloty. Docisk taki żeby pad się kręcił co najmniej ok 2 obr/s więc na ile mocno było to możliwe Bieg 5. Z efektów jestem bardzo zadowolony choć pewnie da się lepiej - mam jeszcze "kawałek" auta do zrobienia więc jest się na czym uczyć I tu odkryłem chyba jedną z najważniejszych zalet maszyn DA dla początkujących (to mój pierwszy kontakt z samodzielną korektą!) - można do woli próbować bo lakieru nie ubywa tak szybko i mając dobre oświetlenie po każdym przejeździe widać co i jak. Dodaję trochę zdjęć (sory za jakość i to że pewnie są kiepsko zrobione ale raz że nie mam odpowiedniego sprzętu a dwa - w tematyce ustawień manualnych jestem zielony ale robiłem co mogłem żeby było widać co i jak) Taki mam u siebie stan lakieru.. ;/ Tutaj parę zdjęć polerowanego obszaru po korekcie (starałem się pokazać rysy które zostały) No i na koniec jakieś zapewne nieudolne 50'tki Podejrzewam że ta sama praca na bardziej miękkim lakierze pozwoliłaby osiągnąć lustro ale lakier na tym aucie jest na prawdę MEGA twardy..
malypb Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Stycznia 2014 IMO całkiem nieźle z tym światłem. Przydałoby się jednak sprawdzić używając lepszego światła. Brinkman, światła HQI i jakiś LED (pokaże hologramy, ja używam Lenser P7 i/lub lampy blyskowej z iPhone ). Na pewno wymaga to wykończenia, bo lakier nie jest super przejrzysty, widać haze - ale to normalne przy cięciu z padami MF. IMO wystarczy szybki przejazd z Menz 4000 lub M205 lub czymś podobnym na średnio miękkim padzie - np. CG HexLogic blue lub Urban czerwony. I mała ciekawostka: Używając Rupes 15 i Rupes Zephir i padów MF Megsa taki poziom korekty uzyskuje się w max. dwóch podejściach (czyli o min. 33% szybciej), a często wystarcza jedno podejście (czyli o 66% szybciej). Lakiery Audi i ich podobny stan. Wczoraj właśnie robiłem A3 w podobnym kolorze (jakiś ciemny grafit) i przez to, że nie miałem za bardzo czasu to zrobiłem taki "one step" wykończony szybką rundą z Wolf's Shine and Seal (lekko ścierne aio), który usunął małe holo i haze. Z tym, że na "moim" Audi było dużo, dużo wicej takich głębokich rys jak widać u Ciebie (pośrodku kawałka testowego). Przed: Po - jedno podejście z Rupes 15, Zephir i Megs MF, bez wykończenia: Lampy z góry to właśnie lampy HQI, mocne i dość wysoko - pokazują wszystko. Są okropne jeżeli chodzi o pokazanie auta przy odbiorze - widać każdą drobnostkę, która została. Są wspaniałe w trakcie pracy bo pokazują wszystko jak na dłoni.
Sucre Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2014 Arkadius efekty bardzo ladne, tylko jak dla mnie zasadnicze pytanie, czy uzyles ipy lub jakiegos plynu do inspekcji. Wydaje mi sie ze duzo z tych rys zostalo wypelnionych.
Arkadius Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2014 Tak sprawdzone ipa szybki przejazd finishem by wystarczyl na to co zostalo
Sucre Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2014 Jezeli tak to na prawde fajnie to wyszlo jak na taka szybko akcje. Trzeba sie bedzie przyjrzec tym padom z mikrofibry.
Moderator Domel Opublikowano 31 Stycznia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 To czy w ogole Da sie robic jakas korekta Manzernami ? (bez padow z mikrofibry)
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 31 Stycznia 2014 Partner forum Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 Domel, Jeszcze rok temu każda korekta była bez padów MF, więc się da
Moderator Domel Opublikowano 31 Stycznia 2014 Moderator Zgłoś Opublikowano 31 Stycznia 2014 Domel, Jeszcze rok temu każda korekta była bez padów MF, więc się da Znalazlem przypadkiem ten post... obkupuje sie wlasnie w pady... ,maszynka czeka a tutaj rozne komentarze tak na szybko przeczytałem musze to ogarnac od poczatku
piter007i Opublikowano 29 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2015 Że swojej strony dodam ze jeśli ktoś decyduje się na microfibre cutting, to radzę od razu dołożyć i kupić te firmy Meguiars. U mnie flexipads po 1 fiescie jest praktycznie zużyte czyt. Rozklejona MF od gąbki. Wysłano z mojego G4S
darkside Opublikowano 29 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2015 Potwierdzam, flexipads mikrofibry bardzo słabo radziły sobie, bardzo szybko się zapychają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się