JM63 Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Cześć, Na wstępie chciałbym powiedzieć, że relacja jest kiepska- nie ma setek zdjęć z pędzelkiem, piany po kolana, 'gleby i koła', korekty na 100% wymagającej demontażu spojlerów, kierunkowskazów, listew, woreczków czy Colli... Ot w wolnym czasie brałem maszynę, jechałem do garażu, orałem i przy okazji cyknąłem kilka fotek, z których większość jest po robocie. Do rzeczy: Volvo V70 2.4t, rocznik 1999, przebieg 243 tyś km. Nie wiem, co robili z nim poprzedni właściciele, ale na pewno nie miał lekko, o czym świadczą swirle na szybach gorsze niż w większości pokazywanych aut przed koretką, o lakierze już nie wspominając Stuff: Mycie i oczyszczanie AF Citrus Power VP Orange Pre Wash z Glorii AF Lather BH Soft VP Tar & Glue Remover Jakaś resztka IronX'a Felgi Przygotowanie jw + Blue Gel 1:3 czasem nierozcieńczony Korekta FG500 + P2 IPA Body Wrap Szyby BH Soft Pianka do szyb Prestone Glass Science Glass Scrub na dysku do szkła Flexi IPA RainX Korekta 3M 2500 papier wodny Pasty 3M: zielona, żółta, niebieska Menzerna FG500 Gtechniq P2 Pady 3M żółta i niebieska Flexi biała Lare Diamond żółta Cleanery & LSP IPA ClearKote Vanilla Hand Glaze Zymöl HDC Zymöl Carbon Wolf's Chemicals Body Wrap Autobrite Cherry Glaze Tworzywa Opony, podszybie i relingi: Gtechniq T1 Nadkola: Race Glaze Colour Enhance Uszczelki: Autoland Wnętrze: Sonax eXtreme matowy Zegary: Cherry Glaze Pozostałe Kestrel Sim 180 Rękawice Pędzielki Sporo fibr, aplikatorów itp itd No dobra. Kończ Władziu... i robimy... Mycie - tu bidnie http://youtu.be/Wqgo2rzC4QY Zdjęcie kiepskie, ale 'coś tam widać' Nie jest dobrze... Małe 50/50 Trochę lepiej, ale spuszczanie się nie ma sensu. Zderzak w opłakanym stanie. Komuś maska widocznie się nie spodobała, postanowił poprawić... Pierwszy kontakt z papierem... Jak widać były głębokie. Nie znam się, nie wiem ile lakieru- wygładzimy, będzie mniej widać... Lecimy dalej Finish Woskowanie: Carbon nałożony zgodnie z instrukcją: prostymi ruchami na niewielkiej powierzchni, przejechać fibrą w przeciwnym kierunku, odczekać ok pół minuty, ściągnąć nadmiar, spolerować Małe porównanie Body Wrap: po lewej nakładany fibrą, po prawej płatkiem kosmetycznym Felgi przygotowane już jakiś czas temu- brak zdjęć z prac. Za to aplikacja BW jak 'cza' - nałożony na b. ciepłą felgę, po ok 20 min spolerowany, poleżał w ciepłym i suchym pomieszczeniu przez dwie doby i ponownie dotarty. Duperele: 'Coś tam widać' once again T1 i niewytarta Ultrafina na błotniku MUSIAŁEM. Zaraz będzie, że nie oklejony, że piany za mało... Und dalej: RainX Trochę sztuki Po odkurzaniu zebrałem bałagan, który został na fotelach Deska i kierownica wyczyszczona preparatem do czyszczenia wnętrza kasków od Liqui Moly Na kierownicy się działo... Sonax do boju Chwila prawdy, czyli słońce prawdę ci powie SUPER HIPER ŁET LUK PERFEKT SZAJN Choć nie wszędzie było kolorowo... Jeszcze gorzej jest na słupkach, przy relingach itd... nie miałem pomysłu jak je zaatakować, przyznaję bez bicia Some say... że relacja bez kropelek to nie relacja, więc coś tam dziabnąłem. Szału nie ma, przyczyny doszukuję się w warunkach aplikacji (11*C, odstał jakieś 10h w garażu, dotarty, wystawiony na słoneczko. Niestety nocą kołderka ze szronu, która pewnie najbardziej dała w kość) I na koniec dwa małe filmiki http://www.youtube.com/watch?v=mhOEWe2MagY&feature=BFa&list=HL1334103238&lf=mh_lolz http://www.youtube.com/watch?v=xclaZcop_-k&feature=youtu.be Dzięki i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DawPi Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Relacja wypas, trochę mało środka pokazane, ale może być. Co tutaj i czym robiłeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 DawPi, Dzięki Relacji w zasadzie miało nie być, trochę spontan, ale żeby wstydu nie było to dałem kilka 'fot z rąsią' Autoland załączoną gąbeczką na uszczelki Zapomniałem wspomnieć o kilku rzeczach typu Cherry Glaze na progi, lekko ogarnięty wydech, dressing przy wlewie paliwa, koło zapasowe i okolice też dostały dressing i Cherry'ego. Może przy okazji prania tapicerki coś cyknę więcej środka, bo tu pakiet podstawowy tylko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rise and Shine Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Ok, nim zapomnę, trzecie zdjęcie, z nadkolem, nie miałem pojęcia na co patrzeć przez chwilę, myślałem że to jakiś negatyw/invert, dopiero po kilku sekundach załapałem że to nadkole Teraz idę przeglądać dalej... (kilka chwil później) Relacja bardzo fajna, ładnie autko ogarnąłęś, korektę zrobiłeś jak ja to lubię mówić "użytkową" - auto odżyło, w słońcu wygląda dobrze, a to co zostało... cóż, tak wyglądałoby autko pewnie po kilku/nastu myciach od korekty 95% nad którą siedziałbyś kilka dni. Fajny też masz przekrój kosmetyków, od Sonaxa i Autolandu po Zymola, na pewno kilka osób spojrzy na relację bardziej realnie, jako możliwą do powtórzenia we własnym garażu - czasem arsenał samych eksluzywnych środków troszkę podnosi mistyczność procesu i takim kolegom z wykopu czy innych źródeł może się wydać kompletnie egzotyczny Jedyne co tak naprawdę mnie razi, to aplikacja pianki bezpośrednio na schowek i kierownicę - z tego co widzę, masz zamek w schowku, więc średnio to dla niego dobre, przy kierownicy robisz sobie troszkę więcej pracy, bo potem wypadałoby wszystko ładnie doczyścić ze szczelin przy klaskonie etc W skrócie, bardzo dobrze, dostateczny, siadaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 Rise and Shine, Rzeczowo i konstruktywnie Nad zdjęciami jeszcze muszę dużo popracować... Jeśli chodzi i piankę to poleciałem na bogato pod relacje nigdy wcześniej jej nie używałem i z braku APC zerknąłem do pudełka rzeczy zapomnianych. Aczkolwiek nie pomyślałem o szczelinach Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Dodałeś mi otuchy, teraz bede sie mniej bal Link to comment Share on other sites More sharing options...
ultratouch Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Dla mnie relacja super. Świetny ponadczasowy samochód, mega fajny kolor i naprawdę super wygląda po wszystkim. Pierdołami się nie przejmuj - to Twój prywatny samochód a nie zawody na czas, zdążysz jeszcze ogarnąć Co kładłeś na VHG?Carbona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KR54321 Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Wg. mnie relacja wcale NIE jest kiepska, a zdjęć w sam raz A no i ja tu widzę koło i to ładne Do tego to co lubię, czyli odbicia chmur ze słońcem i zaangażowanie w robotę. JM63, Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 ultratouch, Tak, miałem pewne podejrzenia, że całkiem się lubią Dzięki chłopaki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ultratouch Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Tak, miałem pewne podejrzenia, że całkiem się lubią Jak Twoim subiektywnym zdaniem wygląda takie połączenie na żywo vs. HD cleanse? Daj znać kiedyś jak wypada trwałość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 ultratouch, Wygląd? U siebie nie zauważyłem różnic, ale przy okazji korekty sprawdzę na LC9Z w Passacie, może tam będzie coś więcej widać. Moim zdaniem ma tą przewagę nad HDC, że jest ścierny i na finishowym padzie robi całkiem dobrą robotę dzięki czemu odpada jeden etap przed woskowaniem. No i nie trzeba się śpieszyć z docieraniem Jeśli chodzi o trwałość to na XC70 leży już dwa miesiące i wygląda całkiem nieźle, bez żadnych QD, dwa mycia Posseidonem, kilka proszkiem i ze 2-3 Lather'em. Filmik sprzed korekty, po lewej Carbon na VHG, po prawej na HDC. http://www.youtube.com/watch?v=TXLdB8fNYAM&feature=youtu.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
cz@rek Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Fajna relacja jak już wspominali przedmówcy fajnie ze udało ci się z powodzeniem połączyć zarówno środki marketowe jak i niską, średnią i najwyższą półkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Przyjemna relacja, taka "swojska" i "szczera" . A efekty? nie młode już, ale bardzo zacne auto, wygląda świeżutko i zdrowo ...nie ma....'gleby i koła' nie jest źle, ale nad naciągiem można by popracować zdjęć w sam raz troche mnie zmartwiłeś ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 JM63, sprężyn żeś nie doczyścił i nie nawoskował, i ten tego...no...pędzelek nie oklejony i piany jakoś tak mało A teraz poważnie... pierwsze za to żeś się przełamał i sam podszedł do szorowania łosia. drugie za zapał robienia autka na raty, w dodatku podstawowe szorowanie na bezdotyku, ja robiąc w ten sposób dałem sobie na wstrzymanie po dwóch dniach trzecie jak widać papierek też nie gryzie i głębsze ryski da się zlikwidować no i czwarte a tak, żeby nie zatrzymać się na trzecim Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 Dobra,dobra, żeby nie było tak kolorowo to powiem, że przyjarałem lakier na klamce Od tamtego momentu nie żałuję taśmy sprężyn żeś nie doczyścił i nie nawoskował, Prawa z rozpędu dostała dressingiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
fipa Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Dobra,dobra, żeby nie było tak kolorowo to powiem, że przyjarałem lakier na klamce Od tamtego momentu nie żałuję taśmy Tez mi sie to zdarzylo, ale na zderzaku, chyba na plastiku latwiej to zrobic bo gorzej cieplo odprowadza Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartekB Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Czysta, schludna relacja. Nie ma przesytu chociaż troszkę mi zdjęć brakuję, no ale może to takie zboczenie i mało komu potrzebne. Ciekawy dobór stuffu i bardzo ładne efekty pracy. Praca wcale nie słaba, na poziomie, elegancko odnowione autko. Super Link to comment Share on other sites More sharing options...
czaptan Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Ależ wdzięczny kolor . Odbicia chmur (zwłaszcza na masce) mnie rozwaliły . A robota świetna, bez zbędnego spuszczania się, ale konkretna i dokładna . Podobne założenie mam na lato z moją Foką Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireman Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Bardzo przyjemnie wyszło, początek jak zawsze znajdzie się coś do poprawy, ale nie ma się gdzie spieszyć No i w końcu ktoś nałożył zymola nie na HDC i pokazał, że działa dobrze Glass Science Glass Scrub na dysku do szkła Flexi Odnośnie tego, bo wspominałeś o rysach po tym chyba nie zeszły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 fireman, Absolutnie nie zeszły, tylko doczyszczenie szkła, bo było sporo osadu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 A ja od siebie dodam,ze tym bardziej szacun bo Volvo to lakier z betonu. Trudno się go obrabia ale i łatwo Łatwo bo można wyprowadzić do finiszu nawet mocną pastą. Gratulejszyn Link to comment Share on other sites More sharing options...
SewerynD Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Trochę lepiej, ale spuszczanie się nie ma sensu. Zderzak w opłakanym stanie. kompletnie mi się nie podoba takie podejście bo nie współgra z tym forum... jednak praca ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 kompletnie mi się nie podoba takie podejście bo nie współgra z tym forum Pewnych rzeczy nie da się zrobić. Wiec jeśli jedyną metodą jest lakierowanie to rzeczywiście nie widzę sensu...Poza tym zderzaki,generalnie elementy z tworzyw, to delikatny temat. Wiec nieraz lepiej zostawić niż gorzej spaprać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted April 11, 2012 Author Report Share Posted April 11, 2012 Łatwo bo można wyprowadzić do finiszu nawet mocną pastą. Fakt, czasem po FG500 z FC+ praktycznie nie było holo. Pod finish malina SewerynD, Ile bym nad zderzakiem nie siedział to i tak specjalnej różnicy nie będzie- wymaga reanimacji blacharsko- lakierniczych więc to raczej walka z wiatrakami Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 No młody dałeś radę Pierwsza relacja - wiadomo Gratuluję zapału i roboty ps. teraz trzeba ponowne pomiary na autostradzie zrobić, na pewno będzie lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now