Jump to content

Volvo V70


JM63
 Share

Recommended Posts

Cześć,

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że relacja jest kiepska- nie ma setek zdjęć z pędzelkiem, piany po kolana, 'gleby i koła', korekty na 100% wymagającej demontażu spojlerów, kierunkowskazów, listew, woreczków czy Colli... Ot w wolnym czasie brałem maszynę, jechałem do garażu, orałem i przy okazji cyknąłem kilka fotek, z których większość jest po robocie.

Do rzeczy:

Volvo V70 2.4t, rocznik 1999, przebieg 243 tyś km. Nie wiem, co robili z nim poprzedni właściciele, ale na pewno nie miał lekko, o czym świadczą swirle na szybach gorsze niż w większości pokazywanych aut przed koretką, o lakierze już nie wspominając :/

 

Stuff:

Mycie i oczyszczanie

AF Citrus Power

VP Orange Pre Wash z Glorii

AF Lather

BH Soft

VP Tar & Glue Remover

Jakaś resztka IronX'a

 

Felgi

Przygotowanie jw + Blue Gel 1:3 czasem nierozcieńczony

Korekta FG500 + P2

IPA

Body Wrap

 

Szyby

BH Soft

Pianka do szyb Prestone

Glass Science Glass Scrub na dysku do szkła Flexi

IPA

RainX

 

Korekta

3M 2500 papier wodny

Pasty

3M: zielona, żółta, niebieska

Menzerna FG500

Gtechniq P2

Pady

3M żółta i niebieska

Flexi biała

Lare Diamond żółta

 

Cleanery & LSP

IPA :lol:

ClearKote Vanilla Hand Glaze

Zymöl HDC

Zymöl Carbon

Wolf's Chemicals Body Wrap

Autobrite Cherry Glaze

 

Tworzywa

Opony, podszybie i relingi: Gtechniq T1

Nadkola: Race Glaze Colour Enhance

Uszczelki: Autoland

Wnętrze: Sonax eXtreme matowy

Zegary: Cherry Glaze

 

Pozostałe

Kestrel Sim 180

Rękawice

Pędzielki

Sporo fibr, aplikatorów itp itd

 

No dobra. Kończ Władziu... i robimy... ;)

 

Mycie - tu bidnie

http://youtu.be/Wqgo2rzC4QY

36709548n.jpg

18870495.jpg

Zdjęcie kiepskie, ale 'coś tam widać' 8-)

68600062.jpg

glinka1.jpg

55710222.jpg

99659314.jpg

Nie jest dobrze...

42409204.jpg

Małe 50/50

76477862.jpg

63968573.jpg

98075523.jpg

Trochę lepiej, ale spuszczanie się nie ma sensu. Zderzak w opłakanym stanie.

86828214.jpg

18148789.jpg

Komuś maska widocznie się nie spodobała, postanowił poprawić...

10642190.jpg

Pierwszy kontakt z papierem...

80588836.jpg

Jak widać były głębokie. Nie znam się, nie wiem ile lakieru- wygładzimy, będzie mniej widać...

71054316.jpg

Lecimy dalej

71458068.jpg

12724313.jpg

74043229.jpg

85858448.jpg

51410173.jpg

48888676.jpg

58793104.jpg

15185467.jpg

61298195.jpg

25112906.jpg

34209837.jpg

64600637.jpg

18986870.jpg

Finish

img9968e.jpg

img9969i.jpg

Woskowanie:

Carbon nałożony zgodnie z instrukcją: prostymi ruchami na niewielkiej powierzchni, przejechać fibrą w przeciwnym kierunku, odczekać ok pół minuty, ściągnąć nadmiar, spolerować

33932989.jpg

78306361.jpg

Małe porównanie

img0001god.jpg

Body Wrap: po lewej nakładany fibrą, po prawej płatkiem kosmetycznym

img0032yy.jpg

Felgi przygotowane już jakiś czas temu- brak zdjęć z prac.

Za to aplikacja BW jak 'cza' - nałożony na b. ciepłą felgę, po ok 20 min spolerowany, poleżał w ciepłym i suchym pomieszczeniu przez dwie doby i ponownie dotarty.

p1010733y.jpg

 

Duperele:

img9939f.jpg

'Coś tam widać' once again

img9940r.jpg

T1 i niewytarta Ultrafina na błotniku

img9952j.jpg

img9965s.jpg

img9955l.jpg

img9961b.jpg

 

MUSIAŁEM.

img9936rs.jpg

 

Zaraz będzie, że nie oklejony, że piany za mało... :D

 

Und dalej:

img001ga.jpg

img003oa.jpg

img004tf.jpg

p1010751dh.jpg

 

 

RainX

img005oou.jpg

Trochę sztuki :mrgreen:

 

img0008ri.jpg

img00222.jpg

Po odkurzaniu zebrałem bałagan, który został na fotelach

img008zz.jpg

img0010tp.jpg

 

Deska i kierownica wyczyszczona preparatem do czyszczenia wnętrza kasków od Liqui Moly

img0011pm.jpg

img0012fn.jpg

 

Na kierownicy się działo...

img0013wg.jpg

Sonax do boju

img0014kv.jpg

Chwila prawdy, czyli słońce prawdę ci powie

img0017oos.jpg

img0021xv.jpg

 

SUPER HIPER ŁET LUK PERFEKT SZAJN :-]

 

img0022ij.jpg

img0038lu.jpg

img0051wr.jpg

img0049gm.jpg

img0046fp.jpg

img0042hv.jpg

img0049va.jpg

img0050oc.jpg

img0052fv.jpg

 

 

Choć nie wszędzie było kolorowo...

img0048rx.jpg

 

Jeszcze gorzej jest na słupkach, przy relingach itd... nie miałem pomysłu jak je zaatakować, przyznaję bez bicia :/

 

 

Some say... że relacja bez kropelek to nie relacja, więc coś tam dziabnąłem.

Szału nie ma, przyczyny doszukuję się w warunkach aplikacji (11*C, odstał jakieś 10h w garażu, dotarty, wystawiony na słoneczko. Niestety nocą kołderka ze szronu, która pewnie najbardziej dała w kość)

img0034vj.jpg

img0035pm.jpg

img0037gx.jpg

img0055ah.jpg

img00522f.jpg

 

 

 

I na koniec dwa małe filmiki ;)

http://www.youtube.com/watch?v=mhOEWe2MagY&feature=BFa&list=HL1334103238&lf=mh_lolz

 

http://www.youtube.com/watch?v=xclaZcop_-k&feature=youtu.be

 

Dzięki i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

DawPi,

Dzięki ;)

Relacji w zasadzie miało nie być, trochę spontan, ale żeby wstydu nie było to dałem kilka 'fot z rąsią' :-]

Autoland załączoną gąbeczką na uszczelki ;)

 

 

Zapomniałem wspomnieć o kilku rzeczach typu Cherry Glaze na progi, lekko ogarnięty wydech, dressing przy wlewie paliwa, koło zapasowe i okolice też dostały dressing i Cherry'ego. Może przy okazji prania tapicerki coś cyknę więcej środka, bo tu pakiet podstawowy tylko ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, nim zapomnę, trzecie zdjęcie, z nadkolem, nie miałem pojęcia na co patrzeć przez chwilę, myślałem że to jakiś negatyw/invert, dopiero po kilku sekundach załapałem że to nadkole :oops:

 

Teraz idę przeglądać dalej... 8-)

 

(kilka chwil później)

 

Relacja bardzo fajna, ładnie autko ogarnąłęś, korektę zrobiłeś jak ja to lubię mówić "użytkową" - auto odżyło, w słońcu wygląda dobrze, a to co zostało... cóż, tak wyglądałoby autko pewnie po kilku/nastu myciach od korekty 95% nad którą siedziałbyś kilka dni.

 

Fajny też masz przekrój kosmetyków, od Sonaxa i Autolandu po Zymola, na pewno kilka osób spojrzy na relację bardziej realnie, jako możliwą do powtórzenia we własnym garażu - czasem arsenał samych eksluzywnych środków troszkę podnosi mistyczność procesu i takim kolegom z wykopu czy innych źródeł może się wydać kompletnie egzotyczny :good:

 

Jedyne co tak naprawdę mnie razi, to aplikacja pianki bezpośrednio na schowek i kierownicę - z tego co widzę, masz zamek w schowku, więc średnio to dla niego dobre, przy kierownicy robisz sobie troszkę więcej pracy, bo potem wypadałoby wszystko ładnie doczyścić ze szczelin przy klaskonie etc :acute:

 

W skrócie, bardzo dobrze, dostateczny, siadaj ;)

Link to comment
Share on other sites

Rise and Shine, Rzeczowo i konstruktywnie :good:

Nad zdjęciami jeszcze muszę dużo popracować... Jeśli chodzi i piankę to poleciałem na bogato pod relacje :D nigdy wcześniej jej nie używałem i z braku APC zerknąłem do pudełka rzeczy zapomnianych. Aczkolwiek nie pomyślałem o szczelinach :oops:

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie relacja super.

Świetny ponadczasowy samochód, mega fajny kolor i naprawdę super wygląda po wszystkim. Pierdołami się nie przejmuj - to Twój prywatny samochód a nie zawody na czas, zdążysz jeszcze ogarnąć :)

 

Co kładłeś na VHG?Carbona?

Link to comment
Share on other sites

ultratouch,

Wygląd? U siebie nie zauważyłem różnic, ale przy okazji korekty sprawdzę na LC9Z w Passacie, może tam będzie coś więcej widać.

Moim zdaniem ma tą przewagę nad HDC, że jest ścierny i na finishowym padzie robi całkiem dobrą robotę dzięki czemu odpada jeden etap przed woskowaniem. No i nie trzeba się śpieszyć z docieraniem ;)

Jeśli chodzi o trwałość to na XC70 leży już dwa miesiące i wygląda całkiem nieźle, bez żadnych QD, dwa mycia Posseidonem, kilka proszkiem i ze 2-3 Lather'em.

 

Filmik sprzed korekty, po lewej Carbon na VHG, po prawej na HDC.

http://www.youtube.com/watch?v=TXLdB8fNYAM&feature=youtu.be

Link to comment
Share on other sites

Fajna relacja :good: jak już wspominali przedmówcy fajnie ze udało ci się z powodzeniem połączyć zarówno środki marketowe jak i niską, średnią i najwyższą półkę

Link to comment
Share on other sites

Przyjemna relacja, taka "swojska" i "szczera" :) . A efekty? nie młode już, ale bardzo zacne auto, wygląda świeżutko i zdrowo :good:;)

 

...nie ma....'gleby i koła'

 

nie jest źle, ale nad naciągiem można by popracować :D:P

 

zdjęć w sam raz

 

troche mnie zmartwiłeś :D ............ :kox::song:

Link to comment
Share on other sites

JM63, sprężyn żeś nie doczyścił i nie nawoskował, i ten tego...no...pędzelek nie oklejony i piany jakoś tak mało :lol:

A teraz poważnie...

pierwsze :good: za to żeś się przełamał i sam podszedł do szorowania łosia.

drugie :good: za zapał robienia autka na raty, w dodatku podstawowe szorowanie na bezdotyku, ja robiąc w ten sposób dałem sobie na wstrzymanie po dwóch dniach :/

trzecie :good: jak widać papierek też nie gryzie i głębsze ryski da się zlikwidować 8-)

no i czwarte :good: a tak, żeby nie zatrzymać się na trzecim :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dobra,dobra, żeby nie było tak kolorowo to powiem, że przyjarałem lakier na klamce :lol: Od tamtego momentu nie żałuję taśmy :mrgreen:

sprężyn żeś nie doczyścił i nie nawoskował,

Prawa z rozpędu dostała dressingiem :P

Link to comment
Share on other sites

Dobra,dobra, żeby nie było tak kolorowo to powiem, że przyjarałem lakier na klamce :lol: Od tamtego momentu nie żałuję taśmy :mrgreen:
Tez mi sie to zdarzylo, ale na zderzaku, chyba na plastiku latwiej to zrobic bo gorzej cieplo odprowadza :P
Link to comment
Share on other sites

Czysta, schludna relacja. Nie ma przesytu chociaż troszkę mi zdjęć brakuję, no ale może to takie zboczenie i mało komu potrzebne.

 

Ciekawy dobór stuffu i bardzo ładne efekty pracy. Praca wcale nie słaba, na poziomie, elegancko odnowione autko.

 

Super :good:

Link to comment
Share on other sites

Ależ wdzięczny kolor :D . Odbicia chmur (zwłaszcza na masce) mnie rozwaliły :shock: .

 

A robota świetna, bez zbędnego spuszczania się, ale konkretna i dokładna :good: . Podobne założenie mam na lato z moją Foką :):ad:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo przyjemnie wyszło, początek jak zawsze znajdzie się coś do poprawy, ale nie ma się gdzie spieszyć :good:

No i w końcu ktoś nałożył zymola nie na HDC i pokazał, że działa dobrze :)

 

Glass Science Glass Scrub na dysku do szkła Flexi

Odnośnie tego, bo wspominałeś o rysach po tym chyba nie zeszły?

Link to comment
Share on other sites

A ja od siebie dodam,ze tym bardziej szacun bo Volvo to lakier z betonu. Trudno się go obrabia ale i łatwo ;) Łatwo bo można wyprowadzić do finiszu nawet mocną pastą.

Gratulejszyn :good:

Link to comment
Share on other sites

kompletnie mi się nie podoba takie podejście bo nie współgra z tym forum
Pewnych rzeczy nie da się zrobić. Wiec jeśli jedyną metodą jest lakierowanie to rzeczywiście nie widzę sensu...

Poza tym zderzaki,generalnie elementy z tworzyw, to delikatny temat. Wiec nieraz lepiej zostawić niż gorzej spaprać.

Link to comment
Share on other sites

Łatwo bo można wyprowadzić do finiszu nawet mocną pastą.
Fakt, czasem po FG500 z FC+ praktycznie nie było holo. Pod finish malina ;)

 

SewerynD, Ile bym nad zderzakiem nie siedział to i tak specjalnej różnicy nie będzie- wymaga reanimacji blacharsko- lakierniczych więc to raczej walka z wiatrakami :dontknow:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.