Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Ponieważ w ostatni weekend temperatury były już dodatnie a Coupeta dostała nowe koła wraz z oponami na sezon 2012 :-] , przyszedł czas żeby się nimi zająć. Całość prac w ostatni weekend, czyli dwa koła, zajęła mi 5 godzin z przerwą na obiad i wizytą u wulkanizatora żeby założyć opony.

Zdjęcia przedstawiają etapy prac, przynajmniej takie miało być założenie :P . Nie zawsze aparat był pod ręką, ale myślę, że nie pominąłem żadnego etapu, felgi były w opłakanym stanie, nie myte chyba od nowości od wewnątrz. Syf wlazł dosłownie wszędzie, trzeba było to dokładnie umyć i oczyścić.

 

Tak więc do rzeczy :

Tak koło prezentowało się przed 2,5 godzinnym SPA:

53674303.jpg

 

15684765.jpg

 

Na początek zamiast Autobrite MPC w ruch poszedł Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner w stężeniu 1:4, preparat kupiony z myślą o bieżącej pielęgnacji, ale na wstępnie mycie w sam raz.

Wyglądało to tak:

 

67625466.jpg

 

40878781.jpg

 

I po około 5 minutach i płukaniu samym Karcherem:

 

54530575.jpg

 

Tutaj już po pędzelkowaniu Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner w stężeniu 1:4:

 

50870983.jpg

 

82507945.jpg

 

Pora na kolejny krok, w ruch poszedł mocniejszy brat Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner czyli Valet Pro Blue Gel w stężeniu 1:3:

 

39723185.jpg

 

51604273.jpg

 

39623144.jpg

 

Tutaj widać mocno wżarty nalot z pyłu z klocków hamulcowych, widać że felgi były zaniedbane ale szczerze powie nim, że właśnie takich szukałem żeby móc się na nich wyżyć a jednocześnie mieć pewność, że nikt od środka nie szorował tego cifem albo druciakiem.

 

75566429.jpg

 

91926358.jpg

 

Po około 5 minutach, czas na małe pędzelkowanie i szorowanie Valet Pro Blue Gela:

 

35923041.jpg

 

24607897.jpg

 

79696204.jpg

 

76679069.jpg

 

Jak widać felga zaczęła już jakoś wyglądać:

 

19235440.jpg

 

29049295.jpg

 

Czas na usuwanie smoły, tutaj z pomocą przyszedł nam Valet PRO Citrus Tar & Glue Remover. Delikatnie zostały również usunięte stare ciężarki i taśma po nich tutaj żeby nie porysować felgi użyłem do skrobania starej karty do bankomatu.

 

12604202.jpg

 

37145716.jpg

 

Z racji tego, że Valet PRO Citrus Tar & Glue Remover jest tłusty szybkie mycie Autobrite MPC w stężeniu 1:4 i pora na glinowanie.

 

27543675.jpg

 

60265037.jpg

 

56852641.jpg

 

Felga wygląda już dobrze, ale my chcemy żeby wyglądała wzorowo, dlatego na pomoc przybywa nam prawdziwy kiler jeżeli chodzi o opiłki z klocków hamulcowych, czyli Iron X.

 

48280492.jpg

 

69736434.jpg

 

22993203.jpg

 

Pryskamy felgę i jak wygląda niby czysta felga po około 5 minutach:

 

30436512.jpg

 

81103061.jpg

 

96120395.jpg

 

42465926.jpg

 

39232909.jpg

 

Teraz szybka akcja u wulkanizatora i na felgach już nowe oponki Good Year Egle F1 GSD3 215/40/17 i wyczyszczone kapselki od felg

 

65960582.jpg

 

72085511.jpg

 

86948098w.jpg

 

74681989.jpg

 

Felgi zostały już wyczyszczone, więc trzeba by je jakoś zabezpieczyć, najpierw clenear Dodo Juice Lime Prime:

 

39013440.jpg

 

Po clenerze pora na wosk w naszym przypadku jest to Meguiars #16:

 

94087111.jpg

 

Na opony umyte już wcześniej położony został dressing do opon Valet Pro:

 

14421631.jpg

 

I poniżej efekt naszej 5 godzinnej pracy z dwoma felgami

 

73057330.jpg

 

67961069.jpg

 

51047372.jpg

 

15435838.jpg

 

94742886.jpg

 

64992116.jpg

 

Przed:

15684765.jpg

 

Po:

73057330.jpg

Temat myślę będzie co jakiś czas aktualizowany, w następnym odcinku jak zejdzie śnieg przy okazji montażu nowych felg umyjemy sobie nadkola, a z czasem mam nadzieję ze również delikatną korektę. Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję, że się podobało.

Opublikowano
Tygrysek3005, fajne podobało mi się, dobra relacja jak krok po kroku podejść do starych zapuszczonych felg :good:

 

Ano racja, moze by to jakoś wydzielic i podkleic dla nowych userow??

Opublikowano

Pięknie!! Teraz dostałem motywacji aby porządnie wziąć się za swoją Berti ;)

Opublikowano
BTW zawsze podobała mi się "choinka" na tych oponach :)

Nie jesteś sam, a na żywo ta choinka robi jeszcze lepsze wrażenie :-]

Maru 123 napisał/a:

Tygrysek3005, fajne podobało mi się, dobra relacja jak krok po kroku podejść do starych zapuszczonych felg :good:

Ano racja, moze by to jakoś wydzielic i podkleic dla nowych userow??

Nie mam nic przeciwko, ja bym tylko dodatkowo edytował i dopisał jakie inne środki ewentualnie można użyć, jako alternatywy.

Pięknie!! Teraz dostałem motywacji aby porządnie wziąć się za swoją Berti ;)

To bierz się bierz każda Beti na to zasługuje.

Opublikowano

ciekawa relacja, fajnie przedstawiona, myślę że warta podwieszenia,

mam pytanie odnośnie kolejności, mianowicie czy użycie glinki po Iron X nie było by

lepszym rozwiązaniem ?

Opublikowano

No moim zdaniem to nie na PSB tylko "co dziś zrobiłeś przy swoim aucie".

 

Felgi odżyły, fajna praca, ale jedno mnie zastanawia, czemu ironx użyłeś po glince, a nie przed?? Glinka ci zbierała syf który ironx by już rozpuścił.

 

Ale może czegoś nie wiem

 

Pozdrawiam, fajny felunek

Opublikowano

patrizio1985, dobrze gada. Glinka to ostatni etap ,ale to taki mały szczegół. Praca bardzo fajna, działanie Blue mnie zaskoczyło-naprawdę silny środek.

Ogólnie super i czekamy na więcej.

Opublikowano
No moim zdaniem to nie na PSB tylko "co dziś zrobiłeś przy swoim aucie".

W opisie napisane jest na razie tylko koła, także temat będzie się rozwijał :-]

patrizio1985, dobrze gada. Glinka to ostatni etap

Hmmm... :idea: tak jakoś wyszło ;) następnym razem się poprawię :|

Opublikowano

Bardzo fajna relacja :good: niedługo też się zabieram za swoje nowe felgi ;)

 

Utwierdziłeś mnie tylko że Blue Gel to był dobry zakup :)

Opublikowano

A ja, jak już kiedyś nadejdzie taki dzień i kupię do Perełki alufelgi, po obejrzeniu Twojej relacji bez wątpienia będę wiedziała, jak się nimi zająć. :good: work.

Opublikowano
Tygrysek czerwona szczoteczka której używałeś

http://img27.imageshack.us/img27/2217/24607897.jpg

to może MOTHERS DETAIL BRUSH ?

Zgadza się to jest ta szczoteczka, ogólnie sprawuje się bardzo dobrze ale jak widać na zdjęciu jej żywotność pozostawia wiele do życzenia, szczególnie, że nie była używana dużo razy. Za te pieniądze nie ma co narzekać ;)

Opublikowano
Fele pięknie odczyszczone :good: ale wosk trochę nietrafiony wg mnie.

Szczerze powiem nic typowo do felg nie miałem, na pewno coś zakupię, a z tych które mam to był najlepszy wybór, na tylne koła poszedł Megs#16 na przednie Jet Seal 109, zobaczymy który dłużej pożyje ;)

  • Moderator
Opublikowano

Relacja bardzo dobra.

Tylko mi osobiscie to troche szkoda dloni bez rekawiczek do obcowania z taka mocna chemia :)

 

btw. u mnie FK1000 lezy na felgach 4-5 miesiecy i nic mu nie przeszkadza :D

Opublikowano

Tym samym przypomniales mi, ze trzeba by sie zabrac sa swoje letnie felgi. Na szczescie mam troche latwiejsze zadanie, bo moje sa tylko po 1 sezonie i umyte z grubsza przed zima ;)

 

Bardzo fajny efekt. Tez w weekend powalcze, tylko arsenal mam mniejszy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.