Skocz do zawartości

Promienik podczerwieni.


falon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

SJake, szczerze pisząc, to padały tysiące razy odpowiedzi na naprawdę głupie pytania, które to odpowiedzi były już na forum nie raz wystarczyło by poczytać, więc chyba nic nikomu by się nie stało, gdyby ktoś siedzący na prawdę w temacie po krótce wyjaśnił dlaczego wosk się powinno wygrzać, w jakiej temp. dlaczego lubi się spocić itd. pomijam to wystawianie na słońce i ponowne polerowanie, bo jest to śmieszne dla mnie i dosyć ryzykowne.

 

Z tego co się orientuję nie ma takich info na forum, albo jeszcze do tego nie doszedłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem spięty i tworek już ci wytłumaczył dlaczego

zadaję konkretne pytanie na które nie ma na forum odpowiedzi, uwierz mi że nawet jak jest to znaleźć nie idzie, a dostaję wymądrzanie się.

 

Skoro jake wiesz o co chodzi to napisz? Czy to takie trudne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworek, na temat tego dlaczego wygrzewamy wosk było pisane już po stokroć. Nie mając IR robimy to chociazby na słońcu lub w suchym ciepłym miejscu.

 

Odpowiedzią jest właśnie wspomniane wypacanie.

 

Jeśli nie odczekasz określonego czasu (zależnie od warunków) to na powierzchni karoserii pozostanie niedotarta warstwa wosku. To z kolei spowoduje:

- niedoskonałość wykończenia

- lepik brudu itp.

 

Dlaczego używa się IR?

 

Przede wszystkim dlatego, żeby zaaranżować sobie odpowiednie warunki ku przyśpieszeniu procesu wypocenia. Wiadomo, nie od dziś, że na ciepłym wysycha wszystko szybciej.

 

Teoria działania IR?

Promienie podczerwieni o odpowiedniej długości i częstotliwości fali przenikają przez warstwę wytartego wosku, lakier i rozgrzewają blache do odpowiedniej temperatury.

Element staje się ciepły (45-55 stopni) i wosk się utwardza.

 

ta dam...

 

Jest jeszcze wiele aspektów dodatkowych takich procesów, ale to już dla znawców tematu z dobrym okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja dodam jeszcze jeden aspekt, raczej nieistotny z punktu widzenia przeciętnego amatora , ale istotny dla osób zajmujących się tym komercyjnie - przy ciasnym grafiku, kiedy pomiędzy wydaniem auta a woskowaniem mija mało czasu, zawsze lepiej wygrzać wosk tak żeby się spocił, niż ma się pocić u klienta w garażu/na podjeździe.... ;) Wiadomo że "tak ma być", ale ciężko oczekiwać że ktoś sobie dotrze wosk po przejechaniu xx km, no i niesmak zostaje że jakieś chmury się pojawiły na aucie.

 

 

jak długo należy wygrzewać? I czy tylko pierwszą warstwę?

 

Zaczynasz od temperatury otoczenia, ustawiasz na zadaną temperature/czas i mierzysz. Warto mieć do tego pirometr, inaczej ciężko szybko i dokładnie zmierzyć temperature lakieru.

 

Warto wygrzewać każdą warstwe, ale z odstępem pomiędzy warstwami i tak bym dla bezpieczeństwa czekał te 12h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falon, ile... zależnie od wosku. Z reguły 10-20 minut - ale tak aby temperatura nie była za wysoka. Mój maks to 55 stopni... zalecam trzymać się 45-50. Tyle wystarczy... (piszę o IR, pirometr to podstawa)

 

Dobrze położona jedna warstwa jest w zupełni wystarczającym zabezpieczeniem. Jeśli masz taki kaprys aby połozyc sobie drugą, to musisz odczekać, aż element ostygnie i jedziesz 2-gą.

 

No EVO rozwinął mą myśl "ku przyśpieszeniu procesu wypocenia" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tanie

 

To pojęcie względne.

Wszystkie naturalne woski i hybrydy, mają tendencje do wypacania się... W przypadku Sealantów jest to mniej obfite, ale również się zdarza...

 

Każde zabezpieczenie musi "odczekać".

 

BTW. Próbował ktoś atakować IR powłoki typu Cquartz lub C1? :o Jest sens? Czy to zbyt gwałtowne dla tego typu stuffu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

falon, ile... zależnie od wosku. Z reguły 10-20 minut

 

Tyle to się wygrzewa klar po lakierowaniu.

 

Jeżeli któremuś z pytających przeszła myśl o zakupie takiego urządzenia tylko po to żeby wygrzewać wosk to radzę się szybko udać do lekarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miki, Taki z "termostatem" to sobie może przecież nawet dłużej działać... przy temperaturach 45-50 stopni 10-20 minut styka.

 

Nie znam się za bardzo na procesach lakierniczych (wiem, że nie może być za gorąco, ani za zimno), ale co ma schnięcie klaru do wygrzewania wosku? :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego :o:o:o:o:o:?

 

Bo promiennik IR to koszt min około 10k zł.

 

[ Dodano: 6 Luty 2012, 00:30 ]

wygrzewać bezbarwny po lakierowaniu do temperatury 50* przez 20 minut :o:idea:

 

W każdej karcie technicznej lakieru piszę ile się utwardza lakier pod promiennikiem ir. Jak chcesz sprawdzić to sobie znajdź i poczytaj. Ja Ci tylko napiszę że po 10min już można go polerować.

 

[ Dodano: 6 Luty 2012, 00:31 ]

miki, Taki z "termostatem" to sobie może przecież nawet dłużej działać

 

I przy okazji tarczę od licznika prądu urwać :D

 

[ Dodano: 6 Luty 2012, 00:32 ]

zauważyłem że studio swisswax używa takich promienników więc chyba wiedzą co robią

 

 

A skąd to wiedzą? To tacy sami ludzie jak inni.

To mniej więcej tak jak taśma maskująca TESA jest stworzona do detailingu, a nie obklejania futryn :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzinkins napisał/a:

Dlaczego :o :o :o :o :o:?

 

 

Bo promiennik IR to koszt min około 10k zł.

 

No ostatnio sprawdzałem rynek promienników i proszę kolegi nie chińczyka z trzema panelami 3x1000W z lampami Philipsa krótkofalowymi można już dostać za niecałe 4k zł

a są i za 20k zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.