falon Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Zauważyłem, że są stosowane promienniki podczerwieni IR do wygrzewania wosku. Do czego konkretnie to służy? W czym pomaga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteq161 Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Chyba lepsze zwiazanie wosku z lakierem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator AreK Posted February 5, 2012 Administrator Report Share Posted February 5, 2012 falon, Wydaje mi się,że sam sobie odpowiedziałeś na pytanie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 Co powoduje lepsze wiązanie wosku? Na czym polega proces? Jak długo należy wygrzewać pierwszą warstwę i czy do kolejnych też warto stosować lampy. poprawa trwałości wosku jest aż tak znacząca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 falon, zacznij od teorii "Jak wygląda prawidłowo proces pod tytułem - woskowanie karoserii", a na wszystkie trapiące Cię pytania, odpowiedzi znajdą się same. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 dobra wątek można wywalić, uznany za przygłupa co pyta o promiennik a jeszcze nie woskował, tak sjake, zaprawdę zaprawdę bądź pozdrowiony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tworek Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 SJake, szczerze pisząc, to padały tysiące razy odpowiedzi na naprawdę głupie pytania, które to odpowiedzi były już na forum nie raz wystarczyło by poczytać, więc chyba nic nikomu by się nie stało, gdyby ktoś siedzący na prawdę w temacie po krótce wyjaśnił dlaczego wosk się powinno wygrzać, w jakiej temp. dlaczego lubi się spocić itd. pomijam to wystawianie na słońce i ponowne polerowanie, bo jest to śmieszne dla mnie i dosyć ryzykowne. Z tego co się orientuję nie ma takich info na forum, albo jeszcze do tego nie doszedłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 falon, no Radku... Pójdź tym tropem, a zobaczysz, że zostaniesz oświecony. PS. I nie bądź taki spięty... Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 jestem spięty i tworek już ci wytłumaczył dlaczego zadaję konkretne pytanie na które nie ma na forum odpowiedzi, uwierz mi że nawet jak jest to znaleźć nie idzie, a dostaję wymądrzanie się. Skoro jake wiesz o co chodzi to napisz? Czy to takie trudne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Tworek, na temat tego dlaczego wygrzewamy wosk było pisane już po stokroć. Nie mając IR robimy to chociazby na słońcu lub w suchym ciepłym miejscu. Odpowiedzią jest właśnie wspomniane wypacanie. Jeśli nie odczekasz określonego czasu (zależnie od warunków) to na powierzchni karoserii pozostanie niedotarta warstwa wosku. To z kolei spowoduje: - niedoskonałość wykończenia - lepik brudu itp. Dlaczego używa się IR? Przede wszystkim dlatego, żeby zaaranżować sobie odpowiednie warunki ku przyśpieszeniu procesu wypocenia. Wiadomo, nie od dziś, że na ciepłym wysycha wszystko szybciej. Teoria działania IR? Promienie podczerwieni o odpowiedniej długości i częstotliwości fali przenikają przez warstwę wytartego wosku, lakier i rozgrzewają blache do odpowiedniej temperatury. Element staje się ciepły (45-55 stopni) i wosk się utwardza. ta dam... Jest jeszcze wiele aspektów dodatkowych takich procesów, ale to już dla znawców tematu z dobrym okiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tworek Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 SJake, + 1 dla Ciebie,gdybym mógł. Krótko, na temat i bez zbędnego pitolenia Dziękuje bardzo, myślę że nie tylko dla mnie się to przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 jak długo należy wygrzewać? I czy tylko pierwszą warstwę? Czy zaraz po wygrzaniu mozna nakładać drugą warstwę, pewnie po ochłodzeniu, ale czy od razu czy normalnie dopiero po 12-24h zależnie od wosku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted February 5, 2012 Administrator Report Share Posted February 5, 2012 Ja dodam jeszcze jeden aspekt, raczej nieistotny z punktu widzenia przeciętnego amatora , ale istotny dla osób zajmujących się tym komercyjnie - przy ciasnym grafiku, kiedy pomiędzy wydaniem auta a woskowaniem mija mało czasu, zawsze lepiej wygrzać wosk tak żeby się spocił, niż ma się pocić u klienta w garażu/na podjeździe.... Wiadomo że "tak ma być", ale ciężko oczekiwać że ktoś sobie dotrze wosk po przejechaniu xx km, no i niesmak zostaje że jakieś chmury się pojawiły na aucie. jak długo należy wygrzewać? I czy tylko pierwszą warstwę? Zaczynasz od temperatury otoczenia, ustawiasz na zadaną temperature/czas i mierzysz. Warto mieć do tego pirometr, inaczej ciężko szybko i dokładnie zmierzyć temperature lakieru. Warto wygrzewać każdą warstwe, ale z odstępem pomiędzy warstwami i tak bym dla bezpieczeństwa czekał te 12h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 falon, ile... zależnie od wosku. Z reguły 10-20 minut - ale tak aby temperatura nie była za wysoka. Mój maks to 55 stopni... zalecam trzymać się 45-50. Tyle wystarczy... (piszę o IR, pirometr to podstawa) Dobrze położona jedna warstwa jest w zupełni wystarczającym zabezpieczeniem. Jeśli masz taki kaprys aby połozyc sobie drugą, to musisz odczekać, aż element ostygnie i jedziesz 2-gą. No EVO rozwinął mą myśl "ku przyśpieszeniu procesu wypocenia" Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 pinknie rzeczowo! wygrzewać warto także budżetowe woski czy raczej tylko te drogie jak zymol i swisswax przed chwilą przeczytałem, że te tanie się nie pocą. Ale chyba i tak warto co nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 tanie To pojęcie względne. Wszystkie naturalne woski i hybrydy, mają tendencje do wypacania się... W przypadku Sealantów jest to mniej obfite, ale również się zdarza... Każde zabezpieczenie musi "odczekać". BTW. Próbował ktoś atakować IR powłoki typu Cquartz lub C1? Jest sens? Czy to zbyt gwałtowne dla tego typu stuffu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 falon, ile... zależnie od wosku. Z reguły 10-20 minut Tyle to się wygrzewa klar po lakierowaniu. Jeżeli któremuś z pytających przeszła myśl o zakupie takiego urządzenia tylko po to żeby wygrzewać wosk to radzę się szybko udać do lekarza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Jeżeli któremuś z pytających przeszła myśl o zakupie takiego urządzenia tylko po to żeby wygrzewać wosk to radzę się szybko udać do lekarza. Dlaczego Link to comment Share on other sites More sharing options...
falon Posted February 5, 2012 Author Report Share Posted February 5, 2012 zauważyłem że studio swisswax używa takich promienników więc chyba wiedzą co robią Link to comment Share on other sites More sharing options...
ma_ko Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Wygrzewałem lampą CQ, jest zdecydowanie lepiej i szybciej. Auto "szkli" się zdecydowanie szybciej. Szczególnie super jak już były temp. tak około 10-15 C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 miki, Taki z "termostatem" to sobie może przecież nawet dłużej działać... przy temperaturach 45-50 stopni 10-20 minut styka. Nie znam się za bardzo na procesach lakierniczych (wiem, że nie może być za gorąco, ani za zimno), ale co ma schnięcie klaru do wygrzewania wosku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamilgt Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 wygrzewać bezbarwny po lakierowaniu do temperatury 50* przez 20 minut Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted February 5, 2012 Report Share Posted February 5, 2012 Dlaczego Bo promiennik IR to koszt min około 10k zł. [ Dodano: 6 Luty 2012, 00:30 ] wygrzewać bezbarwny po lakierowaniu do temperatury 50* przez 20 minut W każdej karcie technicznej lakieru piszę ile się utwardza lakier pod promiennikiem ir. Jak chcesz sprawdzić to sobie znajdź i poczytaj. Ja Ci tylko napiszę że po 10min już można go polerować. [ Dodano: 6 Luty 2012, 00:31 ] miki, Taki z "termostatem" to sobie może przecież nawet dłużej działać I przy okazji tarczę od licznika prądu urwać [ Dodano: 6 Luty 2012, 00:32 ] zauważyłem że studio swisswax używa takich promienników więc chyba wiedzą co robią A skąd to wiedzą? To tacy sami ludzie jak inni. To mniej więcej tak jak taśma maskująca TESA jest stworzona do detailingu, a nie obklejania futryn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted February 6, 2012 Administrator Report Share Posted February 6, 2012 A skąd to wiedzą? Skąd wiemy że należy woski wygrzewać ? Z praktyki Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted February 6, 2012 Report Share Posted February 6, 2012 dzinkins napisał/a: Dlaczego :o :o Bo promiennik IR to koszt min około 10k zł. No ostatnio sprawdzałem rynek promienników i proszę kolegi nie chińczyka z trzema panelami 3x1000W z lampami Philipsa krótkofalowymi można już dostać za niecałe 4k zł a są i za 20k zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now