Skocz do zawartości

Paliwa zimowe


SZyBA

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Ostatnio odnośnie ON zimą usłyszałem od znajomego kierowcy jeżdżącego na wschód teorie że wszystkie zimowe dodatki typu Diesel Skydd,Kleen flo itp. nie sprawią że paliwo zgęstnieje/zamarznie przy niższej temperaturze niż bez nich.Mówił że paliwo nie miesza się z wodą która z czasem gromadzi się w baku (A ona zawsze będzie się gromadzić) i otwór który zasysa paliwo z baku jest ponad dnem i co najwyżej zasysa jakieś śladowe ilości tej wody i jeśli nalejemy paliwo wytrzymujące -30 a na dnie zbiornika zgromadzi się woda,troszkę pójdzie w przewody paliwowe to wtedy przy -15 i tak może być problem.

I te dodatki powodują że paliwo łączy się z wodą jednocześnie nie powodując pogorszenia smarowności/palności i innych właściwości paliwa po zmieszaniu się z wodą.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie z common railem zacząłem stosować Skydda dopiero jak miał 4-5 lat.

Kupiłem go jak miał ze 3 lata i pierwszą zimę nie lałem żadnych dodatków bo trochę bałem się że coś się od nich zepsuje.

Przy mrozach -15,-20 nie miałem żadnych problemów z czystym paliwem ze stacji,raz przez 2-3 dni temperatura w nocy spadała poniżej -20 (raz nad ranem było dokładnie -27) i paliwo też nie zamarzło.

Samochód stał wtedy w nie wykończonym garażu (Brak okien,drzwi,goła ziemia) ale to raczej dużo nie pomogło także paliwo z dobrych stacji raczej nie wymaga dawania dodatków.

W końcu stacjom i rafineriom też zależy żeby paliwo nie gęstniało w mróz,przecież jak paliwo zamarznie w trakcie transportu do stacji (W cysternie) albo nawet w dystrybutorze na stacji to też będą mieli niezły kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także paliwo z dobrych stacji raczej nie wymaga dawania dodatków.

 

Dostawa z wczoraj > blokada zimnego filtra paliwa - 23* C

 

W końcu stacjom i rafineriom też zależy żeby paliwo nie gęstniało w mróz,przecież jak paliwo zamarznie w trakcie transportu do stacji (W cysternie) albo nawet w dystrybutorze na stacji to też będą mieli niezły kłopot.

 

Norma w PL (jutro mogę wkleić dokładną cyfrę) stanowi iż paliwo zimowe to paliwo o temperaturze zablokowania zimnego filtru paliwa przy -20*C

 

Odkąd pracuję na stacji nie spotkałem się z paliwem "lepszym" niż -26*C 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy mróz większy niż -20 to rzadkość,przez ostatnie 2-3 lata nie pamiętam żeby było poniżej -20.

Nie mam jakiegoś profesjonalnego termometru ale jednak jakby nie patrzeć już było na granicy :)

Może to jakie paliwo jest na stacji zależy też od tego w jakiej części kraju znajduje się ta stacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja dorzucę 3 grosze jako pracownik Stacji Paliw. Zwykły ON - temp mętnienia -11,8 st.C, temp zablokowania zimnego filtra paliwa -27 st.C, ON Dynamic - temp. mętnienia -22,2 st. C, temp. zablokowania zimnego filtra -39 st.C. Dla wtajemniczonych dodam, że ON Dynamic jest budowany na paliwie arktycznym IZ-40. Co ciekawe benzyny też są zimowe. Zimą maksymalnie prężność par może wynosić 90 kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.