SZyBA Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Szanowni użytkownicy forum pytanie mnie się takie nasunęło odnośnie zimy, mrozów, paliwa. Czy w okresie zimowym, tzn gdy temp spadnie poniżej -10 tankujecie zwykłe paliwo tzn chodzi mi o noPB95 albo zwykłego ON czy inne lepsze typu: Verva, Vpower, Ultimate? Dotyczy tak benzyny jak i ropy. Czy może dodajcie jakiś specyfików do baku? Pozdrawiam i życzę aby auta bezproblemowo jeździły i odpalały zawsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
pfikusny Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Dolewam Diesel Skydd do baku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Ja jako pracownik stacji mogę powiedzieć że z każdego ON (paliw premium też) przy temperaturach rzędu - 15 st. i mniej wytrąca się parafina. Aby temu zapobiec wystarczy dodać jakiś depresator (polecam Diesel Skyyd) gdy zapowiadają mrozy i nie musimy się martwić o zapchany filtr itp. Jeżeli chodzi o benzynę to mróz jej nie rusza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maskunt Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Zwykłe paliwo 95, żeby było ciekawiej to tankowane na Auchan Moc jak na innej, "markowej" 95. Na mrozie odpala i jeździ bez najmniejszych problemów, sprawdzane dzisiaj rano, a było już "naście" na minusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwyjac Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 ja zalewam mojego pikusia na teskowej stacji zawsze PB98 i nie mam problemów ani latem ani zimą. a czy oni mają "sezonowe" paliwo to nie wiem. ale problem bardziej dotyczy chyba dizelków i wytrącającej sie w niskich temp. parafinie która zatyka filtr i układ paliwowy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerad Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Widzę ze "Diesel Skydd" ma wielu zwolenników, sam osobiście również go dolewam do ON. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M4ciek Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 w przypadku ON polecam też posiadanie maksymalnie dużych ilości tego paliwa w baku za każdym razem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tworek Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 SZyBA, zawsze tankuje zwykłego OeNa, nigdy zimą nie dopuszczam aby w zbiorniku było mniej niż 1/4, ot to cała moja filozofia, nigdy nie miałem jeszcze problemów z paliwem czy filtrami. Leję paliwo tylko na zaufanych stacjach, nigdy na jakichś market-owych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 M4ciek, Tak jak z resztą przewidują producenci aut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
borowa Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Po wpadce w zeszłym roku, tej zimy tylko i wyłącznie zwykły ON (BP/Lotos). Ubiegłej zimy tankowałem jedynie Verve do momentu aż zalałem "syfu", kosztowało mnie to wymianę filtra, nie wiem, mniej idzie "lepszej" ropy, czy dłużej zalega na stacjach, mam jakiś uraz do uszlachetnionej, tak samo jak uraz do Orlenu Nigdy nic nie dodawałem do ropy w baku, w tamtym roku auto nie garażowane, przebieg ok 250kkm, palił jak złoto Obecne auto również nie sprawia mi problemów, więc też bez tego się obejdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kulon Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 zwykły ON i śmiga - tylko nie można na rezerwie zostawiać przy dużych mrozach - cała filozofia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Również leję zwykły ON, ale korzystam z jednej i tej samej stacji od lat i odpukać, nigdy nie miałem problemów. Osobiście od pierwszego zalania zimowego zauważyłem jedną różnicę pomiędzy letnią, mianowicie przejeżdżam więcej kilometrów pomiędzy cyklami wypalania się FAP'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted January 30, 2012 Moderator Report Share Posted January 30, 2012 Caly rok jezdze na ultimacie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Domel, przez jakiś czas też tak robiłem, ale odkąd ON znacznie podrożał przeszedłem na wersję dla mniej zamożnych Link to comment Share on other sites More sharing options...
red Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Zwykły ON na Statoilu i do tego Kleen-Flo Diesel Lubricant. W sumie mógłbym i bez tego, ale dodatkowe zapobieganie wytrącaniu się parafiny + smarowanie pompy zawsze w cenie - testuje w dwóch autach i w obu silnik chodzi zauważalnie ciszej, a w Pugu FAP zamiast wypalać się co 600-700 km, robi to co 800-900 km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Ja też kiedyś tylko V-Power Racing lałem do Volva, a teraz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Domel Posted January 30, 2012 Moderator Report Share Posted January 30, 2012 Domel, przez jakiś czas też tak robiłem, ale odkąd ON znacznie podrożał przeszedłem na wersję dla mniej zamożnych Wychodzimi jakies 15PLN drozej za caly bak... Prawdopodobnie zyskuje tylko psychologiczny spokoj, że jeżdze na lepszym paliwie. Wtryski w TDCI sa bardzo wrazliwe. Moze po zimie wroce na zwyklego ON... narazie od roku na prawde nie narzekam i oby tak dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kedar Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 Ja leję zwykły ON Orlen lub Shell,profilaktycznie dodaję Skyyd,bo praw fizyki nie zmienię.Tankuję pod korek i jeżdżę do rezerwy i tak non stop,garaż pod chmurką i przez 3 zimy nie miałem problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Eryczek Posted January 30, 2012 Moderator Report Share Posted January 30, 2012 Widzę, że temat został zdominowany przez właścicieli diesli Mam benzyniaka więc temat zimy raczej mnie nie dotyczy. Niemniej wracając do tematu tankuję cały rok shell v-power (95), ideologi staram się do niego nie dorabiać ale jeżdżąc na nim mam minimalnie mniejsze zużycie paliwa i silnik jakby regularniej pracował niż na zwykłym 95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 leje zwykly ON (tesco albo stacja pogotowia), niczego nie dolewam, nie zawracam sobie glowy iloscia paliwa w baku - nic mu nie dolega, pali jak zloto, smiga jak ta lala. Nie czuje roznicy miedzy v-power a tesco, ani w pracy silnika ani w spalaniu, tak sao w stosunku do innych paliw premium. Nie zblizam sie tylko do lubelskiego BP (chyba ze sytuacja zmusza ale wtedy leje tyle ile musze aby dojechc do innej stacji) i Orlenu (do orlenu mam wogole uraz) a na lubelskim BP sie juz 2x nacialem (nie na jakosci a na ilosci raczej, chociaz ktoregos roku mi zamarzla ropa ale to zwalilem na przypadek a nie regule) Dla mnie w tym wszystkim jest 99% marketingu a reszta to moze cos realnego... swoja droga ostatnio olewam markowe filtry i kupuje regularnie tanie SCT, ktore wymieniam nawet 2x w roku i wychodza finansowo jeszcze duzo na plus w stosunku do markowych a roznic tez nie odczuwam. Filtr powietrza to wymieniam i 3x w roku (kupuje w wiekszych ilosciach bo wysylka drozsza niz filtr ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM.MM Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 sq8shq, W przypadku twojego silnika bal bym się oszczędzać na filtrach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
art'ek Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 dolewam do ropki skydd-a ktorego polecil mi rok temu kuzyn co pracuje w serwisie vw w norwegi - 13 dzis i pali od strzala Link to comment Share on other sites More sharing options...
qrak01 Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 zwykły ON - bo ma dużo większy 'przemiał' na stacji niż ten z dodatkami...więc ryzyko złapania syfu jest mniejsze....i na FULL zbiornik. Jako dodatek : zapobiega wytrącaniu parafiny w filtrze paliwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 ja korzystam obecnie z ale niestety zapomniałem zalać przed zatankowaniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ari Posted January 30, 2012 Report Share Posted January 30, 2012 A ja wlewam do Diesla oleju do dwusuwów. Na mrozie cichutko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now