Skocz do zawartości

Paliwa zimowe


SZyBA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w serwisie i piszesz żeby świece rozgrzewać wielokrotnie to jest herezja. Bo następstwem takiego działania jest krótsza żywotność świec.

1 napisalem ze w salonie i w serwisie ;) nie spinaj sie tak ;)

raz zagrzanie swiece w nowych dieslach nie zagrzeja ci sie ponownie bo czujnik pokaze ze temperatura swiec jest ok i nie pozwoli na ponowne rozgrzanie

 

Problem z długim rozgrzewaniem, wg mnie jest prozaiczny. Zły stan świec !

nie tylko- słaby aku ktory nie umi ich naladowac - kiepski stan instalacji - kabli

 

DOC, jezdzilem nie jednym 3.0TDI i nie mialem takiego problemu najwidoczniej cos tam znajomy ma nie tak

 

a co do "wstępnego" grzania świec po otwarciu drzwi, to obawiam się, że chodzi o podgrzewanie filtra paliwa. Tak ma np TransporterT4 2.5

nie mam grzania filtra - mam wstepne podgrzewanie swiec a to ze t4 tak ma to inna bajka - silniki na nasze rynki sie roznia, roznia sie na rynek skandynawski i na inne kontynenty i moze byc tak ze wystepuje i podgrzewanie swiec i podgrzewanie filtra

staralem sie koledze wytlumaczyc dlaczego lampka grzania swiec mu tak szybko gasnie w nowych dieslach - nie ma to nic wspolnego z podgrzewanym filtrem

 

serio temat jest o paliwach i dodadatkach czy ktos stosuje czy nie a zrobila sie niepotrzebna wymiana zdan i cytowanie i pokazywanie kto zle mysli

ja swoja odpowiedzia staralem sie wytlumaczyc dlaczego w nowych dieslach w autach koncernu VAG szybko gasnie lampka ladowania swiec - bo stosuje sie wstepne podgrzewanie swiec gdy jest ono potrzebne przy niskich temp tyle odemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalałem przy -18, żadna świeca nie grzała...

U mnie w zeszlej zimy tez ani jedna swieca nie grzala i tak przejezdzilem prawie cala zime (gdzies koniec stycznia zalozylem nowe swiece dopiero) - odpalanie znacznie ciezsze ale nie bylo tak zebym nie odpalil :)

bylo to w audi 80 z silniczkiem 1z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli serio, to nie stosuję żadnych dodatków - Dukaciak 2.3 pali bez focha i jeździ bez wygłupów.

ja stosuje bo jezdzilem kilka miesiecy berlingo 1,9D i nie palil - parafina w filtrze i t p

teraz stostuje skydd-a bo nie stac mnie na to by wymieniac filter i nie dojechac do pracy czy czyscic uklad i holowanie do mechanika - 18 zl na sezon zimowy a mam jakas wieksza pewnosc ze z ropa sie nic nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruby_RS, i tu sie nie zgodze - czemu mamy paliwo letnie i zimowe - w szczegolnosci diesel - zapytaj na stacji do jakiej temp granicznej jest

auto moze byc sprawne ale paliwo letnie szybciej zamarznie co przy takich temp jak teraz - 30 nawet miejscami jest wazne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł zgadza się, ale przy zimnym silniku ropa z powietrzem się nie zapali i do tego potrzebne są świece

 

zapali sie : )

swiece zarowe maja tylko wspomoc w trudnych warunkach rozruch silnika ale nie sa conditio sine qua non

uruchomienia silnika, zwrociles uwage ze cytat na ktory sie powolujesz dotyczy silnikow starego typu

z tzw. komora wstepna (wirowa) zas dzis silniki maja wtrysk bezposredni ale i w tych starszych silnikach

swiece zarowe rowniez tylko ulatwialy rozruch a kazde dziecko wie ze zaplon mieszanki paliwowo-powietrznej

w dieslu nastepuje pod wplywem kompresji, gdzie pod koniec cyklu sprezania temperatura jest tak wysoka

ze nastepuje zaplon mieszanki, stad rowniez nazwa 'silnik o zaplonie samoczynnym'

 

serio temat jest o paliwach i dodadatkach czy ktos stosuje czy nie a zrobila sie niepotrzebna wymiana zdan

 

pozwole sobie nie zgodzic sie z Toba, uwazam ze w trakcie dyskusji wynikaja pewne tematy poboczne

majace jednak wplyw na jej caloksztalt i dzieki temu poszerzamy nasza wiedze, zatem dopoki dyskusja

jest dyskusja a nie flejmem czy trolowaniem warto to robic

 

a zeby bylo na temat to napisze ze Skydd'a leje dlatego ze nie mam zaufania do stacji paliw

stosuje zasade 'jesli chcesz zeby cos bylo zrobione dobrze, zrob to sam', i nie musze sie zastanawiac

czy oni cos wlali i co

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruby_RS, i tu sie nie zgodze - czemu mamy paliwo letnie i zimowe - w szczegolnosci diesel - zapytaj na stacji do jakiej temp granicznej jest

auto moze byc sprawne ale paliwo letnie szybciej zamarznie co przy takich temp jak teraz - 30 nawet miejscami jest wazne

 

temu mamy paliwo letnie i zimowe żeby koncern mógl więcej zarobić na ludzkiej naiwności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstępnego rozgrzewania świec doszukiwał bym się w chwilowym uzyskaniu przez swiece maksymalnego napiecia. Sa takie swiece ceramiczne które w 2 sekundy przy -28 rozgrzewają się do 1000*C. A już to że pracowałes w serwisie i piszesz żeby świece rozgrzewać wielokrotnie to jest herezja. Bo następstwem takiego działania jest krótsza żywotność świec.

 

Pytałem kiedyś przedstawiciela Boscha o takie świece, to okazało się, że przekaźnik od świec też trzeba wymienić na Boscha, dedykowany do tych świec. Koszty nie małe więc zrezygnowałem.

 

Największym ułatwieniem dla rozruchu zimą jest "mokre" webasto, kto ma ten wie o co chodzi, kontrolka świec mi tylko mignie. Pozdrawiam posiadaczy webasto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstępnego rozgrzewania świec doszukiwał bym się w chwilowym uzyskaniu przez swiece maksymalnego napiecia. Sa takie swiece ceramiczne które w 2 sekundy przy -28 rozgrzewają się do 1000*C. A już to że pracowałes w serwisie i piszesz żeby świece rozgrzewać wielokrotnie to jest herezja. Bo następstwem takiego działania jest krótsza żywotność świec.

 

Pytałem kiedyś przedstawiciela Boscha o takie świece, to okazało się, że przekaźnik od świec też trzeba wymienić na Boscha, dedykowany do tych świec. Koszty nie małe więc zrezygnowałem.

 

Największym ułatwieniem dla rozruchu zimą jest "mokre" webasto, kto ma ten wie o co chodzi, kontrolka świec mi tylko mignie. Pozdrawiam posiadaczy webasto ;)

 

kto ma ten wie , a kto nie ma ten chce wiedziec , więc sie podziel info. Od tego jest forum. Bo jak zwykle ktos napąknął ale nic konkretnego nie powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ani 2 lata temu jak było -30 ani teraz -22 nie miałem problemu z ON - tankuje zwykle Auchan albo Lukoil ale dostawca ten sam :P nie dolewam też żadnych specyfików. Dbam tylko by było powyżej połowy baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto ma ten wie , a kto nie ma ten chce wiedziec , więc sie podziel info. Od tego jest forum. Bo jak zwykle ktos napąknął ale nic konkretnego nie powiedział.

 

Dużo o tym można pisać, ale w skrócie polecam ten link:

 

http://ogrzewaniepostojowe.net.pl/

 

Nie dogrzewacz tylko ogrzewanie postojowe, ja mam Thermo Top E i daje radę :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Pozdrawiam posiadaczy webasto

 

 

dzięki, posiadacze Webasto pozdrawiają ciebie

 

Nie mam Webasto a też bym chciał być pozdrowionym! :evil::D

 

ok, to pozdrowienia dla lukwawa z zimnego Ełku od posiadacza webasto :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.