Skocz do zawartości

Paliwa zimowe


SZyBA

Rekomendowane odpowiedzi

sq8shq, W przypadku twojego silnika bal bym się oszczędzać na filtrach.

 

kiedys myslalem aby zakupic zestaw jakichs konkretnych filtrow - tyku k&n ale jakos rozeszlo sie po kosciach... ceny zaporowe jak za filtry. Natomiast sct zdaja sie miec jakosc duzo drozszego bosha, mann, kenehta itp przy cenie kilkakrotnie nizszej. Z drugiej strony to po czym poza marketingiem i cena poznac dobry filtr? realnie odczuwalneje roznicy dla mnie nie ma, optyczna weryfikacja mija sie z celem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odpuść wkładki K&N , jest to bardziej psychologiczny zabieg niż efekt (no chyba że pełen dolot).

Lepiej wymieniać sukcesywnie np? co 10tys. filtr powietrza i olej, jeśli to Turbo Diesel, to 90% sukcesu by Turbo żyło(oprócz samych zasad eksploatacji ale te dla Turbo chyba oczywiste) :-] .

Obejrzyj sobie filtr powietrza po 10 tys km na Polskich drogach (i wszystko jasne :mrgreen: ).

 

Ja leje Paliwa Orlen od lat, mam swoje sprawdzone stacje (ale raczej nie tzw "mających paliwa Orlen a te ich stacje).

 

Od BP z daleka (syf jakich mało) jeszcze Statoil jest moim zdaniem OK. Co do SHell mam mieszane zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść wkładki K&N , jest to bardziej psychologiczny zabieg niż efekt (no chyba że pełen dolot).

Lepiej wymieniać sukcesywnie np? co 10tys. filtr powietrza i olej, jeśli to Turbo Diesel, to 90% sukcesu by Turbo żyło(oprócz samych zasad eksploatacji ale te dla Turbo chyba oczywiste) .

 

czyli jednak dobrze robilem do tej pory, wymieniajac filtr powietrza nawet co 5-7 tysiecy :) jednak kupujac poprostu tani, zreszta tak samo filtr paliwka. Olej to standardowo co 10kkm ale pomiedzy wymiena oleju 2x filtr powietrza i paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po czym poza marketingiem i cena poznac dobry filtr? realnie odczuwalneje roznicy dla mnie nie ma

Bez specjalistycznych przyrządów mierzących skuteczność filtracji, oporów przepływu powietrza oraz czasu życia danego filtra, nie jesteś w stanie wychwycić różnicy pomiędzy filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść wkładki K&N , jest to bardziej psychologiczny zabieg niż efekt (no chyba że pełen dolot).

Lepiej wymieniać sukcesywnie np? co 10tys. filtr powietrza i olej, jeśli to Turbo Diesel, to 90% sukcesu by Turbo żyło(oprócz samych zasad eksploatacji ale te dla Turbo chyba oczywiste) .

 

czyli jednak dobrze robilem do tej pory, wymieniajac filtr powietrza nawet co 5-7 tysiecy :) jednak kupujac poprostu tani, zreszta tak samo filtr paliwka. Olej to standardowo co 10kkm ale pomiedzy wymiena oleju 2x filtr powietrza i paliwa :)

 

Co do filtra paliwa w dieslu to są różne opinie.

Ja w tym wypadku staram się raczej trzymać zaleceń producenta - czyli wymiana co 60 tys. km

PODOBNO filtr w dieslu musi się nieco "przypchać", żeby pracować w pełni prawidłowo (czyli przejechać trzeba z 10 tys. km).

 

P.S.

W przypadku audi chyba tylko filtry MANN albo Bosch wchodzą w grę :-]

CHOCIAŻ - ostatnio wymieniałem filtr na MANN, po 5 tys. km musiałem wymieniać jeszcze raz bo łapał powietrze, kolejny NOWY MANN był uszkodzony - dopiero trzeci był OK :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku audi chyba tylko filtry MANN albo Bosch wchodzą w grę :-]

 

nie wiem jak koncern VAG, ale ja do Madzi korzystam z Knechta i jestem zadowolony, za wyjątkiem kiedy zapomnę dodać dodatku do paliwa i mi się galareta zrobi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filtra paliwa w dieslu to są różne opinie.

Ja w tym wypadku staram się raczej trzymać zaleceń producenta - czyli wymiana co 60 tys. km

 

przypchany filtr paliwa jakos do mnie nie przemawia, z zalozenia ma filtrowac a nie sie przytykac - chociaz specem nie jestem... niemniej po 60tysiacach to ja juz mam spokojnie 10ty filtr zalozony.

 

Po takim czasie to ja juz zmieniam olej i filtr w skrzyni a nie paliwa... no moze troche przeginam bo staram sie w okolicach 80-100 tysiecy zagladac do skrzyni biegow. W sumie mozna by czesciej ale oliwa do skrzynki to juz wiekszy koszt niz do silnika :(

 

koszty niewielkie, wymiana max 10 minut... tylko oleju nie zmianiam czesciej no bo raz ze koszty oliwy *bo sam filtr to tez grosze) to jeszcze trzeba jechac na kanal (wlasnego nie posiadam) no i sie chwile dluzsza z tym dlubac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODOBNO filtr w dieslu musi się nieco "przypchać", żeby pracować w pełni prawidłowo

bzdura jakich mało, po zwilżeniu i odpowietrzeniu filtra, ten działa całą swoją mocą.

 

z zalozenia ma filtrowac a nie sie przytykac

filtrując non stop się przytyka syfem który się zatrzymuje na filtrze, więc prędzej czy później każdy się zapcha. W obecnych czasach nikt nie już nie walczy z przedłużeniem życia filtrów. Ma wytrzymać tyle ile zaleca producent. Każdy chce zarobić.

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dawkujecie? 1ml na 1 litr? czy wiecej

 

Na opakowaniu 0,5l mam napisane na 500l więc mniej więcej tak się staram lać, chociaż te kilka ml nie będę mu żałował i na te mrozy dolałem odrobinę więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniam fitry co 15tkm teraz wymienilem na knechta a wczesniej fitrona 8-)

co do paliwa nigdy nie leje tych premium,mam kilku znajomych co robia na shelu opowiadali jak robili v powera :lol: kiedys to tak byl sprowadzany z zagranicy!!rowniez zadnych dodatkow nie leje i nie zalecam (ale to sprawa inwidualna) wtryski sprawdzam sobie sam raz na jakis czas :-]

a i ost dwa dni mialem zostawiony na rezerwie na dworz -20 C odpala bez problemu :P

Polecam arykul Roger-Nysa z bmwsport na temat diesle zimowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje ON na stacji pogotowia i chyba sprzedawca mowil prawde reczac glowa za jakosc paliwa - dzisiaj przy -15 odpalil za pierwszym razem. Nie dodawalem zadnych dodatkow (chociaz kusil mnie Skydd) ale boje sie o "wspaniale" PD w TDI VW. No a paliwo z pogotowia rzeczywiscie musi byc dobre bo karetki robia na nim grubo ponad 300000 a sporo CR we flocie. Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz może coś więcej o negatywnych skutkach stosowania Skydda w silnikach z pompowtryskami?

 

uwazasz ze koncerny paliwowe dostarczajac na stacje 'zimowy' ON uzywaja jakiegos magicznego specyfiku jako depresatora?

kupujac ON i wlasnorecznie dodajac np. Skydd'a lub STP wiesz na czym smigasz, bez zagadek i martwienia sie

czy koncern sporzadzil wlasciwa mieszanke i silnik nie zatrzyma sie w trasie

kolejny rok z rzedu dodaje Skydd'a i nie widze ujemnych skutkow stosowania (paliwo z Neste)

 

 

a w dobie dzisiejszych cen żadko już pod korek :cry:

niestety, zima trzeba pilnowac aby w zbiorniku byl maksymalnie wysoki stan paliwa

jesli jest go malo z powietrza skrapla sie woda ktora ma negatywne skutki

dla funkcjonowania zbiornika i ukladu zasilania a tym samym silnika

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodawalem zadnych dodatkow (chociaz kusil mnie Skydd) ale boje sie o "wspaniale" PD w TDI VW

przy - 15 jeszcze ropa nie zamarza ale -25 to juz napewno musisz miec jakis dodatek

DOC, (albo ktoś inny) wiesz może coś więcej o negatywnych skutkach stosowania Skydda w silnikach z pompowtryskami?

strone wczesniej pisalem ze uzywaja SKYDDA w ori serwisie VW/Audi w Norwegii

sam mam 1,9 TDI 105KM w Golfie 5 i leje systematycznie i nic zlego sie nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba pilnowac aby w zbiorniku byl maksymalnie wysoki stan paliwa

jesli jest go malo z powietrza skrapla sie woda ktora ma negatywne skutki

dla funkcjonowania zbiornika i ukladu zasilania a tym samym silnika

dla mnie to bzdury piszesz o tym skraplaniu

 

a od dodawaniu specyfików do ON to już 12 zimę jeżdżę nic nie dodając i tak samo napisze jak Ty: nie widzę ujemnych skutków NIE stosowania jakiegoś specyfika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą Kulon, nigdy nie dodawałem nic zimą do paliwa i nie licząc rozładowanego akumulatora kiedyś w polonezie to nigdy nie miałem problemu z odpaleniem auta zimą. Jeżeli z samochodem jest wszystko w porządku to musi odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.