Skocz do zawartości

Detailing super samochodów


TWes

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, ostatnio dyskutowałem ze znajomym na temat detailingu ogólnie, pokazywałem mu wypasione projekty SV i zagranicznych detailerów na DW z Ferrari, Porsche w roli głównej. Koleś twierdzi że w gruncie rzeczy obiekt pracy kompletnie nie ma znaczenia, czy robimy Golfa czy Ferrari, trzeba mieć te same umiejętności i generalnie robinie takich aut to żadne halo. Co myślicie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica może nie zależy od tego czy robimy auto za 1 000 000 zł czy za 1 tyś tylko chodzi o to że są różne lakiery, twardsze, miększe itp.

Koleś twierdzi że w gruncie rzeczy obiekt pracy kompletnie nie ma znaczenia, czy robimy Golfa czy Ferrari, trzeba mieć te same umiejętności i generalnie robinie takich aut to żadne halo.

I według mnie ma rację ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz pewnie zostanę zgaszony :D ale nie trzeba chyba być czarnoksiężnikiem, albo magiem voo-doo żeby "zrobić" Porsche, Ferrari itp...

 

"Drobny" niuansik, to ogromna odpowiedzialność (w znaczeniu wartość auta) za ewentualny "fackup" - wiec doświadczenie i praktyka raczej wskazane :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam ze kolega ma racje,dla mnie nawet często te relacje zwykłych mocno zaniedbanych aut są ciekawsze niż muskanie ferrari itp :P

 

Osobiście tez wolę takie projekty (np czerwona astra I z DW).

 

Ja niestety nigdy nie miałem do czynienia z lambo czy z ferrari, szczerze mówiąc nigdy nie zagłębiałem się w temat lakierów na super autach i dlatego ciekawi mnie ta kwestia. Zastanawia mnie właśnie konkretnie specyfika pracy z takimi autami (pomijam oczywiście kwestie ostrożności, szacunku dla fury za gruby hajs i strachu przed ewentualnymi fuck up-ami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś , nawet z jakimś tam doświadczeniem przyjedzie i wykona od pierwszego strzału perfekcyjną polerke na Astonie DBS - będe mu czyścił pady i prał szmatki po wsze czasy :)

 

Muszę w tajemnicy kupić DBS i potrenować, a potem...................... no Evo pomocników nigdy za dużo :D:D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
choć swoje wnioski wysuwam tylko z obecności na forum a nie z oglądanych prac

 

 

Hala na Bodycha nigdy nie jest zamknięta jeśli coś się dzieje przy autach, o czym z resztą może sie wypowiedzieć całkiem sporo użytkowników ;) Nie przykrywamy w panice aut pokrowcami jak tylko jakieś znane auto wjedzie za brame :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak z super samochodami zazwyczaj jest tak, że nie noszą zbyt wielkich śladów zużycia (takiego, którego nie da się naprawić) więc faktycznie można takie wozidło doprowadzić do tzw. stanu salonowego. Natomiast 10-15 letnie zwykłe, użytkowe samochody to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś twierdzi że w gruncie rzeczy obiekt pracy kompletnie nie ma znaczenia, czy robimy Golfa czy Ferrari, trzeba mieć te same umiejętności i generalnie robinie takich aut to żadne halo.

No pewnie!

 

"Drobny" niuansik, to ogromna odpowiedzialność (w znaczeniu wartość auta) za ewentualny "fackup" - wiec doświadczenie i praktyka raczej wskazane

Dokładnie!

 

Jednak z super samochodami zazwyczaj jest tak, że nie noszą zbyt wielkich śladów zużycia (takiego, którego nie da się naprawić) więc faktycznie można takie wozidło doprowadzić do tzw. stanu salonowego. Natomiast 10-15 letnie zwykłe, użytkowe samochody to inna bajka.

Otóż to!

 

Muszę w tajemnicy kupić DBS

Zamówmy dwa!

 

No to macie konkretne podsumowanie dyskusji :D

Można zamknąć! :D:song:8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo napisz może czym się różni praca na lakierze ferrari czy Astona w porównaniu np do twojego Leona? (pomijając oczywiście fakt przyjemności pracy nad takim autem, ostrożności i generalnie respektu do góry kasy którą polerujesz). Czy lakiery na tych autach mocno się różnią od zwykłych np na VW czy Seacie? Są mega miękkie? Może strasznie twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W dużym skrócie : dużo bardziej skomplikowane kształty, przetłoczenia etc. ( usuwanie rys na masce w SLu - miodzio....) , z reguły bardzo miękkie lakiery który bardzo szybko sie nagrzewają ( ale na to wpływ mają raczej tworzywa z jakich robione są superauta) i to co nazywa się "sticky paint", co też nie ułatwia pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.