michal88 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Porównując awaryjność 1.4 tsi a 2.0 tsi tworzy z 2.0 tsi istny ideał . A tak na poważnie 2.0 tsi to bardzo udana jednostka , która po prostu lubi sobie chlapnąć trochę smaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek318 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 A tak na poważnie 2.0 tsi to bardzo udana jednostka , która po prostu lubi sobie chlapnąć trochę smaru spalanie 4-5 litrów oleju na 15000 km to faktycznie bardzo udana jednostka ciekawe ile będzie spalał taki motor przy przebiegu 200-300 tysięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukwawa Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ciekawe ile będzie spalał taki motor przy przebiegu 200-300 tysięcy Teraz samochody nie są produkowane na 200-300 tys. a tym bardziej na kilka-kilkanaście lat jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ciekawe ile będzie spalał taki motor przy przebiegu 200-300 tysięcy pewno wcale nie więcej, zużycie oleju jest winą jakiegoś błędu konstrukcyjnego a nie zużycia silnika. A tak na poważnie 2.0 tsi to bardzo udana jednostka , która po prostu lubi sobie chlapnąć trochę smaru fakt silnik jest super, to jak daje się modyfikować i ile KM można z niego w prosty sposób zrobić jest rewelacja, do tego bardzo umiarkowane spalanie tylko ten olej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Kolego problemu z odmą olejowa bym nie bagatelizował, najlepiej serwis. Faktem jest ze osiągi i potencjał motory na modyfikacje jest ok, ale trwałość dyskusyjna.... Zreszta takmjak ktoś napisał ostatni dobry moto to 1,9 TDI i to 90 lub chyba 110 konne to 130 konne bywało kłopotliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 to fiat wymyślił tak wszystkich dobrze znane tdi tylko vw/audi udało się to ukraść Jeśli chodzi Ci o Common Raila to Fiat wymyślił to, ale porzucił bo nie uważał to za przyszłośc zasilania jednostek. CRa wykupił Bosch i opatentował. VAG tutaj nie miał za dużo do powiedzenia. Natomiast pompowtryskiwacze to autorski projekt VAGowski. Nikt nikomu nic nie ukradł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal88 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 W 2.0 tsi świetną sprawą jest fabryczny bonus, średnio maja 230-240 km. Sam się nad takim zastanawialem w sroce ewentualnie w gti . Moge się pochwalić,że w moim 1.6 thp po 3500 km oleju jest tyle ile było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmajka Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 to fiat wymyślił tak wszystkich dobrze znane tdi tylko vw/audi udało się to ukraść Jeśli chodzi Ci o Common Raila to Fiat wymyślił to, ale porzucił bo nie uważał to za przyszłośc zasilania jednostek. CRa wykupił Bosch i opatentował. VAG tutaj nie miał za dużo do powiedzenia. Natomiast pompowtryskiwacze to autorski projekt VAGowski. Nikt nikomu nic nie ukradł Nie chodzi mi o cr czy pd, tylko że fiat jako pierwszy wymyślił wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem, (TDI nie mylić z tdi cz TDi) a vw/audi podpatrzyło i wcześniej opatentowali i to był jeden z powodu, dla których przegrali walkę w sądzie o prawa do nazwy tdi ja tylko dałem przykład że potem nawet jak vw dostał sprawdzoną technologie(w postaci cr) to i tak ją popsuł Za mną chodzi ten silnik od jakiegoś czasu ale to że pali tyle oleju trochę mnie przeraziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k24 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Widze że te silniki żrą więcej niż stare V8, gdzie w książce widniał zapis że mogą spalać 1l/1000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Po montażu zestawu naprawczego dla tego silnika zużycie wraca do normalnych poziomów lub wcale nie występuje. Problem z tego co pamiętam dotyczył części silników i nawet w jednostkach z tego samego okresu nie zawsze występował. Kiedyś mocno miałem zgłębiony temat. Mogę jak by ktoś miał problem podpytać w mocno zaprzyjaźnionym ASO VW/AUDI ,ale muszę znać numer nadwozia (jak coś proszę na PW). Szkoda bo legendarna jakość grupy VW/ Audi mocno nadszarpnięta i problemów jest więcej np? nie wspominają 2.0 diesla z Passata, co ciekawe w Audi z tym silnikiem jest ponoć mniej problemów (bierze się to jakoby z innego sposobu montażu i wyważenia silnika, ale czy tyczy się to "wszystkich" usterek to nie wiem). Ja mam straszny sentyment do Audi i nadal uważam że te auta mają coś w sobie co sobie bardzo cenię (na pewno świetny montaż od najmniejszej serii modelowej do topclase) jakość materiałów wewnątrz czy sam Design wnętrza. Ale dziś takie czasy "legend" nie ma jeszcze jako tako trzymają się marki Japońskie montowane w Japonii ,ale topclase Europejska to już nie to co kiedyś, no i problemu jakościowe Audi do problemów Mercedesa... Ech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 ma_ko, Silniki 2.0 tdi to tylko w pierwszym roku produkcji były dość awaryjne, później dość szybko większość usterek wyeliminowano, ale jak brać 2.0 tdi to tylko ze sterownikiem bosch a nie siemens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 fiat jako pierwszy wymyślił wysokoprężny silnik z bezpośrednim wtryskiem zgadza się, to był Fiat Croma, jak dobrze pamiętam, to z 1984 roku. Pierwszy JTD (czyli CR) to Alfa 156 1.9 i 2.4. Wielu się to "nie podoba" ale diesle Fiata są to jedne z najlepszych silników. Skoro taki Opel po seri genialnych DTI poddał się i kupił "gotowce" od nich, to coś w tym jest. Kolejne informacje o cudownych tworach VAG i olewnie klientów z kraju, gdzie wręcz stawia się tej marce pomniki są smutne. Polski język do desek i wyświetlaczy dołożyli chyba kilka miesięcy temu, wczesniej był Słoweński, Węgierski pewnie też i jakiś Kurdyjski dialekt, a Polskiego nie - i tak kupią DasAuto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 gruby_RS, SAAB też ma fiatowski silnik ... i to w serii diesel 1.9 180 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Panowie włoski 1,9CDTi montowany w FIatach, Oplach, Sabach to naprawdę super jednostka, poza drobnymi problemami (awarie klap wirowych, pękające kolektory) super jednostka z mikro apetytem na paliwo i olej. Generalnie pamiętać trzeba że w montażu i używaniu systemu Common to własnie grupa Fiata była prekursorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrusiek636 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Silniki Fiata czyli JTD są naprawdę dobre. SzaKal teraz są już JTD/CDTI/TTiD BiTurbo 2.0 195KM, więc cały czas idą do przodu. gruby_RS DTI nie były takie złe, mam znajomych z dwoma 2.2 DTI, z przebiegami większymi niż 350 tys. km i pompa dalej ta sama. Bo pewnie o to Ci głównie chodziło ? Ale fakt, faktem, Commonrail jest dużo lepszy. Edit. Te problemy z klapami wirowymi, kolektorami i EGR, raczej dotyczyły tych starszych wersji 1.9 CDTI/JTD, w najnowszych 2.0 już tego raczej nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ciekawy temat może ktoś nie czytał : http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Wracająć do Golfa, tego wstręciucha, to popatrzmy na to z innej strony. 1. 0-15k = 2,5l oleju 2. 15-30 = 5,5l oleju. Wniosek. Po 30 tys mamy olej zmieniony, proponuje wymienić filtr oleju i jeździć dalej 3. Normalne jest to, że silnik będzie spalał więcej oleju wraz z jego starzeniem. Czyli im dłużej jeździmy bez wymiany, tym więcej oleju będzie spalał silnik - jeśli go spala (stąd nagłe dolewki w silniku przy ok 10-15 tys przebiegu od wymiany). 4. Właśnie opowiedziałem sytuacje mojemu ojcu, który powiedział "Normalka. A to jeszcze 2,0 turbo więc ma prawo więcej zjeść. W obu Skodach w firmie konsumpcja oleju poprawiłą się dopiero po przebiegu 150 tys km. Temu gościowi z forum napisz [piszę ], że pewnie myśli, że wraz z przebiegiem będzie tylko gorzej,a tak naprawdę będzie tylko lepeij, jak już porządnie dotrze silnik. [To co pisałem wcześniej czyli, że jeśli po 1000km docierania można używać wszystkich obrotów silnika, nie znaczy, że silnik jest dotarty]. W Skodzie od wymiany do wymiany trzeba było dolewać 2,5-3,5l oleju. A w silniku na wymianę wchodziło chyba 4 [- 1,6 8V 101KM]". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luppus Opublikowano 13 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ktoś pisał o docieraniu silnika... Otóż Panowie, silnki się docierało 30 lat temu Obecnie technologia wykonania silnka jest tak dokładna, że nic nie musi się docierać. Tak więc kojarzenie spalania oleju z "dotarciem" silnika nie ma się ni jak do siebie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaffel123 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Luppus, Każdy może mieć swoją teorię a jednak przy wyjeździe z salonu dwóch sprzedawców mówiło, żeby nie przeginać z autem od razu. Ja docieram oba auta do 10tyś z każdym tysiącem jeżdżąc z coraz wyższymi obrotami. Nikt nikomu nic nie narzuca. Jeden tak jak ja będzie docierał drugi nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Camel- Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Też mnie uczą, że docieranie jest już w fabryce - na zasadzie postępu technologicznego - laserowe honowanie itp, szkoda, że ma to słabe odniesienie do praktyki. Ale jakby nie patrzeć, to w VW jest słabe odniesienie do praktyki. 2,0TFSI robiony jest w Polsce jak 1,4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby_RS Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Też mnie uczą, że docieranie jest już w fabryce - na zasadzie postępu technologicznego - laserowe honowanie itp, szkoda, że ma to słabe odniesienie do praktyki. Mam takie samo zdanie. Oczywiście, że nie ma potrzebu stosowania procedury, jak za czasów Warszawy czy Syrenki - pamiętam nalepke z tabelą proporcji mixolu i prędkościami na biegach wraz ze wzrsotem przebiegu ale faktu że silnik potrzebuje czasu, żeby się "ułożyć" chyba nikt nie podważa. Dobrą praktyką, zaleceną przez "silnikowców" jest wymiana oleju po kilku tys km, mimo że "pierwszy przegląd po 30-40 tys" tak fajnie brzmi w folderach A ponadto, co do "docierania" jest taka szkoła, że "szybko docierasz - szybki samochód, wolno - to masz wolny"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrl Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 a druga sprawa silniki fiata są raczej trwalsze od vw/audi bo nie słyszałem żeby po 100tys pękała głowica w cr, czy pali tyle oleju co paliwa sorry ze nie na temat TSI i TFSi No nie wiem jak Fiat bo nie miałem, ale mam 2.0 TDi CR 170KM CFGB i tez jestem po 1 przeglądzie (30 tys km, 1 rok) i nie dolałem ani grama oleju. Jak odebrałem auto nowe z salonu do przeglądu stan oleju taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yesfan Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 piotrl, w silnikach TDi z DPF często ropa dostaje się do oleju i dlatego wydaje się, że go nie ubywa. Dopiero po wycięciu filtra cząstek stałych okazuje się że jednak silnik trochę oleju bierze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrl Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 piotrl, w silnikach TDi z DPF często ropa dostaje się do oleju i dlatego wydaje się, że go nie ubywa. Dopiero po wycięciu filtra cząstek stałych okazuje się że jednak silnik trochę oleju bierze. gęstość i lepkość jest dobra olej nie był rozrzedzony ropa w oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza Opublikowano 23 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Może nie chodzi o TFSI/TSI.. Ale może komuś przyda się ta informacja. ''Volkswagen potwierdził informacje podane w październiku i grudniu 2011 roku o usterce w dwulitrowych silnikach TDI. Wykonane z niewłaściwego materiału przewody wtryskowe mogą pękać, co doprowadzi do wycieku paliwa. Problem dotyczy wszystkich samochodów w których były montowane silniki 2.0 TDI w latach 2009-2011 - Volkswagenów, Skód, Audi i Seatów. Na całym świecie sprawdzonych ma być około 300 tys. samochodów. Usterkę można wykryć, wyczuwając lekki zapach oleju napędowego w samochodzie. Usterka może nawet doprowadzić do pożaru, ale Volkswagen zapewnia, że nie ma informacji o wypadkach spowodowanych przez tę wadę. Serwisy sprawdzą i wymienią wszystkie wadliwe przewody i uszczelki.'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się