Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Gość koggi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Michał - moze masz racje, bede z tym tez walczyl. Jeszcze raz dzieki za wiedze :good:

 

Wczesniej padl juz tu temat o srubach by je dac/wymienic na kolor zloty/chromowany. Ktos podal tez stronke, ale juz nie dziala. Mozna gdzies jeszcze je dokupic wlasnie w kolorze zlotym ew obecne dac w kolor zlota? Pytanie tylko czy sie da?

 

przepraszam za nie uzywanie polskich znakow ale ciezko na smartfonie mi o to....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym najlepiej zabezpieczyć polerowane felgi aluminiowe, żeby można było z nich normalnie korzystać, nawet w zimę? J

Pytanie wciąż aktualne.

Myślimy o polerowaniu felg, niektórzy ścieraja z nich lakier papierami ściernymi (co za robota!) może nie zdając sobie sprawy jaki to kłopot, żeby gołe aluminium utrzymać w lśniącym stanie.

DS_Tomek pisał:

"Testowane przeze mnie preparaty które działały na gołym alu (tzn trochę się trzymały i nie wpływały źle na połysk) to:

- Swissvax Autobahn

- 4Nano Rim Protect

- CQuartz DLUX

Ustawiłem je pod kątem trwałości. W kolejce czeka Sonus Aluminium Sealant."

 

Czekamy na opinie!

 

Dużo ostatnio (W dziale Testy) mówi sie o preparatach SONAX -konkretnieo QD Xtreme Brillant Shine (niby-"odkrycie roku 2013)

Czy próbował ktoś ich produkt z tej samej serii Xtreme Nano Pro do felg?

Cytat z opisu produktu:

"Pozostawia przezroczystą, twardą jak szkło warstwę nano-cząsteczek, dzięki czemu uzyskujemy efekt wypierania wody, brudu i soli. Zapobiega ponownemu osadzaniu się brudu, w tym pyłu hamulcowego. Przeznaczony do felg aluminiowych, stalowych, chromowanych i polerowanych

Cena korzystna, jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jac56

 

ja pierwszy raz coś takiego widzę ale może się sprawdzić na polerowanym alu - trzeba by wypróbować

wiem natomiast że polerka wibracyjna bardzo dobrze się sprawuje - mam kolegę który jeździ już drugi sezon i efekt praktycznie podobny jak na początku . Wiadomo auta używa tylko w okresie wiosna-jesień , felgi myje czystą wodą i szamponem i efekt się trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno wziąłem się po raz pierwszy za odświeżenie alu w moim aucie. Zacząłem od papierów 500 800 1000 1500 2000 2500 kończąc, później przyszedł czas na polerowanie i tu mam problem. Założyłem filc stożkowy na wiertarkę do tego autosol i...słoneczka i hologramy :( czy jechać dalej tym filcem resztę i bawełną ( http://allegro.pl/tarcza-polerska-trzpi ... 51907.html ) wykończyć + autosol czy tylko samą bawełną zrobić?

2.jpg.6223774d3e95906d35861abb99237c08.jpg

1.jpg.4fb7ae25ee18f1ebd216b2cab2eb851a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z linku i kupiłem krążek bawełniany i filcowy.

Felgi mamy identyczne.

Jak przyjdą, skorzystam z twoich doświadczeń lub podzielę sie swoimi.

Chcę kupić pastę Mothers.

Do zabezpieczenia juz kupiłem kwarc Sonaxa.

Póki co obserwuję wątek.

Pozdrawiam, Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sezon co raz bliżej, a mi od przemyśleń głowa puchnie ale do rzeczy:

(...)

Nigdy nie polerowałem felg, ale czuje że da mi to wiele frajdy bo uwielbiam dłubanie i pucowanie tyle, że nie wiem czy prawidłowo chce się za to zabrać i odpowiednimi środkami? Pomoże ktoś wiedzą?

 

To może ja coś podrzucę, na przykładzie tego co ja zrobiłem dawno dawno temu. Opisywałem to już na innym forum to po prostu przekleję tutaj, z lekkimi modyfikacjami. Może komuś da inspirację:

 

Postaram się opisać dosyć dokładnie polerowanie aluminium na przykładzie felg firebirda.

Tak oto wygląda felga do wypolerowania, jak widać jest na niej stary, poobdzierany lakier.

DSC01115.jpg

 

Pierwsze co, to sprzęt potrzebny do szlifowania, polerowania:

DSC01168a.jpg

1. Papiery ścierne, od granulacji 80 (ja używałem tylko tarcz z pkt.3 to od granulacji 150) do 1000 lub 1200. Można je kupić na metry lub w arkuszach (te drobniejsze z reguły są w arkuszach)

2. Tarcza do szlifierki kątowej fi 125mm (mniejszych nie ma) z rzepem

3. Tarcze papieru ściernego na rzepy do w/w tarczy o granulacji 80; 120, 240.

4. Tarcza z filcem na rzep do szlifierki (można kupić w Castoramie za 15 zł). 2 sztuki minimum

5. Pasta polerska np. w sztyfcie (też są w castoramie - ~15zł czy w sklepach internetowych) i/lub pasta lekko ścierna "AUTOMAX"

6. Końcówka ścierna do wiertarki, nie wiem jak to się nazywa, ma to postać listków papieru ściernego, można dostać różne granulacje. (Dobrze będzie się nadawać do polerowania felg z rantami)

 

DSC01170.jpg

 

7. Końcówka z filcem do wiertarki, można taką kupić za jakieś 20 zł, lub zrobić samemu, jeżeli mamy kawałek filcu. Akurat do polerowania moich felg tego nie użyłem, jednak przyda się do rantów i innych miejsc, gdzie płaską tarczą się nie podejdzie. Oto przykład jak wykonać taka końcówkę.

 

Wazne by szlifierka czy wiertarka miała regulację obrotów.

 

Drawing1.jpg

Nakrętką należy mocno ścisnąć krążki filcu (dobrze jest dać przeciwnakrętkę, żeby się nie rozkręcało)

 

 

Najlepiej zdjąć oponę z felgi, jednak można też polerować nie zdejmując opony, najlepiej wtedy zakryć oponę gazetą, co uchroni w mniejszym bądź większym stopniu oponę przed opiłkami metalu

DSC01116.jpg

 

1. Zaczynamy od usunięcia warstwy starego lakieru i wyrównania powierzchni materiału. Papier o granulacji 80, szlifować najlepiej mechanicznie, na wolnych obrotach i z wyczuciem, żeby nie zeszlifować zbyt dużo materiału. Oczywiście BHP przede wszystkim i należy założyć okulary ochronne (pomimo tego, że są wolne obroty, tarcze lubią się sypać, zwłaszcza jak zbyt mocno najedziemy na krawędź) maskę przeciwpyłową.

DSC01118.jpg

do szlifowania obrzeży felgi najlepiej będzie się nadawała końcówka na wiertarkę

DSC01119.jpg

 

Można też użyć środków do usuwania starej powłoki lakierniczej typu SCANSOL, jednak trzeba się liczyć z tym że mogą usunąć lub uszkodzić lakier który chcemy zostawić na feldze. Tak jak w moim przypadku gdzie chcialem tylko spolerować fronty, a lakier na bokach zostawić bo i tak był nie uszkodzony.

2. Następnie na szlifierkę zakładamy papier o granulacji 120 i powtarzamy czynność z pkt.1. Jeżeli powierzchnia jest w miarę dobrym stanie i nie ma lakieru można zacząć od razu od 120.

3. Dalej na szlifierkę można założyć drobniejszy papier, jednak ja ograniczam się do 120 a potem 240, a dalej szlifuję ręcznie. Papierem 240 =>260 =>400 => 500(600) => 800. Przy czym przy każdej zmianie papieru na drobniejszy zmieniam kierunek szlifowania (w miarę jak to jest możliwe) i szlifując tak długo, aż nie znikną zarysowania pozostałe z poprzedniego kierunku. Oczywiście można robić mniejsze odstępy w granulacji np. 150 =>180=>200=>220....itd

 

DSC01129.jpg

 

Tak mniej więcej prezentuje się felga po wstępnym szlifowaniu papierem 500

DSC01130.jpg

 

4. Jako ostatnie stosujemy papiery wodne -(800), 1000, 1200. Papier najlepiej pociąć na kawałki ~50x50mm i zamoczyć w wodzie z płynem do mycia (np. garnków) gdy namoknie nie jest taki kruchy. Należy zmoczyć powierzchnię materiału obficie wodą z płynem (ja używam gąbki, ale zraszacz do kwiatków będzie równie skuteczny)

DSC01136.jpg

 

a następnie szlifować mokrym papierem ściernym:

DSC01137.jpg

 

Tak prezentuje się felga po wodnym szlifowaniu:

DSC01142.jpg

 

5. Do następnej czynnośći będzie potrzebna szlifierka (wiertarka) z tarczą filcową DSC01143.jpg

oraz pasta polerska

DSC01144.jpg

 

Pastę w sztyfcie należy rozprowadzić na filcu (najlepiej przyłożyć sztyft do wolno kręcącej się tarczy, najlepiej na krawędzi)

DSC01145.jpg

oraz rozprowadzić pastę na powierzchni materiału

Teraz przystępujemy do polerowania materiału, stopniowo zwiększając obroty szlifierki i nacisk (ale z wyczuciem by nie miec max. obrotów bo wtedy łatwo przypalić pastę i co wazniejsze łatwiej uszkodzić tarczę co może się źle skończyć. Ja zaczynam od najmniejszych obrotów i potem zwiększam góra do połowy, chyba że są płaskie powierzchnie to nawet 3/4 mocy. Tu IMO ważne jest wyczucie, które chyba szybko złapiecie). Operację tę można powtarzać kilka razy.

DSC01147.jpg

Te pasty występuja w kilku rodzajach, poziomach ścierności, warto zaopatrzyć się w co najmniej 2, średnią i wykańczającą. Do każdego typu pasty używamy nowej tarczy filcowej. Pasty nie należy doprowadzać do wyschnięcia czy przegrzania, dlatego należy do robic z użyciem wody, ja używam zraszacza do kwiatów (poleruję chwilę, spryskam felgę i tarcze, znowu polerka i znowu zraszanie..... )

 

Tak się prezentuje częściowo wypolerowana felga

DSC01149.jpg

 

6. Jedna z ostatnich czynności jakie można wykonać (nie jest to konieczne) to wykańczające polerowanie, z użyciem gąbki na szlifierkę i pasty typu Automax. Pastę należy rozprowadzić na powierzchni felgi a następnie na wolnych obrotach zacząć polerowanie gąbką. Warto tez używac wody by nie przegrzać materiału, nie przypalić pasty a rozcieńczona pasta daje jeszcze lepszy efekt. Można też to zrobić ręcznie, za pomocą jakiejś szmatki.

DSC01152.jpg

7. Na końcu należy umyć koło wodą z płynem i nawoskować.

 

Moje felgi były tak zrobione w 2007 roku i nadal trzymają blask (w zeszłym roku zmieniły właściciela), nu były używane zimą tylko latem. I raz na sezon wyczyściłem je szmatką z pastą lekko ścierną i nakładałem wosk.

 

W analogiczny sposób można odświeżyć plastiki, czyli w tym wypadku centercapy (mogą to też być lampy tylne itp.).

Na plastiku należy rozprowadzić pastę typu automax; i tarczą filcową, na wolnych obrotach szlifierki (bardzo łatwo jest roztopić plastik, dlatego nie należy zbyt mocno przyciskać filcu do powierzchni i nie szlifować długo jednego miejsca) , bądź też ręcznie, polerować powierzchnię.

DSC01153.jpgDSC01154.jpg

 

Tak wygląda centercap po odświeżeniu:

DSC01155.jpg

 

Efekt końcowy pracy:

DSC01161.jpg

DSC01166.jpg

DSC01160.jpg

 

To jest mój sposób na polerkę elementów alu jak również stali nierdzewnej ale na pewno inni mają swoje sposoby (chociaż podstawa ta sama) także może dopiszcie co robicie inaczej niż ja, co na pewno będzie pomocne.

Oczywiście podstawa przy tych pracach to jest cierpliwość, bo im więcej czasu temu poświęcimy tym efekt bedzie lepszy. No i teoria teorią ale wazne tez tu jest wyczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.